AUTONDUS

Esimesed vesinikuveokid Euroopas

Esimesed vesinikuveokid Euroopas(13)

Hyundai transportis täna Euroopasse esimesed kümme vesiniku jõul töötavat veokit Xcient. Tegemist on maailma esimese masstootmises oleva vesinikuveokiga. Sõidukit käitab 190 kW jõuallikas. 34-tonnise ...

MOOTORISPORT

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

Ferrari mahajäämus lähimatest konkurentidest sunnib Itaalia tiimi kiirustama SF1000 auto uuendustega. Juba hooajaeelsetel testisõitudel Barcelonas sai Ferrari tiimile selgeks, et nende uuel autol on ...

AUTOTÖÖSTUS

Volvo teeb oma ajaloo suurima teenindussekutsumise

Volvo teeb oma ajaloo suurima teenindussekutsumise

Volvo kutsub üleilmselt remonti 2,1 miljonit autot. Soome rahvusringhäälingu YLE teatel on tegemist margi kõigi aegade suurima teenindussekutsumisega. Volvo Cars’i teenindussekutsumine puudutab 2007-2020. ...

PROOVISÕIDUD

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit(13)

Kui varemalt on hübriidajami saanud omale uus Honda CR-V, siis nüüdseks on hübriidiks muutunud ka Honda praegune pesamuna Jazz.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Honda Jazz e:HEV): 

PÄEVAUUDISED

Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Korralikku vana viienda seeria BMW-d pole Eestist leida sugugi lihtne, aga nüüd tuli korraga neid müügile lausa kaks. BMW 525iX, 1992. Hind: 3000 eurot Ilusat punast värvi ja korraliku varustusega E34, ...

LIIKLUS

Helsinglane veab ka kaupa rendijalgrattaga

Helsinglane veab ka kaupa rendijalgrattaga

Helsinki ühisveondusamet HKL lisas rendijalgrataste valikusse elektrilise abimootoriga kahe- ja kolmerattalised, 75-100 kg kandevõimega kaubaveorattad. Pedaalidega veokid võeti juulist kasutusele ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Mind ajab heas mõttes lausa närvi, kui näen taas mõnd hoolega ümber ehitatud autot – hakkavad endalgi käed sügelema! Aga on ka mõni asi, mis suurendab närvipinget mitte just sama heas mõttes. Veel mõni ...

SISUTURUNDUS

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks(6)

Sisuturundus. Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga(1)

Renault võistkond teatas täna, et on sõlminud kaheaastase lepingu Fernando Alonsoga. Kuuldused kahekordse maailmameistri naasmisest F1 radadele liikusid juba nädalavahetusel toimunud Austria GP ajal ja täna ...

Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Drifti hooaeg saab alguse juba sel nädalavahetusel Kehala ringrajal, kus asuvad võistlustulle Baltimaade parimad sõitjad. Sõidetakse kolmes klassis, tänavaautodele mõeldud Street klass, kus saab alustada ...

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks(6)

Sisuturundus. Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib ...

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

Nädalavahetusel toimuva hooaja teise etapi reedesel vabatreeningul sõidab Alfa Romeo autol Robert Kubica. Möödunud hooaja järel Williamsist töökohata jäänud poolakas sõlmis käesolevaks aastaks testisõitja ...

Maksimalisti maastikuauto

Maksimalisti maastikuauto

„Kui sobivat ei müüda, tuleb see ise ehitada,“ leidis Ain Meister ja pani omavahel kokku Land Rover Defenderi ning Mercedes-Benz CLS-i. Ain Meisteri Land Rover Defender on Autolehe lugejale varasemast ...

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal(2)

Reisisari „Žiguliga isamaal“ teeb tänavu suvel Eestile tiiru peale. Ida-Virumaal kohtusime kuulsa leiutajaga ning saime Narva karjääris istuda hiiglasliku ekskavaatori juhikohale. Lõpuks ometi sai jälle ...

Säästumaja ratastel

Säästumaja ratastel(1)

Tartus Respo tehases valmistatav Mini-caravan on sobilik automatkajale, kes loeb raha, luksust taga ei aja, aga tahab siiski ööbida mugavamalt kui telgis. Kui hästi üldiselt öelda, siis Mini-­caravan on ...

 
Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit(13)

Kui varemalt on hübriidajami saanud omale uus Honda CR-V, siis nüüdseks on hübriidiks muutunud ka Honda praegune pesamuna Jazz.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Honda Jazz e:HEV): 

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

GTV järeltulija Brera pole sugugi puhtatõuline Itaalia auto. Margi fänne see ärritab, kuid ilusa ja erilise hobiautona on Breragi tulevikus kahtlemata hinnas. GTV ja Spider püsisid lõpuks tootmises väga ...

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Laupäeval Põltsamaa Kuningamäe kardirajal sõidetud Eesti meistrivõistluste teisel etapil jäi kiireimas võistlusklassis võit koju: KZ2-klassi parim oli Kaspar Kallasmaa. EMV II etapi raames sõidetud 42. ...

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallisõpradele oli Viru ralli kui paastuaega lõpetav lihavõttepüha, millele andis erilise väärtuse maailma­meistrite Ott Tänaku / Martin Järveoja startimine. Viimati sõideti Eesti meistrisarjas mullu ...

Bottas võitis põneva avaetapi

Bottas võitis põneva avaetapi

Valtteri Bottas juhtis hooaja avaetappi Austrias stardist finišini. Tiitlikaitsja Lewis Hamilton pidi leppima neljanda kohaga. Mercedese sõitjad näitasid võimast minekut juba vabatreeningutel ja noppisid ...

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Mul on hobiauto ja igapäevaauto ning mõlemal ütles kliimaseade kuuma ilmaga üles. Uuel autol lasin kliimaseadme lihtsalt ära täita, aga sinna pandi külmaainet rohkem, kui tehas ette näeb. Kas sellest võib ...

Turvatoolitest: enamik on head

Turvatoolitest: enamik on head

26 uusima turvahälli ja -tooli testi lõpetas väga hea tulemusega üks ja heaga 17 lapseistet, kuigi katsed olid karmid. Lapseistmete 26 uue mudeli testimisel sai vaid üks hindeks „väga hea“ ja üks „puuduliku“, ...

 
Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Mind ajab heas mõttes lausa närvi, kui näen taas mõnd hoolega ümber ehitatud autot – hakkavad endalgi käed sügelema! Aga on ka mõni asi, mis suurendab närvipinget mitte just sama heas mõttes. Veel mõni ...

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Alfa Romeo MiTol napib margile omast sportlikku karakterit ning ka vastupidavus jätab soovida. Fiat Grande Puntoga samale platvormile ehitatud väikest Alfat on algusest peale omajagu tümitatud. Juba ...

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Honda Jazz asendab praktilisuse poolest küllap paljudele suuremat autot, aga ajab seejuures läbi väga väikese kütusekuluga. Ehkki moodsama disainiga, säilitas uue põlvkonna Jazz vana põhiomaduse, ...

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?(4)

Hea sile, värskelt hööveldatud kruusatee, millel palju lahtist kiviklibu. Jorss naaber­külast on päevinäinud Volkswagen Transporterile umbes 100 km/h sisse ajanud ja tuleb vastu, kivipilv ümber auto kaugele ...

Autolehe 1. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 1. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

MM-ralli tuleb Eestisse Koroonaviiruse tõttu pooleks aastaks katki jäänud autoralli MM-võistluste järgmisena peetav etapp sai nimeks Rally Estonia ja see sõidetakse Lõuna-Eestis 4.–6. septembrini. Ralli ...

Uus Citroën  C4: kõik moodsad trendid koos

Uus Citroën  C4: kõik moodsad trendid koos(1)

Citroën C4 naaseb džiibilikult, saab elektriversiooni, palju ekraane ning juhiabisüsteeme. Paari aasta eest turult kadunud Citroën C4 järglane saab ajastule vastavalt silmatorkavalt džiibiliku disaini ning ...

 
Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Korralikku vana viienda seeria BMW-d pole Eestist leida sugugi lihtne, aga nüüd tuli korraga neid müügile lausa kaks. BMW 525iX, 1992. Hind: 3000 eurot Ilusat punast värvi ja korraliku varustusega E34, ...

Valmis 450 000. Lada Vesta

Valmis 450 000. Lada Vesta(6)

AvtoVAZ raporteerib, et alates 2015. aasta septembrist on müüdud 450 000 Vestat. Iževski tehases valminud juubeliauto on sinist värvi ja Luxe varustuses Vesta Cross universaal, millel on 1,6liitrine mootor ...

Maanteemuuseum ootab lugusid ja fotosid Ladast

Maanteemuuseum ootab lugusid ja fotosid Ladast (6)

Eesti Maanteemuuseum tähistab 25. juulil oma sünnipäeval ka 50 aasta möödumist VAZ 2101 Žiguli ehk rahvakeeli Kopika seeriatootmise algusest. Selleks puhuks valmib nostalgiline näitus, mille tarbeks ootab ...

Ford Pumast tehakse sportversioon

Ford Pumast tehakse sportversioon

Sellest, et Ford teeb Pumast ka kiirema-võimsama versiooni, on automeedias päris palju räägitud. Lõplik kinnitus selle kohta tuli aga alles nüüd, kui Ford avalikustas sotsiaalmeedias esimese Puma ST pildi. ...

FOTOD. Ohekatkul sõideti veoautokrossi

FOTOD. Ohekatkul sõideti veoautokrossi

Ohekatku rajal sõideti veoautokrossi Eesti meistri- ja Balti karikavõistluste esimene etapp. Uus aasta on toonud juurde nii uusi sõitjaid kui asutosid. Kokku käis kolme klassi (GAZ-51/52, GAZ-53 ja ...

FOTOD. Uus Octavia RS tuleb kolme erineva mootoriga

FOTOD. Uus Octavia RS tuleb kolme erineva mootoriga(16)

Neljanda põlvkonna Octavia RS tuleb müügile nii hübriid-, bensiini- kui ka diiselmootoriga. 2,0 TSI Octavia RS-i ja pistikuhübriidist Octavia RS iV võimsus on sama 180 kW (245 hj), 2,0 TDI võimsus jääb ...

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

Ferrari mahajäämus lähimatest konkurentidest sunnib Itaalia tiimi kiirustama SF1000 auto uuendustega. Juba hooajaeelsetel testisõitudel Barcelonas sai Ferrari tiimile selgeks, et nende uuel autol on ...

 
Thierry Neuville osales rallikrossivõistlusel

Thierry Neuville osales rallikrossivõistlusel

Põhjamaade rallikrossisarja RallyX Nordic etapil Höljesi rajal osales nädalavahetusel ka Thierry Neuville, kes kihutas crosskart klassis. Hyundai rallitiimi sõitja saavutas Timmy Hanseni tiimi autol ...

Päeva kuulutus: päris sile „Mosse“

Päeva kuulutus: päris sile „Mosse“

Oksjoniportaalis osta.ee on müügil 1986. aasta Moskvitš IŽ 412, mis paistab piltide järgi olema väga heas korras. Autoleht pole Moskvitši seisukorda kontrollinud, kuid müüja sõnul autol suurem rooste puudub ...

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

Aston Martin ehitas mudeli DB5 baasil 25 autost koosneva väikeseeria, mis sai James Bondi filmist "Goldfinger" nähtud spioonivarustuse. Äsja valminud autot tutvustab Aston Martin ka väikese videoklipi ...

Täna algasid Võõbu–Mäo uue teelõigu ehitustööd

Täna algasid Võõbu–Mäo uue teelõigu ehitustööd

Täna algasid uue neljarajalise Võõbu–Mäo teelõigu ehitustööd objekti alguses Võõbu sõlmes, Korba sillal ning samaaegselt toimub trassi koridoris kändude juurimine ja kaevetööd. Võõbu–Mäo teelõik asub ...

Dodge toodab kõige kiiremaid sedaane ja linnadžiipe

Dodge toodab kõige kiiremaid sedaane ja linnadžiipe(14)

Dodge toob 2021. aastal turule sedaani Charger SRT Hellcat Redeye, mille kompressoriga ülelaetud 6,2-liitrine V-8 teeb 808 hobujõudu ning 958 njuutonmeetrit. Tegu on maailma kiireima ja võimsaima ...

Esimesed vesinikuveokid Euroopas

Esimesed vesinikuveokid Euroopas(13)

Hyundai transportis täna Euroopasse esimesed kümme vesiniku jõul töötavat veokit Xcient. Tegemist on maailma esimese masstootmises oleva vesinikuveokiga. Sõidukit käitab 190 kW jõuallikas. 34-tonnise ...

Fiat 500 virtuaalses muuseumis

Fiat 500 virtuaalses muuseumis

Fiat 500-ga saab tutvuda virtuaalse muuseumi vahendusel, kus lisaks uutele mudelitele pakutakse ka kilde Itaalias legendi staatuse teeninud auto ajaloost. Virtuaalse muuseumi avamisega tähistatakse n-ö uuema ...

 
Uute sõiduautode turg on hakanud jõudsalt kosuma

Uute sõiduautode turg on hakanud jõudsalt kosuma

Juunis müüdi Eestis ligi 600 uut sõiduautot rohkem kui mais ja ligi kaks korda enam kui aprillis, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Uusi sõiduautosid anti juunis klientidele üle 1602, ...

Indycar sarjas oli võidukas viiekordne meister

Indycar sarjas oli võidukas viiekordne meister

Avaetapil juunis esikoha saavutanud Indycar sarja viiekordne meister Scott Dixon võitis ülekaalukalt ka hooaja teise etapi. Indianapolise tavarajal sõidetud võistlusele startis parimalt stardikohalt Penske ...

Schumacher alustas F2 hooaega tagasihoidlikult, Illott haaras liidrikoha

Schumacher alustas F2 hooaega tagasihoidlikult, Illott haaras liidrikoha

Tänavu F2 sarjas üheks favoriidiks peetav Mick Schumacher alustas oma hooaega ebaõnnestunult ja teenis kahest sõidust vaid kaks punkti. Esimese sõidu võitis kindlalt inglane Callum Illott, kes edestas ligi ...

F1: Bottas võitis avaetapi Leclerci ja Norrise ees

F1: Bottas võitis avaetapi Leclerci ja Norrise ees

Valtteri Bottas juhtis hooaja avaetappi Austrias stardist kuni finišini ja võitis võistluse, samal ajal kui tiimikaaslane Lewis Hamilton pidi leppima neljanda kohaga. Võistlusele lisati põnevust tund enne ...

Kardispordi meistrisarja II etapp pakkus rohkelt üllatusi ja põnevust

Kardispordi meistrisarja II etapp pakkus rohkelt üllatusi ja põnevust

Laupäeval Kuningamäe kardirajal sõidetud Eesti meistrivõistluste II etapp jättis kiireimas võistlusklassis võidu koju - KZ2 klassi kiireim oli Kaspar Kallasmaa. Järjekorras 42. Väino Allipere ...

FOTOD ja VIDEO. Hüpped ja kiire sõit Grossi Toidukaubad Viru rallil

FOTOD ja VIDEO. Hüpped ja kiire sõit Grossi Toidukaubad Viru rallil

Grossi Toidukaubad Viru ralli avas autoralli Eesti meistrivõitlused. Fotod ja video Eesti hooaja esimeselt rallilt. Fotod: Pille Russi

FOTOD. USA autode fännid tähistasid iseseisvuspäeva

FOTOD. USA autode fännid tähistasid iseseisvuspäeva(4)

Ameerika autode sõbrad korraldasid USA iseseisvuspäeva puhul näituse ja ühissõidu. Võru külje all Väimelas tegutsev Ameerika autode entusiast vaatas hiljuti kalendrisse ja avastas, et USA iseseisvuspäev, 4. ...

 
Ralli: Viru rallil olid võidukad Ott Tänak ja Martin Järveoja

Ralli: Viru rallil olid võidukad Ott Tänak ja Martin Järveoja

Eesti meistrivõistluste esimese etapi, Viru ralli võitsid Hyundai i20 WRC autol sõitnud Ott Tänak ja Martin Järveoja. Seitsmest kiiruskatsest võitis Ott Tänak kuus ja edestas finišis teise koha saavutanud ...

F1: Kvalifikatsiooni võitis Valtteri Bottas

F1: Kvalifikatsiooni võitis Valtteri Bottas

Austria GP kvalifikatsiooni võitis Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,012 sekundiga. Mercedese sõitjad näitasid ülekaalukat minekut, sest kolmanda aja välja sõitnud Max Verstappen ...

F1: Vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad

F1: Vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad

F1 hooaja esimese etapi, Austria GP reedeseid vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas. Kahe vabatreeningu kokkuvõttes sõitis Hamilton parimal ringil välja aja ...

Toyota on kallim kui Tesla! Või siis mitte?

Toyota on kallim kui Tesla! Või siis mitte?

Maailma kallimate kaubamärkide esisaja hulka mahtus vaid kolm autotootjat, väidab tolle pingerea koostanud uuringufirma Kantar. Kõrgeima koha, sedapuhku 48. hõivas juba kuuendat korda jutti Toyota (28,4 mld ...

Suur võistlus: Milline auto saastab enim?

Suur võistlus: Milline auto saastab enim?

Saksamaa keskkonnakaitseühenduse Deutsche Umwelthilfe 20. juulini vältava hääletuse võitnud auto pälvib Kuldse Raisakotka aunimetuse. Tiitel antakse suurte, raskete ja januste ning seetõttu palju saastavate ...

Helsinglane veab ka kaupa rendijalgrattaga

Helsinglane veab ka kaupa rendijalgrattaga

Helsinki ühisveondusamet HKL lisas rendijalgrataste valikusse elektrilise abimootoriga kahe- ja kolmerattalised, 75-100 kg kandevõimega kaubaveorattad. Pedaalidega veokid võeti juulist kasutusele ...

Tesla tõmbab uut tehast koomale

Tesla tõmbab uut tehast koomale

Tesla on sunnitud kärpima esimese Euroopasse, Saksamaale ehitatava tehase suurust juba enne, kui ehitus on õieti käimagi läinud, väidavad asjaga kursis allikad ajalehtedes ja agentuuriuudistes. Ilmselt ei ...

 
M3 ja M4 saavad nelikveo

M3 ja M4 saavad nelikveo

Septembri keskel esmaesitletavate M3 sedaani ja M4 kupee viimastest Saksamaal Sachsenringil korraldatud ringrajatestidest teatamise kõrval paljastab BMW, et valikusse ilmub tagaveo kõrval uudisena ka ...