AUTONDUS

Alternatiivkütusega autode müük kasvab

Alternatiivkütusega autode müük kasvab(7)

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit analüüsis oma värskes uudiskirjas alternatiivkütustega sõiduautode kolme esimese kvartali müügitulemusi Euroopas. Vaadates uute sõiduautode turul toimuvat ...

MOOTORISPORT

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

Williamsi tiimi põhisõitja George Russell sõitis Abu Dhabi ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval välja parima ringiaja, aga seda hoopis Mercedese roolis. George Russell on jätkuvalt Mercedese ...

AUTOTÖÖSTUS

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

Jaguari sportauto F-Type läbis uuenduskuuri ja jätkab edaspidi kas nelja või kaheksa silindriga kapoti all. Jaguar ise ütleb oma uudismudeli kohta, et see on ilusam kui kunagi varem. Rohkem muutus sõiduki ...

PROOVISÕIDUD

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?(1)

Qashqai on edulugu, mis teeb kadedaks kõik teised autotootjad. Vastupidavuses on aastatega aga ­välja löönud mitu nõrka kohta. Kui Nissan 2007. aastal Qashqai turule tõi, olid linnadžiipidega suurema või ...

PÄEVAUUDISED

Ja Eesti siledaim maantee on …

Ja Eesti siledaim maantee on …

… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...

LIIKLUS

Tallinna piiril on karta ummikuid

Tallinna piiril on karta ummikuid (1)

Homme (reedel) algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Tallinna - Pärnu maanteel  Laagris. Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. "Kui tekib ootamatuid ...

AUTOPÄEVIK

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.   Kevade võttis vana sinine Subaru taas vastu bensiinilõhnalisena ja ABSi põleva ...

SISUTURUNDUS

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

Mehed on poisid, kes pole kunagi suureks kasvanud. Seda väljendit on kasutatud palju ning see on teatud juhtudel ka äärmiselt tõene. Lapsed, kes kunagi mängisid mudelautodega või telekamänge, on suureks ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 3 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tellimusel teostas teabe- ja konsultatsioonifirma Kantar Emor AMTELi liikmete hulgas uuringu autokindlustusega tegelevatest kindlustusseltsidest. ...

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda

Euro NCAPi viimases kokkupõrketestivoorus pandi proovile tosin autot, millest tervelt kaheksa pälvisid parima võimaliku ehk viietärnilise hinde.  „Viieliste“ seast tõsteti eriti esile Tesla linnadžiipi ...

1200 hj uuele Corvette’ile

1200 hj uuele Corvette’ile

Uus keskmootoriga Corvette (C8) tuunitakse 502 hobujõult 1200 peale, lubab USAs Texases tegutsev tuuningukoda Hennessey Performance Engineering (HPE). Selleks kruvitakse LT2-põlvkonna V-8-mootorile ...

25 kilomeetrit juurde

25 kilomeetrit juurde(7)

Audi suutis peenhäälestusega pikendada elektrilise pooldžiibi e-troni laadimisvälpa 25 kilomeetri võrra, 436 kilomeetrini. Üle käidi näiteks pidurid, et vähendada sõiduaegset hõõrdekadu. Lisaks süveneti ...

Ja Eesti siledaim maantee on …

Ja Eesti siledaim maantee on …

… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Kahenädalase kampaania käigus telliti kokku 430 autoromu tasuta äravedu, kusjuures rohkem huvilisi leidus Tartu- ja Harjumaal ning Tallinnas. Seisma jäänud autovrakkide utiilisaatmise talgud korraldasid ...

 
Eestlane tegi USAs maailmarekordi

Eestlane tegi USAs maailmarekordi

  Eesti nobedaim kiirendaja Andres Arnover saavutas USAs Floridas peetud drag-race-võistlusel esimesena maailmas Fordi "small-block"-mootoriga veerandmiili läbimisel ajaks vähem kui 6 sekundit - täpsemalt ...

Hummer tuleb tagasi?

Hummer tuleb tagasi?

„I’ll be back!“ ütles Hummeri-fännist näitleja Arnold Schwarzenegger ühes Terminaatori filmis surematud sõnad. Ja nii ilmselt Hummeriga juhtubki, kui uskuda USAs aina kõvemini ja usaldusväärsemalt ...

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz GLS(14)

Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-Benz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.  Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...

Robert Kubica testib BMW M4 DTM autot

Robert Kubica testib BMW M4 DTM autot(1)

Järgmiseks aastaks F1 sarjast ilma töökohata jäänud Robert Kubica testib järgmisel nädalal DTM sarja autot. Testisõit BMW M4 DTM autoga kinnitab juba varem levinud kuuldusi Kubica siirdumisest Saksamaa ...

M-Sporti võistkonna uus keskus peatselt valmis

M-Sporti võistkonna uus keskus peatselt valmis

M-Sport alustas mais oma uue tehasehoone ehitamist, kuhu loodetakse sisse kolida hiljemalt järgmise aasta sügisel. M-Sport võistkonna uue tehnikakeskuse ehitamine sai teoks tänu Briti valitsuse ja kohaliku ...

Ralli: 2020. aasta Eesti meistrivõistlustel on kavas 7 etappi

Ralli: 2020. aasta Eesti meistrivõistlustel on kavas 7 etappi

Järgmise aasta Eesti autoralli meistrivõistlustel on kavas kokku 7 etappi, millest kaks toimvad Lätis. Meistrisarjaga tehaksegi algust kahe talveralliga Lätis, mis on ühisteks etappideks Läti ...

Ralli: Tänak ja Järveoja said kätte võidukarikad

Ralli: Tänak ja Järveoja said kätte võidukarikad

FIA pidulikul autasustamistseremoonial said oma maailmameistrivõistluste võidukarikad kätte ka Ott Tänak ja Martin Järveoja. Pariisis toimunud üritusel autasustati ka teisi autospordi ja kardispordi ...

 
Nissan GT-R50 by Italdesign hilineb, aga tulemata ei jää

Nissan GT-R50 by Italdesign hilineb, aga tulemata ei jää

Nissan esitleb tuleva aasta Genfi autonäitusel seeriaversiooni superautost GT-R50 by Italdesign, mis jõuab klientideni alles 2020. aasta lõpus. Nissani ja disainifirma Italdesign ühistöös loodud kupeed ...

Eestis müügil: kolm kõige vanemat sõiduautot

Eestis müügil: kolm kõige vanemat sõiduautot(7)

Väga vanad autod on Eesti turul haruldased: auto24.ee kuulutusi sirvides leidsime vaid ühe sõjaeelse iluduse ning kaks kena Nõukogude autot 1950ndaist. Valikus võtsime arvesse vaid komplektsed, heas korras ...

FOTOD. Legendi sünnipäev: Mercedes W124 sai 35!

FOTOD. Legendi sünnipäev: Mercedes W124 sai 35!(6)

Uskumatu, aga tõsi: Mercedese legendaarne mudel W124 sai äsja 35aastaseks. Kuulus ja tänaseni üleilmselt laialt levinud autolegend debüteeris 26. novembril 1984. aastal Hispaanias: siis esitleti neid ...

FOTOD. Kas Rolls-Royce’i tohib tuunida?

FOTOD. Kas Rolls-Royce’i tohib tuunida?(1)

Saksa tuunija Spofec timmis sportlikumaks üht maailma kallimat autot Rolls-Royce Phantom, jätmata puutumata ka selle mootorit. Tuunija rõhutab, et Phantomi muutmisse suhtuti maitsekuse ning ...

Tuuningu-Transit maksab umbes 45 000 eurot

Tuuningu-Transit maksab umbes 45 000 eurot(1)

Briti tuunija pakub Transit Customi baasil „rallikaubikut“, mida ehitatakse vaid 40 eksemplari. MS-RT pole suvaline tuunija, vaid teeb ametlikku koostööt Fordi M-Sport rallitiimiga. Super-Transit indeksiga ...

F1: Mercedes peab maksma rekordilise registreerimismaksu

F1: Mercedes peab maksma rekordilise registreerimismaksu(1)

F1 MM-võistlustele võistkonna registreerimismaks 2020. aastaks kujuneb Mercedese jaoks kõigi aegade suurimaks. Tiimide registreerimismaks koosneb kahest summast, millest üks on võrdne kõigile tiimidele ja ...

Ralli: FIA kinnitas WRC hübriidautode põhimõtted

Ralli: FIA kinnitas WRC hübriidautode põhimõtted

FIA Mootorispordinõukogu kinnitas oma istungil WRC hübriidautode põhimõtted, täpsemad tehnilised reeglid avaldatakse hiljemalt märtsi lõpuks. FIA uue regulatsiooni alusel Rally 1 klassi nime kandvad WRC ...

 
Uute sõiduautode müük püsis novembris stabiilsena

Uute sõiduautode müük püsis novembris stabiilsena(4)

Uute sõiduautode turg püsis novembris stabiilsena, aga 11 kuu kokkuvõttes on müüdud veidi rohkem kui mullu, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Novembris müüdis Eestis 2028 uut ...

Volkswagen on Jetta stardiga rahul

Volkswagen on Jetta stardiga rahul(9)

Kui eestlastele on Jetta tuntud kui Volkswageni mudel, siis Hiinas on tegemist Volkswageni odavmargiga. Jetta-nimelise margi tõi Volkswagen Hiina turule septembris kahe mudeliga - linnadžiip VS5 ja sedaan ...

Fotovõistluse "Autokross 2019" parimad on selgunud

Fotovõistluse "Autokross 2019" parimad on selgunud

Autoleht avaldab fotovõistlusele "Autokross 2019" saabunud paremad tööd. Aasta fotoks valis žürii Urmo Sibula foto (uudise avapilt) ning vaatajate lemmik oli Igmar Matto foto. Sibul saab preemiaks Autolehe ...

Tallinna piiril on karta ummikuid

Tallinna piiril on karta ummikuid (1)

Homme (reedel) algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Tallinna - Pärnu maanteel  Laagris. Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. "Kui tekib ootamatuid ...

Ilmub "Ott Tänak - The Movie" DVD-fännipakk

Ilmub "Ott Tänak - The Movie" DVD-fännipakk(5)

Jõulueelsel nädalal ilmub „Ott Tänak – The Movie“ duubel-DVD koos raamatuga. Ühel plaadil on film tõlgituna üheteistkümnesse keelde ning teisel plaadil kolme tunni jagu filmist välja jäänud stseene, ...

FOTOD. Opel Insignia läbis värskenduskuuri

FOTOD. Opel Insignia läbis värskenduskuuri

Opel Insignia sai uuenduskuuri käigus värskema välimuse ning uued, eriti tõhusad esilaternad. Kumbki esilatern koosneb 84st valgusdioodist (varasemalt 16). Nende sisse-väljalülitamine käib kiiremini ja ...

Ralli: Uue hooaja ametlik esitus jääb ära

Ralli: Uue hooaja ametlik esitus jääb ära(1)

Viimaste aastate traditsiooniline MM-võistluste ametlik esitlus, mis pidi enne 2020. aasta hooaja algust toimuma Birminghamis, jääb seekord ära. Kuna Toyota tiim teatas, et oma võistkonna esitluse tõttu ...

 
F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

Williamsi tiimi põhisõitja George Russell sõitis Abu Dhabi ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval välja parima ringiaja, aga seda hoopis Mercedese roolis. George Russell on jätkuvalt Mercedese ...

F1: Sõitjad pole rahul uute Pirelli rehvidega

F1: Sõitjad pole rahul uute Pirelli rehvidega

F1 tiimid jäid viimase etapi järel Abu Dhabi ringrajale, kus toimuvad testisõidud järgmise aasta Pirelli rehvidega. Sõitjatel oli esimesel testipäeval võimalus proovida tänavu kasutatud viie erineva seguga ...

Kuulsad youngtimer ’id: Kui ikkagi tahaks Ferrarit ...

Kuulsad youngtimer ’id: Kui ikkagi tahaks Ferrarit ...

Ferrari ei ole just tüüpiline youngtimer, aga unistada ju võib. Täpselt 20 aasta tagune 360 Modena võib olla kõige soodsam ja mõistlikum tee Itaalia margi eksootilisse maailma.

Austin-Healey Sprite: „konnasilma” teine ring Eestis

Austin-Healey Sprite: „konnasilma” teine ring Eestis

1961. aasta Austin-Healey Sprite on teadaolevalt ainus selline auto Eestis. Siinmaal harva nähtav sõiduk käis ringiga Soomes ja jõudis sel aastal meitele tagasi.

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?

Kuidas peab vastu Nissan Qashqai?(1)

Qashqai on edulugu, mis teeb kadedaks kõik teised autotootjad. Vastupidavuses on aastatega aga ­välja löönud mitu nõrka kohta. Kui Nissan 2007. aastal Qashqai turule tõi, olid linnadžiipidega suurema või ...

Punase lipu puruks rebimise auks

Punase lipu puruks rebimise auks

Visina, lõgina, ähkimise ja kärina saatel sõidavad hobusteta tõllad nagu viirastused läbi pimeda Londoni Hyde Parki, et alustada sealt päikesetõusul 97kilo­meetrist teekonda Brightonisse. Nagu viirastused ...

Kalaharist kiirusrekordita

Kalaharist kiirusrekordita(2)

Bloodhound LSR ei saavutanud tänavu Kalahari kõrbes uut maismaa kiirusrekordit. Seda polnud kavaski. Kuid 1010 km/h on siiski päris kiire, kas pole?! Tulemusega 1010 km/h tõmmati novembris joon alla ...

 
Auto muudab romuks otsustega venitamine

Auto muudab romuks otsustega venitamine(2)

Eestis sõitnud autod on tihti hooldamata või ebakvaliteetselt remonditud ning kauaks seisma jäänud. Kõik see kahandab sõiduki väärtust ka romulasse müümisel. Oleme vahepeal rikkamaks saanud, romude hulk ...

TEST. Milline auto läbib 150 000 km kõige soodsamalt?

TEST. Milline auto läbib 150 000 km kõige soodsamalt?(6)

Kuu aega tagasi võrdlesime viie eri kütust tarbiva auto kulu 100 kilomeetri läbimisel. Test jätkub: milline neist viiest kulutab kõige vähem 5 aasta ja 150 000 kilomeetri läbimisel? Praegune test on puhtalt ...

Et teed peaksid vastu kauem

Et teed peaksid vastu kauem(12)

Kui valvata asfaldipaneku järele Eestis välja arendatud termokaamerasüsteemiga, saab ehitatava tee silmale nähtamatuks jäävad ja alles asfaldiaukudena ilmnevad vead parandada juba töö käigus, pikendades ...

Kui sosin on liiga vali

Kui sosin on liiga vali(5)

Asi ei seisa kütusekulus ega „rohelisuses”, pistikuhübriid kui ajamitüüp lihtsalt sobib BMW 7. seeriale. Ilmselgelt ei mõjuta BMW või mõne teise noobelmargi lipulaeva ostja varanduslikku seisu asjaolu, et ...

Hamilton lõpetas hooaja võidukalt

Hamilton lõpetas hooaja võidukalt

Tänavu kuuenda MM-tiitli võitnud Lewis Hamilton lõpetas hooaja võidukalt, saavutades kindla esikoha Abu Dhabis sõidetud viimasel etapil. Juba kvalifikatsioonis näitasid Mercedese sõitjad head minekut ja ...

Küsimus lugejalt: Mida teha kõverate valuvelgedega?

Küsimus lugejalt: Mida teha kõverate valuvelgedega?

Sõitsin mõlema esirattaga üle äärekivi ja nüüd on veljed kõverad. Ühel on lihtsalt muljumisjälg sees, aga teine on konkreetselt lömmis. Pragusid mu meelest pole. Kas selliseid velgi saab ja tohib taastada ja ...

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus(1)

Eestis elab ligi 1,3 miljonit inimest, kelle liigutamisega punktist A punkti B tegeleb üle 10 ametkonna, kus töötab sadu inimesi. Maailma mõistes on rahvast ühe linnaosa jagu, kus selliste asjadega tegeleb 4–5 ...

Autolehe 4. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 4. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Kolm miljonit eurot: Bugatti Chiron Noire Bugatti 1500hobujõulisest super­autost Chiron valmib paarkümmend erimudelit Chiron Noire, mille netohinnaks teatas Prantsuse luksusmark kolm miljonit eurot. Nagu ...

 
Maastiku-Aston Martin tuleb AMG sugemetega

Maastiku-Aston Martin tuleb AMG sugemetega

Aston Martini esimene džiip DBX lubab margile omaselt sportlikke sõiduomadusi, mille saavutamisel oli mõnelgi juhul toeks hoopis kogenum džiibiehitaja – Mercedes-AMG. Juba varem oli teada, et Aston Martini ...

Üks Saksa Tesla jõudis miljoni kilomeetrini

Üks Saksa Tesla jõudis miljoni kilomeetrini(26)

Saksamaal täitus ühel 2013. aasta Tesla Model S-il läbisõit miljon kilomeetrit, milleks on seni kulunud kolm akut ja neli elektrimootorit. Kõnealune auto kuulub algusest peale Hansjörg von ...

Bentley meenutab Pikes Peaki rekordit erimudeliga

Bentley meenutab Pikes Peaki rekordit erimudeliga

Bentley ehitab vaid 15 superkupeed Continental GT Limited Edition, mis pühendatakse mudeli saavutustele Pikes Peaki mäkketõusuvõistlusel tänavu juunis. Nimelt kärpis raske kupee kuulsa raja rekordiajast 8,4 ...

Elektrivormelite sari saab MM-võistluste staatuse

Elektrivormelite sari saab MM-võistluste staatuse

FIA president Jean Todt ja Formula E sarja tegevjuht Alejandro Agag kirjutasid Pariisis alla leppe, mille tulemusena saab Formula E sari MM-võistluste staatuse. Esimest korda kihutatakse elektrivormelite ...

Chiron Noire: Bugatti mängib mustale

Chiron Noire: Bugatti mängib mustale

Bugatti Chironi uusim erimudel Noire panustab mustale, paistes silma tumedusega nii eksterjööris kui ka interjööris. Kolmemiljonilise netohinnaga erimudeleid – käibemaksuga hind seega 3,6 miljonit eurot! – ...

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

FOTOD. Jaguari sportauto F-Type jätkab nelja või kaheksa silindriga

Jaguari sportauto F-Type läbis uuenduskuuri ja jätkab edaspidi kas nelja või kaheksa silindriga kapoti all. Jaguar ise ütleb oma uudismudeli kohta, et see on ilusam kui kunagi varem. Rohkem muutus sõiduki ...