AUTONDUS

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto(1)

Mõnedki superautod lubavad vormelilaadset sõidukogemust, kuid ei paku seda. Nüüd saab moodsa F1-auto kogemuse tõesti peaaegu kätte – tõsi, ringrajal, mitte tänaval. Võidusõiduekspert TDF hakkas koguma ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja(2)

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier. Prantslasest jäi ainult 0,1 sekundiga maha Thierry Neuville ja 0,6 sekundiga kaotas Ogierile tema tiimikaaslane ...

AUTOTÖÖSTUS

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi

BMW tsiklimüük tegi taas rekordi(1)

9. aastat järjest õnnestus BMWl müüa rohkem tsikleid-rollereid kui eales varem. 5,8% tõus andis 2019. aasta kogumüügiks 175 162 kaherattalist. BMW Motorradi põhiturg on endiselt Euroopas (Saksamaal müüdi 26 ...

PROOVISÕIDUD

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

PÄEVAUUDISED

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Korealased ostsid end elektriveokiärisse

Ühisesse kontserni kuuluvad Hyundai ja Kia ostsid 100 miljoni euro eest osaluse elektrikaubikuid ja -veokeid välja töötavas ja tootvas firmas Arrival. 2015. aastal asutatud ning nüüdseks USAs, Saksamaal, ...

LIIKLUS

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.   Suure hoolduse käigus vahetatakse ...

KOLUMN. Tatrik: Viltu läinud kampaania

Kui te seda kolumni loete, peaks rahunemispeatuseks nimetatud kampaania olema veel täies hoos. Massiivse PRi tõttu teate une pealt, kuidas see käib: kui rikkumisteta juht jääb kiiruseületamisega vahele, võib ...

KOMMENTAARID (20)

Bananass 2 oktoober 2019 8:13 Ebasobiv kommentaar
Selline tunne nagu kolumni autoril oleks mingi eriti tige kompleks. Ka Postimehes avaldatud arvamust oli suhteliselt piinlik lugeda. Minu meelest teeb politsei õiget asja, iga meede, mis paneb rikkujat teo üle järele mõtlema, on teretulnud. Arvamusartikleid kirjutada pole vaja lihtsalt kirjutamise enda pärast.

Ja veel, ärge rikkuge reegleid, siis ei ole vaja maksta trahve, ega teinekord ka tee ääres rahuneda.Lihtne.

50
. 2 oktoober 2019 11:37 Ebasobiv kommentaar
Praegu on olukord siiski selline, et justkui pannakse mõtlema, aga kas ka mõtleb, ei tea keegi. Seega asja tulemuslikkus on küsitav.
00
Bananass 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Karm värk, kui rooli taga on inimene kes ei mõtle.
10
Peeedu 2 oktoober 2019 13:15 Ebasobiv kommentaar
Üldiselt peaks ju valik olemas olema. kas trahv ja umbes 20 minutit vormistamiseks või ilma trahvita ootad kauem.
Eks kõik arvestavad sõitu alustades mingisuguse kohalejõudmise ajaga ja oleneb inimesest ja tegemistest kas tee ääres passimine rahustab või pigem pärast sunnib rohkem riskima, et kaotsi läinud aega tasa teha.
Pigem kuna on olemas probleem trahvide mittemaksmise ja sooviga asendada need paari päevase puhkusega vanglas või ühiskondliku tööga mis jälle on lisatöö ja kulu riigile, tegemist mugavuskaristusega.
Saad karistada kohapeal ja õnnelik lõpp. Mitte ei maksa trahvi ja tuleb kohtutäiturid kaasata ja/või kohtu poolt teha asenduskaristus.
00
. 2 oktoober 2019 13:39 Ebasobiv kommentaar
Mina isiklikult näen igapäevaselt roolis juhte, kes ei mõtle. Või mõtlevad millelegi muule peale liikluse ja kaasliiklejate.
20
to Peedu 2 oktoober 2019 13:42 Ebasobiv kommentaar
Mul on kuri kahtlus, et seal teepeenral mõeldakse pigem niimoodi- oh, õnneks ei pea trahvi maksma. Pole vist palju neid, kes eelistaksid rahakoti tühjendamist.
00
Peeedu 2 oktoober 2019 15:01 Ebasobiv kommentaar
Kindlasti on hulk inimesi keda väiksema kiiruseületamise trahvisumma maha ei löö. Või isegi ei märka, et kuu lõpul rahakott õhem kui tavaliselt.
Ebameeldiv jah, sest üldiselt politseinikud trahvi vormistamisel kipuvad näägutavat kõneviisi tarvitama.
Ja sellistel juhtidel võib kergesti tekkida soov aega parema jalaga tagasi teha.
Kunagi oli rahustamiskampaania kus Tallinnast-Narvani iga 10 kilomeetri tagant mõõdeti kiirust. Nagu ikka ette väljahõigatult ja keegi suutis hulk kordi järjest radarisse lennata.
Kampaaniast polnud kuulnud ja arvas, et üldiselt tähendab meil maanteepatrull seda, et edasi tee vaba ja vajuta. Ei mäleta nüüd aastate tagant palju kordi ta sel teel vahele jäi aga tarkus ei tahtnud kuidagi rahakoti kaudu pähe tulla.
00
maakas 2 oktoober 2019 22:01 Ebasobiv kommentaar
Peale rahunemisplatsi võiks mõne kilomeetri pärast olla veel mõned patrullid. Kui siis varem rahunenud kodanik ikka kiiruse ületamisega vahele jääb, tuleks ta kohe 30 päevaks platele saata.
30
parm... 2 oktoober 2019 23:00 Ebasobiv kommentaar
pikivahe mitte hoidmise eest võiks panna päevaks ka seisma, tundub, et ega arulagedad ikka aru ei saa.
Meeldib samas mõte - ei ole vaja ükshaaval tegeleda, vaid panna kõik rikkujad tee äärde oma korda ootama. Udukad põlevad, tee äärde ja ootad, kuni sinuga tegeletakse. Sama kiirusega ja pikivahega. Siis järgmine kord mõtled, kas ikka tahad oma väärtuslikku aega seal raisata sellepärast, et SINA arvasid, et võib ise reegleid teha ja kõigile pähe lasta! Ega see enne ei lõppe, kui juhid hakkavad vastutusekoormat tundma. Arusaamiseks läheb ikka veel aastaid ja aastaid - siin pole midagi loota! Ei saa aru mis on reaktsiooniaeg, millal on udu/halb nähtavus ning et ülekäiguradadel ja külas/linnas üldiselt ei ole vaja kiirust ületada! Õppige sõitma ja laske teistel ka sõita! Ei ole vaja teisi pidevalt ohustada oma rumalusega.
30
Karotamm 3 oktoober 2019 8:02 Ebasobiv kommentaar
Kurb, et üks ajakirjanik nii viha täis on! Kurb, et seda nuriüllitist tiražeeritakse!
Lp. Esta, võib-olla peaksid pöörduma kellegi poole, kes aitaks rahuneda (tegema peatuse) kuna kõik kirjutised on mingit vihkamist ja halvustamist täis.
Kui aga mõelda näiteks nii, et need kes otsustasid trahvi kasuks olid ju purulollid - oma raha eest osta endale plekk külge! Need kes valisid järelemõtlemise, on pigem ikka targad ja haritud, sest mõtlen oma sigaduse üle pisut ja elan edasi puhaste paberitega.
Trahvi maksjad on ilmselt sellised salasusijad, sest karistusregister pole avalik ja nende arusaam ilmselt selline, et kõik mis varjatud see on OK. Et aeg maksab? Mis on see asi tänases ühiskonnas, mis peaks panema inimest omale karistusregistris kohta ostma, sest tunnike seismist ja järelemõtlemist on selline kahju, et ....
Nõretav näide hambaarstile mittejõudnud lapsest on lihtsalt piinlik ja ei ole kuidagi õigustuseks 21-40 km/h kiiruseületusele. Või on teie jaoks see hea põhjus panna ohtu enese, oma lapse ja kaasliiklejate elu ja tervis?
Ühes varasemas kirjutises oli teie probleemiks valged triibud ja kihutavad veoautod, nüüd siis õigustus suurele kiiruseületusele ja viha politsei poolt kasutatavate pehmete sotsialiseerimisprotsesside vastu?
Arvan, et auto-motoajakirjanikuna peaksite neid ettevõtmisi analüüsima laiemalt ja pigem neid propageerima, sest kõik see, mis aitab liikluskorda ja -teadlikkust parandada jätmata karistusregistrisse inimese kohta märget on kordades parem kui see, et paadunud pätt maksab trahvi teise järel ja kuna meie tema registrit ei näe, siis laamendab rahulikult edasi.
Aga edu kirjutamisel!
20
Peeedu 3 oktoober 2019 10:16 Ebasobiv kommentaar
Eks tegu ole väga tüüpilise olukorraga kus ajakirjanik üksikinimese muret lahendab nägemata laiemat pilti.
Üldiselt ikka arstile minek ei tähenda, et helistad ja öeldakse, et kui 20 minuti pärast jõuad saad, muidu ootad kuid. No võib ka seda juhtuda aga harva.
Millegipärast ei ole kisa selle pärast, et buss õigel ajal väljub. Kuigi seda märkavad kümned tuhanded inimesed iga päev.Ega auto omamine ei tähenda, et osa ajust ära lõigatakse. Nii nagu ühistranspordi puhul peab ka autoga kui kuskile kella peale minek asju planeerima.
10
. 3 oktoober 2019 13:04 Ebasobiv kommentaar
Ei saa aru, mida te sest ajakirjanikust materdate, vaadake parem peeglisse. Meil on pidevalt olnud igasugu kampaaniaid- alates turvaööst, piirkiirusest, nutinäppimisest, rongi märkamisest, jalakäiate, ratturite, joomise ja mille kõigeni veel välja- on siis autojuhid ennast parandanud? Kui oleks, poleks ilmselt politseid või kampaaniaid enam vaja, sest rooli taga peaks ju olema nüüdseks illikukupaid juhid. Kuid paraku pilt eiole muutunud. Seega kui te ise pole rikkuja tüüpi, siis neid, kes rikuvad, on veel piisavalt ja kui neile pole kohale jõudnud, et kiiruse ületamine on karistatav, siis kas tõesti mõni arvab, et see teeservas passimine neid parandab? Keskmine kommentaator on ikka väga piskese ajumahuga või ülimalt sinisilmne ja usub inimeste headusesse.
12
Peeedu 3 oktoober 2019 14:14 Ebasobiv kommentaar
Kommentaar oli üles ehitatud ühe hambavaluga lapse juhtumile. Ja sellega tõmmati kogu algatusele ning üldse politseile kurjalt vesi peale. Selles oli probleem.
Reaalses elus teavad pea kõik mida tohib ja mida mitte. Probleem on tegelikult vahelejäämise tõenäosuses. Kuna see on nii madal ei teki ka soovi illikukud olla ja on tekkinud üldine arusaamine, et natuke ikka võib telefoni näppida, kiirust ületada jne.
Mõistus tuleb pähe alles siis kui vastikult tihti maksad trahve või rahuned tee ääres. Lihtsalt kuritegu ei tohi ennast ära tasuda.
20
JM 5 oktoober 2019 10:17 Ebasobiv kommentaar
Miks Autoleht trükib selle kompleksides ja ilmselgelt väga kitsa silmaringiga proua "artikleid"?
Piinlik, väga piinlik on lugeda selle inimese artikleid.
00
nojah 6 oktoober 2019 0:00 Ebasobiv kommentaar
Osaliselt nõus eeltoodud kriitikaga, et suuremad kihutajad (20-40 üle on ikka palju) võiks siiski hoogu maha võtta.
Samas see "rahustamise" toon on siiski selgelt sildistav ja halvustav. Rahustavad ju väidetavalt kõik jaburad kõverikud, piirded, saarekesed, hüpekad (mida ei saa miskipärast läbida lubatud piirkiirusega), dildod jne. Peale igat teeremonti on jälle pandud juurde hulk "rahustavat" atribuutikat päris pikas ulatuses, nii et kokkuvõttes sõidu sujuvust või aega need remondid ei paranda.
Kõige uuem mõte mnt ametilt on lausa nii "rahustav", et hakatakse Tlm-Rapla teele sinna Kiisa kandis sirgetele suundade vahele piiret ehitama! Ei ole seni mingit statistilist infot näinud, et seal oleks palju kahju juhtunud, mida nüüd vähendama hakatakse. Kui need targad sealt ametist muudkui sõitmist piiravad igasuguste ettekäänetega, siis on järelikult liiga palju raha eraldatud, et saavad oma imelikke veidrusi välja elada liiklejate peal. Selle tendetsi pealt, et nemad on vääramatult targad ja teevad ainuõigeid otsuseid kedagi kuulamata, peaks hakkama rakendama ka jagatud vastutust avariide korral. Kui nö targad on ehitanud tänaseks teed endameelest järjest turvalisemaks ja rahustatuks (leiutades järgmisi tõkkeid), siis avarii korral hakkab ajas järjest suurenema ka MNT ameti vastutus avariides. Ei ole loogiline, et mingi amet kühveldab hulga raha sõitmise halvendamiseks ja mingit vastutust sellega ei kaasne. Variant on muidugi ka uimerdajad ja mud äpud teelt maha võtta ja "ergutamise" peatustesse istuma panna või siis maksma uimerdamise eest. Nende käpardlikkuse pärast ju see lõputu 90% liiklejate elu halvemaks muutmine ju käibki.
00
JM 6 oktoober 2019 18:51 Ebasobiv kommentaar
See ema, kellest artiklis jutt, oleks pidanud varem oma tagumikku liigutama hakkama, et jõuaks arstile õigeaegselt. See ei vabanda mitte kuidagi rikkumist. Järgmine inimene saadab samuti "hädaloo", et kihutas, kuna kõht lahti ja näe, politsei ei saanud aru.. Absurd.
Kui rikud teadlikult reegleid, siis teadvusta, et kehvemal juhul pead ükskord ehk reeglite järgimise inspektorile aru andma ja ausalt, mitte kedagi ei huvita, et sinul on kiire. Mingi kuradi mina-mina-mina maailm. Keegi laiemat pilti ka näeb? Artikli autor mitte ja seda on kurat loetud juba varasemaltki, kus mingi lambi kiun on üles tõmmatud mitte millestki.

Eelmisle kommenteerijale:

Mis inimene sina oled, et MNT projekte peab sinuga kooskõlastama? Mis teadja sina oled? Suht sama silmaringiga, nagu teema autor.
Ei pääsegi 70km/h uuest hoogu maha suruvast saarest mööda? Suur probleem? Pseudo, kui arvestada seda, et šikaani mõte on hoog maha saada näiteks järgneva 50 m taga paikneva vöötraja tarbeks, kus kõnnivad ka LAPSED.
Selliste mitte ettenägelike ja kitsa "mina-mina-mina" maailma pildiga inimeste pärast juhtub liigagi palju õnnetusi.
Sõidan ise aastas 50 000 km ja seda juba aastaid. Näen selliseid munapäid naisi ja mehi põhimõtteliselt iga päev. Alustades kohe hommikul, kui magalarajoonis kitsastel tänavatel, õuealal, kimavad unised emmed, kellel lapsed autos, tuima näoga 50km/h ja X ristmikul on neil enda arust alati eesõigus, kuna KIIRE on. Ei ole sul mingit kiiret, kui sa kogemata oma naabri lapse ükskord sellise isekusega alla ajad...
13
nojah 7 oktoober 2019 8:56 Ebasobiv kommentaar
Eelmisele - "juhtival kohal" töötamine ei tule nähtavasti mõttetegevusele kasuks. Sa ei saanud mõttele ju üldse pihta.
00
JM 9 oktoober 2019 19:29 Ebasobiv kommentaar
Mis sa arvad, et ohutuse tõstmiseks teede arendust tehakse lihtsalt kellegi lobitööna? Vaata korra liiklisõnnetuste statistikat, põhjuseid ja tee omad üldised järeldused.
Piire kuskil suvalisel mnt'l ei põhjusta kindlasti mingit avariid. Autojuhid põhjustavad.
Reeglid on järgimiseks, kui neid ei oleks, oleks kaos. Thats it!
Ja btw, 50 000 aastas läbisõitu tegevad autojuhid ei ole kõik kohe elukutselised transpordi töötajad.
Avatamat silma ja sügavamat mõtet!
00
Peeedu 11 oktoober 2019 12:25 Ebasobiv kommentaar
Auto juhtimine on ande ja kogemuse koostöö. Olen ka vasakukäeline nagu Kirt aga odaga taban vast oma varvast. Vast kui keegi treeniks natuke ikka viskan ka aga MM-e ikka ei pääse.
Kindlasti palju sõitnud juhid omavad kogemust aga kui loodus annet vähevõitu andnud siis ikka tulemuseks natuke üle keskmise autojuht.
00
JM 15 oktoober 2019 22:25 Ebasobiv kommentaar
Lihtsalt illustreerimaks meie liikluskultuuri:
https://www.postimees.ee/6802494/fotod-tallinna-ringteel-porkasid-kokku-neli-soidukit-kaks-inimest-viidi-sundmuspaigalt-haiglasse

Piire, liiklusmärk vms. ei põhjustanud õnnetust. Lambad autoroolis põhjustasid.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Ralli: Hyundai annab võimaluse Craig Breenile

Ralli: Hyundai annab võimaluse Craig Breenile

Hyundai võistkond teatas, et Rootsi rallil sõidab nende tiimi kolmanda WRC autoga Craig Breen. Eelmisel aastal andis Hyundai ilma kindla töökohata olnud iirlasele võimaluse startida kahel MM-etapil, Soomes ...

Mercedes-Benz värskendab E-klassi

Mercedes-Benz värskendab E-klassi

Mercedes-Benz andis vihjeid värskenduskuuri läbinud E-klassi kohta. Uut autot saab näha märtsis peetaval Genfi autonäitusel. Jõuallikate poole pealt on võtmesõnaks elektrifitseerimine, mudelivalikusse tuleb ...

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi

Hyundai püstitas elektriautode maailmarekordi(1)

Soovides oma elektrilist linnadžiipi tutvustada India turul, püstitas Hyundai Kona Electric rekordi kui kõige kõrgemal sõitnud elektriauto. Hyundai sõitis Tiibetis omal jõul 5731 meetri kõrgusele. Mõistagi ...

Porsche näitas reklaamis uue põlvkonna GT3-e

Porsche näitas reklaamis uue põlvkonna GT3-e

Porsche avaldas nädalavahetusel tänavuse Superbowli reklaami, kus paljude auto seas näeb vilksamisi ka 992-põlvkonna GT3-e. Auto ilmub küll ekraanile vaid mõneks sekundiks, kuid Porsche fännide seas on see ...

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga

Mida turul pakutakse? Väikese läbisõiduga auto 4000-5000 euroga

4000-5000 eurose eelarve juures on kasutatud autode valik lai, aga sageli tähendab see, et leppida tuleb autoga, mida on kasutanud paljud omanikud, mille hooldusajalugu pole alati päris selge ja mille ...

Eestlased stardivad Budapest-Bamako kõrberallile

Eestlased stardivad Budapest-Bamako kõrberallile

Eile hommikul sai Tallinnas Ülemiste keskuse parklas uudistada autosid, mis lähevad võistlema Budapest-Bamako kõrberallile. Enam kui 8000kilomeetrisele võidusõidule stardib tänavu paarkümmend autot ja kolm ...

Uus Smart tuleb elektriline

Uus Smart tuleb elektriline

Väike linnaauto Smart läbis värskenduskuuri ning nii kaheistmeline fortwo kui ka neljaistmeline forfour lähevad üle elektrimootoritele. Elektrijõuallikas tuli Smarti valikusse tegelikult juba eelmise ...

 
Johan Kristoffersson loodab naasta rallikrossi MM-sarja

Johan Kristoffersson loodab naasta rallikrossi MM-sarja

Rallikrossi kahekordne maailmameister Johan Kristoffersson, kes mullu võistles turismiautode WTCR sarjas üritab tänavu naasta taas rallikrossi MM-sarja. Möödunud aastal Sebastien Loeb Racing võistkonna ...

Cadillac kordas Daytonas mullust võitu

Cadillac kordas Daytonas mullust võitu

Põhja-Ameerika sportautode hooaja traditsiooniliselt avanud Daytona 24-tunni sõidu võitis WTR tiimi Cadillac DPi-V.R. autol sõitnud meeskond. Wayne Taylor Racing tiimi meeskond koosseisus Kamui Kobayashi, ...

Motors24 proovisõit - Land Rover Discovery Sport Hybrid

Motors24 proovisõit - Land Rover Discovery Sport Hybrid(8)

Kuigi uuendatud Discovery Sport näeb välja vägagi sarnane oma eelkäijaga, siis tegelikkuses peidab ennast selle kergelt uuendatud kere all muuhulgas ka täiesti uus platvorm. Kapoti all on nüüd ...

FOTOD. Ralli: Thierry Neuville alustas hooaega etapivõiduga

FOTOD. Ralli: Thierry Neuville alustas hooaega etapivõiduga(4)

Monte Carlo ralli viimasel päeval näitas suurepärast kiirust Thierry Neuville, kes võitis pühapäeval kõik neli katset ja kokkuvõttes ka kogu võistluse. Hyundai sõitja tõusis päeva esimese katsega mööda ...

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

FOTOD. Ralli: Monte Carlo rallil tõusis liidriks Elfyn Evans

Laupäeval sõidetud Monte Carlo ralli nelja kiiruskatse järel juhib võistlust Toyota sõitja Elfyn Evans. Päeva alustas katsevõiduga Thierry Neuville, kes võitis lõpuks ka kolmanda ja neljanda kiiruskatse. ...

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

FOTOD. Ralli: Tänak tegi raske avarii, päeva lõpetas liidrina Ogier

Monte Carlo ralli neljandal kiiruskatsel tegid Ott Tänak ja Martin Järveoja ränga avarii ning olid sunnitud võistluse pooleli jätma. Kuigi mehed pääsesid autost omal jõul välja, toimetati nad haiglasse ...

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi

FOTOD. Need autod sündisid 50 aastat tagasi(2)

Tänavu tähistavad päris juubelit ehk 50. sünnipäeva paljud kuulsad autod, mida mäletatakse hea sõnaga tänaseni. Pool sajandit tagasi ehk 1970. aastal debüteerisid paljud mälestusväärsed sõidukid sportlikest ...

 
Printsess Diana Audi müüakse oksjonil

Printsess Diana Audi müüakse oksjonil(4)

Märtsi lõpus läheb Suurbritannias oksjonile 1994. aasta Audi Cabriolet, mis kuulus kunagi Walesi printsess Dianale. Brittide poolt armastatud printsess jäi selle Audiga sageli ajalehefotole ning nautis seda ...

Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära

Ralli: Eesti meistrivõistluste etapp Sarma ralli jääb ära(3)

Eesti ja Läti meistrivõistluste kalendrisse kuulunud teine etapp, 8. veebruaril toimuma pidanud Sarma ralli jääb ära. Soojade ilmade tõttu pole Sarma ralli korraldajate sõnul võimalik rallit läbi viia. ...

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele

Unimogid ronisid seitsme kilomeetri kõrgusele(1)

Kaks Unimogi sõitsid Tšiilis maailma kõrgeima tegevvulkaani Ojos de Salado otsa, mille tipp kõrgub 6893 meetri kõrgusel merepinnast. Unimogid mudelinimetusega U 5023 kandsid kokku kümneliikmelist ...

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto

TDF-1: tõesti nagu päris vormel 1 auto(1)

Mõnedki superautod lubavad vormelilaadset sõidukogemust, kuid ei paku seda. Nüüd saab moodsa F1-auto kogemuse tõesti peaaegu kätte – tõsi, ringrajal, mitte tänaval. Võidusõiduekspert TDF hakkas koguma ...

Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla on väärt rohkem kui Volkswagen – börsil

Tesla aktsia tõusis sel nädalal uutesse rekordkõrgustesse, millega firma börsiväärtus tõusis esmakordselt üle 100 miljardi dollari piiri – ületades isegi Volkswageni oma. Tesla aktsia hind on viimase kuuga ...

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Ralli: Monte Carlos haaras liidrikoha Neuville

Neljapäeval õhtupimeduses sõidetud kahe kiiruskatse järel haaras Monte Carlo rallil liidrikoha Thierry Neuville. Esimesel kiiruskatsel oli kiireim Sebastien Ogier, kes edestas Ott Tänakut 1,8 sekundiga ja ...

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Nädalavahetusel sõidetakse Daytona 24-tunni sõit

Põhja-Ameerika sportautode võidusõidu hooaja avab traditsiooniliselt jaanuarikuu viimasel nädalavahetusel toimuv Daytona 24-tunni sõit. Võistlus on samas ka IMSA sportautode meistrisarja avaetapiks ja ...

 
F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

F1: Racing Point tiim esitleb uut autot kaks päeva enne teste

Racing Point F1 võistkond teatas, et nende uue auto esitlus toimub 17. veebruaril Austrias, peasponsori BWT peakontoris. Tänaseks on kuus F1 tiimi kümnest avaldanud kuupäeva, mil nad esitlevad oma uusi ...

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma

Hiinlaste Aiways hakkab peagi Euroopas autosid müüma (13)

Shanghais asuva peakorteriga Aiways toob märtsis toimuvale Genfi autonäitusele oma elektrilise linnadžiibi U5 Euroopa versiooni. Lisaks näidatakse esmakordselt elektrilist ideeautot U6ion ning tutvustatakse ...

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Väikesed Fiatid saavad hübriidmootori

Fiat keeldub oma alates 2007. aastast müügil olevat 500 ja neli aastat hiljem turule jõudnud Pandat pensionile saatmast. Selle asemel võeti ette järjekordne kaasajastamine: mõlemad autod saavad moodsa ...

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Maanteeamet paigaldas Tallinna–Narva maanteele uued muutteabega infotablood

Lääne-Virumaal Sämi ja Ida-Virumaal Varja asula lähedal pandi üles muutteabega infotablood, mis hoiatavad liiklejaid muutlike teeolude eest. Maanteeamet valis just need kohad, sest neil teelõikudel võivad ...

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta

Honda tilgutab infot uue Jazzi kohta(9)

Sügisel avalikustatud uue Jazzi võimsusest/mõõtudest ega muudest numbritest ikka veel ei räägita, kuid nüüd on selge, et Jazz saab kahe elektrimootoriga uue hübriidajami, mis peaks olema eriti säästlik. ...

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLorean tuleb siiski tagasi?

DeLoreani uuest väikeseeriast räägiti juba aastaid tagasi, kuid nüüd näikse, et see saab tõesti teoks.  Toonased plaanid takerdusid USA väiketootjate tegevust reguleeriva seadusandluse taha, kuid nüüd on ...

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja

FOTOD. Ralli: Ogier oli testikatse kiireim, Tänak sõitis neljanda aja(2)

MM-võistluste avaetapi, Monte Carlo ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier. Prantslasest jäi ainult 0,1 sekundiga maha Thierry Neuville ja 0,6 sekundiga kaotas Ogierile tema tiimikaaslane ...

 
F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

F1: 2021. aasta tiimivahetuste karussell juba keerleb

Mitmetel sõitjatel lõppevad käesoleva aasta lõpus lepingud oma praeguste tiimidega ja nii on juba alanud kuulduste karussell ning ka uute lepingute sõlmimine. Juba eelmise hooaja lõppedes hakati rääkima ...

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

FOTOD. Ralli. Homme antakse start MM-sarja uuele hooajale

Traditsiooniliselt antakse MM-võistluste uuele hooajale start Monte Carlo ralliga, kus neljapäeval sõidetakse kaks esimest kiiruskatset. Monte Carlo stardirivi avab tiitlikaitsja Ott Tänak, kes algavaks ...

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Kuidas leida endale hea liikluskindlustaja?

Liikluskindlustusseltsi valikul on kriteeriume vähe: hind olgu madal, sest kaup on ju kõigil sama ning õnnetuse korral käigu auto ­remont kiiresti, vaidlusteta ja korralikult. Hinda saab vaadata igaüks ise, ...

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Teise põlvkonna S80 peab üsna hästi vastu

Suur, mugav ja vaikne Volvo sedaan peab üsna hästi vastu. Kehvasti hooldatud auto toob aga kaasa kulukad remondid.  Teise põlvkonna Volvo S80 oli sõidu­auto kohta tootmises pikka aega. Avalikkuse ette ilmus ...

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Kuidas jõuda rahvaspordist Eesti meistrivõistlustele?

Pranko Kõrgesaar tegi oma sportrallidebüüdi möödunud sügisel Saaremaal. „Ralli eel kartsin, et kiirus läheb nii suureks, et lihtsalt ei julge rohkem vajutada, aga seda ei juhtunud. Rohkem tuli end talitseda, ...

Millal saavad loetud petudiislite päevad?

Millal saavad loetud petudiislite päevad?(25)

Välja lülitatud ja/või maha monteeritud heitmepuhastitega (DPF, EGR, SCR) diiselauto omanik võib end mõttes valmis seada selleks, et tehnoülevaatuselt niisuguse sõidukiga varsti enam läbi ei saa. Et sõiduki ...

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Algupärane välimus, veidi ägedam tehnika

Tallinnas taastatud 1960. aasta Triumph TR3 sai sportliku vedrustuse ning luksuslikuma sõitjateruumi. Vanaautohobi ei pea alati tähendama restaureerimist. Seda näitab ka Autoklassiku töökojas uue hingamise ...

 
Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Autoäri 2019: suurimad võitjad ja kaotajad

Mullune automüük meenutas sõitu Ameerika mägedel: aasta esimesel poolel tundus globaalne äri stagneeruvat (ja mõnel tootjal stagneeruski), samas kui paljud said just aasta viimastel kuudel müügi taas tublilt ...

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Markko Märtin: „Autotootjad tuleb MMile meelitada“

Endine rallisõitja Markko Märtin ütleb, et ehkki peab „hübriidindust“ rallis jamaks, võib see olla vahend, mis toob autotootjad MMile. MM-sarja peamine probleem seisneb tootjate vähesuses.

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Ralli MM 2020: kaardipakk segamini

Neljapäeval algav MM-võistluste uus hooaeg pakub kindlasti palju põnevat, eelkõige kaasaelamist Ott Tänaku üritusele kaitsta mullu võidetud tiitlit uues tiimis.

S2, EVO ja WRX

S2, EVO ja WRX(8)

Iga autosõber teab une pealt, mida need numbri- ja tähekombinatsioonid tähendavad – esmajoones kiirust ja emotsioone. Aga milline rallitaustaga legend jätab kõige eredama mulje praegu, umbes 25 aastat pärast ...

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Autosporditiimide kuulsad juhid: Jost Capito

Mitme tootja autospordiga seotud projektide juures töötanud Jost Capito karjääri parimad saavutused on seotud Fordi ja Volkswageni rallitiimide MM-tiitlitega.

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Hyundai rallis: Accent WRC-st tänapäeva

Korea autotootja ralliajalugu ei ole pikk, ent on see-eest üsna kirju. Sellesse mahuvad võidusõidud Lantraga 1990ndatel, Accent WRC, mitmeaastane paus ja tagasitulek 2014. aastal.

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

AUTOPÄEVIK. Üks üllatus teise järel

Mercedese ostuhetkest sai mööda juba 20 000 km ja see tähendas suure hoolduse (60 000 km) kättejõudmist. Kõik ei läinud aga sugugi nii libedalt, kui olin arvanud.

 
Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem

Küsimus lugejalt: Uus aku ja start-stoppsüsteem(10)

Mu ainult nelja aasta vanuse auto aku andis otsad. Vara küll, aga tõsisem mure on hoopis sellega, et ostsin uue aku, panin peale ja nüüd ei tööta enam start-stoppsüsteem. Kas need kaks asja võivad seotud ...

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?

KOLUMN. Ots: Kas pistikuhübriid on lahendus?(2)

Paberil tundub pistikuhübriid (PHEV, plug-in hybrid electric vehicle) imeauto: odavam kui elektriline, igapäevased linnasõidud teed üliodavalt elektriga, puhkusereisil tangid bensiini või diislit ja läbid ...

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 22. jaanuari uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Supra kaotas silindreid, kilosid ja eurosid Toyota toob siiski müügile ka neljasilindrilise Supra, mis tuleb kuuesilindrilisest erinev mitmel rindel. Kaheliitrine neljasilindriline turbomootor arendab 258 ...

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche: kas suurte mootorite tagasitulek?

Porsche lisab Caymani ja Boxsteri valikusse neljaliitrise boksermootori, mis saab hakkama ülelaadimiseta. Mudelid 718 Cayman GTS 4,0 ja 718 Boxster GTS 4,0 tulevad minevikust tuttava kuuesilindrilise ...

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises

Teslasid süüdistatakse kontrollimatus kiirendamises(12)

USA liiklusohutusamet NHTSA uurib väiteid, et Teslad kiirendavad kontrollimatult. Autotootja avaldas vastulause, et kõik sellised süüdistused on valed. Süüdistused puudutavad nii Model S-i, Model X-i kui ka ...

FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto

FOTOD. Nissan tegi elektrilise ringrajaauto(5)

Tegu on juba teise põlvkonna Leaf Nismo RC-ga, kuid oma 2011. aastal esitletud eelkäijast on uus mudel poole kiirem ning palju radikaalsem. Kui esimese põlvkonna Leaf Nismo RC sarnanes paljus Leafi ...

 
F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

F1: Saudi Araabia soovib F1 etappi 2023. aastaks

Saudi Araabias alustatakse uue F1 tingimustele vastava ringrajakompleksi ehitust, mis peaks valmima aastaks 2023. Ringrada on osaks Saudi Araabia pealinnast Riyadhist 50 km kaugusele planeeritavast Qiddiya ...