AUTONDUS

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad(6)

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban tehti varasemast suuremad ja ruumikamad ning parandati ka džiibimürakate juhitavust. Tahoe telgede vahe on nüüd 3070 mm ning selle suuremal suguvennal Suburbanil 3406 mm, ...

MOOTORISPORT

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Tänavu möödus kümme aastat ajast, mil vaid ühe hooaja eksisteerinud tiim võitis F1-sarjas mõlemad MM-tiitlid. Seda lugu tuleb alustada Ross Brawni isikust. Autospordis tegi inseneriharidusega Brawn esimesed ...

AUTOTÖÖSTUS

1200 hj uuele Corvette’ile

1200 hj uuele Corvette’ile

Uus keskmootoriga Corvette (C8) tuunitakse 502 hobujõult 1200 peale, lubab USAs Texases tegutsev tuuningukoda Hennessey Performance Engineering (HPE). Selleks kruvitakse LT2-põlvkonna V-8-mootorile ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS(26)

Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-Benz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.  Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...

PÄEVAUUDISED

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri(2)

Kiirete Audide värskenduskuur oli päris põhjalik ning lisas uuele kupeele ja luukpärale nii agressiivsemat joont, nutikama lisavarustuse kui ka parema juhitavuse. Nii RS5 Cupe kui RS5 Sportback said ...

LIIKLUS

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini andis Bologna lennuvälja kasutusse tagaveolise Huracáni, mis asub seal tööle lennukite saateautona. 580hobujõulise superauto ülesanne pole kiirreageerida ega vabalt kihutada, vaid suuri ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Volga tegi hooaja lõpus isikliku rekordi, Sierra venitas hobiautode hooaja novembri lõppu ning Megane alustab kuuendat aastaringi. Kui eelviimane ring­rajavõistlus Volgaga septembris (vt 18. septembri ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

F1: Tiimijuhid valisid hooaja parimaks Hamiltoni

F1: Tiimijuhid valisid hooaja parimaks Hamiltoni

Traditsiooniliselt järjestasid F1 võistkondade bossid lõppenud hooaja parimad sõitjad ja pole üllatus, et tänavu osutus parimaks Lewis Hamilton. Hääletusel osalesid üheksa tiimi juhid (ainsana ei osalenud ...

Ralli: Takamoto Katsuta osaleb kaheksal MM-etapil WRC-autoga

Ralli: Takamoto Katsuta osaleb kaheksal MM-etapil WRC-autoga

Toyota võistkond paneb järgmisel aastal kaheksal MM-etapil välja neljanda Yaris WRC auto, mille rooli istub Takamoto Katsuta. 26-aastane jaapanlane osales tänavu seitsmel MM-etapil R5 autoga ning kahel, ...

Audi RS-mudelid saavad 10 000eurose juubelipaketi

Audi RS-mudelid saavad 10 000eurose juubelipaketi(3)

Audi Sport GmbH tähistab veerandsajandi möödumist mudeli RS 2 Avant sünnist, pakkudes kõigile tänastele RS-mudelitele erilist varustuspaketti. Keskeltläbi 10 000 eurot maksev pakett on saadaval Audi ...

Škoda Karoq läks tootmisse GAZ-i tehases Venemaal

Škoda Karoq läks tootmisse GAZ-i tehases Venemaal

Škoda pani oma menudžiibi Karoq tootmisse ka GAZ-i tehases Venemaal Nižni Novgorodis. Škoda Karoqi tootmine kuulsas Volgade tehases algas eile. Varem toodeti seda kahes tehases Tšehhis ja ühes tehases ...

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini andis Bologna lennuvälja kasutusse tagaveolise Huracáni, mis asub seal tööle lennukite saateautona. 580hobujõulise superauto ülesanne pole kiirreageerida ega vabalt kihutada, vaid suuri ...

Uues Star Wars'i filmis lendavad Porsche tähelaevad

Uues Star Wars'i filmis lendavad Porsche tähelaevad(3)

Porsche ja Lucasfilmi disainerite koostöös sündis ulmeline täheleav, mida näeb peagi esilinastuvas filmis „Star Wars: The Rise of Skywalker“. Viimase Star Warsi filmi jaoks panid pead kokku Porsche ...

Morgan saadab 1936. aastast pärineva tehnika lõpuks pensionile

Morgan saadab 1936. aastast pärineva tehnika lõpuks pensionile(2)

Briti pisitootja Morgan läheb tuleva aasta jooksul kõigil oma mudelitel üle alumiiniumkandmikule, mis asendab sisuliselt 1936. aastast pärineva teraskandmiku. Teraskandmikku, mida mäletatavasti täiendas ...

 
Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel selgub turismiautode WTCR sarja tänavune meister, kui viimase etapi kolm võistlussõitu kihutatakse Sepangi ringrajal Malaisias. Tiitlivõitu lähevad jahtima neli sõitjat, kes mahuvad ...

F1: Ferrari uus auto saab varakult valmis

F1: Ferrari uus auto saab varakult valmis

Ferrari F1 tiim andis teada, et nende järgmise aasta auto esitlus toimub juba 11. veebruaril ehk kaheksa päeva enne ametlike testisõitude algust. Järgmisel aastal on ametlike testisõitude aega lühendatud ...

Ralli: Škoda loobub tehasetiimiga MM-sarjas osalemisest

Ralli: Škoda loobub tehasetiimiga MM-sarjas osalemisest

Škoda Motorsport teatas, et ei kavatse järgmisel aastal enam tehasetiimiga MM-sarjas jätkata. Škoda tehasetiimi sõitjad on Fabia R5 autoga võitnud WRC2 klassi MM-tiitlid viimasel kolmel aastal, aga ...

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad(6)

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban tehti varasemast suuremad ja ruumikamad ning parandati ka džiibimürakate juhitavust. Tahoe telgede vahe on nüüd 3070 mm ning selle suuremal suguvennal Suburbanil 3406 mm, ...

Lilleline Rolls-Royce Phantom

Lilleline Rolls-Royce Phantom(1)

Stockholmis tegutsev lillesõbrast ettevõtja tellis Rolls-Royce´ilt erilise interjööriga Phantomi. Lillemotiivid pungadest õiteni tikiti auto polsterdusse miljoni pistega. Kujunduse autor Ieuan Hatherall ...

FOTOD. ABT tõstis diisel-Touaregi võimsuse 500 hobujõule

FOTOD. ABT tõstis diisel-Touaregi võimsuse 500 hobujõule

Tuuningufirma ABT Sportsline tõstis Volkswagen Touaregi V-8 diisli võimsuse 500 hobujõule ja pöördemomendi 970 njuutonmeetrile. Tavaseades on selle turbodiisli näitajad 422 hobujõudu ja 900 njuutonmeetrit. ...

VIDEO. Toyota tuleb välja Yarise uue sportversiooniga

VIDEO. Toyota tuleb välja Yarise uue sportversiooniga

Toyota avalikustas maskeeritud auto pildid ja video uuest Yarisel baseeruvast sportautost nimega GR Yaris. Debüüt on planeeritud Tokyo autonäitusele järgmise aasta 10. jaanuaril. Maskeeringuga autot ...

 
FOTOD. Uus GLA on eelkäijast lühem ja digitaalsem

FOTOD. Uus GLA on eelkäijast lühem ja digitaalsem(3)

Erinevalt tavapärasest, mil uus mudel tuleb vanast pikem, tegi Mercedes teise põlvkonna GLA hoopis lühema. Kui pikkusest kadus 1,4 sentimeetrit, siis kõrgusesse lisandus üle kümne sentimeetri ning laiusesse ...

FOTOD. Lewis Hamilton ja Valentino Rossi vahetasid sõiduvahendeid

FOTOD. Lewis Hamilton ja Valentino Rossi vahetasid sõiduvahendeid

Valencia ringrajal sai teoks F1 kuuekordse maailmameistri Lewis Hamiltoni ja MotoGP legendi Valentino Rossi pikalt planeeritud võistlusmasinate vahetus. Lewis Hamiltonil oli esimest korda elus võimalus ...

Villu Mättiku pool sajandit autospordis

Villu Mättiku pool sajandit autospordis

72aastane rallisõitja Villu Mättik läheb tuleval aastal vastu 50ndale hooajale autospordis. Sportlasekarjäärile plaanib ta panna piduliku punkti mõnel Eesti rallil. 

Elektriautod tulevad Eestisse tasapisi

Elektriautod tulevad Eestisse tasapisi(10)

Autotootjad püüavad turunduskõnedega luua muljet, et elektriautoajastu on sama hästi kui käes, kuid Eestis läheb veel palju aega enne, kui sedasorti sõidukid hakkavad meil levima laiemalt. Eestlase jaoks on ...

Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid

Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid

Lähenevaid pikki pühi silmas pidades pakume välja idee varatalve nappi valgesse aega mahtuvaks autoreisiks – Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid. Tegelikult on täpne öelda, et suuremas osas mööda ...

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

Nii ilus, nii praktiline, nii võimas! BMW 540i xDrive Touringuga oli meil muinasjutuliselt kiireid õnnehetki. Aga sekka sattus ka plaanimata teeninduses käike. Jõulud. Armastuse ja säravate silmade püha. ...

Väga vaikne pikap

Väga vaikne pikap(1)

Uus GMC Sierra pakub rohkelt ruumi, head varustust ning mugavat sõitu. Eriti hästi on õnnestunud suure pikapi mürasummutus. Kui mõne uudismudeliga on USA autotootjad tulnud justkui Euroopa maitsele ...

 
Jõulukinke autohuvilisele

Jõulukinke autohuvilisele(1)

Autoesindustest leiab vägagi toredaid jõulukingitusi – olgu kingi saajaks suur või väike autohuviline. Järgnev kingispikker katab hinnavahemiku 2–850 eurot.

Kuulsad youngtimer ’id: Peaaegu võidusõiduauto

Kuulsad youngtimer ’id: Peaaegu võidusõiduauto

Honda S2000 on kerge, kiire ja maniakaalse mootoriga – ning Honda kohta väga kallis. Honda 50. sünnipäevaks valminud S2000 käis enam-vähem sama rada paaril viimasel aastal turule jõudnud väikeste lahtiste ...

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Tänavu möödus kümme aastat ajast, mil vaid ühe hooaja eksisteerinud tiim võitis F1-sarjas mõlemad MM-tiitlid. Seda lugu tuleb alustada Ross Brawni isikust. Autospordis tegi inseneriharidusega Brawn esimesed ...

Küsimus lugejalt: Millal lõpeb diislisaasteaeg?

Küsimus lugejalt: Millal lõpeb diislisaasteaeg?(20)

Mis keskkonnahoiust me räägime, kui siiani pole saadud kontrolli alla diisel­autode heitgaase? Avalikult reklaamitakse DPFi, EGRi ja SCRi väljaprogrammeerimist, sest ülevaatusel nende puudumist ei avas­tata. ...

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Volga tegi hooaja lõpus isikliku rekordi, Sierra venitas hobiautode hooaja novembri lõppu ning Megane alustab kuuendat aastaringi. Kui eelviimane ring­rajavõistlus Volgaga septembris (vt 18. septembri ...

Uus mootor toob peenemad kombed

Uus mootor toob peenemad kombed(1)

Dacia Duster sai kapoti alla uue 1,3liitrise bensiinimootori, mis vähemalt 150hobujõulises versioonis mõjutab auto iseloomu tervikuna. Uue jõuallika suurepärane käiguühtlus ja viimistletud dünaamika ...

Soorsk: Jõudu, külamees!

Soorsk: Jõudu, külamees!

Ametisse sai uus Euroopa Komisjon, kellel olevat plaan maakera tervise parandamiseks. Plaani eesmärk on vähendada süsinikdi­oksiidi heite hulka 2030. aastaks poole võrra ja seoses sellega anda edaspidi ...

 
Autolehe 11. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 11. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Miljonieurone Nissan tuleb, aga hilineb Nissan esitleb tuleva aasta Genfi autonäitusel seeriaversiooni super­autost GT-R50 by Italdesign, mis jõuab klientideni alles 2020. aasta lõpus.  Nissani ja ...

F-Type kihutab uues kuues

F-Type kihutab uues kuues

Jaguari sportauto F-Type läheb ulatuslike uuendustega uude aastasse, pardal tuldsülgav V-8 või väheke mõistlikum neljasilindriline turbomootor. Jaguar F-Type on turul üks väheseid sportautosid, mis ei maksa ...

F1: Tiimid otsustasid jätkata 2019. aasta rehvidega

F1: Tiimid otsustasid jätkata 2019. aasta rehvidega

F1 sarjale rehve tootev Pirelli pakkus järgmiseks aastaks välja uued rehvisegud, millega sõitjad aga sugugi rahule ei jäänud. Hooaja viimase etapi järel Abu Dhabi ringrajal toimunud 2020. aastaks Pirelli ...

Ralli: Hyundai võib välja panna ka teise tiimi

Ralli: Hyundai võib välja panna ka teise tiimi

Hyundai tiimijuht Andrea Adamo otsib võimalust osaleda järgmisel aastal MM-sarjas kahe võistkonnaga. Andrea Adamo sõnul on Citroeni lahkumise tõttu MM-sarja etappidel stardis vähem WRC-autosid ja samas on ...

Hiina autoturg juba 17 kuud languses

Hiina autoturg juba 17 kuud languses(5)

Maailma suurim autoturg, Hiina, elab üle raskemaid aegu. Hiina Autotootjate Liidu (CAAM) sõnul näitas november taas uute sõiduautode müügi langust, võrreldes mulluse novembriga müüdi uusi autosid 3,6 ...

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri(2)

Kiirete Audide värskenduskuur oli päris põhjalik ning lisas uuele kupeele ja luukpärale nii agressiivsemat joont, nutikama lisavarustuse kui ka parema juhitavuse. Nii RS5 Cupe kui RS5 Sportback said ...

 
VIDEO: isejuhtiv Tesla lömastas USA politseiauto

VIDEO: isejuhtiv Tesla lömastas USA politseiauto

USA-s Connecticuti osariigis toimus liiklusõnnetus, kui maanteel hätta saatunud liiklejat abistanud politsei sõidukile põrutas tagant otsa isejuhtiv Tesla Model 3. Teslas viibinud isik selgitas õnnetuse ...

Kingiidee jõuludeks: Ducati pakub ringrajatsiklite varuosadest mälestusesemeid

Kingiidee jõuludeks: Ducati pakub ringrajatsiklite varuosadest mälestusesemeid

Itaalia tsiklitootja Ducati pakub oma fännidele kollektsioneerimiseks kuulsate ringrajatsilite varuosi. Sertifitseeritud tsikliosasid kasutati näiteks Moto GP või Superbike maailmameistrivõistluste sarjades. ...

McLaren 620R: tänavalegaalne võidusõiduauto

McLaren 620R: tänavalegaalne võidusõiduauto

McLaren tutvustas oma uut superautot 620R, mis on võidusõiduauto 570S GT4 tänavalegaalne versioon. Tugeva ringraja suunitlusega 620R läheb tootmisse väikeseeriana, kokku valmistatakse vaid 350 sellist ...

F1: Mercedes ootab Hamiltoni otsust

F1: Mercedes ootab Hamiltoni otsust(1)

Lõppenud hooaja viimasel etapil läksid juba lahti kuulujutud Lewis Hamiltoni siirdumisest järgmise hooaja järel Ferrarisse. Itaalia meedia andmetel oli Ferrari president John Elkann juba võtnud ühendust ...

BMW on arendamas uut GT3-klassi võistlusautot

BMW on arendamas uut GT3-klassi võistlusautot

BMW teatas kavatsusest ehitada aastaks 2022 uus võistlusauto GT3-klassi vahetamaks välja vananevat M6 GT3 mudelit. Uus võistlusauto baseerub uue põlvkonna M4 mudelil ja BMW spordidirektori Jens Marquardti ...

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tellimusel teostas teabe- ja konsultatsioonifirma Kantar Emor AMTELi liikmete hulgas uuringu autokindlustusega tegelevatest kindlustusseltsidest. ...

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda(2)

Euro NCAPi viimases kokkupõrketestivoorus pandi proovile tosin autot, millest tervelt kaheksa pälvisid parima võimaliku ehk viietärnilise hinde.  „Viieliste“ seast tõsteti eriti esile Tesla linnadžiipi ...

 
1200 hj uuele Corvette’ile

1200 hj uuele Corvette’ile

Uus keskmootoriga Corvette (C8) tuunitakse 502 hobujõult 1200 peale, lubab USAs Texases tegutsev tuuningukoda Hennessey Performance Engineering (HPE). Selleks kruvitakse LT2-põlvkonna V-8-mootorile ...

25 kilomeetrit juurde

25 kilomeetrit juurde(4)

Audi suutis peenhäälestusega pikendada elektrilise pooldžiibi e-troni laadimisvälpa 25 kilomeetri võrra, 436 kilomeetrini. Üle käidi näiteks pidurid, et vähendada sõiduaegset hõõrdekadu. Lisaks süveneti ...

Ja Eesti siledaim maantee on …

Ja Eesti siledaim maantee on …(2)

… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Kahenädalase kampaania käigus telliti kokku 430 autoromu tasuta äravedu, kusjuures rohkem huvilisi leidus Tartu- ja Harjumaal ning Tallinnas. Seisma jäänud autovrakkide utiilisaatmise talgud korraldasid ...

Eestlane tegi USAs maailmarekordi

Eestlane tegi USAs maailmarekordi

  Eesti nobedaim kiirendaja Andres Arnover saavutas USAs Floridas peetud drag-race-võistlusel esimesena maailmas Fordi "small-block"-mootoriga veerandmiili läbimisel ajaks vähem kui 6 sekundit - täpsemalt ...

Hummer tuleb tagasi?

Hummer tuleb tagasi?(1)

„I’ll be back!“ ütles Hummeri-fännist näitleja Arnold Schwarzenegger ühes Terminaatori filmis surematud sõnad. Ja nii ilmselt Hummeriga juhtubki, kui uskuda USAs aina kõvemini ja usaldusväärsemalt ...

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS(26)

Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-Benz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.  Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...

 
Robert Kubica testib BMW M4 DTM autot

Robert Kubica testib BMW M4 DTM autot(1)

Järgmiseks aastaks F1 sarjast ilma töökohata jäänud Robert Kubica testib järgmisel nädalal DTM sarja autot. Testisõit BMW M4 DTM autoga kinnitab juba varem levinud kuuldusi Kubica siirdumisest Saksamaa ...