AUTONDUS

Autopäevik. „Osta Audi, sõida ja naudi“

Autopäevik. „Osta Audi, sõida ja naudi“(6)

Kui mõni aeg tagasi tuli kokkuvõttele panna hoopis teistsugune pealkiri (kus põhirõhk sõnal „remondi“), siis nüüd on olukord pikemat aega olnud murettekitavalt muretu. Vanema sõiduki omanikule on pikem ...

MOOTORISPORT

Hamilton võitis avariiderohke etapi

Hamilton võitis avariiderohke etapi

Esmakordselt ajaloos Mugello ringrajal peetud F1-etapi võitis Lewis Hamilton. Toscana GP nime kandnud võistlust alustasid esireast taas Mercedese sõitjad, kellest parema stardi tegi Bottas, tõustes ...

AUTOTÖÖSTUS

Juhiabistite tõehetk peagi käes

Juhiabistite tõehetk peagi käes(4)

Juba 1. oktoobril paljastab autode sõltumatu turvatestija Euro NCAP, milleks on tegelikult suutelised Audi Q8, 3. seeria BMW, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke’i, Renault Clio, Tesla Model 3, ...

PROOVISÕIDUD

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone(4)

Volkswagen Transporteri kuuenda põlvkonna sõiduk on turul olnud viis aastat ning selle aja jooksul on see näidanud üsna head töökindlust. Tõsi, mõningate eranditega. Tervelt 70 aastat toomises olnud ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Nissan Z tuleb taas, aga kahjuks mitte Euroopasse

FOTOD. Nissan Z tuleb taas, aga kahjuks mitte Euroopasse(11)

Nissan tõi avalikkuse ette prototüübi Z Proto ja teatas ühtlasi, et Euroopas järgmist Z-Nissanit müüma ei hakata. Nissani Z-sportautode ajalugu ulatub aastasse 1969, nende viimane põlvkond 370Z on müügil ...

LIIKLUS

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(11)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

Elektriautod: küsimusi küllaga, aga vähevõitu vastuseid

Aina rohkem autosid sõidab tulevikus elektri jõul, otsustasid autotootjad ja poliitikud. Ainult aeg näitab, kas see läheb nii ka päriselt, sest küsimusi on endiselt rohkem kui vastuseid: kust tuleb raha, et ...

KOMMENTAARID (29)

wifebeater 13 november 2019 10:06 Ebasobiv kommentaar
Need küsimused on paar aastat hiljaks jäänud - praeguseks on neile juba vastatud - el.autode tehaseid, akutehaseid ja kiirlaadimisjaamu kerkib nagu seeni peale vihma. Ainu1i VW AG-l on 16 el.autode tootmisega seotud tehast pooleli või juba valmis, neist 8 MEB platvormil autode koostamiseks.
60
Iiiy 13 november 2019 10:46 Ebasobiv kommentaar
Artikli autor elab 2013 aastas veel
60
maneater 13 november 2019 13:51 Ebasobiv kommentaar
Me ei saagi neid asju vaadata eesti mätta otsast, sest meil pole veel halligi, et nende tulekuks valmis olla. Alustaks kasvõi ostujõust. Aga eks neid tasaspisi peale surutakse ja kui lõpuks ükski tootja enam haisumootoritega kärusid ei tooda, siis hakkab ka eestimaalane tasapisi elektri peale üle kolima, sest seda viimast diiselpassatit ka ei jõuta lõpmatult kaua elus hoida. Või keelatakse ta seadusega. Aga kas praegune tehnika on sama ka ka 10a. pärast, on kindlasti veel teadmata ja kindlasti muutub paljutki kasvõi akude osas. Üldiselt järgmised 5a. annavad rohkem aimu.
13
wigur 13 november 2019 14:05 Ebasobiv kommentaar
Jah olen nõus et järgmised 5a toovad oluliselt parema arusaama olukorrast. Ka endal on hetkel selline olukord, kus olemasolev masin ehk vajaks välja vahetamist aga samas sisepõlemismootor tundub nagu aegunud tehnikasse raha paigutamist - kui rääkida uuest autost ning eelistaks pigem oodata et siis parem ostuotsus teha.
10
Ulme-t 13 november 2019 19:12 Ebasobiv kommentaar
Elektri auto on kauge tulevik, et jõuda massidesse. Kui hind oleks 15000 kuni 25000 eur siis oleks lootust, aga praegu pigem rikkamale rahvale.
71
wigur 13 november 2019 22:21 Ebasobiv kommentaar
15k-25k ei saa varsti enam odavat Škodat kah, mis elektriliikurist veel rääkida. HHinnad kerkivad jõudsalt.
14
Aulemb 13 november 2019 23:01 Ebasobiv kommentaar
Alustame kodu ukse eest - mitu elektriautot mahub laadima 9-kordse maja ette?
31
Mihkel Lember 14 november 2019 0:12 Ebasobiv kommentaar
Eesti praegune elektrienergia tarve aastas on tsipa üle 8 TWh. Prognoosid vist aastaks 2022 või nii on 10 TWh, seejuures eeldades igasugu energiasäästusüsteemide rakendamist (hoonete renoveerimine, kaugküte jms, mu teada). Ma ei ole kursis, kui suurt osakaalu selles tõusus etendab elektriautode populaarsuse kasv. KINDLASTI on nii, et mida säästlikumalt me elame, seda rohkem ressursse tarvitame - tekkinud sääst on ju võimalus tarbimiseks. Kujutan ette, et on täitsa mõeldav ka korterelamute esine elektriautode laadimine ja selleks tehakse kaabeldused ja laadimisotsikud. Seda veel ei tea, et kui see asi massidesse läheb, siis kuskohast vajalikud elektrivõimsused võetakse. Üks teema on kindlasti kortermajade katustel päikesepaneelid, aga seal tekib jälle kohe küsimus akudes - kas need on siis autodes (auto juhtub päevasel ajal maja ees passima) või tuleb erladi mingi salvestussüsteem teha - või siis tuleb kogu riigi elektrisüsteem tugevdada-tihendada-ümber mõelda.
11
Ruudi S 14 november 2019 9:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei ole veel artiklit lugenud aga eelmise mure kohta arvan:
Mäletate Elektrilevi tahtis hirmsasti Elmo kiirlaadimisvõrku endale ja sai ka. Võibolla nad hakkavad asja paremaks arendama ja võibolla kunagi muutuvad nii nuti - digi ettevõtteks, et hakkavad ka elektriauto akusid võrgu osana kasutama. Siis on neil rohkem rohelist mänguruumi kuhu suvel päikeseparkide ja tuulikute tippvõimsust salvestada ja mõnel teisel tunnil vajadusel sealt lisa võtta vähehaaval. Kunagi tehti Chademo süsteemile võrkuandmise võimalus aga ma ei tea kas Combo kiirlaadimisstandardil on ka selline võimalus. Kahjuks see ei toimiks kortermajade ees kui just inimesed massiliselt kodukontorites ei tööta. Pigem ikka linna parkimismajades või muudes parkimiskohtades kuhu annab laadijad monteerida. Kodude juurde jääb ikka odav tavaline pistikupesa või kodulaadija ja see võiks tagada öise elektritarbimise ühtlase koormuse, selleks, et elektrijaamad tühja ei käiks. Mitu autot maja ees laadida saab ja mis võimsusega on ka ikkagi lahendatav. Ka tavalaadimise süsteemil on laadimisvoolu reguleerimissüsteem sisse ehitatud - saab iga auto võrgust võetavat voolu reguleerida vahemikus 6-32A. Kui läheb massilisemaks siis elektriauto omanikud ostavad kambaga peakaitset juurde!
Veel võiks ka Eestis ehitada parklaid mis oleks paneelidega kaetud, autod pargiks varjus ja saaks neid ka laadida otse kohapealt tuleva elektriga.
20
wigur 14 november 2019 10:05 Ebasobiv kommentaar
Lisaks inimesed kurdavad läbisõidu pärast. Tüüpiline kulu on 20kWh/100km kohta ehk 500km sõiduulatuseks on vaja 100kWh akupakki. Aga kui seda koguvõrgust laadida siis 230V/16A = 3.68kW ehk seda akupakki laeb kodusel teel täis kõva 27 tundi ühte jutti. Tõsi kui teha autoga lühikesi linnasõite siis ei peaks masinat pistikusse panema nädal või kaks.

Mis aga elektrivõimsusesse puutub siis jah ma ei kujuta ka ette kust see tulema peaks. Põhimõtteliselt peaks Narvast Talinnasse tulema kahe meetri jämedune vasklatt, et kõik elektronid üle kanda. Ja me siin vaatame asja väikese Eesti kontekstis, kuidas on suurriigid, Ameerika, Prantsusmaa, Saksamaa oma miljonite elektriautode laadimisega? Kui Ameerikas/Californias juba praegu öeldakse et piirake suvist elektritarbimist ja seal on ainult konditsioneerid taga.
34
Peeedu 14 november 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
No ega Narvaski sellist lisavõimsust ei ole. Kui elektrikad levivad siis Läti kuival ajal hädas ning ka Skandinaavia suured hüdrovõimsused kuluvad endale ära. Nii, et hüvasti öine odav elekter ja pesu pesemine ning autode laadimise ajatamine ei anna täit effekti.
Kui optimistlikult kõik autod ei vaja täislaadimist iga päev ja nagu jätkuks siis tekivad meie regioonis ikkagi ajad kui kõigil on nüüd ja palju särtsu vaja.
Näiteks suve ilusatel nädalavahetustel Jaanipäeva ja muude pühade ajal kui massiliselt võetakse pikki sõite ette. Ja pärast keegi ei taha närvitseda, et kas ikka akus voolu ka tavalisel töö-selver-kodu kolmnurgas jätkub. Ikka tahaks täispaaki.enamikel bensuga ju ei sõida nii, et paagituli põleb pikemat aega.
21
Mihkel Lember 14 november 2019 10:35 Ebasobiv kommentaar
Kas siis eelnevast võime järeldada, et lisaks olemasolevale puidu/plasti/põlevkivi ahjuajamisele tuleb Eesti katta päikesepaneelide, tuulikute ,akupankadega ja ehk veel millegagi, ja siis loota, et ehk kuidagi AI või muidu targad inimesed teevad veel paindliku ja reaalajas kohaneva tarbimisvõrgustiku ka? Või on veel tuumajaamasid ka sinna otsa vaja ja Paldiski hüdrojaama ja lokaalseid biogaasigenekaid ja puidu koostootmisjaamu?
01
Ruudi S 14 november 2019 11:58 Ebasobiv kommentaar
Viimase saja aasta jooksul on väga hästi ära lahendatud nafta puurimine, transport, rafineerimine ja tanklavõrgustik. Siis veel suurtest süsteemidest internett ja mobiilside, 90-ndatel pold meil ju midagi peale analoogtelefoni liinide, nüüd on igalpool optiline kaabel ja 4G. Kuna elektrivõrk on juba päris hea siis peaks vast 25aastaga meil siin hakkama saama selle parendamisega. Eelis osaliselt elektri transpordis kasutamisel on minu arvates eelkõige see, et energia toodetakse kohapeal seega raha mis muidu läheb välismaa naftaärikatele jääks meie riiki.
Ja kui teatud aastaaegadel saab päikese või tuulega energiat siis see on ju sisuliselt tasuta.
Kui vaadata videotest kuidas Norras praegu on kiirlaadimisjaamadega siis seal on ühes kohas kümned 350kW kiirlaadijad. Kuidas nemad on saanud selliseid võimsusi tagada ühele objektile? Meie siin oleme ikka väga kaugel sellest meil pole üheski kohas üle 2 kuskil 40kW võimsusega töötava Elmo kiirlaadija. Esimesena võiks keerata olemasolevate laadijate võimsused 50kW peale, et nende kogu potentsiaal kasutusse võtta. Isegi 2012 Leafi on täitsa ok laadida päris 50kW laadijast mida saab Tartus elektritranspordi laadijates ja mõnes Elmo laadijas ka. Ja siis püüaks järele jõuda sinnamaale kus teised on ja eks siis vaatab kuidas edasisi probleeme lahendada.
41
Jaanus 14 november 2019 12:40 Ebasobiv kommentaar
Küsimusi tõesti oluliselt rohkem kui vastuseid. Kõige tähtsam küsimus ehk siis selles, et mis saab kui tormihooaeg käes? Riik sureb välja? Ehe näide lähiminevikust kohe võtta. Ei olnud ju tegelikult see torm päris tormgi, aga suur osa Eestist täielikult halvatud.
Kui elekter praegu ära kaob, saab autoga endiselt liigelda ja vajadusel kasvõi naaberriiki minna toiduainete ja kütuse järele, aga kui selles elektriautode utoopilises maailmas tuleb ette mõni tõsisem torm, on terve riik käpuli ja see on muuhulgas suur julgeoleku risk kogu riigile. Elektrifitseeritud maailmas ei ole võimalik ju bensiini/diisli generaatoritega autosid laadida kuna tanklates on kütusepumba asemel elektrilaadijad.
Selleks, et kogu riigis oleks pidevalt olemas elekter on vaja liinid viia maa alla. See aga läheks juba Eestis maksma sadu miljardeid eurosid. Kuskohast võtab väike riik nagu Eesti sellise lisaraha?
Ja küsimusi on veel ja veel. Näiteks tuleb endal koheselt mõttesse küsimus sellest, et mis rahade eest hakatakse maksma teedeehituse ja remondi eest? Praegu tehakse seda suuresti aktsiisirahade eest. Aga tulevikus?
Ja need inimesed kes suudavad iseseisvalt mõelda ja olla üle meedia poolt korraldatud hüsteeriast, on kindlasti ka lugenud palju erinevaid artikleid ja teadustöid selle kohta kui palju tegelikult inimtegevusel on mõju kliimamuutusele ja kui palju on see loomulik protsess mis on aastatuhandete jooksul korduvalt toimunud. Kahjuks niikaua kui maailmas on raha jumala staatuses tellivad suure raha omanikud ka teadstööd ja meediamõjutuse, et veel enam raha ja võimu koguda.
Tasub asja uurida enne kui massihüsteeriaga kaasa minna.
Ja siis sellest diisel Passatist ka mõni sõna. Selle auto peale kulub aastas remondi peale keskmiselt 1000 eurot ja kui ise teha siis veel vähem. Kas selle raha eest saab aastaliisingu makstud elektriautol? Ei.
Ja mis kõige tähtsam ja millest nagu üldse ei taheta rääkida- Kui palju reostab loodust elektriauto tootmine võrreldes sisepõlemismootoriga auto tootmine? Akude tootmine on loodusele kordades kahjulikum kui sisepõlemismootoritega autode tootmine.
Niiet kui nüüd plussid ja miinused kokku lüüa on neid miinuseid siiski oluliselt enam kui plusse nende elektrikärude tulemises.
76
Jaanus 14 november 2019 13:03 Ebasobiv kommentaar
Lisaks siis veel taastuvenergia kahjulikkuse loodusele millest samuti väga keegi rääkida ei soovi. Näiteks võtaks esialgu päikesepaneelid- Tootmine juba ääretult keskkonnavaenulik. Siis võetakse kasutusele meeletult suured alad maastikku kust hävitatakse looduslik tasakaal täielikult määral. Eestiski näha olukorda kus suurtel aladel olevate päikeseparkide all olev maa on kas päris must või siis niidetud. Niitmine on kulu, samuti maa musta hoidmine. Mõlemad tegevused loodusele kahjulikud.
Tuuleenergia järgmine kaheldav energialiik. Tuulikute tootmine ääretult kallis, samuti tuulikute hooldamine. Asjast mittejagav inimene vaatab, et tuulik püsti ja nüüd hakkab ainult voolu tulema ja kulusid pole. Aga see kes asjast midagi jagab, teab, et laagrid ja pidurid vajavad üsna tihedat hooldust ja see pole odav. Samuti vajavad tuulikud maksimaalse energia tootmiseks ühtlast tuult mida Eestis näiteks ääretult vähe. Tormide ajal samuti ei toimu voolu tootmist kuna tuuliku pidurid ei pea lihtsalt vastu. Ja siis sureb tuulikutega kokkupõrke tagajärjel meeletu kogus lindusid.
Tuumaenergia kahjulikusest loodusele ilmselt pole vaja Eestlastele pikemalt rääkida. Tuleb lisada paari linna nimed ( Tsernobõl, Fukushima) ja peaks inimestele selge olema kui kahjulik energia on tuumaenergia. Eriti olukorras kus kliimamuutus (loomulik mitte inimtekkeline) toob kaasa järjest enam tugevaid tormisid mis võivad reaktoreid kahjustada ja Eesti puhul terve maa ja rahva hävitada.
Samuti on tuumaenergia looduskasulikkus üldse ääretult suure kahtluse all. Teadlased kes teevad oma tööd maailma parendamise mitte aga suurte summade pärast on päris ammu juba rääkinud sellest kuidas tuumajaamade eraldatud veeaur tekitab ääretult tugevaid tormisid. Kogu info olemas, tuleb lihtsalt leida aega ja asja süvitsi uurida mitte aga lugeda ainult pealkirjasid ja ennast pidada targaks inimeseks.
Üks video mis seletab eraldatava veeauru mõjust maailmale: https://www.youtube.com/watch?v=mq24nfTYbFY
47
Ruudi S 14 november 2019 15:00 Ebasobiv kommentaar
Kui on loodusõnnetus või muu probleem kuhu siin ikka nii väga siis enam sõita on vaja. Ilma elektrita jääbki elu korraks seisma niikauaks kui energiavarustus taastatakse. Ega kütustki ju ilma elektrita kätte ei saa ja kui ongi vaja väike sõit teha siis pisut energiat võiks ju akus varuks olla nendeks puhkudeks.
Tüüpiline jutt, diiselpassat hea, akuautode tootmine halb.
Olen nõus, et me Eestis oleme väga keskkonnasõbralikud sest me ei soodusta eriti uute autode tootmist, hoiame euroopa romusid viimse hingetõmbeni käigus. Selge on ka see, et inimeste transpordivajadused on erinevad mõni tõesti peabki mitu korda nädalas üle 500km päevas sõitma, sel juhul praegused elektrikad eriti ei sobi. Kõik saavad aru, et ekspluatatsioonis on elektriauto puhtam valik siis hakataksegi uurima kuidas selle valmistamise kohta midagi halba leida. Kuid selge on see, et sisepõlemismootoriga sõiduk saastab oma eluea jooksul aina rohkem. Või lähevad mõnel masinal heitgaasid aastatega puhtamaks? Samuti on välja tulnud, et reaalses teeliikluses on väga raske saavutada nii madalaid Co2 g/km nagu tootjad ametlike testide järgi näitavad. Osad teadusartiklidki on näidanud, et kui elektriauto aku energiamahutavus on alla 40kWh ja laadimiseks kasutatakse puhast energiat siis esimeste aastatega ta hoiab ära niipalju saastamist kui tema valmistamiseks kulus. Päikesepaneelide kohta olen lugenud, et kulub praegu kuskil 3 kuud, et hüvitada valmistamiseks kulunud saaste.
Nendes vaidlustes ja ka ajakirjaartiklites ei taheta üldse teemaks võtta kust tuleb nafta ja milline on selle puurimise, töötlemise ja transportimise reostus. Umbes nagu see olekski nii puhas nagu tanklas tundub, kõik ju läigib ja särab, paaki saab selle kiirelt maksab küll üha rohkem aga mõnel nädal, mõnel 2 nädalat pole vaja sinna uue täie järgi minna.
Ja mis see meie arvamus siin loeb, meil autosid ei toodeta ja näha ei ole, et see kuskilt paistaks. Oleme vaid tarbijad ja peame leppima sellega mis turul pakutakse. Kui ei jaksa osta sõidame vanade masinatega edasi ja remondime neid tuhandete eurode eest, seegi võimalus müügimeestel juppe müüa, remondimeestel külge kruvida.
Seda pole kuskilt näha, et kütusemüük ära lõpetatakse see on nii suur äri, et me ei kujuta ettegi. Öeldakse ju, et kogu meie praegune (energia)majandus on naftal baseeruv kuna seal on nii suured rahad siis nad võivad sealt kõik asjad kinni maksta, et oma äri jätkata kuni seda jätkub.
12
Peeedu 14 november 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Viimase tormi ajal ka Ida-Virus oli küll ainult tund aega pool Jõhvit ja Ahtme ilma vooluta. Ehk rohkem inimesi kui Võrus elab. Ja ometi viimane ots seal ometi kaablitega maa all.
Aasta tagasi oli suur katkestus kaevetööde õnnetuse tõttu ja veel varem samuti.
Nii, et ka kaablid ei taga 100% tarnekindlust. Loota muidugi võib, et kui läheb maa alune kaabel siis pole nagu tormiga kus võib mõnel liinil olla kümneid puid ja saavad kiiremini voolu tagasi aga ometi on siis kõik munad ühes korvis.
Endal vähemalt pliit gaasiga mis jääkrõhu tõttu kui katkestus on ulatuslikum vähemalt mõnda aega toimib ja päris diivanil surma ootamine voolukatkestus pole olnud.
Vahest on jälle nii olnud, et Telia teenus annab otsad ja interneti pole, et vaadata miks interneti ei ole.
01
to Jaanus 14 november 2019 15:10 Ebasobiv kommentaar
Ära võta sõna teemadel, millest sa midagi ei jaga.
Mis osas on PV paneelide tootmine kahjulik?
Milline looduslik tasakaal rikutakse suvalisel heinamaal paneelide paigaldamisega? Ja miks neid niitma peab, kui paneelid on maast (heinast) kõrgemal? Ja kui niidetakse, saab sealt loomasööta.
Tuuliku töörežiime muudetakse labade pööramisega, pidurid on teisejärgulised.
33
Peeedu 14 november 2019 18:32 Ebasobiv kommentaar
Teatud tuulega mis polegi megatorm pannakse tiivikud seisma. Kui tiivikute diameeter on 100+ meetrit siis lähevad kiirused otstes megasuurteks. Seega ka jõud ja tiivikud lihtsalt lagunevad. Nii, et labad serviti vastu tuult ja pidur peale. Kui püüda piduritega lihtsalt seda hoogu maha võtta siis libistades läheb asi nii kuumaks, et põleb maha.
Samuti pole veel selge kuidas mõjuvad päikesepaneelid kui neid on kümnete ruutkilomeetrite kaupa kõrvuti. Suur osa päikeseenergiast püütakse siis kinni ja tehakse elektriks. seega maapinnale jõuab vähem. Seega maapind võib olla kevadel kauem ja sügisel varem külmem. Tekivad hallad mis naabruses põllumajandust või sealseid elusolendeid võivad häirida või isegi tappa. Samuti võivad sellised jahedamad põllud muuta kasvõi tühjas liivakõrbes tuulte liikumist ja mõjutada ilmaolusid laiemalt.
Praegu me suures osas lihtsalt usume, et saame 100 või tuhandeid kordi praegusi mastaape suurendades sadu kordi parema tulemuse. Aga ei pruugi.
22
To jaanus 15 november 2019 10:54 Ebasobiv kommentaar
Ühesõnaga kõik muud tehnoloogiad peale fossiilide põletamise on paha paha, põlevkivi kaevandamine samas on ohutu loodusele ja inimestele ning korstnast tuleb välja ainult puhas CO2.
10
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?

Hobiauto 3000 euroga: mida turult leiab?(1)

Kuni umbes 3000euroseid autosid, mis silmad särama paneks, pole hetkel turul just ülemäära palju, ent leidsime põnevaid pakkumisi siiski nii luksuse, kiiruse kui ka maastikuautode fännile.

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone

Volkswagen T6: vähe vigu, palju versioone(4)

Volkswagen Transporteri kuuenda põlvkonna sõiduk on turul olnud viis aastat ning selle aja jooksul on see näidanud üsna head töökindlust. Tõsi, mõningate eranditega. Tervelt 70 aastat toomises olnud ...

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga

Ekskursioon minevikku LAZ-699R-iga(6)

Kui võtta mastaabiks kunagine Nõukogude Liit, siis LAZ-699R „Turist“ oli 30–40 aastat tagasi üks paremaid busse, millega sai ekskursioonile minna. Fotodel nähtava LAZi taastamise ajendiks oli aga puhtalt ...

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Tulevased youngtimer’id: Traditsiooniliselt suurepärane

Kolmanda põlvkonna MX-5 muutus eelkäijatest suuremaks ja raskemaks, ent jäi ikkagi lihtsaks sportautoks, mis pakkus ületamatut hinna ja sõidulusti suhet. Maailma enim müüdud, üks enam kiidetud ja samuti ...

„Head autod olid need kõik!”

„Head autod olid need kõik!”

Viljandimaa mees Olev Kink on poja ja sõprade abil kogunud ja taastanud kolm oma kunagistest töömasinatest. Mitu ootab veel järge. „Omal ajal olid need head autod kõik,“ ütleb ta töökoja hoovil autorivi ...

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuse viieetapilise Eesti meistrivõistluste hooaja neljas etapp Aravetel pakkus igas võistlusklassis rohket põnevust. Ühtlasi oli Aravete etapp Udo Tomanni mälestusvõistlus. Kena sügisilm lõi ...

Võidukas Evans tõusis liidriks

Võidukas Evans tõusis liidriks

Dramaatilisi pöördeid pakkunud Türgi ralli võitis kõige vähem probleemidega maadelnud, aga samas suurepärast kiirust näidanud Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja uueks liidriks. Võistluse avapäeval sõidetud ...

 
Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?

Küsimus lugejalt: Kuidas sellist varuratast kasutada?(4)

Ostsin 15 aastat vana Mercedese ja leidsin selle pakiruumi põhja alt imeliku varuratta, mis pole ei väike ega ka tavaline, vaid veljel on peal mingi veider rehv. Autol kasutus­juhend puudub, kompressorit ka ...

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?

Kas siis veokijuht tõesti ei näe mind?(11)

Sõiduauto või mootorrattaga või hoopis jalamehena liikluses sehkendades ei tule selle pealegi, et veoauto juht väga tihti lihtsalt ei näe sind, olgu või päine päev ja distantski veokiga veel suhteliselt ...

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Autopäevik. Volkswageni kaks katkist klaasi ja (peaaegu) puuga pähe

Suvi Golfiga oli üldjoontes muretu, seda hetkeni, mil juhipoolne küljeklaas kolinal alla kukkus ja avatud asendisse jäigi. Mis juhtus? Kõnealuse aknaga oli pisut probleeme olnud juba varem, nimelt keeldus ...

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Palju tundmatuid elektrikaubikuid. Aga kellele?

Lähiaastail lubatakse müügile tuua terve rida uusi elektrikaubikuid tootjailt, kellest pole varem kuulnudki, kuid kes kõik loodavad „Teslat teha“ tarbesõidukiturul. Kellele neid müüa püütakse ja mille ...

Vahva auto, aga sobib vähestele

Vahva auto, aga sobib vähestele

Honda e on eriline isegi elektriautode mõistes, aga väike sõiduulatus ja kõrge hind tähendavad, et ostjat on sellele küll raske leida. Kui mõni tootja teeb oma elektriauto võimalikult tavamudelite sarnase, ...

Mugavam ja abivalmim

Mugavam ja abivalmim

Iveco kahandas Daily sõidu- ja pidamiskulu kuni 10%, tegi juhikoha mugavamaks ning pakub sohvrile nüüd ka elektroonilisi abimehi tööd hõlbustama. Iveco viimase põlvkonna kaubik Daily polnud varemgi eriline ...

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?

Kolumn. Vabamäe: Alalhoidlikkuse mülkasse uppunud võimalus?

Pole kahtlust, et käimasolev üleminek sisepõlemismootoriga autodelt elektrisõidukitele on suurim revolutsioon autonduse 134aastases ajaloos. Aga mulle tundub, et massilise elektriautostumise algfaasis on ...

 
Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Nissan Z: Euroopa jääb ilma Nissan esitles sportauto prototüüpi Z Proto, kuid teatas üllatuslikult, et Euroopas kohe kindlasti margi järgmist Z-autot müüma ei hakata. Veel teadmata nimega seeriaauto ...

Uus Tucson üllatab mitmel rindel

Uus Tucson üllatab mitmel rindel(1)

Uus Hyundai Tucson näeb vägagi värske välja ning pakub edaspidi kompaktdžiipide seas rekordiliselt palju erinevaid jõuallikaid. Neid on isegi raske kokku lugeda. Tucson astus välisdisaini muutes sedapuhku ...

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

FIA president Jean Todt tunnustas laste hobikardisarja

Oma tervituskirjas tänab FIA president Jean Todt kõiki sarjas osalejaid ning sarja panust ülemaailmse liiklusohutuskampaania FIA Action For Road Safety sõnumi levitamise eest. "Tänane teid kirja ja piltide ...

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

Päeva leid. Buss Ida-Saksamaalt

auto24.ee vahendusel müüakse Ida-Saksamaal valmistaud bussi Robur LO3000B. 1981. aasta bussil on 75 hobujõudu arendav bensiinimootor. Müüja märgib kuulutuses, et buss on väga korralik nii seest kui väljast, ...

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

FOTOD. Veoautokrossis on üks Eesti meister juba selge

Matsi rajal Võrumaal sõideti veoautokrossi Eesti meistrivõistluste eelviimane, neljas etapp. GAZ-53 klassis selgus ka Eesti meister. Klassis GAZ-51/52 läks rajale kokku kuus võistlejat, neist pooled Eestist ...

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

VIDEO. Hyundai arendab lennutransporti

Hyundai Motor Company plaanib koos partneritega jõuda 2028. aastaks linnasisese õhutranspordi pakkumiseni klientidele. Aasta alguses elektroonikamessil CES esitletud projekt kannab nime Urban Air Mobility ...

 
Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen ei jätka Toyota WRC tiimi juhina

Tommi Mäkinen nimetati Toyota mootorispordinõunikuks ja WRC tiimi juhtimise võtab üle Kölnis asuv Toyota Gazoo Racing Europe.  Toyota täna avaldatud pressiteates on lisaks öeldud, et Toyota rallitiim jätkab ...

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat alustas Arona võimsama versiooni tootmist

Seat teatas, et alustas Martorelli tehases 1,5 TSI mootori ja seitsmekäigulise DSG automaatkäigukastiga Arona tootmist. Mootor arendab 150 hobujõudu ja 250 njuutonmeetrit. Keskmine kütusekulu jääb sõltuvalt ...

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid

Eestlased arendasid tehnoloogia, mis tuvastab teeaugud ning abistab isejuhtivaid autosid(2)

Eesti kaardistamistehnoloogia ettevõte EyeVi Technologies arendab autole paigaldatavat kaardistustehnoloogiat EyeVi, mis tuvastab automaatselt teetähised ning teekatte defektid ning loob isejuhtivate autode ...

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit

Peugeot e-208 - auto24.ee proovisõit(27)

Elektrimootoriga Peugeot 208 näeb välja nagu üks tavaline bensiini- või diiselmootoriga auto - aga siiski on siin üht-teist, mis eristab teda sisepõlemismootoriga suguvendadest. Ja selgub, et sõitma hakates ...

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Talendid Rajale kolmas etapp ja kolmas võitja

Laste hobikardisarja Talendid Rajale kolmas osavõistlus pühapäeval FK Keskuse kardirajal andis kolmanda etapivõitja. 50 võistlejaga võistluse võitis Ragnar Simuland, kellele see oli ühtlasi esimene ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...

FOTOD. Ja aasta autokoletise auhind läheb ...(10)

... "elustiilipikapile" Geely Farizon FX. Muuhulgas ka Benelli, Lotuse, Polestari, Smarti, Volvo jt markide omanikust Hiina firma püüdis tarbesõiduki ehitada minimaalse vaevaga, võttes aluseks täiesti ...

Kas Rimac ostab Bugatti?

Kas Rimac ostab Bugatti?

Horvaatia pisike elektriautode inseneribüroo ja -tootja Rimac on Volkswageni grupilt (VAG) ära ostmas superautofirmat Bugatti, väidavad asjaga kursis olevad allikad. Esmahooga kõlab see, nagu nööp tahaks ...

 
Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Kardispordi meistrivõistlused jätkusid Aravetel

Tänavuste Eesti meistrivõistluste eelviimane ehk neljas etapp Aravetel pakkus kõigis rajal käinud 10 võistlusklassis rohkelt põnevust. Udo Tomanni mälestusvõistluse nime kandnud etappi Aravete kardirajal ...

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!

Ja nüüd kõik koguma rehvitolmu!(8)

Rehvitolm moodustab väidetavalt ligi poole sõidukite tekitatud peenosakeste heitmeist ning ainuüksi Euroopas paiskuvat aastas seda õhku umbes 500 000 tonni. Näiteks ühe liinibussi rehvidest lendub uuringu ...

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

ECitaro G: esimene tahkeakuga liinibuss maailmas

Mercedes-Benz hakkas pakkuma elektrilisele lõõtsbussile eCitaro G valikvarustusena vedelelektrolüüdiga liitiumioonaku (396 kWh) kõrval uut tahkeakut. Maailma esimene sellise akuga liinibuss sõidab endiselt ...

Juhiabistite tõehetk peagi käes

Juhiabistite tõehetk peagi käes(4)

Juba 1. oktoobril paljastab autode sõltumatu turvatestija Euro NCAP, milleks on tegelikult suutelised Audi Q8, 3. seeria BMW, Ford Kuga, Mercedes-Benz GLE, Nissan Juke’i, Renault Clio, Tesla Model 3, ...

Scania muutus elektriliseks

Scania muutus elektriliseks

Scania sai valmis elektriveokite perekonna, mille laadimisvälp on sõltuvalt auto konfiguratsioonist ja koormast kuni 250 km. Linnasõiduks sobiva L- ja P-seeria kabiiniga pakutava veoki saab varustada 165-300 ...

Rallikrossi MM-etappidel olid võidukad Ekström ja Kristoffersson

Rallikrossi MM-etappidel olid võidukad Ekström ja Kristoffersson

Rallikrossi MM-sarjas sõideti nädalavahetusel Lätis, kus etapivõidud jagasid omavahel kaks maailmameistrit, Johan Kristoffersson ja Mattias Ekström. Kahel Bikernieki rajal sõidetud MM-etapil pääsesid nii ...

Le Mans’i 24-tunni sõidu võitis oodatult Toyota

Le Mans’i 24-tunni sõidu võitis oodatult Toyota

Toyota tehasetiim võitis 88. korda sõidetud Le Mans’i 24-tunni sõidu, mis tänavu toimus tühjade tribüünide ees. Toyota oli ainus tehasetiim, mis osales võistlusel LMP1 klassi hübriidautodega, aga neile ...

 
Ralli: Evans võitis Türgi ralli ja tõusis MM-sarja liidriks

Ralli: Evans võitis Türgi ralli ja tõusis MM-sarja liidriks

Türgi rallil jagus dramaatilisi pöördeid ka viimaseks päevaks ja võistluse võitis lõpuks Elfyn Evans, kes tõusis sellega ka MM-sarja uueks liidriks. Pühapäev algas võistluse pikima, 38 kilomeetri pikkuse ...

FOTOD JA VIDEO. Raplamaal sõideti rahvarallit

FOTOD JA VIDEO. Raplamaal sõideti rahvarallit

Raplamaa teedel sõideti laupäeval rahvaralli Eesti Autospordi Liidu karikavõistluste etapp. Uudise kirjutamise ajal ametlikke tulemusi veel ei olnud. Esialgsete tulemustega on võimalik tutvuda EAL ...

Ralli: Türgi ralli liidriks tõusis Neuville

Ralli: Türgi ralli liidriks tõusis Neuville

Laupäeval sõidetud kuuest kiiruskatsest kolm võitnud Thierry Neuville tõusis enne viimast päeva Türgi ralli liidriks. Juba laupäeva esimene kiiruskatse tõi dramaatilise pöörde kui roolisüsteemi rikke tõttu ...

Ralli: Ott Tänak katkestas

Ralli: Ott Tänak katkestas

Ott Tänak ja Martin Järveoja laupäevane päev Türgi rallil algas õnnetult, kui nad jäid juba avakatsel tee äärde. Põhjuseks oli rike Hyundai roolisüsteemis, mida kinnitas ametlikult ka Hyundai tiim oma ...

Türgi rallit juhib avapäeva järel Sebastien Loeb

Türgi rallit juhib avapäeva järel Sebastien Loeb

Türgi ralli avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhib võistlust Hyundai sõitja Sebastien Loeb. Võistluse esimese kiiruskatse võitis Thierry Neuville, kellele järgnesid Sebastien Ogier ja Ott Tänak. ...

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri

Mercedes EQV sõidab akutäiega üle 400 kilomeetri(3)

Mercedes-Benzi elektriline pisibuss EQV sõidab ühe laadimisega kuni 418 kilomeetrit. Firma teatel on EQV sama kohandatava ja praktilise sõitjateruumiga kui selle sisepõlemismootoriga sõsarmudel V-klass. ...

Tänak sõitis Türgi ralli testikatsel teise aja

Tänak sõitis Türgi ralli testikatsel teise aja

Türgi MM-ralli testikatse kaks kiiremat olid Hyundai sõitjad. Thierry Neuville läbis 4,7 kilomeetri pikkuse Asparani katse ajaga 3.23,4, Ott Tänak oli temast 1,2 sekundit aeglasem. Toyota sõitja Kalle ...

 
Päeva leid. Eestis haruldane Volga

Päeva leid. Eestis haruldane Volga(8)

auto24.ee-s on müügil Eestis haruldane 1993. aasta Volga GAZ-31029. Mudelit toodeti aastatel 1991-1997. GAZ-31029 kujutab endast omamoodi segu mudelitest GAZ-24-10 ja GAZ-3102, kuid esiosa kujustus tehti ...

Mercedese tulevikuveokid: elekter ja vesinik

Mercedese tulevikuveokid: elekter ja vesinik

Daimler Trucks esitles kütuseelemendiga ideeveokit Mercedes-Benz GenH2 Truck ning akuveokit Mercedes-Benz eActros LongHaul. GenH2 veoki sõiduulatus on kuni 1000 km ja olulist rolli selle saavutamisel mängib ...

BMW venitas 5. seeria hiinlaste jaoks pikemaks

BMW venitas 5. seeria hiinlaste jaoks pikemaks

BMW esitleb Pekingi autonäitusel 5. seeria Hiina turule mõeldud versiooni. Lisaks pikemale telgede vahele (+130 mm, kokku 3105 mm) varustati auto klaaskatusega ning kallutatavate puutetundlike ekraanidega. ...

VIDEOD. Ettevaatust – uuel Tallinna-Tartu maanteel on tihe põdraliiklus

VIDEOD. Ettevaatust – uuel Tallinna-Tartu maanteel on tihe põdraliiklus(6)

Augusti keskpaigas avatud uuel Kose–Võõbu teelõigul võib tihti kohata metsloomi, millest annavad sõidukijuhtidele märku ja hoiatavad automaatsed loomatuvastussüsteemid muutteabega liiklusmärkide kaudu. ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel toimub lisaks Türgi rallile ka kuulus sportautode Le Mans’i 24-tunni sõit ja mitmeid teisi põnevaid võistlusi nii meil kui mujal. Le Mans’i 24-tunni sõit toimub juba 88. korda ja ...

Päeva leid. Väga haruldaseks muutunud vana Opel - korras kerega!

Päeva leid. Väga haruldaseks muutunud vana Opel - korras kerega!(11)

Vanu Opeleid näeb sõitmas ja veel vähem müügil haruharva ning seda ilmselgel põhjusel: need roostetasid ära juba väga ammu. Hiljuti tuli müügile aga see 1985. aastast pärinev Opeli kunagine suur sedaan ...

Hyundai i30 N uueneb

Hyundai i30 N uueneb

Lisaks vähesel määral muudetud disainile saab alates 2017. aastast müüdav i30 sportversioon kaheksakäigulise DCT käigukasti. i30 N on esimene Hyundai Euroopas, millele hakatakse paigaldama ettevõtte uut ...

 
Kia lisab mudelivalikusse seitse uut elektriautot

Kia lisab mudelivalikusse seitse uut elektriautot

Keskmiselt plaanitakse igal aastal välja tulla ühe uue elektrimudeliga. Neist esimene kannab koodnime CV ja seda esitletakse järgmisel aastal, aastaks 2027 kuulub Kia valikusse aga seitse uut elektriautot. ...