AUTONDUS

Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota teatas, et 2020. aastal alustatakse vesinikubusside tootmisega. Koostöös Portugali bussitootja CaetanoBus SA-ga valmistatavad sõiduvahendid hakkavad tööle linnaliikluses. Tehnilise poole pealt ...

MOOTORISPORT

Mercedes võitis tiitli

Mercedes võitis tiitli

Suzuka ringrajal sõidetud Jaapani GP võitis suurepärase etteaste teinud Valtteri Bottas, ühtlasi kindlustas Mercedes Suzukas konstruktorite meistritiitli. Nädalavahetusel Jaapanit tabanud taifuun lõi sassi ...

AUTOTÖÖSTUS

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Neil päevil 25 aastat tagasi sündis Škoda Felicia, kõigi tänaste Škoda mudelite ammune eelkäija. Just mudelist Felicia algas 1994. aasta oktoobris Tšehhi margi ümbersünd kaasaegseks firmaks, nagu me Škodat ...

PROOVISÕIDUD

Neljas Forester: hea metsa-, põllu- ja ka linnamehele

Neljas Forester: hea metsa-, põllu- ja ka linnamehele

Elu neljanda põlve Subaru Foresteriga on üsna igav, see ei lagune kuigivõrd ja erinevalt vanematest vendadest ei torka ka selle välimus silma. Minevikust mäletame Subarut kui autotootjat, mille ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

Esimene Škoda Superb valmis juba 1934. aastal. Nii nagu ka praegu, oli 1930. aastate Superb margi esindusmudel. Aastatel 1934 kuni 1949 tehti neid autosid aga õige napilt: veidi üle tuhande. Esialgu oli ...

LIIKLUS

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale(10)

Täna kell 15 langetas kütusefirma Circle K Eesti populaarseimate mootorikütuste hindu alla 1,3 euro liitri kohta. Liiter 95 miles mootoribensiini ja D miles diislikütust maksab Circle K teenindusjaamades ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Kas DSG lõpp?

AUTOPÄEVIK: Kas DSG lõpp?

Eelmises päevikus väljendasin muret eesootavate ebameeldivuste pärast. End ootamatult ilmutanud probleemi sümptomid olid värsked ja diagnoosi veel toona panna ei söandanud. Sõidan suurema osa oma sõitudest, ...

Biolisandipaanika ei rauge

Biolisandiga bensiin ja diislikütus näivad viimase aja uudiste valguses olevat tõelised mootorilõhkujad või vähemalt masinaseiskajad. Mida siis teha, et mitte biolisandi ohvriks langeda? Lihtsalt õudne, ...

KOMMENTAARID (23)

Paanikaks on ka põhjus 28 august 2019 11:49 Ebasobiv kommentaar
Eesti kütuseäri on varem valmis seganud kõikvõimalikest põlevollustest, mis aktsiisivabad, mingit kokteili, mida müüdi meile bensiini pähe. Kõik, kes on tankinud meil ja "vanas Euroopas" on see vahe ilmselge ammu.
Nüüd sai sellele kokteilile lisada veel mingit "biolisandit", mis selle kokteili veelgi sürrealistlikumaks muutis.
Nüüd ollakse ka diisli kallal- see oli varem siiski solkimata.
Kõik teie heaolu ja ärikate õnne nimel.
Juhhei!
121
maakas 28 august 2019 12:23 Ebasobiv kommentaar
Kui kütus reaalselt segab masinate toimimist, siis ei ole tegemist paanikaga vaid on probleem kütustega.
160
Elmar Ots 28 august 2019 23:54 Ebasobiv kommentaar
Kust konkreetselt tangiti ja mida ning mis täpsemalt juhtus, maakas? Kui Sul on midagi asjalikku öelda, kirjuta mulle elmar.ots@auto24.ee
Siiani on enamik jutte olnud mingi plää-plää a la "mulle tundus, et paraplaan kukkus alla biolisandi süül", "kui ilm läheb külmaks, küll siis bussid jäävad seisma" jne.
18
............... 29 august 2019 6:32 Ebasobiv kommentaar
Bensukas auto millele tehas näeb ette et võib 95e10 kasutada, paraku oli aga tühikäik peale tankimist väga halb(lonkas nagu oleks üks silinder kergesti tagant ära) Sai puhtalt 98 peale mindud ja anomaalia kadus.
30
BM 29 august 2019 9:03 Ebasobiv kommentaar
Täpselt sama kogemus eelmisega: üpriski värske BMW, millel on lubatud kasutada 95e10, ei töötanud peale biolisandi tulekut enam nii ühtlaselt kui enne ja kiirendamisel oli tunne, et mootor tahab vahele jätta. Täpselt sama täheldasin ka Soomes tangitud 95e10-ga enne veel, kui Eestis biolisandit hakati kasutama. 98-ga probleem kadus ja mootor töötab ideaalselt.
40
hipu 29 august 2019 11:03 Ebasobiv kommentaar
Selle asemel et liigselt muretseda,
võiks minna bemmi esindusse ja lasta ära diagnoosida, mis autol viga on.
Kui auto on garantii all, siis võibolla vahetatakse seal pooled asjad ära, võibolla saab lahendatud.
Kui korda ei õnnestu teha, siis saab ametlikke pöördumisi tegema hakata ja VÕIBOLLA keegi Eestis saaks lõpuks nii suure kella külge, et asja võetakse käsile, etanoolilisandi enda.

Pisivirina peale ei tehta midagi.
14
Peeedu 29 august 2019 11:12 Ebasobiv kommentaar
Minu autol probleeme pole. Isegi kui kütus on kuu-kaks kanistris seisnud töötab.
Samas tuttavad motokrossi inimesed juba varem panid tähele, et eelmise või kindlasti üleeelmine nädal tangitud kütuse puhul võidusõidus punn põhjas tekkisid probleemid.
Nüüd kõik läinud aspeni peale üle. Sellega on kindel, et töötab ka punn põhjas tõrgeteta.
Eks bensiini pole tõsikeemiku jaoks üldse olemas. Ei saa kirjutada mingit kindlat valemit, et see on bensiin. On mingid normid palju on aromaatseid süsivesikuid lubatud ja millised on aurusmistemperatuurid. Nii, et tegu võib olla üpris eripalgelise seguga mis tankimispüstolist tuleb.
20
maakas 29 august 2019 11:51 Ebasobiv kommentaar
Elmar Ots, ma päris kirjasõpra ei otsi. Seega kirjeldan enda kogemust siin. Tänaseks on mu murutraktor (kahesilindriline 15hj Kawasaki mootor, neli takti) 13 aastat tööd teinud. Eelmise aasta kevadel ajasin murutraktori kuurist välja nagu tavaliselt. Tegin mõned ettevalmistused. Masin käima ja mõne hetke pärast nagu puterdab ja tahab välja surra. Selge, ma polnud eelmisel hooajal küünlaid vahetanud. Vaatasin, et küünlad tahmased ja veidi niisked. Vahetasin küünlad ära. Algul (15 min) käis ilusasti ja siis jälle puterdab, küünal maha ei olnud tahmane. Testisin, et kui õhuklappi veidi kinni lükata, siis käib normaalselt. Järelikult ei saa bensiini kätte. Vahetasin filtri, mida polnud ka ammu vahetanud. Viga ei kadunud. Lõpuks võtsin karbussi lahti ja avastasin sealt vee. Puhastasin karbussi, masin hakkas ilusti tööle. Varasematel aastatel pole mingit jama olnud ja isegi siis mitte, kui üks talv seisis õues katte all. Kasutasin seda biolisandiga bensiin 95 edasi. Selle aasta kevadel jälle sama kepp. Nüüd teadsin kohe karbussi jama kahtlustada. Nii oligi. Vesi karbussis. Peale seda kasutan bensiin 98. Vaatab, mis järgmine kevad toob.
40
. 29 august 2019 13:05 Ebasobiv kommentaar
Paar-kolm aastat tagasi oli lisandit vist kuni 5% ja nüüd ajasin seni seisnud käsiniiduki kuuri alt välja, mingi tilk oli paagis, pumpasin bensu üles ja käivitus esimesest tõmbest. Niiet säilis see bensiin küll ja kas ta praegu nii katastroofiliselt halb on oma kümne protsendiga, ei ole kindel. Kindel on aga see, et kõik niidukitootjad soovitavad, kui mitte ei nõua, paagi tühjendamist enne hooajavahelist seismajätmist. Kondents on puhtfüüsikaline teema ja tekib ta meil probleemideta kui ühel päeval on õues -25 ja teisel +5.
Aga ostke Alexelast, sest nemad väidetavalt ei lisa praegu midagi.
30
maakas 29 august 2019 14:41 Ebasobiv kommentaar
Kusjuures just viimastel aastatel olen sügisel masina niiöelda tühjaks sõitnud. Aga algusaastatel olen jätnud masina ületalve nii nagu juhtus ning mingeid probleeme ei esinenud. Võibolla on masin lihtsalt vanaks jäänud? Tavaliselt ju jamade tekkimisel masina vanusele vihjatakse, et vaata sa oled sellega ju nii palju sõitnud, mida sa siis loodad?
10
maakas 29 august 2019 14:59 Ebasobiv kommentaar
Lisaks. Loodan, et mingite kütusedirektiividega kunstlikult masinaid peesse ei keerata.
10
. 29 august 2019 16:00 Ebasobiv kommentaar
Seda vahtu, et niidukid ja saed lähevad nüüd peeti, on viimasel ajal palju klopitud ja esinevad meedias just müüjad- remontijad. Aga nagu alati, pole välja toodud mingeid numbreid. Kui ikka oled pikaajaline müüja-hooldaja, siis peaks ju olema mingi statistika, palju aastas töid tehakse ja palju nüüd sel aastal juurde tekkinud. Võib olla käivadki remondis need 10+ vanad riistad, mida siiani pole näpitud ning lõpuks hakkavad üles ütlema. Oleks täielikult süüdi bensiin, oleks ilmselt kõik riistad selle kevade-suvega koolenud, aga tundub, et töötatakse edasi. Või on siis hakatud massiliselt 98-t kasutama. Kusjuures endalgi kõikidel pillidel 98 sees. Nii igaks juhuks, sest ei taha ka see loll olla, kellel juhtub. Aga autod eestis sõidavad ja vaevalt, et kõik nüüd 98-t ostavad.
01
Elmar Ots 29 august 2019 16:44 Ebasobiv kommentaar
Seda, et bensiin 95E10 ja FAMEga segatud diislikütus DB7 ei kannata pikka, mitu kuud kestvat säilitamist, on ka kütusemüüjad ise selgelt öelnud. Nagu ka seda, et niidukid-saed tankige pigem 98 või Aspeniga.
Näiteks Neste väitel kasvas bensiini 98 müük tänavu 2-3 korda, 5-10% pealt seega 30% ligi nagu see on ka näiteks meiesarnase vana sõiduautopargiga Soomes.
Ja eelkirjutaja "." märgib õigesti, et kondensvesi tekib kütusesüsteemi sõltumata sellest, mis bensiin ja kui kaua sul paagis loksub ;) Nagu ka seda, et Alexela müüb siiani täisfossiilkütust. Seda saab aga ka teistest jaamadest, nt Circle K biovaba 98 jne
20
Jaanus 29 august 2019 21:39 Ebasobiv kommentaar
Elmar Ots, Teie üks postitus maakale oli küll nüüd ääretult ebaproffesionaalne. Loodan, et saite ise ka sellest aru.
Aga rääkides sellest biosolgist võin teha konkreetsest automootorist pilte mis lahti võetud peale biosolgi sisse kallamist. Pihusteid keerab tuksi, plokikaaned võivad saada kannatada jne. See biosolgi haip ilmselt ikka sellest, et saaks inimesed veel suuremasse tarbimishullusesse tõmmata. Ei mu hobiauto ega ka igapäeva sõidu auto saa kunagi enam nii saastavaks kui seda on uue auto ehitamine. Arengumaades auto varuosade tootjate korstnad suitsevad nii mis hirmus, kogu saaste lastakse loodusesse ja ei huvita ühtegi ajakirjanikku ega autofirma bossi loodushoid-las rumal eurooplane plekib kõik kinni. Miks Te Elmar ei uuri miks ei pea suured autofirmad samade reegilte järgi toimetama kui näiteks uus alustav ettevõtja samas kategoorias?
Ei ole mittemingisugust paanikat, on tõsine mure. See, et mingi punt arulagedaid arvas, et mootoreid lõhkuv biolisandiga kütus on hea mõte, ei tähenda, et selle arvamuse tagajärjed on positiivsed loodusele ja inimese tervisele.
Samamoodi nagu päikesepaneelide tootmine reostab loodust rohkem kui kunagi varem, teeb seda ka seesama biosolk- tuleb lihtsalt osata suuremalt mõelda ja veidikene ka teha uurimustööd. See, et euroopa oma mürgise saasta Aafrikasse saadab, ei tee meid veel eeskujulikeks keskkonnateadlasteks.
Alustaks üldse sellest mõistest nimega bio? Millest on tehtud? Mitu inimest nälga suri, et jäme eurooplane endale sai autosse selle jama sisse valada?
Miks autotootjad biosaasta tuleku peale rõõmust käsi kokku lõid? Ikka sellepärast, et inimeste autod hakkasid suurel kiirusel lagunema. See aga paneb inimesed uusi autosid ostma. Vesi autotootjate veskile.
Ilma mõistuseta maailma parandama minnes kiirendatakse maailma hävingut kordades.
Kui Te Elmar soovite saada reaalset infot biosaasta kahjulikkuse kohta minge käige läbi autolammutused, autoremondi töökojad ja ka vanametalli platsid. Saate endale pildi kohe selgemaks ja oma blää blää mõmina sisukaks jutuks muuta. Uurige lammutustes kuidas viimasel ajal mootorite müük läheb. Kas on kasutatud mootorite ostmine suurenenud? Kas vanametalliplatsidesse jõuab järjest enam kokku jooksud mootoritega vanemaid autosid ja kolage foorumites. Praegune käitumine on igatahes Teie poolt ääretult kahetsusväärne.
50
Peeedu 30 august 2019 10:21 Ebasobiv kommentaar
Kahjuks ei näita romulas mootorite müük suurt midagi. Jah millalgi suureneb aga miks eelmine pekki läheb. Viimasel ajal on palju nähtud mootoreid mille õli näiteks näeb jube välja. Vahetusevälbast mitu korda üle lastud.
Inimestele on auto rnasin kodumasin ja teda ei hoia ja teadmatusest rikutakse rohkem kui varem. Ka hodomeetri manipuleerimise suhtes ollakse vähemteadlikud ja mõni nö bioohver võib vanadusse hoopis surra.
Teiseks on mingi paratamatu tsükkel, et ühest perioodist on palju autosid.Ja raha küsimus kas vana lagunemisel ostetakse uus või remonditakse vana.
Nii, et subjektiivselt romulate äri suureneb -väheneb aga alusmaterjal ei ole stabiilne ja selline tulemus ei ole eriti statistiliselt objektiivne.
01
. 30 august 2019 11:32 Ebasobiv kommentaar
Jaanuse kõrgemotsioonide ajel küsiks, et on sul kindlaid andmeid romulate mootorimüügi suurenemise kohta või niisama lahmid? Sul on pilte ühe mootori kohta, aga kas on tõendeid, et probleemi tekitas just biokütus?
Sellise jutu peale tundub, et kogu eesti autopark peaks tänase seisuga surnud olema ja romulad mootoritest tühjad, aga vist ei ole?
01
See ei ole 30 august 2019 14:11 Ebasobiv kommentaar
paanika vaid nördimus, et meid sunnitakse oma enda raha eest kallima hinnaga kehvemat toodet tarbima ja kõik asjapulgad teevad sealjuures näo pähe, nagu oleks see kõik üks väga hea ja ilus asi. Meie turul kauplevate kütusemüüjate aususes ei ole enam ammu kindel, erinevatel ajaperioodidel on nad essu kütuse pähe müümisel kõik osalised olnud. eelmise aasta teema naabrite juures: https://eestinen.fi/2018/09/kahtlus-soomes-neste-uus-kutus-vois-autod-ara-rikkuda/ Pole küll esmane artikkel, kus aeti samuti jura stiilis, et ehk olete ise kuskil midagi "odavat" sisse tankinud, meil on kõik korras. Kuna tegu oli ilmselt liiga mõjukate klientide sõidukitega, siis saatis kohalik diiler kütuseproovid tehasesse ja sealt saadud vastusega tehti kütusemüüjale selgeks, et maksku oma saasta tekitatud kahju kinni. Algses artiklis olid ka Audid mainitud aga ju siis ei soovinud nad sellist meediakajastust ja hilisemates https://eestinen.fi/2018/10/neste-leidis-soomes-vea-ules-miks-autodel-hairetuled-suttisid/ on ainult mersusid mainitud. Arvate, et see kütus nüüd utiliseeriti? Arvake uuesti, segatakse mingi partii korralikumaga ja paisatakse kuhugi ääremaale müüki. Sama teema selle: https://www.aripaev.ee/uudised/2019/04/25/poola-loikas-labi-vene-nafta-tee-druzba-juhtmes kütusega. Mingis hilisemas artiklis mainis keegi asjapulk, et ega selle kütusega muud teha polegi, kui segada kvaliteetsemaga ja üritada normidesse mahtuda. St. kõik muu on liiga kulukas. Normid võivad aga riigiti erinevad olla ja see ei pruugi üldsegi Must manner olla, kuhu see kraam lõpuks maabub, meie tarbijakaitse ja kontrollametid on võimelised vaid turumüüjate käsi väänama.
Isiklikud kogemused selle E bensuga:
Neil aastat vana opel, mis peaks probleemideta E10-ga töötama, võttis kohaliku E5-ga kuumal ilmal (üle +23) kiirendades ja järsematel tõusudel sarnase hääle sisse kui 93-ga sõitma pidav mosse peale 76-e tankimist. Katsetatud korduvalt, Soomes mitme erineva tankimise tulemusena ei teinud ta ka E10-e peale teist nägugi. Kütusekulu tõusis selle E5-ga eelmine talv umbes liitri jagu linnas ja 0,5l maanteel. Peale jaani läksin 98-a peale üle, kulu langes ja ka rahaliselt (küll mõni sent ainult) tuleb odavam, lisaks on auto erksam.
Karpadega tsikkel (91a V2) hakkas gaasi maha lastes paukuma, kolisin peale teist paagitäit 98 peale üle, tuletorud läksid küll lillakaks aga kütusekulu sain 6,0-i pealt tagasi 5,4 peale ja käib (eriti külmalt) ühtlasemalt.
Pritsungiga V2 sööb mõlemat aga külmalt (esimesed 5...10 minutit) peale keerates on natuke pikema mõtlemisega, vist vajaks commanderi ümberseadistamist aga läksin sama teed mis teise rattaga, ehk siis 98 peale üle.
Kokkuvõtvalt: juhmite ametnike poolt peale sunnitud liigne kulu tarbijale, millel suures plaanis puudub igasugune positiivne effekt. Jäätmetest boigaasi tootmine ja selle autokütusena kasutamine oleks tunduvalt mõistlikum lahendus. Tuttav sõidab juba aastaid CNG autoga, rahaline kulu ~1/3 sama võimsusklassi bensukaga võrreldes ainuke häda on tanklate vähesus, säti sõite nagu vene ajal, tanklate järgi ja Läti piiri äärest väga kaugele minna ei maksa :) 9- bensupaak annab umbes 150 km lisa sõidukindluse aga mutub kähku tüütavaks tanklate otsimiseks reisi ajal.
00
Peeedu 30 august 2019 14:11 Ebasobiv kommentaar
Tegelikult peaks minema ju pekki ennekõike muud asjad mis kütusega kokku puutuvad. pihustid, pumbad. Ehk need kust kütus vahetult läbi käib.
Silindris on kütuse aur ja saalepoolepealt on kütusega kokkupuude kaudne. Kui õli lahjeneb kulunud kolvirõngaste ja umbes karterituulutuse pärast siis jama iga kütusega.
Peale selle biokütusega on olukord selline, et nüüd peab olema teatud tase. Enne oli väiksem tase kohtustuslik aga veel enne tegelikult võis biokomponent sees olla. Muidugi ei tohtinud ületada seda maagilist 10% mis osadele mootoritoitesüsteemidele ei sobi. Aga seda ju toodeti varem ja kui nõudmise pakkumise vahekord oli selline, et tasus sorts sisse panna siis ka pandi.
00
ahhh 30 august 2019 22:23 Ebasobiv kommentaar
See on Euroopa liidu kätemaks Diiselautode omanikele ,et need rivist välja viia suurte remondiarvetega ja sundida igasuguseid uusi junne ostma.
01
Jaz 31 august 2019 7:54 Ebasobiv kommentaar
Jätan hetkeks autod rahule, vaid üks märkus - eelmisel nädalal Emale ostetud uue auto kättesaamisel soovitas müügispetsialist vahetada õli tihedamalt kui praegune ettenähtud 15kkm välp, varsti pidi tehasejuhend ka tulema - no meil paberil veel ikka see eelnimetatu. Niiet midagi ilmselt ikka muutumas on kui juba tehasepoolne soovitus tulemas.
Isiklik kogemus-suvilas igasugu riistad streigivad rohkem kui varemalt, teist suve. Nüüd benss küll kas 98neste või viimasel ajal hoopis alexela aga jamad ikka. Paadimootori bensupumba diafragma, sama niiduki, trimmeri rikastuspump jne on remonti saanud. Külavahel sell kes asjaga tegeleb, igakord kui käin näitab peotäit deformeerunud väiketehnika membraane.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

F1 rikkad ja mõjukad

F1 rikkad ja mõjukad

Rikkus toob tihti endaga kaasa võimu ja võim omakorda rikkuse. F1-sarjaga seoses räägitakse harva nendest rikastest ja mõjukatest persoonidest, kes tagatubades niite tõmbavad ja otsuseid teevad. Kirjutab ...

Mazda CX-30: ilus ja hästi juhitav

Mazda CX-30: ilus ja hästi juhitav

Linnadžiipide iludusvõistluselt võiks Mazda CX-30 naasta kui mitte peapreemiaga, siis kõrge kohaga kindlasti. Ka juhitavus annab põhjust kiituseks. Linnadžiibid on popid ja nende arvukus aina kasvab, ...

SUUR TALVEREHVITEST: Temperatuurivimkad

SUUR TALVEREHVITEST: Temperatuurivimkad

Kuut naast- ja seitset lamellrehvi veebruaris Rootsis Arvidsjauris võrdlustestiks ritta seades hakkas ilm viskama vimkasid: äkki oli õues kuus soojakraadi ning siis jälle üle 20 miinus­kraadi. Tänu ...

Kuulsad youngtimer’id: Igamehe superauto

Kuulsad youngtimer’id: Igamehe superauto

Viienda põlvkonna Corvette ületas eelkäijat peaaegu igas mõttes ning oli oma aja kõige paremate sportautode kibe konkurent.

Kõrged hinnad, aga palju oste

Kõrged hinnad, aga palju oste

Suviselt soe vanatehnikalaat Mannheimis Saksamaal tõi kokku kümneid tuhandeid entusiaste, kes said omavahel kaupa teha kolme päeva jooksul ja kogunisti 26hektarilisel laadaalal. Euroopa suurimaks nimetatav ...

Lugeja küsib: Millised on Põhjamaadesse mõeldud talverehvid?

Lugeja küsib: Millised on Põhjamaadesse mõeldud talverehvid?(1)

Kuna kuulume Põhjamaade hulka ja meil on talvel päriselt külm, siis oleks kõige õigem kasutada nn Nordic-rehve, aga kuidas saab neid eristada Kesk-Euroopa rehvidest? Rehvide tähistuse järgi on võimatu aru ...

AUTOPÄEVIK: Kas DSG lõpp?

AUTOPÄEVIK: Kas DSG lõpp?

Eelmises päevikus väljendasin muret eesootavate ebameeldivuste pärast. End ootamatult ilmutanud probleemi sümptomid olid värsked ja diagnoosi veel toona panna ei söandanud. Sõidan suurema osa oma sõitudest, ...

 
Mercedes B-klass: praktiline, aga silmapaistmatu

Mercedes B-klass: praktiline, aga silmapaistmatu

Mahtuniversaaliliku kerega Mercedes-Benz B-klass on avara sõitjateruumiga üsna praktiline pereauto.  Mercedes-Benz esitles 1997. aastal esimest korda esiveolist väikeautot, A-klassi. Kaheksa aastat hiljem, ...

Vanatehnikaga Karpaatides

Vanatehnikaga Karpaatides

17-liikmeline sõpruskond võttis ette nädalase reisi Ukraina Karpaatides. Teekond läbiti kuue vanasõidukiga. Juba mõnda aega on Facebooki kaudu Vana­tehnika Ringsõidu nime all korraldatud mõnepäevaseid ...

Võimas ja hea varustusega

Võimas ja hea varustusega

Värskenduskuuri läbinud Volkswagen Passat Alltrack on suur ja praktiline, sõidab mugavalt ning rahule võib jääda ka baasvarustusega. Põhimõtteliselt on ju Alltracki värskendused samad mis esiveolisel ...

KOLUMN. Vau: Mõnel ainult õigused

KOLUMN. Vau: Mõnel ainult õigused

Viimasel ajal tunnen, et ma pole enam nii tähelepanelik autojuht kui varem. Pisukese eneseanalüüsi järel leidsin ka põhjuse. Ei, selleks pole telefon või laps tagaistmel, selleks on hoopis piirkiirus, millest ...

Autolehe 23. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 23. oktoobri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Uuendatud E-klass saab peagi valmis Mercedes valmistub välja tooma uuendatud E-klassi, millel muutub kosmeetiliselt nähtavasti rohkem kui tehniliselt. Autolehe toimetaja tabas maskeerimisülikonnas E-klassi ...

2. seeria Gran Coupé: veel üks nišimudel BMW-lt

2. seeria Gran Coupé: veel üks nišimudel BMW-lt

BMW jätkab nišimudelite lainel: uusim mudel kannab nime 2. seeria Gran Coupé ja kujutab endast esiveolist sedaani, mida sportliku kuju tõttu turundatakse hoopis kupee pähe. Mudeleid lisanimega Gran Coupé ...

 
VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

VIDEO. Nissan tutvustab uues külastuskeskuses tulevikutehnoloogiaid

Nissan avab järgmisel aastal Yokohamas oma peakorteri lähedal uue keskuse, kus tutvustab margi ajalugu, praeguseid tooteid ja tehnoloogiaid, aga ka nägemusi tuleviku autondusest. Ühtlasi plaanitakse Nissan ...

Volkswagen teeb uue Golfi esmaesitlusest otseülekande

Volkswagen teeb uue Golfi esmaesitlusest otseülekande(7)

Kõik huvilised saavad kaheksanda põlvkonna Golfi maailmaesitlust jälgida aadressil www.volkswagen-newsroom.com/en/live-stream-5455. Algab see sel neljapäeval (24. oktoobril) kell 19:00 ning kestab kella ...

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Renault toob turule vesinikuga töötavad tarbesõidukid

Kütuseelemendiga Renault KANGOO Z.E. Hydrogeni esitletakse juba tänavuse aasta lõpus, Renault MASTER Z.E. Hydrogeni aga järgmisel aastal. Renault on vesinikuautosid arendanud alates 2014. aastast. Nüüd ...

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

FOTOD. Škoda Superbil täitus 85 aastat

Esimene Škoda Superb valmis juba 1934. aastal. Nii nagu ka praegu, oli 1930. aastate Superb margi esindusmudel. Aastatel 1934 kuni 1949 tehti neid autosid aga õige napilt: veidi üle tuhande. Esialgu oli ...

Renault, Volvo, Hyundai ja teised panustavad koos autode küberturvalisusesse

Renault, Volvo, Hyundai ja teised panustavad koos autode küberturvalisusesse

Üheskoos investeeritakse küberturvalisusesse 27 miljonit eurot.  Häkkerite eest moodsaid autosid kaitsev Upstream Security sai tuntud autotootjatelt, kindlustus- ja muudelt autondusega seotud ettevõtetelt ...

Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Elektrivormelite uus hooaeg algab kuu aja pärast

Formula E uue hooajaga tehakse algust novembri lõpus ja eelmisel nädalal toimusid neli päeva kestnud ametlikud testisõidud. Elektrivormelite kuuendal hooajal lisanduvad tiimide hulka ka Mercedese ja Porsche ...

NASCAR sarjas selgusid kaheksa finalisti

NASCAR sarjas selgusid kaheksa finalisti

NASCAR sarjas sõideti eelmisel nädalavahetusel 32. etapp, mille järel selgusid need kaheksa sõitjat, kes jätkavad heitlust tiitlile. Viimasele neljale etapile läheb sarja liidrina vastu Kyle Busch (Toyota), ...

 
Bloodhound LSR esimest korda kõrbe seadistuses

Bloodhound LSR esimest korda kõrbe seadistuses

Maismaa kiirusrekordit jahtivat Bloodhound LSR-i näidati esmakorselt alumiiniumratastel ehk n-ö kõrbe seadistuses, millega hakatakse suuri kiirusi püüdma. Nagu Autoleht.ee möödunud reedel kirjutas, siirdus ...

Inglismaal taastati haruldane Itaalia sportauto Bizzarrini 5300 GT

Inglismaal taastati haruldane Itaalia sportauto Bizzarrini 5300 GT

Haruldaste vanade autode taastamisega tegelev Thornley Kelham esitles oma viimast kätetööd. Tegemist on Briti rockansambli Coldplay bassimängijale Guy Berrymanile kuuluva sportautoga Bizzarrini 5300 GT, ...

Audi A6 saab pistikuhübriidi

Audi A6 saab pistikuhübriidi

Audi täiendab oma pistikuhübriidide rivi luksusautode keskklassi sõidukiga. Eelnevalt on vastava jõuallika saanud nii A7, A8, Q5 kui ka Q7 mudelid. A6 TFSI 55 e quattro hübriidajam on koos kaheliitrise ...

VIDEO: Porsche Taycan osaleb uues Star Wars´i filmis

VIDEO: Porsche Taycan osaleb uues Star Wars´i filmis

20. detsembril esilinastub uus Star Wars´i film „Rise of the Skywalker“, kus antakse roll ka Porsche elektrilisele sportautole Taycan. Porsche avaldas täna lühikese videoklipi, kus näidatakse põgusalt koostööd ...

Tehnisintellekt ka tuleviku Hyundail

Tehnisintellekt ka tuleviku Hyundail

Hyundai tutvustas uut ja innovaatilist kiirusehoidikut, mida juhib tehisintellekt. Praegusel kujul on tegemist veel arendusfaasis oleva tootega. Hyundai inseneride sõnul hakkab tehisintellektiga ...

Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota vesinikubussid said tootmisküpseks

Toyota teatas, et 2020. aastal alustatakse vesinikubusside tootmisega. Koostöös Portugali bussitootja CaetanoBus SA-ga valmistatavad sõiduvahendid hakkavad tööle linnaliikluses. Tehnilise poole pealt ...

Kevin Hansen võitis TitansRX rallikrossisarja meistritiitli

Kevin Hansen võitis TitansRX rallikrossisarja meistritiitli

Tänavu esimest korda toimunud TitansRX rallikrossisarja meistriks krooniti rootslane Kevin Hansen venna Timmy Hanseni ja Toomas Heikkineni ees. Esteringil toimunud viimase etapi sõidud võitsid Jerome ...

 
Paul Aron saavutas Itaalia F4 sarjas kolmanda koha

Paul Aron saavutas Itaalia F4 sarjas kolmanda koha

Paul Aron lõpetas Itaalia F4 sarja kokkuvõttes kolmanda kohaga ja saavutas uustulnukate arvestuses kindla esikoha. Viimasel etapil Monza ringrajal kihutati kõik kolm võistlussõitu märjal rajal ja see tõi ...

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine(13)

Volvo XC90 teine põlvkond oli esimene "uue ajastu" Volvo, mis sai kohe vägagi populaarseks ning pälvis kiirelt ka kena portsu erinevaid auhindasid. Paraku, nagu esimeste vasikatega ikka, olid ka uuel XC90-l ...

FOTOD. Saksamaal peeti Euroopa suurimat vanatehnikalaata

FOTOD. Saksamaal peeti Euroopa suurimat vanatehnikalaata

Läinud nädalavahetusel toimus Saksamaal Mannheimis vanatehnikalaat Veterama, mis on väidetavalt omasuguste seas Euroopa suurim. Mida 26hektarilisel maa-alal müüa pakuti, näeb lisatud galeriist. Laadast ...

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale

Circle K langetas bensiini ja diisli hinna 1,299 peale(10)

Täna kell 15 langetas kütusefirma Circle K Eesti populaarseimate mootorikütuste hindu alla 1,3 euro liitri kohta. Liiter 95 miles mootoribensiini ja D miles diislikütust maksab Circle K teenindusjaamades ...

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Škoda Felicia tähistab 25. sünnipäeva 

Neil päevil 25 aastat tagasi sündis Škoda Felicia, kõigi tänaste Škoda mudelite ammune eelkäija. Just mudelist Felicia algas 1994. aasta oktoobris Tšehhi margi ümbersünd kaasaegseks firmaks, nagu me Škodat ...

Ralli: Mads Östberg osaleb Austraalia rallil Citroen WRC autoga

Ralli: Mads Östberg osaleb Austraalia rallil Citroen WRC autoga

Citroeni tiim paneb MM-sarja viimasel etapil Austraalias välja ka kolmanda WRC auto, mille rooli istub Mads Östberg. Norralase osalemise eesmärgiks on aidata Sebastien Ogieri juhul kui MM-tiitli saatus on ...

Jüri Vips stardib järgmisel nädalal Super Formula etapil

Jüri Vips stardib järgmisel nädalal Super Formula etapil

Tänavu FIA F3 sarja kokkuvõttes neljanda kohaga lõpetanud Jüri Vips osaleb järgmisel nädalal Jaapani Super Formula sarja viimasel etapil. Jüri Vips asendab Suzuka ringrajal toimuvast etapist eemale jäävat ...

 
FOTOD. BMW 2. seeria Gran Coupe, veel üks nišimudel

FOTOD. BMW 2. seeria Gran Coupe, veel üks nišimudel(9)

BMW üllitas veel ühe nišimudeli: 2. seeria Gran Coupe kujutab endast esi- või nelikveolist sedaani, mida sportliku kuju tõttu turundatakse hoopis kupee pähe. 2. seeria Gran Coupe on üle 4,5 meetri pikk ja ...

Rekordijaht algab: Bloodhound LSR sihib tänavu 800 km/h-d

Rekordijaht algab: Bloodhound LSR sihib tänavu 800 km/h-d

Vahepeal soikunud kiirusrekordiprojekt Bloodhound LSR liigub edasi, lähinädalatel toimuvad testid Lõuna-Aafrikas peaks päädima kiirusega 800 km/h. Rekorditiim jõudis äsja Hakskeenpani kõrbesse, kus on ...

Lamborghini Huracán tegi Gallardole ära

Lamborghini Huracán tegi Gallardole ära(1)

Lamborghini tehases valmis sel nädalal Huracán järjenumbriga 14 022, mis tähendab, et see tõusis populaarsemaks kui margi eelmine põhimudel Gallardo. Gallardosid tehti kümneaastase tootmisperioodi ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel seisavad otsustavad sõidud ees Paul Aronil, kes võistleb Itaalia F4 sarja viimasel etapil Monzas. Enne viimase etapi kolme sõitu püsib Aron kokkuvõttes kindlalt kolmandal kohal, aga ...

Elektri, gaasi ja diisliga

Elektri, gaasi ja diisliga

Scania uue põlvkonna linna- ja linnalähiliinibuss Citywide on praegusest mudelist kuni 15% ökonoomsem, ergonoomilisema juhikoha, valgusrikkama ja mahukama sõitjateruumi ning parema juhitavusega. Jõuallikaks ...

PILDID: Uus Octavia tuleb ilusam

PILDID: Uus Octavia tuleb ilusam(20)

Škoda lubab neljanda põlvkonna Octavia ehitada praegusest ilusama – luukpära saab külgvaates üpris kupeelik, ennustavad täna avaldatud visandid. Hoogsat joont rõhutavad suured rattad, moekam esiosa ning ...

F1: Konkurentidel on kahtlusi Ferrari mootori legaalsuses

F1: Konkurentidel on kahtlusi Ferrari mootori legaalsuses(1)

Mitu F1 tiimi on saatnud FIA-le kirju palvega uurida Ferrari mootori vastavust tehnilistele reeglitele. Konkurentides on tekitanud kahtlusi Ferrari poolt tänu jõuallikale saavutatud kiirus viimastel ...

 
Hübriidlimusiiniga 46 km elektri jõul

Hübriidlimusiiniga 46 km elektri jõul(11)

Pistikuhübriid Audi A8 L 60 TFSI e quattro sõidab elektri jõul kuni 46 km, kuid suudab samas 449 hj ja 700 Nm abiga kiirendada 0-100 km/h 4,9 sekundiga ning saavutada tippkiiruseks 250 km/h. Elektri jõul ...

Volvo päästab maailma

Volvo päästab maailma

Volvo tahab aastatel 2018-2025 vähendada enda valmistatud autode elutsükli süsinikujalajälge 40 protsendi võrra ning saada 2040. aastaks kliimaneutraalseks firmaks. Peale autode osalise ja täieliku ...

Ratastoolitakso muutus samaväärseks tavataksoga

Ratastoolitakso muutus samaväärseks tavataksoga(3)

Tallinnas läksid liikvele esimesed kolm Tulika Takso ratastoolitaksot Volkswagen Caddy Maxi, mida saab tellida ööpäevaringselt ning sarnaselt tavataksoga siis, kui vaja sõita. Taksofirma teatel on ...

Elektritõuksid talvepuhkusele

Elektritõuksid talvepuhkusele

Citybee lõpetas elektriliste tõukerataste rendihooaja. Kuue kuuga tehti firma tõuksidega Baltimaades 468 700 sõitu. Citybee alustas tõukerattarendiäri kevadel esmalt Leedus ning seejärel Lätis ja Eestis. ...

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km

Esimene elektri-Volvo: 408 hj ja üle 400 km(2)

Volvo esimene elektriauto, XC40 lisanimega Recharge on nelikveoline 408 hj väike linnadžiip, mille laadimisvälp on tootja kinnitusel üle 400 km (WLTP). Auto konstruktsioon sarnaneb teiste nelikveoliste ...

Euroopa autoturg tegi hüppelise tõusu

Euroopa autoturg tegi hüppelise tõusu

Septembris müüdi Euroopa Liidu riikides enam kui 1,2 miljonit uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta septembri tulemuse 14,5%, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Tõus oli ...

Kuulsad youngtimer’id: Katusega, mis vallutas maailma

Kuulsad youngtimer’id: Katusega, mis vallutas maailma

Mercedes-Benz SLK pole 1990. aastate keskpaigas saabunud rodsteri-kabrioletilaines kõige sportlikum, kuid kõige tehnoloogia­rikkam auto võib-olla küll. Mercedes-Benz näitas väikest rodsterit ideeautona juba ...

 
Uus Yaris on lühem ja säästlikum kui eelkäija

Uus Yaris on lühem ja säästlikum kui eelkäija(3)

Neljanda põlvkonna Toyota Yaris saab ainult kolmesilindrilised mootorid, auto pikkust kärbiti veidi, et sellega oleks hõlpsam linnas liigelda. Uut Yarist tutvustatakse märksõnadega „kompaktsus” ja ...