AUTONDUS

FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas

FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas

AMG-versioon uuest Mercedes GLE Coupest tuleb kuni 612hobujõulisena pööraselt võimas ja kiirendab paigalt „sajani“ 3,8 sekundiga. AMG kapoti alt leiab tuttava neljaliitrise V-8, kuid seda on lisaks ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli: Evans võitis Rootsi ralli, Tänak lõpetas teisena

FOTOD. Ralli: Evans võitis Rootsi ralli, Tänak lõpetas teisena

Rootsi ralli viimasel päeval sõideti ainult üks kiiruskatse, milleks oli Power Stage punktikatse. Elfyn Evans sõitis punktikatse ettevaatlikult ja kindlustas sellega esikoha Rootsi rallil. Ott Tänak oli ...

AUTOTÖÖSTUS

Eriti säästlikud … veljed

Eriti säästlikud … veljed(4)

BMW leiutas enda kinnitusel eriti väikese õhutakistusega veljed, mis esimesena kruvitakse alla tänavu müügile jõudvale elektriautole iX3. Tavalise X3ga võrreldes vähenevat elektridžiibi õhutakistus tänu ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI

Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI(41)

Audi A4 mudeliuuenduse käigus käidi üle lisaks auto esi- ja tagaosale ka auto küljejooned. Mis on aga hiljuti värskendatud A4 juures veel paremaks muutunud? See on A4 baasmudel, mis kannab tähist 35 ...

PÄEVAUUDISED

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger(1)

Czinger 21C saab 1250hobujõulise mootori ja kiirendab 0-100 km/h 1,9 sekundiga.  Los Angeleses konstrueeritud kahekohaline superauto on esimene Czinger, mis jõuab seeriatootmisesse. Ettevõttena loodi ...

LIIKLUS

Ettevaatust, eakad roolis!

Ettevaatust, eakad roolis!(4)

Kui sulle tundub, et liikluses on eakaid juhte aina enam, on tunne õige. Ainuüksi viimase 10 aastaga on üle 60aastaste juhiloaomanike arv kasvanud enam kui kaks korda ning seenioride osakaal jätkab kasvu iga ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Vana Pajero valisin selleks, et oleks üks auto, millega võiks aeg-ajalt ka maastikul möllata. Juba mõnda aega istus mu peas mõte ühest metsas müttamise autost. Tahtsin midagi sellist, mis oleks maastikul ...

SISUTURUNDUS

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad

F1: Testipäeva valitsesid taas Mercedese sõitjad

Barcelona testisõitude kolmandal päeval said järjekordselt kaks parimat ringiaega kirja Mercedese sõitjad. Päeva parima sõitis välja Valtteri Bottas, kes edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,7 ...

Volkswagen Caddy muutub moekamaks

Volkswagen Caddy muutub moekamaks(2)

Uus Volkswagen Caddy muutub nii väliselt kui ka sisemuselt moekamaks, kuid ei koonerda ka praktilisusega. Kaubikus peab eelkõige ruumi olema ja Caddys on – korraga saab vedada kuni kaks euroalusetäit kaupa. ...

FOTOD. Volvo uuendas S90-t ja V90-t

FOTOD. Volvo uuendas S90-t ja V90-t

Volvo uuendas mudeleid S90, V90 ja V90 Cross Country ja lisas kõigi mudelivalikusse poolhübriidid. Luksuslikel sedaanidel-universaalidel kohendati nii välimust kui ka sisemust ning täiendati varustust. ...

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega

FOTOD. VIDEO. Uus superauto Czinger tuleb vägevate numbritega

Los Angeleses loodud superauto Czinger 21C kombineerib 1250hobujõulise võimsuse vaid 1250kilogrammise tühimassiga. Ootuspäraselt on tegu hämmastavalt kiire kupeega, mis teeb 0-100 km/h 1,9 sekundiga ja ...

Uus Cupra Leon: kas hübriidiga või võimsalt

Uus Cupra Leon: kas hübriidiga või võimsalt(2)

Uuest Seat Leonist valmis Cupra-versioon, mis kannab nüüdsest ametlikku nime Cupra Leon ning tuleb kolme mootorivõimalusega. Kes mäletavad senist 300hobujõulist Leoni, võivad esmalt kurvastada, leides uue ...

FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas

FOTOD. AMG versioon uuest GLE-st on ikka pööraselt võimas

AMG-versioon uuest Mercedes GLE Coupest tuleb kuni 612hobujõulisena pööraselt võimas ja kiirendab paigalt „sajani“ 3,8 sekundiga. AMG kapoti alt leiab tuttava neljaliitrise V-8, kuid seda on lisaks ...

F1: Teisel testipäeval oli kiireim Räikkönen

F1: Teisel testipäeval oli kiireim Räikkönen

Kimi Räikkönen sõitis välja parima ringiaja Barcelona ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval. Alfa Romeo sõitja edestas Sergio Perezit 0,256 sekundiga ja Daniel Ricciardot 0,658 sekundiga. ...

 
F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses

F1: Konkurendid kahtlevad Mercedese uue roolisüsteemi legaalsuses

Barcelonas toimuvate testisõitude teisel päeval märgati, et Mercedese sõitjad tõmbavad sirgetel rooli enda poole ja enne kurve lükkavad selle taas tagasi. Lähemal uurimisel selgus, et rooli tõmbamine enda ...

Fotod. Honda täiustab Type-Ri

Fotod. Honda täiustab Type-Ri(3)

Civic Type-R läbib mudelivärskenduse ning saab kaks erimudelit.  Uuenduskuur toob Honda sportmudelile terve rea disainiuuendusi: näiteks vahetatakse välja esituled ja kaitseraud, mis võimaldab tänu ...

Škoda on tootnud seitse miljonit Octaviat

Škoda on tootnud seitse miljonit Octaviat(8)

Škoda Mladá Boleslavi tehase tootmisliinilt tuli seitsmemiljones Octavia. Esimene Octavia valmis 1959. aastal. Uuesti võeti mudelinimi kasutusele 1990. aastate keskel, mil Škoda oli juba Volkswageni ...

Fotod. Ka Peugeot hakkab pikape tegema

Fotod. Ka Peugeot hakkab pikape tegema(8)

Peugeot siseneb enda jaoks uude segmenti ning toob turule pikapi Landtrek.  Landtrek tuleb müügile kaheukselise Single Cabi, neljaukselise Double Cabi ja raamautona ning selle kandevõimeks lubatakse teatud ...

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina

Fotod. Uus Hyundai i20 tuleb ka poolhübriidina (2)

Uus i20 on senisest kergem ja ökonoomsem ning saab ka poolhübriidmootori.  i20 kolmas põlvkond on esimene seeriatootmise Hyundai, mis näitab ettevõtte uut disainikeelt, edaspidi hakkab sarnaseid jooni ...

Britid muretsevad Lada Riva saatuse pärast

Britid muretsevad Lada Riva saatuse pärast(6)

Suurbritannia autoregistri andmeil on 1980., 1990. ja 2000. aastatest pärinevatest autodest kõige suuremas väljasuremisohus Lada Riva ehk VAZ 2105/2104/2107. Tegu pole seejuures sugugi autoga, mida seal ...

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

F1: Esimesel testipäeval olid kiireimad Mercedese sõitjad

Barcelona ringrajal alanud F1 sarja ametlike testisõitude esimesel päeval näitasid parimaid ringiaegu Mercedese sõitjad. Päeva kiireim oli Lewis Hamilton, kes edestas tiimikaaslast Valtteri Bottast kolme ...

 
Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Autodoc: hoolsa autoomaniku parim abimees

Sisuturundus. Pea mugavalt oma auto logiraamatut, tee professionaalsete videoõpetuste abil hooldus-remonditööd ise ning telli õiged varuosad kiiresti ja soodsalt.  Nagu veebikülje nimestki mõista võib, on ...

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

F1: Renault ja Alfa Romeo näitasid uusi autosid Barcelonas

Barcelonas täna alanud ametlikel testisõitudel näitasid esimest korda oma uusi autosid avalikkusele ka Renault ja Alfa Romeo tiimid. Renault RS20 autol sõidavad tänavu Daniel Ricciardo ja Esteban Ocon. ...

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

F1: Imola ringrada on valmis asendama Hiina etappi

Imola ringrada andis teada valmisolekust asendama 19. aprilliks planeeritud Hiina etappi, mis on koroonaviiruse epideemia tõttu edasi lükatud. Imola ringrajal on eksisteeriv F1 litsents ja ringraja omanike ...

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

F1: Elektrivormelist on kasu F1 auto arendamisel

Mercedese mootoriosakonna direktori Andy Cowelli sõnul aitab elektrivormelite sarjas osalemine ka F1 auto arendamist. Mercedes liitus elektrivormelite sarjaga möödunud sügisel alanud kuuendast hooajast ja ...

Bensiin + elekter + nelikvedu = võidukombinatsioon?

Bensiin + elekter + nelikvedu = võidukombinatsioon?(21)

Kas kõik vihkavad diisleid? Siis hübriide peaks nad ju armastama. Nelikveoliste hübriiddžiipide kvartett tahab tõestada, et ökonoomne sõit on võimalik ka ilma diislikütuseta. Tegelikult on selle neliku ...

„Nelja viiekümnega“ Tallinnast Pärnusse

„Nelja viiekümnega“ Tallinnast Pärnusse(4)

Surugaasil töötava Škoda Kamiqi neljakilogrammine gaasikulu sajal kilomeetril tähendab, et Tallinnast Pärnusse saab sõita nelja euro ja 55 sendi eest. Sellist kütusekulu maanteel näitas Kamiq kahe inimesega ...

Ettevaatust, eakad roolis!

Ettevaatust, eakad roolis!(4)

Kui sulle tundub, et liikluses on eakaid juhte aina enam, on tunne õige. Ainuüksi viimase 10 aastaga on üle 60aastaste juhiloaomanike arv kasvanud enam kui kaks korda ning seenioride osakaal jätkab kasvu iga ...

 
Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Uus Yaris: praktiline ja sõidab hästi

Proovisõit kinnitab, et uue Yarise konstruktorid pöörasid auto juhile rohkem tähelepanu kui varem Toyota väikeauto ajaloos, kuid ei ohverdanud samas vähimatki praktilisuses. Esmalt tuleb märkida, et ...

Auto paremaks kui uuena, üsna raske raha eest

Auto paremaks kui uuena, üsna raske raha eest(4)

Car detailing’u töökodasid lisandub otsekui seeni pärast vihma ning nende teenused avaldavad muljet, nii tulemuse kui ka hinna poolest. Ma ütleksin, et oleme mitte lihtsalt autode kosmeetikastuudio, vaid ...

Nissan Pulsar: praktiline, probleemse mootoriga

Nissan Pulsar: praktiline, probleemse mootoriga

Nissan Pulsaril oli eeldus saada väikekeskklassis arvestatavaks konkurendiks, kuid müügiedu see siiski ei saavutanud.  Nissani sõnul pidi Pulsarist pärast pikemat pausi saama 2000ndate alguse populaarse ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ron Dennis

Autosporditiimide kuulsad juhid: Ron Dennis

Alustanud autospordis lihtsa mehaanikuna, asutas Ron Dennis oma tiimi juba 23aastaselt, sai McLareni kaasomanikuks 33aastaselt ja juhtis tiimi suure hulga tiitliteni. Dennis oli autode tehnilisest poolest ...

Päts Garage: kiired tsiklid ja varuosadest mööbel

Päts Garage: kiired tsiklid ja varuosadest mööbel

Endine ringrajasõitja Karl Pärtelpoeg meisterdab oma Äksi Motorantšo töökojas tsiklijuppidest lampe ning aiakaunistusi. Mehe käe all on taastatud ka mitu kuulsat võidusõidumootorratast.

Mihkel Norman Tultsi siht on Euroopa tippvõistlused

Mihkel Norman Tultsi siht on Euroopa tippvõistlused

Möödunud aastal nii Eesti, Balti kui ka Põhjamaade meistritiitlid driftis võitnud Mihkel Norman Tultsi meelitas spordiala juurde mängufilm „Kiired ja vihased“.

Lumevaesel Rootsi rallil võidutses Elfyn Evans

Lumevaesel Rootsi rallil võidutses Elfyn Evans

Sooja talve ja lumepuuduse tõttu poolele distantsile lühendatud MM-võistluste teise etapi, Rootsi ralli võitis Elfyn Evans, kes tõusis ka MM-sarja liidriks.  Teede olukord Kesk-Rootsis muutis võistluse ...

 
Küsimus lugejalt: Kas käsikäigukastis peaks õli vahetama?

Küsimus lugejalt: Kas käsikäigukastis peaks õli vahetama? (8)

Mul on vana, aga hea auto, mida olen hoidnud ja hooldanud. Kas selle käsikäigukastis peaks ka õli vahetama? Kasutusjuhendis ma selle kohta nõuet ei leidnud.

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Autopäevik. Soodsa metsaauto leidmine pole lihtne

Vana Pajero valisin selleks, et oleks üks auto, millega võiks aeg-ajalt ka maastikul möllata. Juba mõnda aega istus mu peas mõte ühest metsas müttamise autost. Tahtsin midagi sellist, mis oleks maastikul ...

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli

Kolumn. Tramm: Parem kui Rootsi ralli

Üks töökaaslane küsis äsja, kas ma Rootsi rallit vaatama lähen. Milleks? Mul on igal nädalavahetusel sedalaadi vaatamist nii, et vähe pole. Ja täitsa tasuta. Viimastel aastatel koguneb pea kolmveerand mu ...

Kus vaadata Uunikute talverallit?

Kus vaadata Uunikute talverallit?

19. Uunikute talveralli toimub 22. veebruaril. Võistlusele on registreerunud 88 osalejat sõidukitega aastatest 1956–1997. Tegemist on vanasõidukite traditsioonilise välja­sõiduga, kus kõige olulisem on ...

Autolehe 19. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 19. veebruari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uus Sorento panustab julgele disainile Kia avalikustas suure džiibi Sorento uue põlvkonna, kuid ei anna enne esmaesitlust infot selle tehnika kohta. Genfis esitlusele tuleva Sorento üks tõmbenumbreid on ...

Nagu lipulaevale kohane

Nagu lipulaevale kohane

Uus Cadillac Escalade lubab tõelist tulevärki, pakkudes sõitjate hellitamiseks luksust, mida ei kohta paljudes Euroopa luksusdžiipideski. Ameerikas sügisel ja Euroopas natuke hiljem müügile tulev viienda ...

 
FOTOD. Pagani Imola: ilu pole oluline!

FOTOD. Pagani Imola: ilu pole oluline!

Pagani tõmbab mudeli Huayra elukaarele joone alla sel põhineva eriti sportliku versiooniga Imola. 6 000 000 € maksva supersportlase juures polevat esikohal olnud kaunis välimus, vaid hoopis maksimaalne ...

Eriti säästlikud … veljed

Eriti säästlikud … veljed(4)

BMW leiutas enda kinnitusel eriti väikese õhutakistusega veljed, mis esimesena kruvitakse alla tänavu müügile jõudvale elektriautole iX3. Tavalise X3ga võrreldes vähenevat elektridžiibi õhutakistus tänu ...

GM: Hüvasti, Austraalia, hüvasti, Holden!

GM: Hüvasti, Austraalia, hüvasti, Holden!

General Motors (GM) pakib kokku autode müügi- ja konstrueerimisüksused Austraalias ja Uus-Meremaal ning tõmbab järgmisel aastal lõplikult kriipsu peale Austraalias aastakümneid menukana püsinud Holdeni ...

Euroopa uute sõiduautode turul algas aasta langusega

Euroopa uute sõiduautode turul algas aasta langusega

Euroopa Liidu riikides algas uus aasta tugeva langusega uute sõiduautode müügitulemustes, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Langus on ühest küljest tingitud uute ja karmimate CO2 ...

Tallinn Motor Show’ uudiseid: BMW F900R/XR ja S1000XR

Tallinn Motor Show’ uudiseid: BMW F900R/XR ja S1000XR(1)

Mootorrattanäitusel Tallinn Motor Show paneb BMW sarnaselt mullusega välja terve mudelivaliku rolleritest superbaikideni. Uudislikumad neist on tänavaratas F900R (R-2, 105 hj), selle poolgondliga ja ...

VIDEOD. NASCARi avaetappi varjutas raske avarii

VIDEOD. NASCARi avaetappi varjutas raske avarii

NASCAR Cup sarja traditsioonilist avaetappi, kuulsat Daytona 500 miili sõitu varjutas Ryan Newmani ränk avarii. Võistluse viimasel ringil sattus Ryan Newman avariisse, mille tulemusena põrkas tema Ford ...

F1: Racing Point esitles uut autot

F1: Racing Point esitles uut autot

Racing Point F1 võistkond esitles tiimi uue nimisponsori BWT peakorteris Austrias oma tänavust autot RP20.  Võistkonna uus ametlik nimi on algaval hooajal BWT Racing Point F1 Team ja mullune nimisponsor ...

 
Tallinn Motor Show’ uudiseid: 208 hj Ducati Streetfighter

Tallinn Motor Show’ uudiseid: 208 hj Ducati Streetfighter

Mootorrattanäitusele Tallinn Motor Show jõuab Ducati uudismudelitest kohale 208 hj mootoriga Streetfighter V4. Ülivõimas tänavaratas on põhimõtteliselt gondlita ja laiema juhtrauaga versioon kuulsast ...

VIDEO. Järgmises Bondi filmis lõhutakse uusi Defendereid

VIDEO. Järgmises Bondi filmis lõhutakse uusi Defendereid

Uus Land Rover Defender on osaline järgmises James Bondi filmis "Surm peab ootama". Lõike filmist kasutatakse ka telereklaamis, mis demonstreerib uue Defenderi võimekust keerulisel maastikul: muu hulgas ...

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai toob Genfi „Ettekuulutuse” nime kandva ideeauto

Hyundai näitab märtsi alguses toimuval Genfi autonäitusel ideeautot Prophecy (eesti keeles ettekuulutus). Tegu on elektriautoga, mis annab vihjeid tulevaste Hyundaide disaini kohta.  Esialgu on avaldatud ...

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger

VIDEO. Seeriatootmisesse jõuab uus superauto Czinger(1)

Czinger 21C saab 1250hobujõulise mootori ja kiirendab 0-100 km/h 1,9 sekundiga.  Los Angeleses konstrueeritud kahekohaline superauto on esimene Czinger, mis jõuab seeriatootmisesse. Ettevõttena loodi ...

FOTOD. Selline on uus Sorento

FOTOD. Selline on uus Sorento(10)

Kia avaldas fotod paari nädala pärast Genfi autonäitusel välja toodavast uuest džiibist. Esialgu tehnilistest detailidest kuigi palju ei räägita, kinnitatakse vaid, et esmakordselt saab ka Sorento ...

Uus GTD: võimsaim diisel-Golf läbi aegade

Uus GTD: võimsaim diisel-Golf läbi aegade

Volkswageni Genfi-uudiste hulka kuulub uus Golf GTD, mis saab läbi aegade üheaegselt nii kõige võimsama kui ka puhtama diiselmootori Golfil. Tegu on neljasilindrilise diisliga, millel kasutatakse AdBlue ...

F1: Williams avaldas pildid uuest autost

F1: Williams avaldas pildid uuest autost

Williamsi F1 võistkond avaldas esimesed pildid oma tänavusest autost FW43. Mootorid tarnib Williamsi võistkonnale jätkuvalt Mercedes ja tiimis sõidavad tänavu George Russell ja debütant Nicholas Latifi.

 
Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI

Motors24 proovisõit - Audi A4 35 TFSI(41)

Audi A4 mudeliuuenduse käigus käidi üle lisaks auto esi- ja tagaosale ka auto küljejooned. Mis on aga hiljuti värskendatud A4 juures veel paremaks muutunud? See on A4 baasmudel, mis kannab tähist 35 ...