AUTONDUS

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi(2)

Soovides oma elektrilist linnadžiipi tutvustada India turul, püstitas Hyundai Kona Electric rekordi kui kõige kõrgemal sõitnud elektriauto. Hyundai sõitis Tiibetis omal jõul 5731 meetri kõrgusele. Mõistagi ...

MOOTORISPORT

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

AUTOTÖÖSTUS

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLoreani uuest väikeseeriast räägiti juba aastaid tagasi, kuid nüüd näikse, et see saab tõesti teoks.  Toonased plaanid takerdusid USA väiketootjate tegevust reguleeriva seadusandluse taha, kuid nüüd on ...

PROOVISÕIDUD

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

PÄEVAUUDISED

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga(8)

4000-5000 eurose eelarve juures on kasutatud autode valik lai, aga sageli tähendab see, et leppida tuleb autoga, mida on kasutanud paljud omanikud, mille hooldusajalugu pole alati päris selge ja mille ...

LIIKLUS

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.   Suure hoolduse käigus vahetatakse ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Ralli: Neuville peab Evansit tiitlipretendendiks

Ralli: Neuville peab Evansit tiitlipretendendiks

Intervjuus Briti väljaandele Autosport tunnistas Thierry Neuville, et Monte Carlo ralli põhjal võib Elfyn Evansit pidada üheks tiitlipretendendiks. „Elfyn on väga andekas, ta kohanes uue autoga väga ...

Mustang, mis kiirendab Bugattidest nobedamalt

Mustang, mis kiirendab Bugattidest nobedamalt(3)

USAs pole puudust hullumeelsete hobujõuhulkadega žongleerivatest tuuningupajadest, kuid Indianas tegutseva Fathouse Performance'i lubadused panevad tohutuid arve lugema erilise hoolega. Pole ju paha näiteks ...

GM leiutas haagisele pidurivõimendi

GM leiutas haagisele pidurivõimendi(2)

Haagise elektriline pidurivõimendi lühendab autorongi pidurdusteekonda maanteekiirusega sõites 20%, väidab uudset lisaseadet arendav General Motors (GM). Siinkohal ajab GM siiski natuke pada, sest osa ...

Fiat Chrysler loodab abi telefonitehaselt

Fiat Chrysler loodab abi telefonitehaselt

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ja iPhone’ide koostetehas Foxconn kavandavad elektriautosid tootvat ühisfirmat, mis üksiti hakkaks arendama ka nn asjade internetti ühendatud sõidukeid. Esialgu on 50-50 ...

Scania läks üle vesinikule

Scania läks üle vesinikule

Scania tarnis Norra firmale ASKO esimesed neli kütuseelemendiga veokit. 6x2-rattavalemiga furgoonide täismass on 26 tonni ning elektrimootor arendab pidevalt 210 kW ja 2200 Nm. Käigukastis on käike kaks, ...

Elektri-Volvol juba tuhandeid tellijaid

Elektri-Volvol juba tuhandeid tellijaid(4)

Elektriautol XC40 Recharge P8 AWD on Volvo väitel juba mitu tuhat kindlat tellijat, kuigi ostusoove hakati vastu võtma alles äsja. Elektridžiibi tootmine algab tänavu ning esimesed autodki antakse ostjaile ...

Ralli: Hyundai annab võimaluse Craig Breenile

Ralli: Hyundai annab võimaluse Craig Breenile

Hyundai võistkond teatas, et Rootsi rallil sõidab nende tiimi kolmanda WRC autoga Craig Breen. Eelmisel aastal andis Hyundai ilma kindla töökohata olnud iirlasele võimaluse startida kahel MM-etapil, Soomes ...

 
Mercedes-Benz värskendab E-klassi

Mercedes-Benz värskendab E-klassi

Mercedes-Benz andis vihjeid värskenduskuuri läbinud E-klassi kohta. Uut autot saab näha märtsis peetaval Genfi autonäitusel. Jõuallikate poole pealt on võtmesõnaks elektrifitseerimine, mudelivalikusse tuleb ...

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi(2)

Soovides oma elektrilist linnadžiipi tutvustada India turul, püstitas Hyundai Kona Electric rekordi kui kõige kõrgemal sõitnud elektriauto. Hyundai sõitis Tiibetis omal jõul 5731 meetri kõrgusele. Mõistagi ...

Porsche näitas reklaamis uue põlvkonna GT3-e

Porsche näitas reklaamis uue põlvkonna GT3-e

Porsche avaldas nädalavahetusel tänavuse Superbowli reklaami, kus paljude auto seas näeb vilksamisi ka 992-põlvkonna GT3-e. Auto ilmub küll ekraanile vaid mõneks sekundiks, kuid Porsche fännide seas on see ...

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga(8)

4000-5000 eurose eelarve juures on kasutatud autode valik lai, aga sageli tähendab see, et leppida tuleb autoga, mida on kasutanud paljud omanikud, mille hooldusajalugu pole alati päris selge ja mille ...

Eestlased stardivad Budapest-Bamako kõrberallile

Eestlased stardivad Budapest-Bamako kõrberallile

Eile hommikul sai Tallinnas Ülemiste keskuse parklas uudistada autosid, mis lähevad võistlema Budapest-Bamako kõrberallile. Enam kui 8000kilomeetrisele võidusõidule stardib tänavu paarkümmend autot ja kolm ...

Uus Smart tuleb elektriline

Uus Smart tuleb elektriline(3)

Väike linnaauto Smart läbis värskenduskuuri ning nii kaheistmeline fortwo kui ka neljaistmeline forfour lähevad üle elektrimootoritele. Elektrijõuallikas tuli Smarti valikusse tegelikult juba eelmise ...

Johan Kristoffersson loodab naasta rallikrossi MM-sarja

Johan Kristoffersson loodab naasta rallikrossi MM-sarja

Rallikrossi kahekordne maailmameister Johan Kristoffersson, kes mullu võistles turismiautode WTCR sarjas üritab tänavu naasta taas rallikrossi MM-sarja. Möödunud aastal Sebastien Loeb Racing võistkonna ...

 
Cadillac kordas Daytonas mullust võitu

Cadillac kordas Daytonas mullust võitu

Põhja-Ameerika sportautode hooaja traditsiooniliselt avanud Daytona 24-tunni sõidu võitis WTR tiimi Cadillac DPi-V.R. autol sõitnud meeskond. Wayne Taylor Racing tiimi meeskond koosseisus Kamui Kobayashi, ...

Motors24 proovisõit - Land Rover Discovery Sport Hybrid

Motors24 proovisõit - Land Rover Discovery Sport Hybrid(9)

Kuigi uuendatud Discovery Sport näeb välja vägagi sarnane oma eelkäijaga, siis tegelikkuses peidab ennast selle kergelt uuendatud kere all muuhulgas ka täiesti uus platvorm. Kapoti all on nüüd ...

FOTOD. Ralli: Thierry Neuville alustas hooaega etapivõiduga

FOTOD. Ralli: Thierry Neuville alustas hooaega etapivõiduga(4)

Monte Carlo ralli viimasel päeval näitas suurepärast kiirust Thierry Neuville, kes võitis pühapäeval kõik neli katset ja kokkuvõttes ka kogu võistluse. Hyundai sõitja tõusis päeva esimese katsega mööda ...

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

Laupäeval sõidetud Monte Carlo ralli nelja kiiruskatse järel juhib võistlust Toyota sõitja Elfyn Evans. Päeva alustas katsevõiduga Thierry Neuville, kes võitis lõpuks ka kolmanda ja neljanda kiiruskatse. ...

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

Monte Carlo ralli neljandal kiiruskatsel tegid Ott Tänak ja Martin Järveoja ränga avarii ning olid sunnitud võistluse pooleli jätma. Kuigi mehed pääsesid autost omal jõul välja, toimetati nad haiglasse ...

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi(3)

Tänavu tähistavad päris juubelit ehk 50. sünnipäeva paljud kuulsad autod, mida mäletatakse hea sõnaga tänaseni. Pool sajandit tagasi ehk 1970. aastal debüteerisid paljud mälestusväärsed sõidukid sportlikest ...

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil(5)

Märtsi lõpus läheb Suurbritannias oksjonile 1994. aasta Audi Cabriolet, mis kuulus kunagi Walesi printsess Dianale. Brittide poolt armastatud printsess jäi selle Audiga sageli ajalehefotole ning nautis seda ...

 
Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära

Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära(3)

Eesti ja Läti meistrivõistluste kalendrisse kuulunud teine etapp, 8. veebruaril toimuma pidanud Sarma ralli jääb ära. Soojade ilmade tõttu pole Sarma ralli korraldajate sõnul võimalik rallit läbi viia. ...

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele(1)

Kaks Unimogi sõitsid Tšiilis maailma kõrgeima tegevvulkaani Ojos de Salado otsa, mille tipp kõrgub 6893 meetri kõrgusel merepinnast. Unimogid mudelinimetusega U 5023 kandsid kokku kümneliikmelist ...

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto(1)

Mõnedki superautod lubavad vormelilaadset sõidukogemust, kuid ei paku seda. Nüüd saab moodsa F1-auto kogemuse tõesti peaaegu kätte – tõsi, ringrajal, mitte tänaval. Võidusõiduekspert TDF hakkas koguma ...

Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla aktsia tõusis sel nädalal uutesse rekordkõrgustesse, millega firma börsiväärtus tõusis esmakordselt üle 100 miljardi dollari piiri – ületades isegi Volkswageni oma. Tesla aktsia hind on viimase kuuga ...

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Neljapäeval õhtupimeduses sõidetud kahe kiiruskatse järel haaras Monte Carlo rallil liidrikoha Thierry Neuville. Esimesel kiiruskatsel oli kiireim Sebastien Ogier, kes edestas Ott Tänakut 1,8 sekundiga ja ...

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Põhja-Ameerika sportautode võidusõidu hooaja avab traditsiooniliselt jaanuarikuu viimasel nädalavahetusel toimuv Daytona 24-tunni sõit. Võistlus on samas ka IMSA sportautode meistrisarja avaetapiks ja ...

F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

Racing Point F1 võistkond teatas, et nende uue auto esitlus toimub 17. veebruaril Austrias, peasponsori BWT peakontoris. Tänaseks on kuus F1 tiimi kümnest avaldanud kuupäeva, mil nad esitlevad oma uusi ...

 
Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma (13)

Shanghais asuva peakorteriga Aiways toob märtsis toimuvale Genfi autonäitusele oma elektrilise linnadžiibi U5 Euroopa versiooni. Lisaks näidatakse esmakordselt elektrilist ideeautot U6ion ning tutvustatakse ...

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Fiat keeldub oma alates 2007. aastast müügil olevat 500 ja neli aastat hiljem turule jõudnud Pandat pensionile saatmast. Selle asemel võeti ette järjekordne kaasajastamine: mõlemad autod saavad moodsa ...

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta(8)

Sügisel avalikustatud uue Jazzi võimsusest/mõõtudest ega muudest numbritest ikka veel ei räägita, kuid nüüd on selge, et Jazz saab kahe elektrimootoriga uue hübriidajami, mis peaks olema eriti säästlik. ...

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLoreani uuest väikeseeriast räägiti juba aastaid tagasi, kuid nüüd näikse, et see saab tõesti teoks.  Toonased plaanid takerdusid USA väiketootjate tegevust reguleeriva seadusandluse taha, kuid nüüd on ...

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja(2)

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier. Prantslasest jäi ainult 0,1 sekundiga maha Thierry Neuville ja 0,6 sekundiga kaotas Ogierile tema tiimikaaslane ...

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

Mitmetel sõitjatel lõppevad käesoleva aasta lõpus lepingud oma praeguste tiimidega ja nii on juba alanud kuulduste karussell ning ka uute lepingute sõlmimine. Juba eelmise hooaja lõppedes hakati rääkima ...

 
FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Liikluskindlustusseltsi valikul on kriteeriume vähe: hind olgu madal, sest kaup on ju kõigil sama ning õnnetuse korral käigu auto ­remont kiiresti, vaidlusteta ja korralikult. Hinda saab vaadata igaüks ise, ...

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

Millal saavad loetud petudiislite päevad?

Millal saavad loetud petudiislite päevad?(26)

Välja lülitatud ja/või maha monteeritud heitmepuhastitega (DPF, EGR, SCR) diiselauto omanik võib end mõttes valmis seada selleks, et tehnoülevaatuselt niisuguse sõidukiga varsti enam läbi ei saa. Et sõiduki ...

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Mullune automüük meenutas sõitu Ameerika mägedel: aasta esimesel poolel tundus globaalne äri stagneeruvat (ja mõnel tootjal stagneeruski), samas kui paljud said just aasta viimastel kuudel müügi taas tublilt ...

 
Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Endine rallisõitja Markko Märtin ütleb, et ehkki peab „hübriidindust“ rallis jamaks, võib see olla vahend, mis toob autotootjad MMile. MM-sarja peamine probleem seisneb tootjate vähesuses.

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Neljapäeval algav MM-võistluste uus hooaeg pakub kindlasti palju põnevat, eelkõige kaasaelamist Ott Tänaku üritusele kaitsta mullu võidetud tiitlit uues tiimis.

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(8)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem(11)

Mu ainult nelja aasta vanuse auto aku andis otsad. Vara küll, aga tõsisem mure on hoopis sellega, et ostsin uue aku, panin peale ja nüüd ei tööta enam start-stoppsüsteem. Kas need kaks asja võivad seotud ...

 
KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?(2)

Paberil tundub pistikuhübriid (PHEV, plug-in hybrid electric vehicle) imeauto: odavam kui elektriline, igapäevased linnasõidud teed üliodavalt elektriga, puhkusereisil tangid bensiini või diislit ja läbid ...