Bloodhound LSR ei saavutanud tänavu Kalahari kõrbes uut maismaa kiirusrekordit. Seda polnud kavaski. Kuid 1010 km/h on siiski päris kiire, kas pole?!
Tulemusega 1010 km/h tõmmati novembris joon alla ...
FIA pidulikul autasustamistseremoonial said oma maailmameistrivõistluste võidukarikad kätte ka Ott Tänak ja Martin Järveoja.
Pariisis toimunud üritusel autasustati ka teisi autospordi ja kardispordi ...
Audi suutis peenhäälestusega pikendada elektrilise pooldžiibi e-troni laadimisvälpa 25 kilomeetri võrra, 436 kilomeetrini. Üle käidi näiteks pidurid, et vähendada sõiduaegset hõõrdekadu. Lisaks süveneti ...
Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-Benz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.
Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...
Itaalia tsiklitootja Ducati pakub oma fännidele kollektsioneerimiseks kuulsate ringrajatsilite varuosi. Sertifitseeritud tsikliosasid kasutati näiteks Moto GP või Superbike maailmameistrivõistluste sarjades. ...
… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...
Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.
Kevade võttis vana sinine Subaru taas vastu bensiinilõhnalisena ja ABSi põleva ...
Mehed on poisid, kes pole kunagi suureks kasvanud. Seda väljendit on kasutatud palju ning see on teatud juhtudel ka äärmiselt tõene.
Lapsed, kes kunagi mängisid mudelautodega või telekamänge, on suureks ...
Hiljuti teatas üks minister, et neljarajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires ...
Kas tõest saab Tšehhis, Austrias, Sloveenias sõita kiirteedel loaga, millele on trükitud raamatukaunistus- vinjett? Wikipeedia andmetel - vinjett ((prantsuse sõnast vignette 'väike viinapuu') on teose harilikult tiitellehel, algus- või lõppleheküljel või peatüki lõpul olev graafiline kaunistus).
Eesti kui arenenud e-riik võiks kasutada tasulistel kiirteedel esiklaasile kleebitavaid hologrammkleepse mis on kaameratega loetavad. Ostad nt. kuuks ajaks kiirteeloa ja sõida. Ilma kleepsuta autode omanikud saavad kiirteel sõites hiljem oma rahakotti tuulutada. Aga Eesti oludes on tasuline kiirtee utoopia sest kõrvalteede läbimine muudaks need kasutamatuks liikluskoormuse kasvades.
Kõigepealt andku selle raha eest mis praegu maksame täiega vastu.
Keskmine Eesti eraauto 7 sajale ja 15 tuhat aastas maksab üle viiesaja euro riigile kütuseaksiisi. Aksiisi käibemaksustamisest rääkimata.
Paljud teede suurprojektide põhiline rahastaja on Euroopa Liit ja oma rahakotiga palju vähem oleks tehtud, sest lapitakse auke mujal kui teedel kütuseaksiisiga.
Ja Eestis ainult väike osa elanikonnast sõelub pidevalt Tallinn-Narva-Pärnu-Tartu maanteel täies pikkuses. Kes sellise summa välja käiks. Kilomeeter koos eritasandiliste ristmikega vähemalt 5 miljonit. Ehk siis Narvani vähemalt 600 miljonit. Lisame Tartu ja Pärnuni 1,5 miljardit vähemalt kokku. Ehk siis kaks tuhat auto kohta. See 80 eurot vaevu katab erainvestorile antava laenu intressi kui sedagi. Rääkimata laenu põhiosa tagasimaksest Valmisehitatud teed tuleb hoolda, remontida mõne aasta pärast Lund lükata jne jne.
Meie autode hulga puhul tuleb aastas välja käia igal autoomanikul kordades rohkem. Ja väga paljud Kapa-Kohilast või Vändrast peaaegu ei kasutagi neid kolme teed.
Oleks 20 aastat tagasi laenu toel ära tehtud oleks teed valmis ja laengi tagasi makstud. Selle asemel räägiti dogmasi, et laeb sh. investeeringuteks võetud laen on paha. Mis olid tööjõukulud ja hinnad 2000 ja mis nad on täna?
Oleks omal ajal kütuseaktsiisi sihipäraselt kasutataud ja lisatud sinna juurde EL-i abirahad, oleks vähemalt Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva tehtud ja selle kolmanda, Tallinn-Tartu teeks nüüd kasvõi laenuga. Kuna meil valitsus elab max. ühe perioodi kaupa, siis ei saagi miskit suuremat tehtud. Mingid tasulised teed Eestis on absurd, sest alternatiivne tasuta tee näiteks Tallinn-Pärnu puhul puudub ja ka Tallinn-Tartu alternatiiv Piibe maantee on pigem poolik lahendus.
No laen tuleb tagasi maksta koos protsendiga.
Eestis on seda ehitage ja meie järelmaksame või rendime pikki aastaid kasutanud nii riik kuiga omavalitsused.
Alguses on uhke tunne ja naabrid kadedad aga pärast aastaid tagantjärgi maksmist. Riigi puhul vast on asi anonüümsem aga KOV-s on murel enamasti nimi ja nägu. Saan sust aru aga maksame veel N aastat seda laenu ja mitte ei saa"
Kujutan ette, et 20 aastat vana tee tahab juba rohkem putitamist ning kui tee laiem siis kulud suuremad. Ning kui vahepeal teda alakasutati siis polnud hea investeering.
Aga samas lubatakse meile valimistel mingit teist asja emapalka, tasuta haridust, sest teede tõttu ja miskit muud tegemata mis praegu on enesestmõistetav. Aga kiirteed oleks jah olemas. Kardan, et kriitikt pälviks seisukord.
Valikute küsimus aga kui tsiteerida kodust klassikut siis" Noormees te tulete mulle mu oma rahaga kosja". Kõik mis tehakse või lubatakse teha maksame ise kinni. Poliitikutele on tähtis mulje, et konkreetne valija arvaks, et tema isiklikult saab rohkem vastu kui annab.
Selliste peedude ja selliste dogmade pärast polegi meil viimased 20 aastat midagi tehtud. Leedud, Poolad kõik investeerivad infrasse ja ehitavad 2+2 teid aga meile räägitakse isegi negatiivsete või null laenuintresside korral kui paha on ikka laenuraha eest investeeringuit teha mis teevad meie elu paremaks ja tõstavad turvalisust.
Eesti on väga viletsas seisus elanike arvu poolest. Ehk igaüks panustab sama kilomeetrite hulga poolest rohkem kui suurema rahvaarvuga riik. Ja ei saa meilt läbi sõites sooja mere ja liivarandade juurde, et saaks suuri summasid läbivatelt turistidelt koguda kes on heameelega viieka -kümneka valmis viskama, et tagapingil vinguvaid lapsi peaks vähem aega taluma.
Aga ei saa öelda, et meil ei tehta. Narva poole on kõvasti tehtud ja tegemisel veel üks tähtis jupp. Samuti Tartu suunal. Pärnu poolel jah pigem naljakas 2 ja 1.
Muidugi kui sõita siis tahaks kohe.
Aga arvamuslugusid kirjutavad Figaro siin Figaro seal inimesed kes palju sõidavad neil teedel. Tubli osa elanikest sõidab oma endise väikevalla piires ja tõmbe(rajooni)keskusesse minek on neile suur asi. Teised teevad pikemaid sõite vaid mõne korra aastas kus tõeliselt kasutavad kiirteed.
Kusjuures ka Tallinnas on kümneid tuhandeid automobiliste kes kuuluvad nendesse kategooriatesse.
Kui tuleks reaalselt hakata tee kasutamise eest otse maksma või antaks valida kas kiirtee või teeks riigi raha eest midagi muud siis... Siis läheks see palavik paljudel kiiresti üle.
Tõe kriteerium on raha väljakäimine. Niisama nuriseda võib lõpmatult kõige üle.
Rahvas tahab. Poliitikud lubavad ja mõtlevad mis maksu tõsta, et asi teoks teha.
Alkoaksiisiga oli hästi näha. Kõik sülitasid, kirusid röövivat riiki ja panid Lätti ostma. Isegi riigilt palgasaajad kleepisid autole maksud sõidavad Lätti klepsu.
Kui ehitatakse superteed ja pannakse kõvasti kütuseaksiisile otsa tormatakse samamoodi Lätti. Piiri ääres juba ammu näha, et paljud jutu järgi Eesti patrioodid teevad vene viisa, et tuua või paagitäis odavat kütust kuus. Sest meie riik olevat röövel. Naabri juures see või teine asi kõvasti odavam ja seega elu nagu lill. Ja see, et teed pole meie omadest laiemad pole probleem.
Selline on tegelik elu.
Ja ja tegelikult ei ehitatagi lähiajal midagi. Selleks peab tegema eeltööd. Olemasolevale teemaale kiirtee ei mahu ja paljudes kohtades pole kõrval maa riigi oma. Samuti on mõistlik kohati kurve ja pikki kõverusi välja triikida. Maanteeametil on kindlasti mingi visioon kuidas uued teed peavad kulgema aga maaomanike juures pole kaabumehed rahaportfelliga veel käinud. Ja mõni jonniks ja ei müüks ka lõppude lõpuks ja tuleks sundvõõrqandamise masinavärk tööle panna.
Edasi planeerinud, projektid, avalikud arutelud, keskkonnamõju hindamine. Siis ehitushanked.Võitja vaidlustamine. Äkki ka kohtuskäik.
Nii, et 23-26 teeme mingi arvestatava pikkusega jupi nagu Taavi Aas ütles on optimistlikreaalne. Aga mitte 300 kilomeetrit selleks ajaks nagu mõni populist püüab ullikesi uskuma panna.
Kiirete Audide värskenduskuur oli päris põhjalik ning lisas uuele kupeele ja luukpärale nii agressiivsemat joont, nutikama lisavarustuse kui ka parema juhitavuse. Nii RS5 Cupe kui RS5 Sportback said ...
USA-s Connecticuti osariigis toimus liiklusõnnetus, kui maanteel hätta saatunud liiklejat abistanud politsei sõidukile põrutas tagant otsa isejuhtiv Tesla Model 3. Teslas viibinud isik selgitas õnnetuse ...
Itaalia tsiklitootja Ducati pakub oma fännidele kollektsioneerimiseks kuulsate ringrajatsilite varuosi. Sertifitseeritud tsikliosasid kasutati näiteks Moto GP või Superbike maailmameistrivõistluste sarjades. ...
McLaren tutvustas oma uut superautot 620R, mis on võidusõiduauto 570S GT4 tänavalegaalne versioon. Tugeva ringraja suunitlusega 620R läheb tootmisse väikeseeriana, kokku valmistatakse vaid 350 sellist ...
Lõppenud hooaja viimasel etapil läksid juba lahti kuulujutud Lewis Hamiltoni siirdumisest järgmise hooaja järel Ferrarisse.
Itaalia meedia andmetel oli Ferrari president John Elkann juba võtnud ühendust ...
BMW teatas kavatsusest ehitada aastaks 2022 uus võistlusauto GT3-klassi vahetamaks välja vananevat M6 GT3 mudelit.
Uus võistlusauto baseerub uue põlvkonna M4 mudelil ja BMW spordidirektori Jens Marquardti ...
Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tellimusel teostas teabe- ja konsultatsioonifirma Kantar Emor AMTELi liikmete hulgas uuringu autokindlustusega tegelevatest kindlustusseltsidest.
...
Euro NCAPi viimases kokkupõrketestivoorus pandi proovile tosin autot, millest tervelt kaheksa pälvisid parima võimaliku ehk viietärnilise hinde.
„Viieliste“ seast tõsteti eriti esile Tesla linnadžiipi ...
Uus keskmootoriga Corvette (C8) tuunitakse 502 hobujõult 1200 peale, lubab USAs Texases tegutsev tuuningukoda Hennessey Performance Engineering (HPE).
Selleks kruvitakse LT2-põlvkonna V-8-mootorile ...
Audi suutis peenhäälestusega pikendada elektrilise pooldžiibi e-troni laadimisvälpa 25 kilomeetri võrra, 436 kilomeetrini. Üle käidi näiteks pidurid, et vähendada sõiduaegset hõõrdekadu. Lisaks süveneti ...
… Risti-Virtsu maantee Tuudi-Ridase teelõigu 50.-56. kilomeeter (pildil), teatab riigifirma Teede Tehnokeskus, olles eritehnikaga üle mõõtnud terve hulga sel suvel ehitatud-remonditud riigimaanteid. ...
Kahenädalase kampaania käigus telliti kokku 430 autoromu tasuta äravedu, kusjuures rohkem huvilisi leidus Tartu- ja Harjumaal ning Tallinnas. Seisma jäänud autovrakkide utiilisaatmise talgud korraldasid ...
Eesti nobedaim kiirendaja Andres Arnover saavutas USAs Floridas peetud drag-race-võistlusel esimesena maailmas Fordi "small-block"-mootoriga veerandmiili läbimisel ajaks vähem kui 6 sekundit - täpsemalt ...
„I’ll be back!“ ütles Hummeri-fännist näitleja Arnold Schwarzenegger ühes Terminaatori filmis surematud sõnad. Ja nii ilmselt Hummeriga juhtubki, kui uskuda USAs aina kõvemini ja usaldusväärsemalt ...
Linnadžiipide S-klass ehk Mercedes-Benz GLS on nüüd uus nii sisult kui ka vormilt. Ja muuhulgas on see auto nüüd veel suurem nii välis- kui ka sisemõõtmetelt.
Pikk sai veel pikemaks - teljevahele lisandus ...
Järgmiseks aastaks F1 sarjast ilma töökohata jäänud Robert Kubica testib järgmisel nädalal DTM sarja autot.
Testisõit BMW M4 DTM autoga kinnitab juba varem levinud kuuldusi Kubica siirdumisest Saksamaa ...
M-Sport alustas mais oma uue tehasehoone ehitamist, kuhu loodetakse sisse kolida hiljemalt järgmise aasta sügisel.
M-Sport võistkonna uue tehnikakeskuse ehitamine sai teoks tänu Briti valitsuse ja kohaliku ...
Järgmise aasta Eesti autoralli meistrivõistlustel on kavas kokku 7 etappi, millest kaks toimvad Lätis.
Meistrisarjaga tehaksegi algust kahe talveralliga Lätis, mis on ühisteks etappideks Läti ...
FIA pidulikul autasustamistseremoonial said oma maailmameistrivõistluste võidukarikad kätte ka Ott Tänak ja Martin Järveoja.
Pariisis toimunud üritusel autasustati ka teisi autospordi ja kardispordi ...
Nissan esitleb tuleva aasta Genfi autonäitusel seeriaversiooni superautost GT-R50 by Italdesign, mis jõuab klientideni alles 2020. aasta lõpus.
Nissani ja disainifirma Italdesign ühistöös loodud kupeed ...
Väga vanad autod on Eesti turul haruldased: auto24.ee kuulutusi sirvides leidsime vaid ühe sõjaeelse iluduse ning kaks kena Nõukogude autot 1950ndaist.
Valikus võtsime arvesse vaid komplektsed, heas korras ...
Uskumatu, aga tõsi: Mercedese legendaarne mudel W124 sai äsja 35aastaseks.
Kuulus ja tänaseni üleilmselt laialt levinud autolegend debüteeris 26. novembril 1984. aastal Hispaanias: siis esitleti neid ...
Saksa tuunija Spofec timmis sportlikumaks üht maailma kallimat autot Rolls-Royce Phantom, jätmata puutumata ka selle mootorit.
Tuunija rõhutab, et Phantomi muutmisse suhtuti maitsekuse ning ...
Briti tuunija pakub Transit Customi baasil „rallikaubikut“, mida ehitatakse vaid 40 eksemplari.
MS-RT pole suvaline tuunija, vaid teeb ametlikku koostööt Fordi M-Sport rallitiimiga. Super-Transit indeksiga ...
F1 MM-võistlustele võistkonna registreerimismaks 2020. aastaks kujuneb Mercedese jaoks kõigi aegade suurimaks.
Tiimide registreerimismaks koosneb kahest summast, millest üks on võrdne kõigile tiimidele ja ...
FIA Mootorispordinõukogu kinnitas oma istungil WRC hübriidautode põhimõtted, täpsemad tehnilised reeglid avaldatakse hiljemalt märtsi lõpuks.
FIA uue regulatsiooni alusel Rally 1 klassi nime kandvad WRC ...
Uute sõiduautode turg püsis novembris stabiilsena, aga 11 kuu kokkuvõttes on müüdud veidi rohkem kui mullu, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Novembris müüdis Eestis 2028 uut ...
Kui eestlastele on Jetta tuntud kui Volkswageni mudel, siis Hiinas on tegemist Volkswageni odavmargiga.
Jetta-nimelise margi tõi Volkswagen Hiina turule septembris kahe mudeliga - linnadžiip VS5 ja sedaan ...
Autoleht avaldab fotovõistlusele "Autokross 2019" saabunud paremad tööd.
Aasta fotoks valis žürii Urmo Sibula foto (uudise avapilt) ning vaatajate lemmik oli Igmar Matto foto. Sibul saab preemiaks Autolehe ...
Homme (reedel) algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Tallinna - Pärnu maanteel Laagris.
Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. "Kui tekib ootamatuid ...
Jõulueelsel nädalal ilmub „Ott Tänak – The Movie“ duubel-DVD koos raamatuga. Ühel plaadil on film tõlgituna üheteistkümnesse keelde ning teisel plaadil kolme tunni jagu filmist välja jäänud stseene, ...
Opel Insignia sai uuenduskuuri käigus värskema välimuse ning uued, eriti tõhusad esilaternad.
Kumbki esilatern koosneb 84st valgusdioodist (varasemalt 16). Nende sisse-väljalülitamine käib kiiremini ja ...
Viimaste aastate traditsiooniline MM-võistluste ametlik esitlus, mis pidi enne 2020. aasta hooaja algust toimuma Birminghamis, jääb seekord ära.
Kuna Toyota tiim teatas, et oma võistkonna esitluse tõttu ...
Williamsi tiimi põhisõitja George Russell sõitis Abu Dhabi ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval välja parima ringiaja, aga seda hoopis Mercedese roolis.
George Russell on jätkuvalt Mercedese ...
F1 tiimid jäid viimase etapi järel Abu Dhabi ringrajale, kus toimuvad testisõidud järgmise aasta Pirelli rehvidega.
Sõitjatel oli esimesel testipäeval võimalus proovida tänavu kasutatud viie erineva seguga ...
Ferrari ei ole just tüüpiline youngtimer, aga unistada ju võib. Täpselt 20 aasta tagune 360 Modena võib olla kõige soodsam ja mõistlikum tee Itaalia margi eksootilisse maailma.
1961. aasta Austin-Healey Sprite on teadaolevalt ainus selline auto Eestis. Siinmaal harva nähtav sõiduk käis ringiga Soomes ja jõudis sel aastal meitele tagasi.
Qashqai on edulugu, mis teeb kadedaks kõik teised autotootjad. Vastupidavuses on aastatega aga välja löönud mitu nõrka kohta.
Kui Nissan 2007. aastal Qashqai turule tõi, olid linnadžiipidega suurema või ...
Visina, lõgina, ähkimise ja kärina saatel sõidavad hobusteta tõllad nagu viirastused läbi pimeda Londoni Hyde Parki, et alustada sealt päikesetõusul 97kilomeetrist teekonda Brightonisse.
Nagu viirastused ...
Bloodhound LSR ei saavutanud tänavu Kalahari kõrbes uut maismaa kiirusrekordit. Seda polnud kavaski. Kuid 1010 km/h on siiski päris kiire, kas pole?!
Tulemusega 1010 km/h tõmmati novembris joon alla ...
Eestis sõitnud autod on tihti hooldamata või ebakvaliteetselt remonditud ning kauaks seisma jäänud. Kõik see kahandab sõiduki väärtust ka romulasse müümisel.
Oleme vahepeal rikkamaks saanud, romude hulk ...
Kuu aega tagasi võrdlesime viie eri kütust tarbiva auto kulu 100 kilomeetri läbimisel. Test jätkub: milline neist viiest kulutab kõige vähem 5 aasta ja 150 000 kilomeetri läbimisel?
Praegune test on puhtalt ...
Kui valvata asfaldipaneku järele Eestis välja arendatud termokaamerasüsteemiga, saab ehitatava tee silmale nähtamatuks jäävad ja alles asfaldiaukudena ilmnevad vead parandada juba töö käigus, pikendades ...
Asi ei seisa kütusekulus ega „rohelisuses”, pistikuhübriid kui ajamitüüp lihtsalt sobib BMW 7. seeriale.
Ilmselgelt ei mõjuta BMW või mõne teise noobelmargi lipulaeva ostja varanduslikku seisu asjaolu, et ...
Tänavu kuuenda MM-tiitli võitnud Lewis Hamilton lõpetas hooaja võidukalt, saavutades kindla esikoha Abu Dhabis sõidetud viimasel etapil.
Juba kvalifikatsioonis näitasid Mercedese sõitjad head minekut ja ...
Sõitsin mõlema esirattaga üle äärekivi ja nüüd on veljed kõverad. Ühel on lihtsalt muljumisjälg sees, aga teine on konkreetselt lömmis. Pragusid mu meelest pole. Kas selliseid velgi saab ja tohib taastada ja ...
Eestis elab ligi 1,3 miljonit inimest, kelle liigutamisega punktist A punkti B tegeleb üle 10 ametkonna, kus töötab sadu inimesi. Maailma mõistes on rahvast ühe linnaosa jagu, kus selliste asjadega tegeleb 4–5 ...
Kolm miljonit eurot: Bugatti Chiron Noire
Bugatti 1500hobujõulisest superautost Chiron valmib paarkümmend erimudelit Chiron Noire, mille netohinnaks teatas Prantsuse luksusmark kolm miljonit eurot.
Nagu ...
Aston Martini esimene džiip DBX lubab margile omaselt sportlikke sõiduomadusi, mille saavutamisel oli mõnelgi juhul toeks hoopis kogenum džiibiehitaja – Mercedes-AMG.
Juba varem oli teada, et Aston Martini ...
KOMMENTAARID (10)