AUTONDUS

Youngtimer’id lõid uue rekordi

Youngtimer’id lõid uue rekordi

Laupäeval Laitses peetud Youngtimer Campile kogunes 305 eri vanuses hobiautot.  25aastastele ja vanematele auto­dele mõeldud näitus tõi LaitseRallyParki väga erinevas vanuses ja väga eriilmelisi sõidukeid. ...

MOOTORISPORT

F1: Schumacher peab ennast Ferrarile veel tõestama

F1: Schumacher peab ennast Ferrarile veel tõestama(2)

Ferrari tiimijuht Mattia Binotto on rahul Mick Schumacheri arenguga, aga arvab, et sakslane peab end veel F2 sarjas tõestama, et kandideerida F1 sõitjaks. Mick Schumacher lõpetas F2 sarjas mullu oma ...

AUTOTÖÖSTUS

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!

Norra tuunija Zyrus ehitas tervenisti süsinikplastist Lamborghini Huracáni, mille võimsus tõsteti 1217 hobujõuni. Skandinaavia tuunijatel on plaanis ehitada vaid 24 sellist Lamborghinit. Aluseks võeti ...

PROOVISÕIDUD

Luksuskaubik

Luksuskaubik(2)

Toyota Proace City kahe tsooniga kliimaseade, sõiduautolik info- ja meelelahutuskeskus, suure ekraaniga navisüsteem ja mugavad sõiduomadused ei kuulu just vaikimisi väikeste kaubikute iseloomustusse. ...

PÄEVAUUDISED

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillac toob sel nädalal avalikkuse ette oma esimese elektriauto: luksusdžiibi Lyriq. See ehitatakse General Motorsi uuele elektriautoplatvormile ja Lyricule järgnevad teised elektri-Cadillacid, tootja on ...

LIIKLUS

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari

Hollandis avastasid sukeldujad ühest kanalist vana Ferrari, mille väljatõmbamisel selgus, et tegu on kunagi ammu varastatud autoga. Amsterdami tuletõrje tegi linna ühes peakanalis sukeldumiskoolitust, kui ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit(4)

Autoklass, kus BMW X6 on saanud pikalt domineerida, muutub üha populaarsemaks: lisandunud on Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe ja ega Mercedeski saa loorberitele puhkama jääda - uus GLE Coupé näeb välja veelgi ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Aina „rohelisemaks” muutuvas automaailmas jäävad sellised autod üha harvemaks: tavamudelite võimsad versioonid, mis suudavad nii hobujõudude kui ka kiirendusvõime poolest konkurentsi pakkuda sportautodele.  ...

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillac toob sel nädalal avalikkuse ette oma esimese elektriauto: luksusdžiibi Lyriq. See ehitatakse General Motorsi uuele elektriautoplatvormile ja Lyricule järgnevad teised elektri-Cadillacid, tootja on ...

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi

Saksamaa turismiautode DTM sarja hooaeg lükati käima Spa ringrajal toimunud kahe sõiduga, mis kulgesid Audi sõitjate domineerimisel. Mõlemas võistlussõidus mahtusid esiviisikusse vaid Audi sõitjad, kellest ...

F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

Silverstone’i ringrajal sõidetud F2 sarja kahes võistlussõidus lisandus tänavuste võitjate nimekirja kaks uut nime. Venemaa võidusõitja Nikita Mazepin edestas esimeses sõidus hiinlast Guanyu Zhou’d ja ...

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

auto24ringil toimus laupäeval Ants Seiler Cup, mis kuulus Erki Spordi superkrossisarja ja kus osalesid ka ajaloolised ringrajaautod. Supekrossi klasside parimad olid: Erki Külvi (esivedu), Aivo Ojala ...

Lexus uuendab LS-i

Lexus uuendab LS-i(2)

Alates 2017. aastast müügil olev Lexus LS-i viies põlvkond läbib mudelivärskenduse, mis toob kaasa palju väikeseid muutuseid disainis, sõitjateruumis ja varustuses.  Uued on LS-i esi- ja tagatuled, samuti ...

 
Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga

Yokohamas asuvas Nissani uues meelelahutus- ja infokeskuses Nissan Pavilion saab elektriauto omanik parkimise eest maksta auto akut tühjaks laadides. Nissani teatel on tegu maailma esimese sarnase ...

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Mazda esitles kolmanda põlvkonna pikapit BT-50, aga erinevalt eelkäijatest ei sünni see koostöös Fordiga.  Kui kaks esimest BT-50 põlvkonda tehti koos Fordiga (Fordi vastav mudel oli Ranger), siis uus ...

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga(2)

Itaalias sõidetud Rally di Alba võitis Thierry Neuville, kes edestas tiimikaaslasi Ott Tänakut ja Pierre-Louis Loubet’d. Üheksast kiiruskatsest kaheksal sõitis parima aja välja Neuville, kes edestas Tänakut ...

F1: Hamilton võitis ületades finišijoone katkise rehviga

F1: Hamilton võitis ületades finišijoone katkise rehviga(1)

Lewis Hamilton juhtis Briti GP-d stardist kuni finišini, aga viimasel ringil purunenud rehv oleks inglase peaaegu ka võidust ilma jätnud. Stardist haaras Hamilton liidrikoha, tema kannule asusid Bottas, ...

Jüri Vips alustas hooaega neljanda ja kuuenda kohaga

Jüri Vips alustas hooaega neljanda ja kuuenda kohaga

Jüri Vips alustas hooaega Formula Regional sarja etapil Misano ringrajal ning saavutas neljanda ja kuuenda koha. Soome võistkonna KIC Motorsport autol võistlev Jüri Vips oli avasõidu sunnitud katkestama, ...

F1: Hamilton alustab kodust etappi parimalt stardikohalt

F1: Hamilton alustab kodust etappi parimalt stardikohalt(1)

Silverstone’is sõidetud Briti GP kvalifikatsioonis näitasid ülekaalukat kiirust Mercedese sõitjad, kellest parim oli Lewis Hamilton. Kuuekordne maailmameister edestas tiimikaaslast Valtteri Bottast 0,3 ...

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Lance Stroll

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Lance Stroll

Briti GP reedel sõidetud vabatreeningutel üllatas päeva parima ringiajaga Racing Point tiimi sõitja Lance Stroll. Mõlemal reedel toimunud vabatreeningul valitsesid väga kuumad olud – keskpäeva paiku ...

 
Eestis müügil. Kolm kõige kallimat vanaaegset autot

Eestis müügil. Kolm kõige kallimat vanaaegset autot(3)

Eestis müüakse paljusid väga kalleid autosid, kuid nende seast leiab harva vanasõidukeid. Allolev kolmik moodustab kõige kallimad vanaautod, mis Eestis praegu avalikult müügis on. Hind? 60 000-195 000 ...

Uuest Volkswagen Caddyst tuleb vägev matkaauto

Uuest Volkswagen Caddyst tuleb vägev matkaauto(7)

Volkswagen näitas joonistusi uuest Caddyst, mis on spetsiaalselt matkaautoks ümber ehitatud. Uus Caddy ei ole tavaversiooniski veel müügile jõudnud, kuid juba kavandab tootja spetsiaalselt matkamiseks ...

Rally Estonia puhul antakse välja postmark

Rally Estonia puhul antakse välja postmark

Esimest korda Eestis toimuva WRC etapi puhul annab Eesti Post välja WRC Rally Estonia margi ja esimese päeva ümbriku. Mark ilmub ralli esimesel päeval 4. septembril ning alates 30.07 on võimalus marki ja ...

Ralli: Türgi ralli toimub nädal varem

Ralli: Türgi ralli toimub nädal varem

MM-võistluste promootor andis teada, et Türgi ralli toimub varasemalt planeeritust nädala võrra varem ehk siis 18.-20. septembril. Sellega avaneb võimalus anda 2.-4. oktoobril Belgias toimuvale Ypres ...

Brabus käis Mercedes GLB põhjalikult üle

Brabus käis Mercedes GLB põhjalikult üle(2)

Brabus lasi oma tuuningusäral paista ka odavamale Mercedese džiibile GLB, mis sai edevama lisatuledega välimuse, kuid siiski ka võimsama mootori. Aluseks võeti Mercedes GLB 250 4Matic, mida kokkuvõttes ...

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari

Sukeldujad leidsid vee alt saladusliku Ferrari

Hollandis avastasid sukeldujad ühest kanalist vana Ferrari, mille väljatõmbamisel selgus, et tegu on kunagi ammu varastatud autoga. Amsterdami tuletõrje tegi linna ühes peakanalis sukeldumiskoolitust, kui ...

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!

Lamborghini Huracán: üle võlli tuuning Norrast!

Norra tuunija Zyrus ehitas tervenisti süsinikplastist Lamborghini Huracáni, mille võimsus tõsteti 1217 hobujõuni. Skandinaavia tuunijatel on plaanis ehitada vaid 24 sellist Lamborghinit. Aluseks võeti ...

 
Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel sõidetakse F1 etapp Silverstone’is, aga erinevates rahvusvahelistes sarjades on võistlustules ka mitu eestlast, nende hulgas Ott Tänak. Lisaks F1 etapile toimuvad Silverstone’is ka ...

F1: Sergio Perez on nakatunud koroonaviirusega

F1: Sergio Perez on nakatunud koroonaviirusega

Racing Point võistkond teatas, et Sergio Perezi koroonaviiruse test osutus positiivseks ja mehhiklane algaval nädalavahetusel toimuval Briti GP-l ei osale. Kogu F1 sarjaga seotud personali testitakse iga ...

Rally Estonia rallipasside müük algab 4. augustil

Rally Estonia rallipasside müük algab 4. augustil(3)

Esmakordselt Eestis toimuva FIA autoralli maailmameistrivõistluste etapi Rally Estonia rallipasside müük algab teisipäeval, 4. augustil kell 10.00 Rally Estonia kodulehel. Rally Estonia korraldajad jagasid ...

Päeva leiud. Kolm odavat hobiautokandidaati

Päeva leiud. Kolm odavat hobiautokandidaati(4)

auto24.ee-sse on viimase paari päeva jooksul müügile tulnud mitmeid soodsa hinnaga hobiautokandidaate. Valisime välja kolm täiesti erineva iseloomuga sõidukit. Kõige odavama hinnaga, 1200 eurot, pakutakse ...

Ralli: 18. Lõuna-Eesti Ralli nimisponsoriks saab RedGrey Team

Ralli: 18. Lõuna-Eesti Ralli nimisponsoriks saab RedGrey Team

Järjekorras juba 18. Lõuna-Eesti Ralli sõidetakse sel aastal 22.-23. augustil legendaarsetel ja kiiretel Võrumaa teedel. Võistlus on aastatega kogunud tuntust nii kohalike rallisõitjate seas kui ka ...

Täiesti must Toyota RAV4

Täiesti must Toyota RAV4(12)

Toyotal valmis erimudel RAV4 Hybrid Black Edition, mis on nii seest kui väljast musta värvi. Kerevärv kannab nimetust Midnight Black (kesköö-must), musta värvi on ka radiaatorivõre, kaitserauad, ...

40 erilist ja ülivõimast Lamborghinit

40 erilist ja ülivõimast Lamborghinit

Lamborghini valmistab 40 eksemplari ainult rajasõiduks mõeldud mudelit Essenza SCV12, mille mootor arendab üle 830 hobujõu. Tegemist on Lamborghini kõige võimsama vabalthingava V-12 mootoriga kõigil ...

 
Uus S-klass kergitab end sõitjate kaitseks

Uus S-klass kergitab end sõitjate kaitseks (15)

Mercedes-Benzi uue S-klassi kere kerkib külgkokkupõrke eel kuni 8 sentimeetrit, kaitstes nii sõitjaid varasemalt tõhusamalt. Küljeradaritega tuvastab auto kokkupõrkeohu ning mõne sekundikümnendikuga ...

PSA võtab kasutusele elektriautodele mõeldud platvormid

PSA võtab kasutusele elektriautodele mõeldud platvormid(3)

PSA grupp, kuhu kuuluvad automargid Citroën, Peugeot, DS, Opel ja Vauxhall, võtab aastatel 2020-2025 samm-sammult kasutusele uued elektriautode platvormid. Uued eVMP platvormid on mõeldud väikekesk- ja ...

Selline tuleb Škoda uue elektriauto sisemus

Selline tuleb Škoda uue elektriauto sisemus(3)

Škoda avaldas esikiisi oma uue elektriauto Enyaq iV sisemusest. Škoda nimetab sisekujustust moodsa elukeskkonna peegelduseks ning toob välja, et pruugib n-ö teise ringi toorainet ja jätkusuutlikult toodetud ...

Ralli: Esapekka Lappi osaleb kodusel võistlusel

Ralli: Esapekka Lappi osaleb kodusel võistlusel

Esapekka Lappi esimeseks võistluseks koroonaviirusest tingitud pausi järel on 8. augustil toimuv Jämsän Äijät Ralli, mis sõidetakse Soome MM-rallist tuttavatel teedel. Võistlus ei kuulu Soome meistrisarja ...

Ralli: Citroen on valmistanud 60 võistlusautot C3 R5

Ralli: Citroen on valmistanud 60 võistlusautot C3 R5

Citroen Racing teatas, et on klientidele andnud tänaseks üle 60 võistlusautot Citroen C3 R5.   2018. aasta lõpus debüteerinud Citroen C3 R5 võistlusautosid on müüdud klientidele kolmel erineval kontinendil, ...

Ferraril küpseb plaan liituda veel mõne autospordisarjaga

Ferraril küpseb plaan liituda veel mõne autospordisarjaga

F1 sarjas järgmisest aastast kehtima hakkav eelarvepiirang vabastab ressursse, mida Ferraril on plaan kasutada liitumaks veel mõne teise autospordisarjaga. Juba varem on Ferrari tiimijuht Mattia Binotto ...

Luksuskaubik

Luksuskaubik(2)

Toyota Proace City kahe tsooniga kliimaseade, sõiduautolik info- ja meelelahutuskeskus, suure ekraaniga navisüsteem ja mugavad sõiduomadused ei kuulu just vaikimisi väikeste kaubikute iseloomustusse. ...

 
Kuidas autot kivitäkete eest kaitsta?

Kuidas autot kivitäkete eest kaitsta?

Igasuvine nuhtlus, teetööd, toob kaasa ka autorataste alt lendavad kivikesed. Kuidas autot nende eest kaitsta ja kuidas kivitäket parandada? Spetsialistid sõnavad kui ühest suust, et kivitäkete eest kaitseb ...

Autod, mida mujal ei näe

Autod, mida mujal ei näe

Võrumaa mehe Mati Kuklase autokollektsioon teeb silmad ette nii mõnelegi muuseumile. Seal leidub autosid, mida on maailmas alles vaid üksikuid. Kas teadsite, et Eestis on olemas automaatkäigukastiga GAZ-21, ...

VESINIKUAJASTU: poliitikute arvates kohe käes, aga kas ka tegelikult?

VESINIKUAJASTU: poliitikute arvates kohe käes, aga kas ka tegelikult?(5)

Vesinikuajastu on (auto)veonduses ja energeetikas käes juba üsna pea, teatavad Euroliidu värsked käsulauad. Praktikas ei pruugi kõik siiski minna nii, nagu poliitikud unistavad. Mis üldse hoiab Euroopat 21. ...

Neli aastat edasi-tagasi

Neli aastat edasi-tagasi

Maailma suurim Komatsu seeriatoodangubuldooser pandi Narva põlevkivikarjääris nürile tööle. 968-hobujõuline roomikmasin nühib järgmised neli aastat ööpäev läbi aina edasi-tagasi, rebides põlevkivi maast ...

Škoda Fabia: mõõtmetelt väike, omadustelt suur

Škoda Fabia: mõõtmetelt väike, omadustelt suur

Kolmanda põlvkonna Fabia on üks klassi paremaid autosid: see on praktiline ja seni ka väga hästi vastu pidanud.  Volkswageni grupi autod on enam-vähem alati hiilanud kasutusomadustega ning seepärast on need ...

Seat Leon - auto24 proovisõit

Seat Leon - auto24 proovisõit(21)

Seat Leon, mis on olnud aastaid justkui oma suurema vanema venna VW Golfi varjus, on tänaseks justkui suureks kasvanud, omades nüüd ilusat välisdisaini kui ka Golfist mahukamat sõitjateruumi. Ja lisaks on Leon ...

Tulevased youngtimer’id: Kui Cadillac pani panused spordile

Tulevased youngtimer’id: Kui Cadillac pani panused spordile

Cadillac tegi sajandi alguses läbi taassünni, mille üheks osaks oli panustamine rõhutatult sportlikele mudelitele. Tulemuseks olid väga vägevad V-indeksiga sportsedaanid. Pika ajaloo kestel esmajärjekorras ...

 
Aravetel ületati kardihooaja „ekvaator“

Aravetel ületati kardihooaja „ekvaator“

Muutuvates ilmaoludes sõidetud EMV kolmas osavõistlus pakkus igas võistlusklassis nii põnevust kui ka draamat ning seda viimaste meetriteni välja. Võistluspäeva alguse tugev vihmasadu kastis Aravete kauni ...

Lada 50. Kõik Ladad olid kohal

Lada 50. Kõik Ladad olid kohal(2)

Päris kõik tegelikult mitte, sest juba Ladade paraadi lühikese teekonna ääres seisis kaks igapäevakasutuses Ladat, mis lõpmatuna tunduvasse paraadirivvi ei jõudnud.

Youngtimer’id lõid uue rekordi

Youngtimer’id lõid uue rekordi

Laupäeval Laitses peetud Youngtimer Campile kogunes 305 eri vanuses hobiautot.  25aastastele ja vanematele auto­dele mõeldud näitus tõi LaitseRallyParki väga erinevas vanuses ja väga eriilmelisi sõidukeid. ...

Eelis hakkab kaduma

Eelis hakkab kaduma (4)

GAZi kaubikud on tänu Volkswagenilt laenatud Euro 6 mootorile sügisest euroturukõlblikud, aga koos sellega kipub kaduma Vene margi peamine eelis – odavus. Polnud sel GAZelle Nextil viga midagi varemgi, kuid ...

Kolumn. Vau: Loll seadus, aga siiski seadus?

Kolumn. Vau: Loll seadus, aga siiski seadus?(2)

Eelmise nädala arvamusloost saime teada, et n-ö uuel Gonsiori tänaval rikutakse massiliselt liikluskorda, ning et kiireid ja lihtsaid lahendusi pole olemas. Loo moraal oli siis ilmselt, et head autojuhid, mis ...

Autolehe 29. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 29. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Mustang Mach-E prototüüp: seitse elektrimootorit ja 1400 hj Fordi spordiosakond ehitas prototüübina ainulaadse Mustang Mach-E, mille 1400 hobujõudu tuleneb kokku seitsmest elektrimootorist. Mootoreist kolm ...

Nissan keerab elektriautodega uue lehekülje

Nissan keerab elektriautodega uue lehekülje

Nissan toob tuleval aastal Euroopaski müügile elektridžiibi Ariya, mille juures rõhutatakse peale pika laadimisvälba ka sportlikke sõiduomadusi. Ammugi elektriautosid tootnud Jaapani kontsern keerab ...