AUTONDUS

Euroopa autoturg juulis kasvas ja augustis taas langes

Euroopa autoturg juulis kasvas ja augustis taas langes

Euroopa Liidus on tänavu kaheksa kuuga müüdud 10,5 miljonit uut sõiduautot, mida on 3,2% vähem kui mullu samal perioodil. Juulis näitas seni kerges languses olnud Euroopa autoturg kergeid kosumise märke ja ...

MOOTORISPORT

F1: Pirelli alustas testisõite 18-tolliste rehvidega

F1: Pirelli alustas testisõite 18-tolliste rehvidega(4)

2021. aastal võetakse F1 sarjas kasutusele 18-tollised rehvid seniste 13-tolliste asemel ja Pirelli katsetas uusi rehve esimest korda Paul Ricardi rajal. Testisõit toimus Renault eelmise aasta autoga ja ...

AUTOTÖÖSTUS

145 000 € vana Mini eest?!

145 000 € vana Mini eest?!

Peab see vast olema sõge armastus vana Mini vastu, kui oled valmis selle eest välja käima 145 500 eurot! Just sellise hinnaga Briti firma David Brown Automotive aga kõigest 60autolise partiina valmistatavat ...

PROOVISÕIDUD

Väljast kullakarvaline

Väljast kullakarvaline

Hyundai i30 N Line näeb edev välja ja teeb päris ilusat häält, aga sõidab nagu tavaline väikekeskklassi auto. Ilmselt otsis Hyundai midagi tavalise i30 ja väga sportliku i30 N-i vahele. Esimene on igati ...

PÄEVAUUDISED

Välismaalt tellitakse aina enam elektrisõidukeid, mida toll Eestisse ei luba

Välismaalt tellitakse aina enam elektrisõidukeid, mida toll Eestisse ei luba(1)

Maanteeameti teatel on viimasel ajal olnud juhtumeid, kus tellitud elektrisõidukite puhul selgub alles Eesti tollis, et need ei vasta Euroopa Liidu nõuetele ning piirilt neid edasi ei lasta. Kui sõiduk ...

LIIKLUS

Eesti liikluse eripära: kui autojuhid on juhmid, paneme foore juurde

Eesti liikluse eripära: kui autojuhid on juhmid, paneme foore juurde(2)

Kas teedel on liiklusmärke ja valgusfoore parasjagu, palju või liiga palju? Märkide-fooride arv tuleneb muuhulgas liiklus­korraldusstandardist, ent lisaks lapib nende aina paisuv hulk ka eri sorti ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Kuhu kadusid pidurid?

AUTOPÄEVIK: Kuhu kadusid pidurid?

Plaks! Ringraja-Volga piduripedaal käis põhja ja pidurid olidki läinud. Puudus teoreetilinegi võimalus, et ma järgmisse kurvi ära mahun. Volga pidurid olid auto ehitanud Erko Eriste ja minu pead vaevanud ...

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires ...

KOMMENTAARID (10)

valdur1 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kas tõest saab Tšehhis, Austrias, Sloveenias sõita kiirteedel loaga, millele on trükitud raamatukaunistus- vinjett? Wikipeedia andmetel - vinjett ((prantsuse sõnast vignette 'väike viinapuu') on teose harilikult tiitellehel, algus- või lõppleheküljel või peatüki lõpul olev graafiline kaunistus).
Eesti kui arenenud e-riik võiks kasutada tasulistel kiirteedel esiklaasile kleebitavaid hologrammkleepse mis on kaameratega loetavad. Ostad nt. kuuks ajaks kiirteeloa ja sõida. Ilma kleepsuta autode omanikud saavad kiirteel sõites hiljem oma rahakotti tuulutada. Aga Eesti oludes on tasuline kiirtee utoopia sest kõrvalteede läbimine muudaks need kasutamatuks liikluskoormuse kasvades.
00
Peeedu 1 nädal tagasi Ebasobiv kommentaar
Kõigepealt andku selle raha eest mis praegu maksame täiega vastu.
Keskmine Eesti eraauto 7 sajale ja 15 tuhat aastas maksab üle viiesaja euro riigile kütuseaksiisi. Aksiisi käibemaksustamisest rääkimata.
Paljud teede suurprojektide põhiline rahastaja on Euroopa Liit ja oma rahakotiga palju vähem oleks tehtud, sest lapitakse auke mujal kui teedel kütuseaksiisiga.
Ja Eestis ainult väike osa elanikonnast sõelub pidevalt Tallinn-Narva-Pärnu-Tartu maanteel täies pikkuses. Kes sellise summa välja käiks. Kilomeeter koos eritasandiliste ristmikega vähemalt 5 miljonit. Ehk siis Narvani vähemalt 600 miljonit. Lisame Tartu ja Pärnuni 1,5 miljardit vähemalt kokku. Ehk siis kaks tuhat auto kohta. See 80 eurot vaevu katab erainvestorile antava laenu intressi kui sedagi. Rääkimata laenu põhiosa tagasimaksest Valmisehitatud teed tuleb hoolda, remontida mõne aasta pärast Lund lükata jne jne.
Meie autode hulga puhul tuleb aastas välja käia igal autoomanikul kordades rohkem. Ja väga paljud Kapa-Kohilast või Vändrast peaaegu ei kasutagi neid kolme teed.
10
njah 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Oleks 20 aastat tagasi laenu toel ära tehtud oleks teed valmis ja laengi tagasi makstud. Selle asemel räägiti dogmasi, et laeb sh. investeeringuteks võetud laen on paha. Mis olid tööjõukulud ja hinnad 2000 ja mis nad on täna?
20
vana setu 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Oleks omal ajal kütuseaktsiisi sihipäraselt kasutataud ja lisatud sinna juurde EL-i abirahad, oleks vähemalt Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva tehtud ja selle kolmanda, Tallinn-Tartu teeks nüüd kasvõi laenuga. Kuna meil valitsus elab max. ühe perioodi kaupa, siis ei saagi miskit suuremat tehtud. Mingid tasulised teed Eestis on absurd, sest alternatiivne tasuta tee näiteks Tallinn-Pärnu puhul puudub ja ka Tallinn-Tartu alternatiiv Piibe maantee on pigem poolik lahendus.
00
Peeedu 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
No laen tuleb tagasi maksta koos protsendiga.
Eestis on seda ehitage ja meie järelmaksame või rendime pikki aastaid kasutanud nii riik kuiga omavalitsused.
Alguses on uhke tunne ja naabrid kadedad aga pärast aastaid tagantjärgi maksmist. Riigi puhul vast on asi anonüümsem aga KOV-s on murel enamasti nimi ja nägu. Saan sust aru aga maksame veel N aastat seda laenu ja mitte ei saa"

Kujutan ette, et 20 aastat vana tee tahab juba rohkem putitamist ning kui tee laiem siis kulud suuremad. Ning kui vahepeal teda alakasutati siis polnud hea investeering.
Aga samas lubatakse meile valimistel mingit teist asja emapalka, tasuta haridust, sest teede tõttu ja miskit muud tegemata mis praegu on enesestmõistetav. Aga kiirteed oleks jah olemas. Kardan, et kriitikt pälviks seisukord.
Valikute küsimus aga kui tsiteerida kodust klassikut siis" Noormees te tulete mulle mu oma rahaga kosja". Kõik mis tehakse või lubatakse teha maksame ise kinni. Poliitikutele on tähtis mulje, et konkreetne valija arvaks, et tema isiklikult saab rohkem vastu kui annab.
02
hello 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Selliste peedude ja selliste dogmade pärast polegi meil viimased 20 aastat midagi tehtud. Leedud, Poolad kõik investeerivad infrasse ja ehitavad 2+2 teid aga meile räägitakse isegi negatiivsete või null laenuintresside korral kui paha on ikka laenuraha eest investeeringuit teha mis teevad meie elu paremaks ja tõstavad turvalisust.
30
Peeedu 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Eesti on väga viletsas seisus elanike arvu poolest. Ehk igaüks panustab sama kilomeetrite hulga poolest rohkem kui suurema rahvaarvuga riik. Ja ei saa meilt läbi sõites sooja mere ja liivarandade juurde, et saaks suuri summasid läbivatelt turistidelt koguda kes on heameelega viieka -kümneka valmis viskama, et tagapingil vinguvaid lapsi peaks vähem aega taluma.

Aga ei saa öelda, et meil ei tehta. Narva poole on kõvasti tehtud ja tegemisel veel üks tähtis jupp. Samuti Tartu suunal. Pärnu poolel jah pigem naljakas 2 ja 1.
Muidugi kui sõita siis tahaks kohe.

Aga arvamuslugusid kirjutavad Figaro siin Figaro seal inimesed kes palju sõidavad neil teedel. Tubli osa elanikest sõidab oma endise väikevalla piires ja tõmbe(rajooni)keskusesse minek on neile suur asi. Teised teevad pikemaid sõite vaid mõne korra aastas kus tõeliselt kasutavad kiirteed.
Kusjuures ka Tallinnas on kümneid tuhandeid automobiliste kes kuuluvad nendesse kategooriatesse.

Kui tuleks reaalselt hakata tee kasutamise eest otse maksma või antaks valida kas kiirtee või teeks riigi raha eest midagi muud siis... Siis läheks see palavik paljudel kiiresti üle.

Tõe kriteerium on raha väljakäimine. Niisama nuriseda võib lõpmatult kõige üle.
02
Peeedu 6 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Rahvas tahab. Poliitikud lubavad ja mõtlevad mis maksu tõsta, et asi teoks teha.
Alkoaksiisiga oli hästi näha. Kõik sülitasid, kirusid röövivat riiki ja panid Lätti ostma. Isegi riigilt palgasaajad kleepisid autole maksud sõidavad Lätti klepsu.
Kui ehitatakse superteed ja pannakse kõvasti kütuseaksiisile otsa tormatakse samamoodi Lätti. Piiri ääres juba ammu näha, et paljud jutu järgi Eesti patrioodid teevad vene viisa, et tuua või paagitäis odavat kütust kuus. Sest meie riik olevat röövel. Naabri juures see või teine asi kõvasti odavam ja seega elu nagu lill. Ja see, et teed pole meie omadest laiemad pole probleem.
Selline on tegelik elu.
01
ahhh 5 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Venemaalt tulebki kütust tuua ,see on solkimata biokütusega ,mis põhjustab juba praegu lühikest aega kasutusel olnuna probleme autodel.
00
Peeedu 5 päeva tagasi Ebasobiv kommentaar
Ja ja tegelikult ei ehitatagi lähiajal midagi. Selleks peab tegema eeltööd. Olemasolevale teemaale kiirtee ei mahu ja paljudes kohtades pole kõrval maa riigi oma. Samuti on mõistlik kohati kurve ja pikki kõverusi välja triikida. Maanteeametil on kindlasti mingi visioon kuidas uued teed peavad kulgema aga maaomanike juures pole kaabumehed rahaportfelliga veel käinud. Ja mõni jonniks ja ei müüks ka lõppude lõpuks ja tuleks sundvõõrqandamise masinavärk tööle panna.
Edasi planeerinud, projektid, avalikud arutelud, keskkonnamõju hindamine. Siis ehitushanked.Võitja vaidlustamine. Äkki ka kohtuskäik.
Nii, et 23-26 teeme mingi arvestatava pikkusega jupi nagu Taavi Aas ütles on optimistlikreaalne. Aga mitte 300 kilomeetrit selleks ajaks nagu mõni populist püüab ullikesi uskuma panna.
00
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

FOTOD. Toimus hooaja viimane Vanatehnika lustisõit

FOTOD. Toimus hooaja viimane Vanatehnika lustisõit

Teisipäeva õhtul toimus hooaja viimane Vanatehnika lustisõit, mis seekord viis osalejad traditsioonilisest alguspaigast Nõmme turu parklas T1 Mall of Tallinna vaaterattaga sõitma. Lustisõite on korraldatud ...

Euroopa autoturg juulis kasvas ja augustis taas langes

Euroopa autoturg juulis kasvas ja augustis taas langes

Euroopa Liidus on tänavu kaheksa kuuga müüdud 10,5 miljonit uut sõiduautot, mida on 3,2% vähem kui mullu samal perioodil. Juulis näitas seni kerges languses olnud Euroopa autoturg kergeid kosumise märke ja ...

Eesti liikluse eripära: kui autojuhid on juhmid, paneme foore juurde

Eesti liikluse eripära: kui autojuhid on juhmid, paneme foore juurde(2)

Kas teedel on liiklusmärke ja valgusfoore parasjagu, palju või liiga palju? Märkide-fooride arv tuleneb muuhulgas liiklus­korraldusstandardist, ent lisaks lapib nende aina paisuv hulk ka eri sorti ...

Palju võimsust, null euroopalikkust

Palju võimsust, null euroopalikkust(5)

Eriti ülbe välimus ja Corvette’ilt laenatud mootor teevad Chevrolet Impala SS-ist ühe kõige lahedama 1990. aastate Ameerika auto. Euroopa maitsele vastavast sportsedaanist on asi siiski väga kaugel. Nagu on ...

Mugav, kuid märkamatu

Mugav, kuid märkamatu

Opel Astra mudelivärskendus keskendub eelkõige tehnikale, kütusesäästule ja kasutusmugavusele. Eelkäijast veidi erineva kujuga kroomliistud iluvõrel ning leedribad esituledes on ainsad silmatorkavad ...

Kuulsad youngtimer ’id: Kaunis ja kiire

Kuulsad youngtimer ’id: Kaunis ja kiire

Alfa Romeo GTV ja selle lahtine sõsar Spider on argikasutusse väga halvad, kuid hobiks peaaegu et täiuslikud autod. Alfa Romeo oli küll juba 1980ndate keskpaigas varakama Fiati omandusse läinud, kuid ...

Charles Leclerc – erand Ferrari sõitjate seas

Charles Leclerc – erand Ferrari sõitjate seas

Aastakümneid on Ferrari tiim eelistanud palgata piisavate kogemustega ja palju saavutanud sõitjaid ning selles suhtes on Charles Leclerc üllatav erand.  Ajateljel käesolevast hooajast tagasi liikudes ...

 
Finaaletapp oli ettearvamatu ja vaatemänguline

Finaaletapp oli ettearvamatu ja vaatemänguline

Aravetel vahelduvates ilmaoludes sõidetud Eesti meistrivõistluste VII etapp pakkus üllatusi võistluspäeva algusest peale. Nii mõnigi tiitel oli veel jagamata, rada päeva peale kuivamas ja põnevus seega ...

Ogier’ võit tõstis pinget

Ogier’ võit tõstis pinget

Türgi rallil noppisid veidi üllatuslikult kaksikvõidu Citroëni sõitjad. Sébastien Ogier’ esikoht muutis tiitlijahi pingelisemaks, sest Ott Tänak oli tehnilise rikke tõttu sunnitud võistluse pooleli jätma.

240 kõnet on teinud eCalli süsteemid häirekeskusesse

240 kõnet on teinud eCalli süsteemid häirekeskusesse

Kuidas töötab uutel autodel pruugitav eCalli süsteem, kui tihti see häirekeskusesse helistab ja kui palju on päriselt abi tarvis läinud? Sõiduautomaailmas teeb eCalli süsteem alles esimesi samme, sest ...

AUTOPÄEVIK: Kuhu kadusid pidurid?

AUTOPÄEVIK: Kuhu kadusid pidurid?

Plaks! Ringraja-Volga piduripedaal käis põhja ja pidurid olidki läinud. Puudus teoreetilinegi võimalus, et ma järgmisse kurvi ära mahun. Volga pidurid olid auto ehitanud Erko Eriste ja minu pead vaevanud ...

Esimene Kia Cee’d: tipus mitte, aga küllaltki hea

Esimene Kia Cee’d: tipus mitte, aga küllaltki hea

Esimese põlvkonna Cee’diga tegi Kia suure kvaliteedi­hüppe ning parandas ka kasutusomadusi. Kunagised Korea autod olid sellised, et tootjad ei tahaks neid parema meelega enam isegi mäletada: odavad küll, ...

Väljast kullakarvaline

Väljast kullakarvaline

Hyundai i30 N Line näeb edev välja ja teeb päris ilusat häält, aga sõidab nagu tavaline väikekeskklassi auto. Ilmselt otsis Hyundai midagi tavalise i30 ja väga sportliku i30 N-i vahele. Esimene on igati ...

Uus tippmootor klapib Talismaniga

Uus tippmootor klapib Talismaniga

Renault Talismani uus 225hobujõuline tippmootor sobib hästi soliidse sedaani põhiolemusega. Jättes erandid ja ekstravagantsused kõrvale, vaevalt et keskklassi sedaa­ni tüüpostja-kasutaja vigurdamist kuigi ...

 
KOLUMN. Ots: Euroliidu uusi saavutusi

KOLUMN. Ots: Euroliidu uusi saavutusi(1)

Eesti keeles nimetatakse kuuriks testikeskkonda, kus viiakse läbi WLTP saastetesti septembrist kehtima hakanud uusimat osa. Euro 6d-TEMP EVAP-ISC nõuetele vastavuse kontrollimiseks pannakse testitav auto 48 ...

Autolehe 18. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 18. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Frankfurdi autonäitus. Uued autod 2020: elekter jõuab argipäeva Tänavuse Frankfurdi autonäituse peamine märksõna oli mõistagi elekter, mis jõuab suuremas või väiksemas mahus väga paljudesse 2020. aasta ...

Kas murrang tuleb?

Kas murrang tuleb?(2)

Meeldivad teile elektriautod või mitte, aga Volkswagen ID.3 on oluline auto. Mitte oma liigi kiireim, kalleim, odavaim ega ka edevaim, küll aga selline, millest võib sõltuda elektriautonduse tulevik Euroopas ...

Küsimus lugejalt: Kas võin ise auto tulekustutit kontrollida?

Küsimus lugejalt: Kas võin ise auto tulekustutit kontrollida?

Kuulsin hiljuti, et tulekustutit võib ka ise kontrollida, et see tehnoülevaatusel kehtiks. Kas see on tõesti tõsi? Seni on ju kogu aeg erinevad asutused selle eest raha nõudnud. Kuidas see kontrollimine ...

Uus Volkswagen e-up! maksab alla 20 000 euro

Uus Volkswagen e-up! maksab alla 20 000 euro(4)

2020. aasta esimeste kuude jooksul jõuab esindustesse uuenenud elektriline Volkswagen e-up!, mille baashind jääb veidi alla 20 000 euro.  Tegu on praegu pakutavaist kõige odavama uue elektriautoga. ...

Välismaalt tellitakse aina enam elektrisõidukeid, mida toll Eestisse ei luba

Välismaalt tellitakse aina enam elektrisõidukeid, mida toll Eestisse ei luba(1)

Maanteeameti teatel on viimasel ajal olnud juhtumeid, kus tellitud elektrisõidukite puhul selgub alles Eesti tollis, et need ei vasta Euroopa Liidu nõuetele ning piirilt neid edasi ei lasta. Kui sõiduk ...

 
Silberauto uueks omanikuks saab Veho

Silberauto uueks omanikuks saab Veho

Skandinaavia üks suuremaid automüüjaid Veho ostab Silberauto ettevõtted Eestis ja Leedus. Veho ja Silberauto leping hõlmab nelja ettevõtte – Silberauto AS, Silberauto Eesti AS, Silberauto UAB, AS Silwi ...

Maanteeamet tunnustab liiklusohutuse edendajaid

Maanteeamet tunnustab liiklusohutuse edendajaid(1)

Maanteeamet annab juba 11. korda välja Liiklusohutuse auhinda, millega tunnustatakse liiklusohutuse ja –hariduse edendajaid.  Auhinna nominente saavad kõik esitada kuni esitada 21. oktoobrini. Auhinnad ...

Wiesmann naaseb uue autoga

Wiesmann naaseb uue autoga

2014. aastal pankrotti läinud Saksa väiketootja naaseb retrodisainiga sportautoga. Ühelt poolt räägitakse "uhiuuest autost", mida arendatakse nime all Project Gecko, teisalt tunnistatakse, et eriti disaini ...

Audi meelitab Robert Kubicat oma DTM sarja tiimi

Audi meelitab Robert Kubicat oma DTM sarja tiimi

Audi mootorispordijuht Dieter Gass tunnistas, et on pidanud läbirääkimisi Williamsi F1 tiimi sõitja Robert Kubica esindajatega meelitamaks poolakat DTM sarja. Robert Kubica tänavused etteasted F1 sarjas ...

Hyundai esitles elektriautot uude turismiautode sarja

Hyundai esitles elektriautot uude turismiautode sarja

Hyundai on teine autotootja, kes sai valmis elektriauto järgmiseks aastaks planeeritud turismiautode sarja ETCR. Hyundai Veloster N ETCR autoga alustatakse testisõite septembri lõpus. Planeeritud ...

F1: Pirelli alustas testisõite 18-tolliste rehvidega

F1: Pirelli alustas testisõite 18-tolliste rehvidega(4)

2021. aastal võetakse F1 sarjas kasutusele 18-tollised rehvid seniste 13-tolliste asemel ja Pirelli katsetas uusi rehve esimest korda Paul Ricardi rajal. Testisõit toimus Renault eelmise aasta autoga ja ...

Tults tegi Eesti driftihooaja superfinaalides puhta töö

Tults tegi Eesti driftihooaja superfinaalides puhta töö(5)

Nädalavahetusel Laitses toimunud Eesti drifti meistrivõistluste superfinaalides tegi Eesti tippdriftija Mihkel Norman Tults puhta töö võites Eesti meistritiitli ja parima kvalifitseeruja tiitli. Samas ...

 
Elektribussist saab vesinikuhübriid

Elektribussist saab vesinikuhübriid

Kui praegu sõidab elektrimootoriga linnaliinibuss Mercedes-Benz eCitaro maksimaalse 12 liitiumioonakuga ühe laadimisega kuni 170 km, siis 2021. aastal saab see uue põlvkonna liitiumioonakud, millega ...

Rallikrossi MM-sarjas tõusis liidriks Timmy Hansen

Rallikrossi MM-sarjas tõusis liidriks Timmy Hansen

Timmy Hansen võitis rallikrossi MM-võistluste eelviimase etapi Lätis, Bikernieki rajal, ja tõusis sarja uueks liidriks. Enne Lätis toimunud etappi juhtis MM-sarja Andreas Bakkerud (Audi), kes alustas ...

Rene Rast kindlustas DTM sarja meistritiitli

Rene Rast kindlustas DTM sarja meistritiitli

Nürburgringil toimunud Saksamaa turismiautode meistrisarja DTM eelviimasel etapil kindlustas tänavuse meistritiitli Rene Rast. Ainsana ohustas Rene Rasti tiitlivõitu enne Nürburgringi etappi Nico Müller, ...

Vanameister Yvan Muller noppis kaks esikohta WTCR sarja etapil

Vanameister Yvan Muller noppis kaks esikohta WTCR sarja etapil

Hiinas sõidetud turismiautode MK-sarja WTCR etapil võitis kolmest sõidust kaks Yvan Muller, aga sarja uueks liidriks kerkis Norbert Michelisz. Ningbo ringrajal Hiinas toimunud esimese ja kolmanda ...

F1: Williams jätkab Mercedese mootoritega

F1: Williams jätkab Mercedese mootoritega

Williamsi F1 võistkond pikendas lepingut Mercedesega ja jätkab ka järgmised kuus aastat Saksa autotootja jõuallikate kasutamist. Williams on Mercedese mootorite jõul kihutanud F1 sarjas alates 2014. ...

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes-Benz ehitas sinimustvalge ideeauto Vision Mercedes Simplex, kuid seda mitte Eesti tervitamiseks, vaid hoopis meenutamaks autoajaloos olulist 1901. aastat. 118 aastat tagasi veeres Nizzas peetud ...

Robot säästab keremastiksit

Robot säästab keremastiksit

Audi katsetab Ungaris Györi autotehases keremastiksit pritsivat robotit, mis olevat nii kiire ja täpne, et säästvat võrreldes inimesega iga auto kohta hulga aega ja mitu kilo materjali, kuid seda tulemuse ...

 
Politsei võtab telefoninäppijad pihtide vahele

Politsei võtab telefoninäppijad pihtide vahele(4)

Kui sul on halb komme roolis olles telefoni näppida, siis tea: alanud nädalal on lõpuks lootust selle eest ka karistada saada! Viimase 12 kuu jooksul on sõiduki juhtimise ajal mobiiltelefoni kasutanud 69% ...

145 000 € vana Mini eest?!

145 000 € vana Mini eest?!

Peab see vast olema sõge armastus vana Mini vastu, kui oled valmis selle eest välja käima 145 500 eurot! Just sellise hinnaga Briti firma David Brown Automotive aga kõigest 60autolise partiina valmistatavat ...

Saksamaa elektriautokahvel: soodustused või hoopis uued maksud?

Saksamaa elektriautokahvel: soodustused või hoopis uued maksud?

Saksamaa massilise elektriautostamise vahenditena näeb maailma suurim autotootja Volkswagen muuhulgas ostusoodustuse laiendamist ka pruugitud autodele, väiksemat maksukoormust elektrimootoriga tööautole ...

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Rallikrossi EM-võistluste viimasel etapil Lätis, Bikernieki rajal saavutas Janno Ligur kolmanda koha. Juba eelsõitudes head minekut näidanud Ligur saavutas oma poolfinaalis teise koha ja startis finaalsõitu ...

Tuunime Urust: 782 hj ja 1032 Nm

Tuunime Urust: 782 hj ja 1032 Nm(3)

Siiani peamiselt Ferraride tuunimisega tuntust kogunud Novitec võttis vahelduseks ette Lamborghini poolmaastikuauto Urus. 4liitrine biturbo-V-8 krutiti hõlpsasti ühendatava tarkvarakarbiku abiga märgatavalt ...

Paul Aron teenis ebaõnnest hoolimata lisapunkte

Paul Aron teenis ebaõnnest hoolimata lisapunkte

Saksa F4 sarja eelviimasel etapil Hockenheimi ringrajal saavutas Paul Aron neljanda ja üheksanda koha ning püsib kokkuvõttes 7. kohal. Kuigi eestlasel vabatreeningud kõige paremini ei kulgenud, sõitis ta ...

FOTOD. Ralli: Sebastien Ogier saavutas esikoha Türgi rallil

FOTOD. Ralli: Sebastien Ogier saavutas esikoha Türgi rallil

Türgi ralli võitis Sebastien Ogier, kes vähendas tublisti vahet punktitabelis MM-sarja liidrina jätkava Ott Tänakuga. Võistluse viimase päeva kolmel esimesel kiiruskatsel keegi suuremaid riske ei võtnud ja ...

 
FOTOD. Aravetel sõideti kardispordi Eesti meistrivõistluste viimane etapp

FOTOD. Aravetel sõideti kardispordi Eesti meistrivõistluste viimane etapp

Kardispordi Eesti meistrivõistlused lõppesid võidusõiduga Aravete rajal. Ülevaade viimasest etapist ja meistrivõistlustest ilmuvad 18. septembri Autolehes. Tulemused leiate: speedhive.mylaps.com Fotod: ...

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas(5)

Türgi ralli laupäevaste kiiruskatsete järel juhib võistlust Sebastien Ogier, kes möödus tiimikaaslasest Esapekka Lappist 12. kiiruskatsel. Päev algas dramaatiliselt kahele tiitlipretendendile, sest esimesel ...

FOTOD. Ralli: Lappi lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on kaheksas

FOTOD. Ralli: Lappi lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on kaheksas

Türgi rallit juhib avapäeva järel Citroeni sõitja Esapekka Lappi tiimikaaslase Sebastien Ogieri ja Hyundai sõitja Thierry Neuville’i ees. Kiviste ja karmide teeoludega Türgi rallil kujunes avapäev oodatult ...

Nüüd on ka Škodal oma elektriauto

Nüüd on ka Škodal oma elektriauto(12)

Škoda esitles Frankfurdi autonäitusel oma 124aastase ajaloo esimest elektriautot. Citigoe iV paneb sõitma elektrimootor, mille põhinäitajad on 83 hobujõudu ja 212 njuutonmeetrit. Sõiduulatuseks teatab Škoda ...

FOTOD. Hyundai minevikust mõjutatud tulevikuauto

FOTOD. Hyundai minevikust mõjutatud tulevikuauto (3)

Hyundai uusim ideeauto nimega 45 viitab margi elektriautodele tulevikus, kuid on samal ajal inspireeritud ajaloolisest Pony Coupe Conceptist. Pony Coupe sündis 45 aastat tagasi, sellest ka ideeauto ...

Mini tõi müügile "hõljuvad" veljekapslid

Mini tõi müügile "hõljuvad" veljekapslid(2)

Mini omanikud saavad nüüdsest tellida oma sõidukitele erilised veljekapslid. Originaalvarustuse valikusse kuuluvad kapslid ei pöörle koos rattaga, vaid neil olev logo püsib ka sõidu ajal horisontaalsena. ...

FOTOD. Hiina elektriauto sai 48tollise ekraani

FOTOD. Hiina elektriauto sai 48tollise ekraani(5)

Hiina autotootja Byton esitles Frankfurdi näitusel elektriautot M-Byte, millest leiab 48tollise kaarduva ekraani. Byton lisab, et tegemist on kõige suurema ekraaniga seeriaautol maailmas. Ekraane on autos ...

 
FOTOD. Cupra elektriline sportdžiip: 306 hj ja 450 km sõiduulatus

FOTOD. Cupra elektriline sportdžiip: 306 hj ja 450 km sõiduulatus(3)

Cupra ideeauto Tavascan kujutab endast elektrilist sportdžiipi, mille kaks elektrimootorit arendavad 306 hobujõudu ja 77 kWh aku annab 450kilomeetrise sõiduulatuse. Nimi Tavascan tuleneb küla nimest ...