AUTONDUS

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

What Car? valis Ford Puma Aasta Autoks

Suurbritannia What Car? kuulutas 14. jaanuaril toimunud tseremoonial 43. korda välja oma 2020. aasta autod. Seekord noppis üldvõidu linnadžiip Ford Puma, mis võitis ka väiksemate linnamaasturite arvestuses, ...

MOOTORISPORT

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.   Korea autotootja tegi ...

AUTOTÖÖSTUS

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva(6)

Tšehhi ettevõte loodi 1895. aastal, esimene auto sündis kümme aastat hiljem. Nii on tegu ühe maailma vanima seni tegutseva autotootjaga. Škoda loojateks olid Václav Laurin ja Václav Klement, kes alustasid ...

PROOVISÕIDUD

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

PÄEVAUUDISED

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

LIIKLUS

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 01.02.2020 muutuvad nii autokoolide poolt pakutav õpe kui ka riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine. Uus süsteem arvestab rohkem igapäevases liikluses toimuvat ning annab eksamineeritavale ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.   Suure hoolduse käigus vahetatakse ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma

Shanghais asuva peakorteriga Aiways toob märtsis toimuvale Genfi autonäitusele oma elektrilise linnadžiibi U5 Euroopa versiooni. Lisaks näidatakse esmakordselt elektrilist ideeautot U6ion ning tutvustatakse ...

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Fiat keeldub oma alates 2007. aastast müügil olevat 500 ja neli aastat hiljem turule jõudnud Pandat pensionile saatmast. Selle asemel võeti ette järjekordne kaasajastamine: mõlemad autod saavad moodsa ...

Maanteeamet paigaldas Tallinna – Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna – Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta(4)

Sügisel avalikustatud uue Jazzi võimsusest/mõõtudest ega muudest numbritest ikka veel ei räägita, kuid nüüd on selge, et Jazz saab kahe elektrimootoriga uue hübriidajami, mis peaks olema eriti säästlik. ...

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLoreani uuest väikeseeriast räägiti juba aastaid tagasi, kuid nüüd näikse, et see saab tõesti teoks.  Toonased plaanid takerdusid USA väiketootjate tegevust reguleeriva seadusandluse taha, kuid nüüd on ...

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja(1)

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier. Prantslasest jäi ainult 0,1 sekundiga maha Thierry Neuville ja 0,6 sekundiga kaotas Ogierile tema tiimikaaslane ...

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

Mitmetel sõitjatel lõppevad käesoleva aasta lõpus lepingud oma praeguste tiimidega ja nii on juba alanud kuulduste karussell ning ka uute lepingute sõlmimine. Juba eelmise hooaja lõppedes hakati rääkima ...

 
FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Endine rallisõitja Markko Märtin ütleb, et ehkki peab „hübriidindust“ rallis jamaks, võib see olla vahend, mis toob autotootjad MMile. MM-sarja peamine probleem seisneb tootjate vähesuses.

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Neljapäeval algav MM-võistluste uus hooaeg pakub kindlasti palju põnevat, eelkõige kaasaelamist Ott Tänaku üritusele kaitsta mullu võidetud tiitlit uues tiimis.

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(7)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.

 
AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem(6)

Mu ainult nelja aasta vanuse auto aku andis otsad. Vara küll, aga tõsisem mure on hoopis sellega, et ostsin uue aku, panin peale ja nüüd ei tööta enam start-stoppsüsteem. Kas need kaks asja võivad seotud ...

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Liikluskindlustusseltsi valikul on kriteeriume vähe: hind olgu madal, sest kaup on ju kõigil sama ning õnnetuse korral käigu auto ­remont kiiresti, vaidlusteta ja korralikult. Hinda saab vaadata igaüks ise, ...

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

Millal saavad loetud petudiislite päevad?

Millal saavad loetud petudiislite päevad?(10)

Välja lülitatud ja/või maha monteeritud heitmepuhastitega (DPF, EGR, SCR) diiselauto omanik võib end mõttes valmis seada selleks, et tehnoülevaatuselt niisuguse sõidukiga varsti enam läbi ei saa. Et sõiduki ...

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?(2)

Paberil tundub pistikuhübriid (PHEV, plug-in hybrid electric vehicle) imeauto: odavam kui elektriline, igapäevased linnasõidud teed üliodavalt elektriga, puhkusereisil tangid bensiini või diislit ja läbid ...

 
Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Mullune automüük meenutas sõitu Ameerika mägedel: aasta esimesel poolel tundus globaalne äri stagneeruvat (ja mõnel tootjal stagneeruski), samas kui paljud said just aasta viimastel kuudel müügi taas tublilt ...

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Supra kaotas silindreid, kilosid ja eurosid Toyota toob siiski müügile ka neljasilindrilise Supra, mis tuleb kuuesilindrilisest erinev mitmel rindel. Kaheliitrine neljasilindriline turbomootor arendab 258 ...

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche lisab Caymani ja Boxsteri valikusse neljaliitrise boksermootori, mis saab hakkama ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava kuuesilindrilise ...

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises(11)

USA liiklusohutusamet NHTSA uurib väiteid, et Teslad kiirendavad kontrollimatult. Autotootja avaldas vastulause, et kõik sellised süüdistused on valed. Süüdistused puudutavad nii Model S-i, Model X-i kui ka ...

FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto

FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto(4)

Tegu on juba teise põlvkonna Leaf Nismo RC-ga, kuid oma 2011. aastal esitletud eelkäijast on uus mudel poole kiirem ning palju radikaalsem. Kui esimese põlvkonna Leaf Nismo RC sarnanes paljus Leafi ...

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

Saudi Araabias alustatakse uue F1 tingimustele vastava ringrajakompleksi ehitust, mis peaks valmima aastaks 2023. Ringrada on osaks Saudi Araabia pealinnast Riyadhist 50 km kaugusele planeeritavast Qiddiya ...

 
Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva

Škoda tähistab oma 125. sünnipäeva(6)

Tšehhi ettevõte loodi 1895. aastal, esimene auto sündis kümme aastat hiljem. Nii on tegu ühe maailma vanima seni tegutseva autotootjaga. Škoda loojateks olid Václav Laurin ja Václav Klement, kes alustasid ...

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

Ralli: MM-võistluste kalender sai ametliku kinnituse

FIA kinnitas alles nüüd lõplikult, et tänavu kavas olnud Tšiili etapp jääb ära ja seda ei asendata, mis tähendab, et MM-sari koosneb 13 etapist. Samuti nihutati nädala võrra varasemaks Argentina ralli ...

Citroën muudab oma tunnuslauset

Citroën muudab oma tunnuslauset

Senise „Inspired by you“ asemel võetakse kasutusele „Inspirëd by you all“. Ettevõtte teatel on alates 2017. aastast kasutatud tunnuslause väljavahetamise põhjuseks uus ärisuund, mis teadagi keskendub ...

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopas püsis uute sõiduautode müük 2019. aastal stabiilsena

Euroopa Liidu riikides kasvas uute sõiduautode müük detsembris 21,7%, aga aasta lõpus toimunud tempokale kasvule olid mitmed erinevad objektiivsed põhjused. Aastalõpu müügikasvu mõjutas peamiselt ...

Vaat see on tõeline maastikukupee!

Vaat see on tõeline maastikukupee!(7)

Unustage X4, X6, GLC ja GLE Coupe ning teised sellised ülekaalulised mitmetonnised wannabe-kupeedžiibid - õige maastikukupee tuleb hoopis Los Angelese väiketootjalt Laffite. Laffite nimetab 2ukselist G-Tec ...

Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj

Ducati superbaik: 152 kg ja 234 hj(5)

Ducati pani maha uue maamärgi nn „tonniste baikide“ ehk 1000 cm3 mootoriga sporttsiklite vallas: Panigale V4 Superleggera kuivmass on esialgseil andmeil tulede-peeglitega 152 kg ning võimsus ...

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Ühisesse kontserni kuuluvad Hyundai ja Kia ostsid 100 miljoni euro eest osaluse elektrikaubikuid ja -veokeid välja töötavas ja tootvas firmas Arrival. 2015. aastal asutatud ning nüüdseks USAs, Saksamaal, ...

 
BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame

Elektri-Audid: ise toodame, ise sõidame(16)

Kuigi Euroopa Liidu heitmenormid tõukavad autotootjaid valmistama aina rohkem elektriautosid, pole tootjad sugugi kindlad, et neid kalleid sõidukeid väga massiliselt ka osta tahetakse. Seepärast sunnivad ...

Motors24 proovisõit - Kia XCeed

Motors24 proovisõit - Kia XCeed (16)

Enamasti "valmistatakse" linnadžiibid mõne luukpära baasil ning tihtipeale iseloomustab neid madal kliirens ja kõrgemapoolne isteasend. Kia on aga uue XCeedi puhul lähenenud asjal natuke teistmoodi. ...

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Põneva elektrivormelite etapi võitis Max Günther

Santiago tänavarajal sõidetud põneval elektrivormelite etapil saavutas esimest korda võidu BMW Andretti tiimi sõitja Max Günther. Parimalt stardikohalt alustas võistlust Jaguari sõitja Mitch Evans, kes ...

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu

Ralli: Kalle Rovanperä saavutas Arctic rallil kindla võidu

Kalle Rovanperä saavutas oma debüüdil Toyota Yaris WRC autoga kindla esikoha Soome meistrisarja avaetapil, Arctic rallil. Rovanperä edestas lähimaid konkurente, kes sõitsid R5 autodega, enam kui kolme ...

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp

Koenigseggi järgmine siht: 500 km/h ja Bugatti skalp(13)

Sageli Genfi autonäituse külastajaid üllatanud Koenigsegg plaanib sama ka tänavu: esialgu ametlikult kinnitamata info kohaselt esitleb Rootsi pisitootja enam kui 500 km/h hüperautot Mission 500. Esmase info ...

Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni

Uskumatu skeem: Fiat maksab Tesla uue tehase kinni(6)

Saksamaale, Euroopa autonduse südamesse, elektriautode tehast kavandav Tesla ei aja udujuttu: vähemalt finantsplaan tehase taga on tugev.  Nimelt saab öelda, et Tesla uue tehase maksab kinni Itaalia-USA ...

 
Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz(3)

Dakari kõrberalli võitis kolmandat korda Carlos Sainz edestades oma peamisi rivaale Nasser Al-Attiyahi ja Stephane Peterhanselit. Täna sõidetud Dakari ralli viimast katset lühendati 167 kilomeetrile ja ...

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche Cayman ja Boxster: neli liitrit ja käsikast

Porsche panustab Caymani ja Boxsteri mudelivalikus neljaliitrisele boksermootorile, mis saab hakkama ilma ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Täna tehakse algust Soome meistrivõistluste avaetapi, Arctic ralliga, ja lisaks sõidetakse algaval nädalavahetusel ka elektrivormelite kolmas etapp. Arctic rallil teeb oma debüüdi Toyota Yaris WRC auto ...

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga

ABT-i T6 tuleb madalduse ja suurema pöördemomendiga

Saksa tuunija ABT pakub Volkswagen T6.1-le (ehk Multivanile, Caravellele, Transporterile) reguleeritava kõrgusega vedrustust ning mõistagi turgutust ka kapoti alla. Võiks arvata, et tarbesõidukile pole nii ...

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök

Peugeot’ äri tabas mullu valus tagasilöök(3)

Autokontserni PSA – margid Peugeot, Citroën, DS, Opel ja Vauxhall – läbimüük langes lõppenud aastal kümne protsendi võrra, enim kaotas ostjaid just põhimark Peugeot. Kokku läks kontsernil autosid kaubaks ...

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari ralli eelviimase katse võitis Peterhansel

Dakari rallil sõideti täna võistluse 11. ehk eelviimane kiiruskatse, mille võitis Stephane Peterhansel. Mini tiimi sõitja Peterhansel edestas 379 kilomeetrit pikal katsel teise aja sõitnud Nasser ...

Seat teeb vihjeid uuele Leonile

Seat teeb vihjeid uuele Leonile(1)

Seat avalikustas pildi uue Leoni tagaosast. Infot on esialgu väga vähe. Nii palju siiski, et uus mudel baseerub Volkswageni grupi MQB Evo platvormil, on varasemast suurem ning mõistagi moodsama disainiga. ...

 
Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 1. veebruarist muutub riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine

Alates 01.02.2020 muutuvad nii autokoolide poolt pakutav õpe kui ka riiklike teooria- ja sõidueksamite vastuvõtmine. Uus süsteem arvestab rohkem igapäevases liikluses toimuvat ning annab eksamineeritavale ...