AUTONDUS

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Volga tegi hooaja lõpus isikliku rekordi, Sierra venitas hobiautode hooaja novembri lõppu ning Megane alustab kuuendat aastaringi. Kui eelviimane ring­rajavõistlus Volgaga septembris (vt 18. septembri ...

MOOTORISPORT

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel selgub turismiautode WTCR sarja tänavune meister, kui viimase etapi kolm võistlussõitu kihutatakse Sepangi ringrajal Malaisias. Tiitlivõitu lähevad jahtima neli sõitjat, kes mahuvad ...

AUTOTÖÖSTUS

Hummer tuleb tagasi?

Hummer tuleb tagasi?(1)

„I’ll be back!“ ütles Hummeri-fännist näitleja Arnold Schwarzenegger ühes Terminaatori filmis surematud sõnad. Ja nii ilmselt Hummeriga juhtubki, kui uskuda USAs aina kõvemini ja usaldusväärsemalt ...

PROOVISÕIDUD

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

Nii ilus, nii praktiline, nii võimas! BMW 540i xDrive Touringuga oli meil muinasjutuliselt kiireid õnnehetki. Aga sekka sattus ka plaanimata teeninduses käike. Jõulud. Armastuse ja säravate silmade püha. ...

PÄEVAUUDISED

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri(2)

Kiirete Audide värskenduskuur oli päris põhjalik ning lisas uuele kupeele ja luukpärale nii agressiivsemat joont, nutikama lisavarustuse kui ka parema juhitavuse. Nii RS5 Cupe kui RS5 Sportback said ...

LIIKLUS

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini andis Bologna lennuvälja kasutusse tagaveolise Huracáni, mis asub seal tööle lennukite saateautona. 580hobujõulise superauto ülesanne pole kiirreageerida ega vabalt kihutada, vaid suuri ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Turismiautode meistritiitli võitis Norbert Michelisz

Turismiautode meistritiitli võitis Norbert Michelisz

Turismiautode MK-sarja viimane etapp Sepangi rajal Malaisias kujunes äärmiselt põnevaks ja pingelisest heitlusest väljus tiitlivõitjana Norbert Michelisz. Kõik kolm viimase etapi sõitu toimusid vihmast ...

Motors24 proovisõit - SsangYong Korando

Motors24 proovisõit - SsangYong Korando(2)

Kui uue SsandYong Rextoniga sai proovisõidul käidud eelmisel kevadel, siis nüüd on Eestisse jõudnud ka täiesti uus Rextoni väiksem vend Korando.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (SsangYong Korando ...

Toyota meeskonnad noppisid taas kaksikvõidu

Toyota meeskonnad noppisid taas kaksikvõidu

Bahreinis sõidetud sportautode kestvussõidu MM-etapil saavutasid kaksikvõidu Toyota TS050 Hybrid autodel sõitnud meeskonnad. Kvalifikatsioonis alles kolmanda stardikoha teeninud Toyota meeskond koosseisus ...

F1: Tiimijuhid valisid hooaja parimaks Hamiltoni

F1: Tiimijuhid valisid hooaja parimaks Hamiltoni

Traditsiooniliselt järjestasid F1 võistkondade bossid lõppenud hooaja parimad sõitjad ja pole üllatus, et tänavu osutus parimaks Lewis Hamilton. Hääletusel osalesid üheksa tiimi juhid (ainsana ei osalenud ...

Ralli: Takamoto Katsuta osaleb kaheksal MM-etapil WRC-autoga

Ralli: Takamoto Katsuta osaleb kaheksal MM-etapil WRC-autoga

Toyota võistkond paneb järgmisel aastal kaheksal MM-etapil välja neljanda Yaris WRC auto, mille rooli istub Takamoto Katsuta. 26-aastane jaapanlane osales tänavu seitsmel MM-etapil R5 autoga ning kahel, ...

Audi RS-mudelid saavad 10 000eurose juubelipaketi

Audi RS-mudelid saavad 10 000eurose juubelipaketi(5)

Audi Sport GmbH tähistab veerandsajandi möödumist mudeli RS 2 Avant sünnist, pakkudes kõigile tänastele RS-mudelitele erilist varustuspaketti. Keskeltläbi 10 000 eurot maksev pakett on saadaval Audi ...

Škoda Karoq läks tootmisse GAZ-i tehases Venemaal

Škoda Karoq läks tootmisse GAZ-i tehases Venemaal(1)

Škoda pani oma menudžiibi Karoq tootmisse ka GAZ-i tehases Venemaal Nižni Novgorodis. Škoda Karoqi tootmine kuulsas Volgade tehases algas eile. Varem toodeti seda kahes tehases Tšehhis ja ühes tehases ...

 
Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini Huracán ei kihuta Bologna lennuväljal

Lamborghini andis Bologna lennuvälja kasutusse tagaveolise Huracáni, mis asub seal tööle lennukite saateautona. 580hobujõulise superauto ülesanne pole kiirreageerida ega vabalt kihutada, vaid suuri ...

Uues Star Wars'i filmis lendavad Porsche tähelaevad

Uues Star Wars'i filmis lendavad Porsche tähelaevad(6)

Porsche ja Lucasfilmi disainerite koostöös sündis ulmeline täheleav, mida näeb peagi esilinastuvas filmis „Star Wars: The Rise of Skywalker“. Viimase Star Warsi filmi jaoks panid pead kokku Porsche ...

Morgan saadab 1936. aastast pärineva tehnika lõpuks pensionile

Morgan saadab 1936. aastast pärineva tehnika lõpuks pensionile(2)

Briti pisitootja Morgan läheb tuleva aasta jooksul kõigil oma mudelitel üle alumiiniumkandmikule, mis asendab sisuliselt 1936. aastast pärineva teraskandmiku. Teraskandmikku, mida mäletatavasti täiendas ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel selgub turismiautode WTCR sarja tänavune meister, kui viimase etapi kolm võistlussõitu kihutatakse Sepangi ringrajal Malaisias. Tiitlivõitu lähevad jahtima neli sõitjat, kes mahuvad ...

F1: Ferrari uus auto saab varakult valmis

F1: Ferrari uus auto saab varakult valmis

Ferrari F1 tiim andis teada, et nende järgmise aasta auto esitlus toimub juba 11. veebruaril ehk kaheksa päeva enne ametlike testisõitude algust. Järgmisel aastal on ametlike testisõitude aega lühendatud ...

Ralli: Škoda loobub tehasetiimiga MM-sarjas osalemisest

Ralli: Škoda loobub tehasetiimiga MM-sarjas osalemisest

Škoda Motorsport teatas, et ei kavatse järgmisel aastal enam tehasetiimiga MM-sarjas jätkata. Škoda tehasetiimi sõitjad on Fabia R5 autoga võitnud WRC2 klassi MM-tiitlid viimasel kolmel aastal, aga ...

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban on veel suuremad(6)

Uued Chevrolet Tahoe ja Suburban tehti varasemast suuremad ja ruumikamad ning parandati ka džiibimürakate juhitavust. Tahoe telgede vahe on nüüd 3070 mm ning selle suuremal suguvennal Suburbanil 3406 mm, ...

 
Lilleline Rolls-Royce Phantom

Lilleline Rolls-Royce Phantom(1)

Stockholmis tegutsev lillesõbrast ettevõtja tellis Rolls-Royce´ilt erilise interjööriga Phantomi. Lillemotiivid pungadest õiteni tikiti auto polsterdusse miljoni pistega. Kujunduse autor Ieuan Hatherall ...

FOTOD. ABT tõstis diisel-Touaregi võimsuse 500 hobujõule

FOTOD. ABT tõstis diisel-Touaregi võimsuse 500 hobujõule

Tuuningufirma ABT Sportsline tõstis Volkswagen Touaregi V-8 diisli võimsuse 500 hobujõule ja pöördemomendi 970 njuutonmeetrile. Tavaseades on selle turbodiisli näitajad 422 hobujõudu ja 900 njuutonmeetrit. ...

VIDEO. Toyota tuleb välja Yarise uue sportversiooniga

VIDEO. Toyota tuleb välja Yarise uue sportversiooniga

Toyota avalikustas maskeeritud auto pildid ja video uuest Yarisel baseeruvast sportautost nimega GR Yaris. Debüüt on planeeritud Tokyo autonäitusele järgmise aasta 10. jaanuaril. Maskeeringuga autot ...

FOTOD. Uus GLA on eelkäijast lühem ja digitaalsem

FOTOD. Uus GLA on eelkäijast lühem ja digitaalsem(5)

Erinevalt tavapärasest, mil uus mudel tuleb vanast pikem, tegi Mercedes teise põlvkonna GLA hoopis lühema. Kui pikkusest kadus 1,4 sentimeetrit, siis kõrgusesse lisandus üle kümne sentimeetri ning laiusesse ...

FOTOD. Lewis Hamilton ja Valentino Rossi vahetasid sõiduvahendeid

FOTOD. Lewis Hamilton ja Valentino Rossi vahetasid sõiduvahendeid

Valencia ringrajal sai teoks F1 kuuekordse maailmameistri Lewis Hamiltoni ja MotoGP legendi Valentino Rossi pikalt planeeritud võistlusmasinate vahetus. Lewis Hamiltonil oli esimest korda elus võimalus ...

Villu Mättiku pool sajandit autospordis

Villu Mättiku pool sajandit autospordis

72aastane rallisõitja Villu Mättik läheb tuleval aastal vastu 50ndale hooajale autospordis. Sportlasekarjäärile plaanib ta panna piduliku punkti mõnel Eesti rallil. 

Elektriautod tulevad Eestisse tasapisi

Elektriautod tulevad Eestisse tasapisi(11)

Autotootjad püüavad turunduskõnedega luua muljet, et elektriautoajastu on sama hästi kui käes, kuid Eestis läheb veel palju aega enne, kui sedasorti sõidukid hakkavad meil levima laiemalt. Eestlase jaoks on ...

 
Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid

Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid

Lähenevaid pikki pühi silmas pidades pakume välja idee varatalve nappi valgesse aega mahtuvaks autoreisiks – Tallinnast Pärnusse mööda kruusateid. Tegelikult on täpne öelda, et suuremas osas mööda ...

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

BMW 540i Touringu 100 000 km test: Probleemid paradiisis

Nii ilus, nii praktiline, nii võimas! BMW 540i xDrive Touringuga oli meil muinasjutuliselt kiireid õnnehetki. Aga sekka sattus ka plaanimata teeninduses käike. Jõulud. Armastuse ja säravate silmade püha. ...

Väga vaikne pikap

Väga vaikne pikap(1)

Uus GMC Sierra pakub rohkelt ruumi, head varustust ning mugavat sõitu. Eriti hästi on õnnestunud suure pikapi mürasummutus. Kui mõne uudismudeliga on USA autotootjad tulnud justkui Euroopa maitsele ...

Jõulukinke autohuvilisele

Jõulukinke autohuvilisele(1)

Autoesindustest leiab vägagi toredaid jõulukingitusi – olgu kingi saajaks suur või väike autohuviline. Järgnev kingispikker katab hinnavahemiku 2–850 eurot.

Kuulsad youngtimer ’id: Peaaegu võidusõiduauto

Kuulsad youngtimer ’id: Peaaegu võidusõiduauto

Honda S2000 on kerge, kiire ja maniakaalse mootoriga – ning Honda kohta väga kallis. Honda 50. sünnipäevaks valminud S2000 käis enam-vähem sama rada paaril viimasel aastal turule jõudnud väikeste lahtiste ...

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Brawn GP. Eluiga: 1 aasta Tulemus: 2 MM-tiitlit

Tänavu möödus kümme aastat ajast, mil vaid ühe hooaja eksisteerinud tiim võitis F1-sarjas mõlemad MM-tiitlid. Seda lugu tuleb alustada Ross Brawni isikust. Autospordis tegi inseneriharidusega Brawn esimesed ...

Küsimus lugejalt: Millal lõpeb diislisaasteaeg?

Küsimus lugejalt: Millal lõpeb diislisaasteaeg?(20)

Mis keskkonnahoiust me räägime, kui siiani pole saadud kontrolli alla diisel­autode heitgaase? Avalikult reklaamitakse DPFi, EGRi ja SCRi väljaprogrammeerimist, sest ülevaatusel nende puudumist ei avas­tata. ...

 
Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Autopäevik: Volga, Sierra, Mégane

Volga tegi hooaja lõpus isikliku rekordi, Sierra venitas hobiautode hooaja novembri lõppu ning Megane alustab kuuendat aastaringi. Kui eelviimane ring­rajavõistlus Volgaga septembris (vt 18. septembri ...

Uus mootor toob peenemad kombed

Uus mootor toob peenemad kombed(1)

Dacia Duster sai kapoti alla uue 1,3liitrise bensiinimootori, mis vähemalt 150hobujõulises versioonis mõjutab auto iseloomu tervikuna. Uue jõuallika suurepärane käiguühtlus ja viimistletud dünaamika ...

Soorsk: Jõudu, külamees!

Soorsk: Jõudu, külamees!

Ametisse sai uus Euroopa Komisjon, kellel olevat plaan maakera tervise parandamiseks. Plaani eesmärk on vähendada süsinikdi­oksiidi heite hulka 2030. aastaks poole võrra ja seoses sellega anda edaspidi ...

Autolehe 11. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 11. detsembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Miljonieurone Nissan tuleb, aga hilineb Nissan esitleb tuleva aasta Genfi autonäitusel seeriaversiooni super­autost GT-R50 by Italdesign, mis jõuab klientideni alles 2020. aasta lõpus.  Nissani ja ...

F-Type kihutab uues kuues

F-Type kihutab uues kuues

Jaguari sportauto F-Type läheb ulatuslike uuendustega uude aastasse, pardal tuldsülgav V-8 või väheke mõistlikum neljasilindriline turbomootor. Jaguar F-Type on turul üks väheseid sportautosid, mis ei maksa ...

F1: Tiimid otsustasid jätkata 2019. aasta rehvidega

F1: Tiimid otsustasid jätkata 2019. aasta rehvidega

F1 sarjale rehve tootev Pirelli pakkus järgmiseks aastaks välja uued rehvisegud, millega sõitjad aga sugugi rahule ei jäänud. Hooaja viimase etapi järel Abu Dhabi ringrajal toimunud 2020. aastaks Pirelli ...

 
Ralli: Hyundai võib välja panna ka teise tiimi

Ralli: Hyundai võib välja panna ka teise tiimi

Hyundai tiimijuht Andrea Adamo otsib võimalust osaleda järgmisel aastal MM-sarjas kahe võistkonnaga. Andrea Adamo sõnul on Citroeni lahkumise tõttu MM-sarja etappidel stardis vähem WRC-autosid ja samas on ...

Hiina autoturg juba 17 kuud languses

Hiina autoturg juba 17 kuud languses(5)

Maailma suurim autoturg, Hiina, elab üle raskemaid aegu. Hiina Autotootjate Liidu (CAAM) sõnul näitas november taas uute sõiduautode müügi langust, võrreldes mulluse novembriga müüdi uusi autosid 3,6 ...

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri

Audi RS5 Coupe ja RS5 Sportback läbisid värskenduskuuri(2)

Kiirete Audide värskenduskuur oli päris põhjalik ning lisas uuele kupeele ja luukpärale nii agressiivsemat joont, nutikama lisavarustuse kui ka parema juhitavuse. Nii RS5 Cupe kui RS5 Sportback said ...

VIDEO: isejuhtiv Tesla lömastas USA politseiauto

VIDEO: isejuhtiv Tesla lömastas USA politseiauto

USA-s Connecticuti osariigis toimus liiklusõnnetus, kui maanteel hätta saatunud liiklejat abistanud politsei sõidukile põrutas tagant otsa isejuhtiv Tesla Model 3. Teslas viibinud isik selgitas õnnetuse ...

Kingiidee jõuludeks: Ducati pakub ringrajatsiklite varuosadest mälestusesemeid

Kingiidee jõuludeks: Ducati pakub ringrajatsiklite varuosadest mälestusesemeid

Itaalia tsiklitootja Ducati pakub oma fännidele kollektsioneerimiseks kuulsate ringrajatsilite varuosi. Sertifitseeritud tsikliosasid kasutati näiteks Moto GP või Superbike maailmameistrivõistluste sarjades. ...

McLaren 620R: tänavalegaalne võidusõiduauto

McLaren 620R: tänavalegaalne võidusõiduauto

McLaren tutvustas oma uut superautot 620R, mis on võidusõiduauto 570S GT4 tänavalegaalne versioon. Tugeva ringraja suunitlusega 620R läheb tootmisse väikeseeriana, kokku valmistatakse vaid 350 sellist ...

F1: Mercedes ootab Hamiltoni otsust

F1: Mercedes ootab Hamiltoni otsust(1)

Lõppenud hooaja viimasel etapil läksid juba lahti kuulujutud Lewis Hamiltoni siirdumisest järgmise hooaja järel Ferrarisse. Itaalia meedia andmetel oli Ferrari president John Elkann juba võtnud ühendust ...

 
BMW on arendamas uut GT3-klassi võistlusautot

BMW on arendamas uut GT3-klassi võistlusautot

BMW teatas kavatsusest ehitada aastaks 2022 uus võistlusauto GT3-klassi vahetamaks välja vananevat M6 GT3 mudelit. Uus võistlusauto baseerub uue põlvkonna M4 mudelil ja BMW spordidirektori Jens Marquardti ...

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

AMTEL selgitas välja Eesti kvaliteetseimad autovaldkonnas tegutsevad kindlustusfirmad

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tellimusel teostas teabe- ja konsultatsioonifirma Kantar Emor AMTELi liikmete hulgas uuringu autokindlustusega tegelevatest kindlustusseltsidest. ...

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda

Euro NCAP: Jeep sai jälle sugeda(2)

Euro NCAPi viimases kokkupõrketestivoorus pandi proovile tosin autot, millest tervelt kaheksa pälvisid parima võimaliku ehk viietärnilise hinde.  „Viieliste“ seast tõsteti eriti esile Tesla linnadžiipi ...

1200 hj uuele Corvette’ile

1200 hj uuele Corvette’ile

Uus keskmootoriga Corvette (C8) tuunitakse 502 hobujõult 1200 peale, lubab USAs Texases tegutsev tuuningukoda Hennessey Performance Engineering (HPE). Selleks kruvitakse LT2-põlvkonna V-8-mootorile ...

25 kilomeetrit juurde

25 kilomeetrit juurde(4)

Audi suutis peenhäälestusega pikendada elektrilise pooldžiibi e-troni laadimisvälpa 25 kilomeetri võrra, 436 kilomeetrini. Üle käidi näiteks pidurid, et vähendada sõiduaegset hõõrdekadu. Lisaks süveneti ...

Ja Eesti siledaim maantee on …

Ja Eesti siledaim maantee on …(2)

… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Hävitamisele läheb 430 autoromu

Kahenädalase kampaania käigus telliti kokku 430 autoromu tasuta äravedu, kusjuures rohkem huvilisi leidus Tartu- ja Harjumaal ning Tallinnas. Seisma jäänud autovrakkide utiilisaatmise talgud korraldasid ...

 
Eestlane tegi USAs maailmarekordi

Eestlane tegi USAs maailmarekordi

  Eesti nobedaim kiirendaja Andres Arnover saavutas USAs Floridas peetud drag-race-võistlusel esimesena maailmas Fordi "small-block"-mootoriga veerandmiili läbimisel ajaks vähem kui 6 sekundit - täpsemalt ...