MOOTORISPORT

Ralli: Citroen lahkub MM-sarjast ja süüdistab selles Ogieri

Ralli: Citroen lahkub MM-sarjast ja süüdistab selles Ogieri(2)

Citroen Racing teatas täna ametlikult, et ei osale enam järgmisel aastal autoralli MM-võistlustel tehasetiimiga. Citroen andis pressiteate vahendusel teada, et lahkumise põhjuseks on tippsõitja puudumine, ...

AUTOTÖÖSTUS

Kuidas mõjub kokkuhoid Mercedese kvaliteedile?

Kuidas mõjub kokkuhoid Mercedese kvaliteedile?(1)

Daimleri hinnangul läheb luksusautode turul äri ka lähiaastail tõusujoones – tõus tulevat kiirem kui rahvalikumatel markidel – ehk Mercedes-Benzi tulevik näib helge. Sellele vaatamata pingutab Mercedese ...

PROOVISÕIDUD

Ilusate aegade saadik

Ilusate aegade saadik

BMW M850i V-8 sõidutab otsejoones autosõprade õnnemaale, kus loevad hobujõud, mitte laigid, ja kus räägitakse mootoritest ja käigukastidest, pihustitest ja süüteküünaldest, mitte äppidest. Just hobujõud, ...

PÄEVAUUDISED

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

Volkswagen avaldas foto, millega iseloomustab oma uue elektriauto ID.3 mootori kompaktsust. Kuna elektrimootor on sisepõlemismootorist oluliselt lihtsama ehitusega, saab selle teha ka tunduvalt kompaktsema. ...

LIIKLUS

Kristiines hakkas tööle Tallinna esimene universaalne kiirlaadimispunkt

Kristiines hakkas tööle Tallinna esimene universaalne kiirlaadimispunkt

Topauto koostöös Elektritransport OÜ-ga avas täna Tallinnas Kristiines esimese kahesüsteemse avaliku elektriautode kiirlaadimispunkti, mis kasutab Euroopa standardit ning millega on võimalik laadida kõiki ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Uimerdan 258 hobujõuga

AUTOPÄEVIK: Uimerdan 258 hobujõuga

Kuidas saada uimerdavaks liiklejaks? Vastus on lihtne – tuleb osta võimas auto. Täpselt nii on minuga juhtunud, sest pärast Renault Traficu müüki ostsin 258 hj BMW.   Ega see ostuprotsess lihtne olnud, ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Ralli: Citroen lahkub MM-sarjast ja süüdistab selles Ogieri

Ralli: Citroen lahkub MM-sarjast ja süüdistab selles Ogieri(2)

Citroen Racing teatas täna ametlikult, et ei osale enam järgmisel aastal autoralli MM-võistlustel tehasetiimiga. Citroen andis pressiteate vahendusel teada, et lahkumise põhjuseks on tippsõitja puudumine, ...

Rahvas räägib: „Õudne, kui kalliks on autod viimasel ajal läinud!” Aga tegelikult?

Rahvas räägib: „Õudne, kui kalliks on autod viimasel ajal läinud!” Aga tegelikult?(17)

Vaatad autode hindu ja ahastad – kümmekonna aastaga on sama klassi auto läinud hüppeliselt kallimaks! Oot-oot, või kas ikka on? Võtame ette vanad ja uued hinnakirjad ning püüame võrrelda võrreldavaid asju. ...

Miljon kilomeetrit Tallinna tänavatel

Miljon kilomeetrit Tallinna tänavatel

Väga suure läbisõiduga autosid on nähtud varemgi, kuid vähesed on selleni jõudnud nii rasketes oludes: kunagise Esra Takso Mercedes sõitis miljon kilomeetrit Tallinna tänavatel. Esra Takso on praeguseks ...

Uus Captur: korralik edasiminek

Uus Captur: korralik edasiminek

Tohutult edukal esimese põlvkonna Capturil oli paar puudust, teise põlvkonnaga on neist lahti saadud.  Esimese põlvkonna Captur oli üks esimesi väikeseid linnadžiipe, mis ühelt poolt veetles ilusa ...

Kuulsad youngtimer ’id: Edukas raske saatuse kiuste

Kuulsad youngtimer ’id: Edukas raske saatuse kiuste(2)

Bentley Arnage on veidra saatusega auto, mille surmast räägiti juba siis, kui see sündis. Õnneks tuul pöördus ning luksussedaan jäi tootmisse kümneks aastaks.

3500 hobujõudu, 6 sekundiga 400 km/h

3500 hobujõudu, 6 sekundiga 400 km/h(1)

Eesti kiireim mees Andres Arnover siirdub detsembri alguses USAsse, et alistada Ford Mustangiga 6 sekundi piir. 

Paul Aron: õppisin tänavu väga palju

Paul Aron: õppisin tänavu väga palju

Möödunud aastal kardisõidu Euroopa meistritiitli võitnud 15aastane Paul Aron debüteeris tänavu edukalt vormelautoga ja saavutas Itaalia F4-meistrisarjas 3. koha.

 
Verstappenile hooaja kolmas võit

Verstappenile hooaja kolmas võit

Max Verstappen saavutas esikoha Brasiilia F1-etapil, mis lõppfaasis kujunes äärmiselt põnevaks ja dramaatiliseks.  Max Verstappen näitas head kiirust juba kvalifikatsioonis, kui edestas tihedas rebimises ...

Küsimus lugejalt: Millised on maailma kõige populaarsemad autod?

Küsimus lugejalt: Millised on maailma kõige populaarsemad autod?

Sellest, mis Eesti turul toimub, räägitakse kogu aeg, aga millised on maailma kõige populaarsemad autod? Kas edetabel sarnaneb meie omaga?

Kas lühirendiauto asendaks isiklikku?

Kas lühirendiauto asendaks isiklikku?

Citybee lühirendiauto tundub vähe ja harva sõitvale inimesele sobivat nagu rusikas silmaauku: kui vaja, võtad selle tänavalt, teed oma treti ära ja jätad taas kas või koduukse ette, olgu öö või päev, töö- ...

AUTOPÄEVIK: Uimerdan 258 hobujõuga

AUTOPÄEVIK: Uimerdan 258 hobujõuga

Kuidas saada uimerdavaks liiklejaks? Vastus on lihtne – tuleb osta võimas auto. Täpselt nii on minuga juhtunud, sest pärast Renault Traficu müüki ostsin 258 hj BMW.

Audi A7: tipptasemel veel kümme aastat hiljemgi

Audi A7: tipptasemel veel kümme aastat hiljemgi(14)

Audi A7 ahvatleb kauni ja sportliku välimusega, tehniliselt kattub see argisema venna A6-ga. A7 on Audi vastus Mercedes-Benz CLS-ile ja BMW 5. seeria GT-le, auto­dele, mis pakuvad ohtralt mugavusvarustust, ...

Ilusate aegade saadik

Ilusate aegade saadik

BMW M850i V-8 sõidutab otsejoones autosõprade õnnemaale, kus loevad hobujõud, mitte laigid, ja kus räägitakse mootoritest ja käigukastidest, pihustitest ja süüteküünaldest, mitte äppidest. Just hobujõud, ...

Autolehe 20. novembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 20. novembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Miks sai McLareni rodster nimeks Elva? McLaren ehitab pisiseeria superrodstereid Elva, mis pole pühendatud Lõuna-Eesti väikelinnale, vaid margi kunagisele samanimelisele koostööpartnerile. McLaren Elva ...

 
Nutikam, suurem ja elektrilisem

Nutikam, suurem ja elektrilisem

Möödunud nädalal esitleti uut Škoda Octaviat, mis sai eelkäijast suurem ja luksuslikum. Valikusse lisandus esmakordselt ka pistikuhübriid. Octavia on kahtlemata Škoda kõige olulisem mudel, mida alates ...

Iidne Unimog teeb head

Iidne Unimog teeb head

Unimogi traktorauto suudab raha teenida veel ka 70aastasena! Saksamaal Alam-Saksimaal elav Jan Peters rakendas vanaisalt päritud nelikveolise liikuri heategevuse teenistusse ja suutis 1000 läbitud ...

Euroopa uute sõiduautode turul jätkus tõus

Euroopa uute sõiduautode turul jätkus tõus

Oktoobris jätkus tõus Euroopa Liidu uute sõiduautode turul, kümne kuu kokkuvõttes on turg siiski veel kerges miinuses, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Euroopa Liidus müüdi oktoobris ...

Isegi vangi viiakse juba vesiniku jõul

Isegi vangi viiakse juba vesiniku jõul(1)

Vesinikuga töötava kütuseelemendiga toodetav elekter käitab juba sõidu- ja veoautosid, liinibusse ja rongivedureid, aga suurte politseibussideni jõuti esimesena Lõuna-Koreas, kui Hyundai andis ...

BMW i4: 530 elektrihobujõudu

BMW i4: 530 elektrihobujõudu

2021. aastal müügile ilmuv elektriauto BMW i4 on nn 4ukseline kupee, mil 530 hj elektrimootor ja 80 kWh aku. Kuigi BMW enda loodud voolusalvesti kaalub 550 kg, suudab i4 kiirendada 0-100 km/h umbes 4 ...

Kuidas mõjub kokkuhoid Mercedese kvaliteedile?

Kuidas mõjub kokkuhoid Mercedese kvaliteedile?(1)

Daimleri hinnangul läheb luksusautode turul äri ka lähiaastail tõusujoones – tõus tulevat kiirem kui rahvalikumatel markidel – ehk Mercedes-Benzi tulevik näib helge. Sellele vaatamata pingutab Mercedese ...

 
Hooratas kiirendab laadimist

Hooratas kiirendab laadimist(8)

Prahas hakkas tööle Škoda osalusel rajatud kiirlaadija, mis suudab elektriauto akut täita kaks korda ägedama vooluga, kui laadur ise elektrivõrgust saab. Kui siiani on sarnaseid kiirlaadureid ehitatud ...

Teeks poritiivast motorolleri?

Teeks poritiivast motorolleri?(2)

Ameeriklane Brent Walter nägi kurja vaeva enam kui aasta, et ehitada motoroller, mis näeb välja nagu Volkswagen Põrnika poritiib. Tilluke kaherattaline sai nimeks Volkspod.  Pisut tuunitud kujuga poritiib ...

Naiste aasta auto on Mazda 3

Naiste aasta auto on Mazda 3

30 riigi naisautoajakirjanikud valisid 2019. aasta autoks Mazda 3. Naiste aasta autot valitakse alates 2010. aastast ning nagu ettevõtmise kodulehekülg teatab, võtavad 30 riigi naisautoajakirjanikud oma ...

FOTOD. Fordi elektridžiip sai nimeks Mustang Mach-E

FOTOD. Fordi elektridžiip sai nimeks Mustang Mach-E(7)

Ford nimetab uut elektridžiipi Mustangi uueks versiooniks, ehkki senise sportautoga on sel vähe ühist.  Mach-E saab olema üks elektrifitseeritud auto tervelt 14-st, mille Ford plaanib Euroopas müügile tuua ...

Seat arendab väikeseid elektrisõidukeid

Seat arendab väikeseid elektrisõidukeid(4)

Kevadel teatati kinnise kerega kahekohalise Minimo arendamisest, nüüd avalikustati plaan hakata pakkuma ka elektrirollereid. Uue elektrirolleri kohta esialgu kuigi palju infot ei avaldata, küll aga ...

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

Volkswagen avaldas foto, millega iseloomustab oma uue elektriauto ID.3 mootori kompaktsust. Kuna elektrimootor on sisepõlemismootorist oluliselt lihtsama ehitusega, saab selle teha ka tunduvalt kompaktsema. ...

Mitsubishi uuendas Space Stari

Mitsubishi uuendas Space Stari(6)

Mitsubishi linnaauto sai teistele Mitsubishidele sarnaneva näo ja rohkem nutivarustust. Paljudes Euroopa riikideski müügil olev väike Mitsubishi võib kanda ka Mirage'i nime, lisaks müüakse seda osades ...

 
Turismiautode etapil Macaus tegid ilma kogenud veteranid

Turismiautode etapil Macaus tegid ilma kogenud veteranid

Macau tänavarajal sõidetud turismiautode MK-sarja etapi kolmes võistlussõidus olid võidukad Yvan Muller ja Andy Priaulx. Neljakordne turismiautode maailmameister, 50-aastane Yvan Muller (Lynk & Co) ...

Kyle Busch krooniti teist korda NASCAR Cup meistriks

Kyle Busch krooniti teist korda NASCAR Cup meistriks

NASCAR Cup sarja viimase etapi ja sellega ka tänavuse meistritiitli võitis Toyota sõitja Kyle Busch. Viimasele etapile Miamis läksid lisaks Buschile tiitlipretendentidena vastu ka Martin Truex, Kevin ...

F1: Hamilton sai karistada ja langes seitsmendaks

F1: Hamilton sai karistada ja langes seitsmendaks(1)

Lewis Hamilton sai Brasiilia GP eelviimasel ringil toimunud kokkupõrke eest Alexander Alboniga 5-sekundilise karistuse. Ajakaristus kukutas Hamiltoni lõplikes tulemustes seitsmendaks ja nii tõusis ...

F1: Verstappen võitis põnevaks kujunenud Brasiilia GP

F1: Verstappen võitis põnevaks kujunenud Brasiilia GP

Max Verstappen saavutas esikoha Brasiilia F1 etapil, mis lõppfaasis kujunes äärmiselt põnevaks ja dramaatiliseks. Verstappen haaras stardi järel liidrikoha ja kolmandalt kohalt alustanud Hamilton möödus ...

Motors24 proovisõit - BMW 745Le iPerformance

Motors24 proovisõit - BMW 745Le iPerformance(12)

Kui sageli võib kuulda ütlust, et vaadake uut S-klassi ja siis saate teada, kuhu automaailm lähiaastatel suundumas on, siis tegelikult võib ka nii A8-l kui ka 7. seerial uusi ja huvitavaid tehnilisi lahendusi ...

Jüri Vips saavutas Macau sõidul 2. koha

Jüri Vips saavutas Macau sõidul 2. koha

Jüri Vips saavutas teise koha Macau tänavarajal sõidetud FIA F3 maailmakarikavõistlusel. Eestlane alustas võistlust parimalt stardikohalt, tegi väga hea stardi ja kasvatas esimese ringiga vahe lähimate ...

F1: Brasiilia GP kvalifikatsiooni võitis Max Verstappen

F1: Brasiilia GP kvalifikatsiooni võitis Max Verstappen

Interlagose rajal sõidetud Brasiilia GP kvalifikatsioonis sõitis parima ringiaja välja Red Bulli sõitja Max Verstappen. Hollandlane edestas Sebastian Vettelit 0,123 ja Lewis Hamiltoni 0,191 sekundiga. ...

 
Jüri Vips võitis kvalifikatsioonisõidu

Jüri Vips võitis kvalifikatsioonisõidu

F3 maailmakarikavõistlusel Macau tänavarajal saavutas kvalifikatsioonivõistlusel esikoha Jüri Vips, kes tagas sellega endale parima stardipositsiooni homseks põhivõistluseks. Jüri Vips alustas sõitu ...

Ralli: Citroen ei jätka MM-sarjas 2021. aasta järel

Ralli: Citroen ei jätka MM-sarjas 2021. aasta järel

Citroen kinnitas ametlikult, et nad ei jätka autoralli MM-sarjas pärast 2021. aastat ehk teisisõnu uute hübriidtehnoloogiaga WRC-autodega. PSA kontserni esindaja sõnul on nende edasise spordiprogrammi ...

F1: Brasiilia GP vabatreeninguid valitsesid Ferrari sõitjad

F1: Brasiilia GP vabatreeninguid valitsesid Ferrari sõitjad

Brasiilia GP reedestel vabatreeningutel sõitsid kaks kiireimat ringiaega välja Sebastian Vettel ja Charles Leclerc. Vettel edestas sealjuures oma tiimikaaslast Leclerci ainult 0,021 sekundiga. Kolmandat ...

FOTOD. Tallinnas algas elektriautode festival Elektra 2019

FOTOD. Tallinnas algas elektriautode festival Elektra 2019(22)

Tallinna kaubandus- ja meelelahutuskeskuses T1 Mall of Tallinn algas pühapäevani kestev elektriautode festival Elektra 2019. Fotod: Pille Russi

Aspark Owl: kas tõesti maailma kiireim auto?

Aspark Owl: kas tõesti maailma kiireim auto?(1)

Jaapani autofirma Aspark esitles sel nädalal seeriaversiooni oma hüperautost Owl, mis tootja teatel on maailma kõige parema kiirendusega auto. Aspark andis teada kupee 0-97 km/h aja: see on 1,69 sekundit. ...

VIDEO. Järgmises Bondi-filmis kihutab uus Defender

VIDEO. Järgmises Bondi-filmis kihutab uus Defender(4)

Järgmises James Bondi põnevikus „No time to die“ näeb tagaajamisstseenis ka uut Land Rover Defenderi. Land Rover ja filmitootja EON Productions avaldasid lühiklipi sellest, kuidas kaskadöörid Defenderiga ...

Kristiines hakkas tööle Tallinna esimene universaalne kiirlaadimispunkt

Kristiines hakkas tööle Tallinna esimene universaalne kiirlaadimispunkt

Topauto koostöös Elektritransport OÜ-ga avas täna Tallinnas Kristiines esimese kahesüsteemse avaliku elektriautode kiirlaadimispunkti, mis kasutab Euroopa standardit ning millega on võimalik laadida kõiki ...

 
FOTOD. Selle sügise kõige nunnum auto: Morrise elektrikaubik

FOTOD. Selle sügise kõige nunnum auto: Morrise elektrikaubik(2)

Londoni disainimuuseumis esitleti vahva välimusega elektrikaubikut Morris JE, mis võib paista ideeautona, kuid jõuab peagi siiski müügile.  Uudismudeli inspiratsiooniks oligi Morrise kunagine kaubik J, mis ...

Jüri Vips võitis Macau GP kvalifikatsiooni

Jüri Vips võitis Macau GP kvalifikatsiooni

Jüri Vips võitis Macau GP teise kvalifikatsiooni ja alustab laupäevast eelsõitu parimalt stardikohalt. Hitech võistkonna sõitja Jüri Vips edestas kvalifikatsioonis tänavust F3 sarja meistrit, Prema ...

Le Mans 1966: osta endale filmiauto!

Le Mans 1966: osta endale filmiauto!

Täna jõuab Eestigi kinodesse Ferrari ja Fordi vastasseisust pajatav film “Le Mans ‘66”, kus osalevaid autosid on üllatuslikult võimalik osta. Seejuures pole jutt „umbes sellistest“ autodest nagu filmis, ...

Rekordijaht: Bloodhound LSR sõitis täna hommikul 905 km/h

Rekordijaht: Bloodhound LSR sõitis täna hommikul 905 km/h(1)

Hakskeenpani kõrbes Lõuna-Aafrikas alistus Bloodhoundile täna hommikul 900 km/h piir, kui testiti auto pidurdamist suurel kiirusel ühe pidurdusvarjuga. Eesti aja järgi kella 8 paiku hommikul sõitis ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

F1 MM-võistlustel sõidetakse eelviimane etapp Brasiilias, aga kaasa saab elada ka Jüri Vipsile, kes asub võistlustulle Macau tänavarajal. Macaus toimub traditsiooniline maailmakarikavõistlus F3 sõitjatele, ...

Ralli: Citroen plaanib lahkuda MM-sarjast

Ralli: Citroen plaanib lahkuda MM-sarjast(3)

Briti väljaande Autosport andmetel kavatseb Citroen lahkuda autoralli MM-sarjast juba käesoleva aasta järel. Citroeni võimalik lahkumine võib olla seotud PSA kontserni uute plaanidega, millest ühe osa ...

Peugeot naaseb sportautode MM-sarja

Peugeot naaseb sportautode MM-sarja

Peugeot teatas, et naaseb 2022. aastast alates sportautode kestvussõidu MM-sarja. Järgmise aasta sügisel algaval uuel hooajal muutuvad sportautode MM-sarjas reeglid LMP1-klassi autodele ja kasutusele ...

 
FOTOD. Ferrari esitles uut V-8 mootoriga kupeed Roma

FOTOD. Ferrari esitles uut V-8 mootoriga kupeed Roma

Ferrari esitles Itaalia pealinnas uut kupeed, mille nimeks ongi Roma. Selle 3,9liitrine V-8 turbomootor teeb 620 hobujõudu 7500-l pöördel minutis ja 760njuutonmeetrine pöördemoment on saadaval vahemikus ...