AUTONDUS

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi näitas kupeeliku kerejoonega ideeautot Q4 e-tron Sportback ning andis teada, et tootmisse läheb see järgmisel aastal. Tehniliselt on Sportback identne ja mõõtudelt väga sarnane möödunud aastal Genfi ...

MOOTORISPORT

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

Nädalavahetusel toimuva hooaja teise etapi reedesel vabatreeningul sõidab Alfa Romeo autol Robert Kubica. Möödunud hooaja järel Williamsist töökohata jäänud poolakas sõlmis käesolevaks aastaks testisõitja ...

AUTOTÖÖSTUS

Valmis 450 000. Lada Vesta

Valmis 450 000. Lada Vesta(8)

AvtoVAZ raporteerib, et alates 2015. aasta septembrist on müüdud 450 000 Vestat. Iževski tehases valminud juubeliauto on sinist värvi ja Luxe varustuses Vesta Cross universaal, millel on 1,6liitrine mootor ...

PROOVISÕIDUD

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Alfa Romeo MiTol napib margile omast sportlikku karakterit ning ka vastupidavus jätab soovida. Fiat Grande Puntoga samale platvormile ehitatud väikest Alfat on algusest peale omajagu tümitatud. Juba ...

PÄEVAUUDISED

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Briti autotootja Morgan lõpetas terasraamiga autode valmistamise. Viimane terasraamiga Morgan pandi kokku eelmisel nädalal (7. juulil). Morgan on tuntud n-ö vanaaegsete uute autode tootja ning kõnealune raam ...

LIIKLUS

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii(2)

Täna kell 10.52 juhtus Tallinnas Lennujaama tee ja Sepise tänava ristmikul avarii, kus põrkasid kokku peateel liikunud isejuhtiv auto Iseauto ja sõiduauto Škoda Octavia. Ehkki Octavia juht tunnistas oma ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Mind ajab heas mõttes lausa närvi, kui näen taas mõnd hoolega ümber ehitatud autot – hakkavad endalgi käed sügelema! Aga on ka mõni asi, mis suurendab närvipinget mitte just sama heas mõttes. Veel mõni ...

SISUTURUNDUS

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Päeva leiud. Kolm erilist kahe uksega Peugeot´d

Päeva leiud. Kolm erilist kahe uksega Peugeot´d

auto24.ee kuulutuste seast leiab vähemalt kolm erilist kahe uksega Peugeot´d, millega sõites saab olla kindel, et ülearu sageli teist samasugust liikluses ei kohta. 999 eurot maksab vaid 3,7 meetrit pikk ...

Millistel juhtudel küsib kindlustus liikluskahju põhjustajalt raha tagasi?

Millistel juhtudel küsib kindlustus liikluskahju põhjustajalt raha tagasi?

Kui üldiselt on teada, et joobes juhi põhjustatud kahjud jäävad lõpuks tema enda kanda, on teisigi olukordi, mil kindlustus võib kahju põhjustajalt raha tagasi küsida. „Eestis juhtub suurusjärgus 100 ...

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii(2)

Täna kell 10.52 juhtus Tallinnas Lennujaama tee ja Sepise tänava ristmikul avarii, kus põrkasid kokku peateel liikunud isejuhtiv auto Iseauto ja sõiduauto Škoda Octavia. Ehkki Octavia juht tunnistas oma ...

BMW esitles esimest elektrilist X-mudelit

BMW esitles esimest elektrilist X-mudelit

BMW esitles oma esimest elektrilist X-mudelit iX3, mis suudab ühe laadimisega läbida kuni 460 kilomeetrit. BMW teatel pakub see sama funktsionaalsust ja ruumikust nagu sisepõlemismootoriga "emamudel" X3. ...

Ford Puma - auto24 proovisõit

Ford Puma - auto24 proovisõit(5)

Ford Pumat mäletavad autohuvilised 90ndate lõpust kui väikest, sportliku olekuga kupeed. Nüüd on aga ajad muutnud ja vastavalt turu nõudlusele on Pumast saanud hoopis pisike ja krapsaka olekuga ...

Jeep valmistas V-8 mootoriga Wrangleri

Jeep valmistas V-8 mootoriga Wrangleri

Jeep tegi Wranglerist 6,4-liitrise V-8 mootoriga ideeauto Wrangler Rubicon 392 Concept. Jõuallikas arendab 456 hobujõudu ja 610 njuutonmeetrit ning kiirendab auto paigalt 60-miilise tunnikiiruseni (97 km/h) ...

Tristan Viidas tõi Saksamaalt koju kaks võitu

Tristan Viidas tõi Saksamaalt koju kaks võitu

Tristan Viidase nädalavahetus Saksamaal Nürburgring Langstrecken Serie võistlustel möödus üliedukalt, saavutades oma klassis kaks esikohta kahel etapil. Mõlemal päeval võidutses eestlane Mercedes-AMG GT4 ...

 
FOTOD. Ford Bronco tuleb tagasi

FOTOD. Ford Bronco tuleb tagasi

Ford avaldas uue Bronco fotod ja andmed. Esmakordselt ajaloos saab Bronco ka neljaukselise kere. Nelja uksega versioon on 4,8 meetrit pikk, kaheukseline 4,4, telgede vahe on vastavalt 2,9 ja 2,55 meetrit. ...

Porsche hakkab kolbe 3D printima

Porsche hakkab kolbe 3D printima

Porsche kasutab küll 3D printimist prototüüpide valmistamisel ning klassikalistele autodele mõndade varuosade tegemisel, kuid nüüd teatati, et uue 911 GT2 RS jõuallikale hakatakse 3D printeri abil valmistama ...

Kolm kiiret luukpära 5000 euro eest. Mida müüakse?

Kolm kiiret luukpära 5000 euro eest. Mida müüakse?(9)

Kiire ja hea juhitavusega auto ostmiseks ei pea alati meeletuid summasid kulutama. Mida huvitavat leiab auto24.ee portaalist, kui eelarveks on 5000 eurot? Autoleht pole ise nende sõidukite tehnilist ...

Eesti drifti hooajaga tehti algust Kehalas

Eesti drifti hooajaga tehti algust Kehalas

Kehalas toimunud Balti meistrisarja avaetapile oli kogunenud võistlejaid kõigist Balti riikidest ja kõigi kolme riigi esindajad jõudsid ka pjedestaalile. Nädalavahetusel Kehala rajal toimunud Baltikumi ...

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Briti autotootja Morgan lõpetas terasraamiga autode valmistamise. Viimane terasraamiga Morgan pandi kokku eelmisel nädalal (7. juulil). Morgan on tuntud n-ö vanaaegsete uute autode tootja ning kõnealune raam ...

VIDEO: Koenigsegg tegi Regerast filmi

VIDEO: Koenigsegg tegi Regerast filmi

Rootsi superautode tootja Koenigsegg väntas lühimängufilmi „Time To Reign“ („Aeg valitseda“, toim.), kus näitlevad autotootja enda töötajad ning tegevusse on kaasatud ka 1500hobujõuline sportauto Regera. ...

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

 
F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

Renault andis Racing Pointi võistkonna vastu sisse ametliku protesti seoses FIA F1 reeglite Lisa 6 rikkumisega. Antud reegel loetleb need autode osad, mida võivad ja mida ei tohi võistkonnad omavahel ...

Felix Rosenqvist teenis karjääri esimese etapivõidu Indycar sarjas

Felix Rosenqvist teenis karjääri esimese etapivõidu Indycar sarjas

Indycar sarjas sõideti nädalavahetusel kaks etappi Elkhart Lake’i ringrajal, kus esikohad noppisid Scott Dixon ja Felix Rosenqvist. Elkhart Lake’is toimunud esimeses sõidus juhtis pikalt parimalt ...

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

Teist nädalavahetust järjest Spielbergi ringrajal Austrias sõidetud etapi võitis Lewis Hamilton ja Mercedesele kindlustas kaksikvõidu Valtteri Bottas. Hamilton haaras stardi järel liidrikoha, aga juba ...

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

Spielbergi ringrajal sõidetud Steiermarki GP kvalifikatsiooni võitis Lewis Hamilton edestades Max Verstappenit enam 1,2 sekundiga. Austrias avanesid taevaluugid enne laupäeval toimuma pidanud kolmandat ...

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Formula Renault Eurocup sarja avaetapil Monza ringrajal saavutas Paul Aron teises sõidus 13. koha, aga avasõidus oli eestlane sunnitud katkestama. Kvalifikatsioonides sõitis Paul Aron välja 15. ja 13. ...

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonial sõidetakse valdav osa kiiruskatsete kilometraažist laupäeval ja seetõttu tehakse stardijärjekorra määramiseks võistlusele erand. MM-sarja reeglite järgi stardivad sõitjad võistluse esimesel ...

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

Austrias toimuva Steiermarki GP vabatreeningutel sõitis reedel päeva kiireima aja välja Red Bulli sõitja Max Verstappen. Hollandlane sõitis parima ringiaja teisel vabatreeningul ja edestas teist aega ...

 
F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

Esialgselt F1 kalendrisse kuulunud kaheksale etapile lisati veel kaks, septembris Mugello ja Sotši ringradadel toimuvad võistlused. Mugello ringrajal toimub F1 etapp esimest korda sarja ajaloos ja see ...

Nivast sai taas Lada

Nivast sai taas Lada(1)

Juulist kannab nn "uus" Niva (VAZ-2123) iluvõrel taas Lada stiliseeritud lodja kujutist ning džiibi täisnimeks on Lada Niva, sest AvtoVAZ ostis mõne aja eest General Motorsilt tagasi ameeriklastele kuulunud ...

FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele

FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele(5)

Tähistamaks Lamborghini asutamist 1963. aastal ehitas sportautotootja koos Italian Sea Groupiga kiirkaatri Tecnomar for Lamborghini 63. Piiratud seeriana valmiv alus on numbrimaagia rõhutamiseks 63 jala ...

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?(4)

Iisraeli firma Urban Aeronautics püüab tõsimeeli saada sõidu-, lennu- ja müügiküpseks kütuseelemendiga "lendautot". Vertikaalstardi ja -maandumisega Cityhawk eVTOL mahutaks kuus inimest ning sel oleks kaks ...

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

Hübriidjõuallikaga takso TX kannul sai Hiina Geelyle kuuluv London Electric Vehicle Company (LEVC) valmis ka sarnase välimusega kaubiku, mil liignimeks VN5. Kaht euroalust  mahutav, 5,5 m3 kaubaruumimahu ja ...

Ineos ihkab Smarti tehast

Ineos ihkab Smarti tehast

Briti noorim autotootja Ineos (vaata selle nädala Autolehte) pani seisma Portugali ja Walesi tehase ehitamise, sest Daimler hakkas ootamatult otsima uut omanikku Smarti Prantsusmaal asuvale vabrikule ning ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks Steiermarki GP nime kandvale F1 etapile Austrias, teeb nädalavahetusel hooaja esimese stardi Formula Renault sarjas Paul Aron. Vormelautodel möödunud aastal debüteerinud ja Itaalia F4 sarjas kolmanda ...

 
Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot

Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot(15)

auto24.ee-sse on viimase paari päeva jooksul müügile pandud mitu odava hinnaga sõidukit, milliseid meie liikluses just igapäevaselt ei kohta. 450 euro eest on võimalus saada mahtuniversaali Daihatsu Move ...

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Väikeseerias valmistatav erimudel Lamborghini Sián Roadster on oma 819 hobujõuga margi kõige võimsam auto. Tegemist on hübriidiga, kus 6,5-liitrine V-12 sisepõlemismootor annab 785 hobujõudu ja käigukastis ...

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi näitas kupeeliku kerejoonega ideeautot Q4 e-tron Sportback ning andis teada, et tootmisse läheb see järgmisel aastal. Tehniliselt on Sportback identne ja mõõtudelt väga sarnane möödunud aastal Genfi ...

Cupra esimene elektriauto: el-Born

Cupra esimene elektriauto: el-Born(2)

Seati sportlik alammark Cupra avalikustas fotod ja mõningad andmed oma esimesest elektriautost el-Born. Auto esitlus toimub järgmisel aastal. Seat näitas el-Borni läinud aasta Genfi näitusel ideeautona, ...

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R Limited Edition püstitas Suzuka ringrajal esiveoliste ringirekordi ajaga 2.23,993. Ka vormel 1 võistlusi võõrustav rada on 5,8 kilomeetrit pikk. Honda on seda kasutanud oma sportlike ...

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Lõuna-Eesti üks vanemaid automüüjaid Carring ja Jeepi ametlik esindaja Eestis United Motors on sõlminud koostöölepingu ning eile avas Tartus klientidele uksed uus Jeepi müügi- ja teeninduskeskus. Tänavu ...

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga(1)

Renault võistkond teatas täna, et on sõlminud kaheaastase lepingu Fernando Alonsoga. Kuuldused kahekordse maailmameistri naasmisest F1 radadele liikusid juba nädalavahetusel toimunud Austria GP ajal ja täna ...

 
Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Drifti hooaeg saab alguse juba sel nädalavahetusel Kehala rajal, kus asuvad võistlustulle Baltimaade parimad sõitjad. Sõidetakse kolmes klassis, tänavaautodele mõeldud Street klass, kus saab alustada oma ...

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

Nädalavahetusel toimuva hooaja teise etapi reedesel vabatreeningul sõidab Alfa Romeo autol Robert Kubica. Möödunud hooaja järel Williamsist töökohata jäänud poolakas sõlmis käesolevaks aastaks testisõitja ...

Turvatoolitest: enamik on head

Turvatoolitest: enamik on head

26 uusima turvahälli ja -tooli testi lõpetas väga hea tulemusega üks ja heaga 17 lapseistet, kuigi katsed olid karmid. Lapseistmete 26 uue mudeli testimisel sai vaid üks hindeks „väga hea“ ja üks „puuduliku“, ...

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Honda Jazz asendab praktilisuse poolest küllap paljudele suuremat autot, aga ajab seejuures läbi väga väikese kütusekuluga. Ehkki moodsama disainiga, säilitas uue põlvkonna Jazz vana põhiomaduse, ...

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Alfa Romeo MiTol napib margile omast sportlikku karakterit ning ka vastupidavus jätab soovida. Fiat Grande Puntoga samale platvormile ehitatud väikest Alfat on algusest peale omajagu tümitatud. Juba ...

Maksimalisti maastikuauto

Maksimalisti maastikuauto(1)

„Kui sobivat ei müüda, tuleb see ise ehitada,“ leidis Ain Meister ja pani omavahel kokku Land Rover Defenderi ning Mercedes-Benz CLS-i. Ain Meisteri Land Rover Defender on Autolehe lugejale varasemast ...

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal(5)

Reisisari „Žiguliga isamaal“ teeb tänavu suvel Eestile tiiru peale. Ida-Virumaal kohtusime kuulsa leiutajaga ning saime Narva karjääris istuda hiiglasliku ekskavaatori juhikohale. Lõpuks ometi sai jälle ...

 
Säästumaja ratastel

Säästumaja ratastel(15)

Tartus Respo tehases valmistatav Mini-caravan on sobilik automatkajale, kes loeb raha, luksust taga ei aja, aga tahab siiski ööbida mugavamalt kui telgis. Kui hästi üldiselt öelda, siis Mini-­caravan on ...

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit(21)

Kui varemalt on hübriidajami saanud omale uus Honda CR-V, siis nüüdseks on hübriidiks muutunud ka Honda praegune pesamuna Jazz.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Honda Jazz e:HEV): 

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

GTV järeltulija Brera pole sugugi puhtatõuline Itaalia auto. Margi fänne see ärritab, kuid ilusa ja erilise hobiautona on Breragi tulevikus kahtlemata hinnas. GTV ja Spider püsisid lõpuks tootmises väga ...

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Laupäeval Põltsamaa Kuningamäe kardirajal sõidetud Eesti meistrivõistluste teisel etapil jäi kiireimas võistlusklassis võit koju: KZ2-klassi parim oli Kaspar Kallasmaa. EMV II etapi raames sõidetud 42. ...

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallisõpradele oli Viru ralli kui paastuaega lõpetav lihavõttepüha, millele andis erilise väärtuse maailma­meistrite Ott Tänaku / Martin Järveoja startimine. Viimati sõideti Eesti meistrisarjas mullu ...

Bottas võitis põneva avaetapi

Bottas võitis põneva avaetapi

Valtteri Bottas juhtis hooaja avaetappi Austrias stardist finišini. Tiitlikaitsja Lewis Hamilton pidi leppima neljanda kohaga. Mercedese sõitjad näitasid võimast minekut juba vabatreeningutel ja noppisid ...

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Mul on hobiauto ja igapäevaauto ning mõlemal ütles kliimaseade kuuma ilmaga üles. Uuel autol lasin kliimaseadme lihtsalt ära täita, aga sinna pandi külmaainet rohkem, kui tehas ette näeb. Kas sellest võib ...

 
Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Mind ajab heas mõttes lausa närvi, kui näen taas mõnd hoolega ümber ehitatud autot – hakkavad endalgi käed sügelema! Aga on ka mõni asi, mis suurendab närvipinget mitte just sama heas mõttes. Veel mõni ...