AUTONDUS

FOTOD. Hobiautod Trabandist Ferrarini kogunesid Riias

FOTOD. Hobiautod Trabandist Ferrarini kogunesid Riias

Riias toimus hooaja üks viimaseid suuremaid hobiautode kogunemisi Youngtimer Cars&Coffee. Automuuseumi hoovis ning Bikernieki rajal toimunud üritusele registreeriti üle 200 auto. Fotod: Pille Russi

MOOTORISPORT

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Rallikrossi EM-võistluste viimasel etapil Lätis, Bikernieki rajal saavutas Janno Ligur kolmanda koha. Juba eelsõitudes head minekut näidanud Ligur saavutas oma poolfinaalis teise koha ja startis finaalsõitu ...

AUTOTÖÖSTUS

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes-Benz ehitas sinimustvalge ideeauto Vision Mercedes Simplex, kuid seda mitte Eesti tervitamiseks, vaid hoopis meenutamaks autoajaloos olulist 1901. aastat. 118 aastat tagasi veeres Nizzas peetud ...

PROOVISÕIDUD

Kõigi aegade võimsaim Vespa

Kõigi aegade võimsaim Vespa(2)

Vespa motorollerite tippmudel GTS Super 300 ei ehmata superbike’i-laadse dünaamikaga, kuid päris nobe on see „lendav taburett” siiski ning ilus ja kvaliteetne pealekauba.    Itaallaste 74. aastat tegutsev ...

PÄEVAUUDISED

Volkswagen uuendab oma embleemi

Volkswagen uuendab oma embleemi(1)

Frankfurdi autonäituse eel avaldas Volkswagen oma uue embleemi ja kaubamärgi kujunduse. Uus kahemõõtmeline Volkswageni logo on senisest selgem ja lihtsam ning sel kasutatakse uut sinist tooni. Uuele ...

LIIKLUS

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!(10)

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus(5)

204-seeria C-klassi Mercedes-Benz on mulle algusest peale väga meeldinud, kevadel avanes hea võimalus selline osta. Hoidsin turul ammu silma peal, juhuks kui müügile peaks tulema mõni 3,5liitrise mootoriga ...

Biolisandipaanika ei rauge

Biolisandiga bensiin ja diislikütus näivad viimase aja uudiste valguses olevat tõelised mootorilõhkujad või vähemalt masinaseiskajad. Mida siis teha, et mitte biolisandi ohvriks langeda? Lihtsalt õudne, ...

KOMMENTAARID (23)

Paanikaks on ka põhjus 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Eesti kütuseäri on varem valmis seganud kõikvõimalikest põlevollustest, mis aktsiisivabad, mingit kokteili, mida müüdi meile bensiini pähe. Kõik, kes on tankinud meil ja "vanas Euroopas" on see vahe ilmselge ammu.
Nüüd sai sellele kokteilile lisada veel mingit "biolisandit", mis selle kokteili veelgi sürrealistlikumaks muutis.
Nüüd ollakse ka diisli kallal- see oli varem siiski solkimata.
Kõik teie heaolu ja ärikate õnne nimel.
Juhhei!
121
maakas 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kui kütus reaalselt segab masinate toimimist, siis ei ole tegemist paanikaga vaid on probleem kütustega.
160
Elmar Ots 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kust konkreetselt tangiti ja mida ning mis täpsemalt juhtus, maakas? Kui Sul on midagi asjalikku öelda, kirjuta mulle elmar.ots@auto24.ee
Siiani on enamik jutte olnud mingi plää-plää a la "mulle tundus, et paraplaan kukkus alla biolisandi süül", "kui ilm läheb külmaks, küll siis bussid jäävad seisma" jne.
18
............... 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Bensukas auto millele tehas näeb ette et võib 95e10 kasutada, paraku oli aga tühikäik peale tankimist väga halb(lonkas nagu oleks üks silinder kergesti tagant ära) Sai puhtalt 98 peale mindud ja anomaalia kadus.
30
BM 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Täpselt sama kogemus eelmisega: üpriski värske BMW, millel on lubatud kasutada 95e10, ei töötanud peale biolisandi tulekut enam nii ühtlaselt kui enne ja kiirendamisel oli tunne, et mootor tahab vahele jätta. Täpselt sama täheldasin ka Soomes tangitud 95e10-ga enne veel, kui Eestis biolisandit hakati kasutama. 98-ga probleem kadus ja mootor töötab ideaalselt.
40
hipu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Selle asemel et liigselt muretseda,
võiks minna bemmi esindusse ja lasta ära diagnoosida, mis autol viga on.
Kui auto on garantii all, siis võibolla vahetatakse seal pooled asjad ära, võibolla saab lahendatud.
Kui korda ei õnnestu teha, siis saab ametlikke pöördumisi tegema hakata ja VÕIBOLLA keegi Eestis saaks lõpuks nii suure kella külge, et asja võetakse käsile, etanoolilisandi enda.

Pisivirina peale ei tehta midagi.
14
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Minu autol probleeme pole. Isegi kui kütus on kuu-kaks kanistris seisnud töötab.
Samas tuttavad motokrossi inimesed juba varem panid tähele, et eelmise või kindlasti üleeelmine nädal tangitud kütuse puhul võidusõidus punn põhjas tekkisid probleemid.
Nüüd kõik läinud aspeni peale üle. Sellega on kindel, et töötab ka punn põhjas tõrgeteta.
Eks bensiini pole tõsikeemiku jaoks üldse olemas. Ei saa kirjutada mingit kindlat valemit, et see on bensiin. On mingid normid palju on aromaatseid süsivesikuid lubatud ja millised on aurusmistemperatuurid. Nii, et tegu võib olla üpris eripalgelise seguga mis tankimispüstolist tuleb.
20
maakas 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Elmar Ots, ma päris kirjasõpra ei otsi. Seega kirjeldan enda kogemust siin. Tänaseks on mu murutraktor (kahesilindriline 15hj Kawasaki mootor, neli takti) 13 aastat tööd teinud. Eelmise aasta kevadel ajasin murutraktori kuurist välja nagu tavaliselt. Tegin mõned ettevalmistused. Masin käima ja mõne hetke pärast nagu puterdab ja tahab välja surra. Selge, ma polnud eelmisel hooajal küünlaid vahetanud. Vaatasin, et küünlad tahmased ja veidi niisked. Vahetasin küünlad ära. Algul (15 min) käis ilusasti ja siis jälle puterdab, küünal maha ei olnud tahmane. Testisin, et kui õhuklappi veidi kinni lükata, siis käib normaalselt. Järelikult ei saa bensiini kätte. Vahetasin filtri, mida polnud ka ammu vahetanud. Viga ei kadunud. Lõpuks võtsin karbussi lahti ja avastasin sealt vee. Puhastasin karbussi, masin hakkas ilusti tööle. Varasematel aastatel pole mingit jama olnud ja isegi siis mitte, kui üks talv seisis õues katte all. Kasutasin seda biolisandiga bensiin 95 edasi. Selle aasta kevadel jälle sama kepp. Nüüd teadsin kohe karbussi jama kahtlustada. Nii oligi. Vesi karbussis. Peale seda kasutan bensiin 98. Vaatab, mis järgmine kevad toob.
40
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Paar-kolm aastat tagasi oli lisandit vist kuni 5% ja nüüd ajasin seni seisnud käsiniiduki kuuri alt välja, mingi tilk oli paagis, pumpasin bensu üles ja käivitus esimesest tõmbest. Niiet säilis see bensiin küll ja kas ta praegu nii katastroofiliselt halb on oma kümne protsendiga, ei ole kindel. Kindel on aga see, et kõik niidukitootjad soovitavad, kui mitte ei nõua, paagi tühjendamist enne hooajavahelist seismajätmist. Kondents on puhtfüüsikaline teema ja tekib ta meil probleemideta kui ühel päeval on õues -25 ja teisel +5.
Aga ostke Alexelast, sest nemad väidetavalt ei lisa praegu midagi.
30
maakas 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kusjuures just viimastel aastatel olen sügisel masina niiöelda tühjaks sõitnud. Aga algusaastatel olen jätnud masina ületalve nii nagu juhtus ning mingeid probleeme ei esinenud. Võibolla on masin lihtsalt vanaks jäänud? Tavaliselt ju jamade tekkimisel masina vanusele vihjatakse, et vaata sa oled sellega ju nii palju sõitnud, mida sa siis loodad?
10
maakas 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Lisaks. Loodan, et mingite kütusedirektiividega kunstlikult masinaid peesse ei keerata.
10
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Seda vahtu, et niidukid ja saed lähevad nüüd peeti, on viimasel ajal palju klopitud ja esinevad meedias just müüjad- remontijad. Aga nagu alati, pole välja toodud mingeid numbreid. Kui ikka oled pikaajaline müüja-hooldaja, siis peaks ju olema mingi statistika, palju aastas töid tehakse ja palju nüüd sel aastal juurde tekkinud. Võib olla käivadki remondis need 10+ vanad riistad, mida siiani pole näpitud ning lõpuks hakkavad üles ütlema. Oleks täielikult süüdi bensiin, oleks ilmselt kõik riistad selle kevade-suvega koolenud, aga tundub, et töötatakse edasi. Või on siis hakatud massiliselt 98-t kasutama. Kusjuures endalgi kõikidel pillidel 98 sees. Nii igaks juhuks, sest ei taha ka see loll olla, kellel juhtub. Aga autod eestis sõidavad ja vaevalt, et kõik nüüd 98-t ostavad.
01
Elmar Ots 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Seda, et bensiin 95E10 ja FAMEga segatud diislikütus DB7 ei kannata pikka, mitu kuud kestvat säilitamist, on ka kütusemüüjad ise selgelt öelnud. Nagu ka seda, et niidukid-saed tankige pigem 98 või Aspeniga.
Näiteks Neste väitel kasvas bensiini 98 müük tänavu 2-3 korda, 5-10% pealt seega 30% ligi nagu see on ka näiteks meiesarnase vana sõiduautopargiga Soomes.
Ja eelkirjutaja "." märgib õigesti, et kondensvesi tekib kütusesüsteemi sõltumata sellest, mis bensiin ja kui kaua sul paagis loksub ;) Nagu ka seda, et Alexela müüb siiani täisfossiilkütust. Seda saab aga ka teistest jaamadest, nt Circle K biovaba 98 jne
20
Jaanus 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Elmar Ots, Teie üks postitus maakale oli küll nüüd ääretult ebaproffesionaalne. Loodan, et saite ise ka sellest aru.
Aga rääkides sellest biosolgist võin teha konkreetsest automootorist pilte mis lahti võetud peale biosolgi sisse kallamist. Pihusteid keerab tuksi, plokikaaned võivad saada kannatada jne. See biosolgi haip ilmselt ikka sellest, et saaks inimesed veel suuremasse tarbimishullusesse tõmmata. Ei mu hobiauto ega ka igapäeva sõidu auto saa kunagi enam nii saastavaks kui seda on uue auto ehitamine. Arengumaades auto varuosade tootjate korstnad suitsevad nii mis hirmus, kogu saaste lastakse loodusesse ja ei huvita ühtegi ajakirjanikku ega autofirma bossi loodushoid-las rumal eurooplane plekib kõik kinni. Miks Te Elmar ei uuri miks ei pea suured autofirmad samade reegilte järgi toimetama kui näiteks uus alustav ettevõtja samas kategoorias?
Ei ole mittemingisugust paanikat, on tõsine mure. See, et mingi punt arulagedaid arvas, et mootoreid lõhkuv biolisandiga kütus on hea mõte, ei tähenda, et selle arvamuse tagajärjed on positiivsed loodusele ja inimese tervisele.
Samamoodi nagu päikesepaneelide tootmine reostab loodust rohkem kui kunagi varem, teeb seda ka seesama biosolk- tuleb lihtsalt osata suuremalt mõelda ja veidikene ka teha uurimustööd. See, et euroopa oma mürgise saasta Aafrikasse saadab, ei tee meid veel eeskujulikeks keskkonnateadlasteks.
Alustaks üldse sellest mõistest nimega bio? Millest on tehtud? Mitu inimest nälga suri, et jäme eurooplane endale sai autosse selle jama sisse valada?
Miks autotootjad biosaasta tuleku peale rõõmust käsi kokku lõid? Ikka sellepärast, et inimeste autod hakkasid suurel kiirusel lagunema. See aga paneb inimesed uusi autosid ostma. Vesi autotootjate veskile.
Ilma mõistuseta maailma parandama minnes kiirendatakse maailma hävingut kordades.
Kui Te Elmar soovite saada reaalset infot biosaasta kahjulikkuse kohta minge käige läbi autolammutused, autoremondi töökojad ja ka vanametalli platsid. Saate endale pildi kohe selgemaks ja oma blää blää mõmina sisukaks jutuks muuta. Uurige lammutustes kuidas viimasel ajal mootorite müük läheb. Kas on kasutatud mootorite ostmine suurenenud? Kas vanametalliplatsidesse jõuab järjest enam kokku jooksud mootoritega vanemaid autosid ja kolage foorumites. Praegune käitumine on igatahes Teie poolt ääretult kahetsusväärne.
50
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Kahjuks ei näita romulas mootorite müük suurt midagi. Jah millalgi suureneb aga miks eelmine pekki läheb. Viimasel ajal on palju nähtud mootoreid mille õli näiteks näeb jube välja. Vahetusevälbast mitu korda üle lastud.
Inimestele on auto rnasin kodumasin ja teda ei hoia ja teadmatusest rikutakse rohkem kui varem. Ka hodomeetri manipuleerimise suhtes ollakse vähemteadlikud ja mõni nö bioohver võib vanadusse hoopis surra.
Teiseks on mingi paratamatu tsükkel, et ühest perioodist on palju autosid.Ja raha küsimus kas vana lagunemisel ostetakse uus või remonditakse vana.
Nii, et subjektiivselt romulate äri suureneb -väheneb aga alusmaterjal ei ole stabiilne ja selline tulemus ei ole eriti statistiliselt objektiivne.
01
. 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Jaanuse kõrgemotsioonide ajel küsiks, et on sul kindlaid andmeid romulate mootorimüügi suurenemise kohta või niisama lahmid? Sul on pilte ühe mootori kohta, aga kas on tõendeid, et probleemi tekitas just biokütus?
Sellise jutu peale tundub, et kogu eesti autopark peaks tänase seisuga surnud olema ja romulad mootoritest tühjad, aga vist ei ole?
01
See ei ole 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
paanika vaid nördimus, et meid sunnitakse oma enda raha eest kallima hinnaga kehvemat toodet tarbima ja kõik asjapulgad teevad sealjuures näo pähe, nagu oleks see kõik üks väga hea ja ilus asi. Meie turul kauplevate kütusemüüjate aususes ei ole enam ammu kindel, erinevatel ajaperioodidel on nad essu kütuse pähe müümisel kõik osalised olnud. eelmise aasta teema naabrite juures: https://eestinen.fi/2018/09/kahtlus-soomes-neste-uus-kutus-vois-autod-ara-rikkuda/ Pole küll esmane artikkel, kus aeti samuti jura stiilis, et ehk olete ise kuskil midagi "odavat" sisse tankinud, meil on kõik korras. Kuna tegu oli ilmselt liiga mõjukate klientide sõidukitega, siis saatis kohalik diiler kütuseproovid tehasesse ja sealt saadud vastusega tehti kütusemüüjale selgeks, et maksku oma saasta tekitatud kahju kinni. Algses artiklis olid ka Audid mainitud aga ju siis ei soovinud nad sellist meediakajastust ja hilisemates https://eestinen.fi/2018/10/neste-leidis-soomes-vea-ules-miks-autodel-hairetuled-suttisid/ on ainult mersusid mainitud. Arvate, et see kütus nüüd utiliseeriti? Arvake uuesti, segatakse mingi partii korralikumaga ja paisatakse kuhugi ääremaale müüki. Sama teema selle: https://www.aripaev.ee/uudised/2019/04/25/poola-loikas-labi-vene-nafta-tee-druzba-juhtmes kütusega. Mingis hilisemas artiklis mainis keegi asjapulk, et ega selle kütusega muud teha polegi, kui segada kvaliteetsemaga ja üritada normidesse mahtuda. St. kõik muu on liiga kulukas. Normid võivad aga riigiti erinevad olla ja see ei pruugi üldsegi Must manner olla, kuhu see kraam lõpuks maabub, meie tarbijakaitse ja kontrollametid on võimelised vaid turumüüjate käsi väänama.
Isiklikud kogemused selle E bensuga:
Neil aastat vana opel, mis peaks probleemideta E10-ga töötama, võttis kohaliku E5-ga kuumal ilmal (üle +23) kiirendades ja järsematel tõusudel sarnase hääle sisse kui 93-ga sõitma pidav mosse peale 76-e tankimist. Katsetatud korduvalt, Soomes mitme erineva tankimise tulemusena ei teinud ta ka E10-e peale teist nägugi. Kütusekulu tõusis selle E5-ga eelmine talv umbes liitri jagu linnas ja 0,5l maanteel. Peale jaani läksin 98-a peale üle, kulu langes ja ka rahaliselt (küll mõni sent ainult) tuleb odavam, lisaks on auto erksam.
Karpadega tsikkel (91a V2) hakkas gaasi maha lastes paukuma, kolisin peale teist paagitäit 98 peale üle, tuletorud läksid küll lillakaks aga kütusekulu sain 6,0-i pealt tagasi 5,4 peale ja käib (eriti külmalt) ühtlasemalt.
Pritsungiga V2 sööb mõlemat aga külmalt (esimesed 5...10 minutit) peale keerates on natuke pikema mõtlemisega, vist vajaks commanderi ümberseadistamist aga läksin sama teed mis teise rattaga, ehk siis 98 peale üle.
Kokkuvõtvalt: juhmite ametnike poolt peale sunnitud liigne kulu tarbijale, millel suures plaanis puudub igasugune positiivne effekt. Jäätmetest boigaasi tootmine ja selle autokütusena kasutamine oleks tunduvalt mõistlikum lahendus. Tuttav sõidab juba aastaid CNG autoga, rahaline kulu ~1/3 sama võimsusklassi bensukaga võrreldes ainuke häda on tanklate vähesus, säti sõite nagu vene ajal, tanklate järgi ja Läti piiri äärest väga kaugele minna ei maksa :) 9- bensupaak annab umbes 150 km lisa sõidukindluse aga mutub kähku tüütavaks tanklate otsimiseks reisi ajal.
00
Peeedu 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Tegelikult peaks minema ju pekki ennekõike muud asjad mis kütusega kokku puutuvad. pihustid, pumbad. Ehk need kust kütus vahetult läbi käib.
Silindris on kütuse aur ja saalepoolepealt on kütusega kokkupuude kaudne. Kui õli lahjeneb kulunud kolvirõngaste ja umbes karterituulutuse pärast siis jama iga kütusega.
Peale selle biokütusega on olukord selline, et nüüd peab olema teatud tase. Enne oli väiksem tase kohtustuslik aga veel enne tegelikult võis biokomponent sees olla. Muidugi ei tohtinud ületada seda maagilist 10% mis osadele mootoritoitesüsteemidele ei sobi. Aga seda ju toodeti varem ja kui nõudmise pakkumise vahekord oli selline, et tasus sorts sisse panna siis ka pandi.
00
ahhh 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
See on Euroopa liidu kätemaks Diiselautode omanikele ,et need rivist välja viia suurte remondiarvetega ja sundida igasuguseid uusi junne ostma.
01
Jaz 2 nädalat tagasi Ebasobiv kommentaar
Jätan hetkeks autod rahule, vaid üks märkus - eelmisel nädalal Emale ostetud uue auto kättesaamisel soovitas müügispetsialist vahetada õli tihedamalt kui praegune ettenähtud 15kkm välp, varsti pidi tehasejuhend ka tulema - no meil paberil veel ikka see eelnimetatu. Niiet midagi ilmselt ikka muutumas on kui juba tehasepoolne soovitus tulemas.
Isiklik kogemus-suvilas igasugu riistad streigivad rohkem kui varemalt, teist suve. Nüüd benss küll kas 98neste või viimasel ajal hoopis alexela aga jamad ikka. Paadimootori bensupumba diafragma, sama niiduki, trimmeri rikastuspump jne on remonti saanud. Külavahel sell kes asjaga tegeleb, igakord kui käin näitab peotäit deformeerunud väiketehnika membraane.
10
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Tults tegi Eesti driftihooaja superfinaalides puhta töö

Tults tegi Eesti driftihooaja superfinaalides puhta töö(1)

Nädalavahetusel Laitses toimunud Eesti drifti meistrivõistluste superfinaalides tegi Eesti tippdriftija Mihkel Norman Tults puhta töö võites Eesti meistritiitli ja parima kvalifitseeruja tiitli. Samas ...

Elektribussist saab vesinikuhübriid

Elektribussist saab vesinikuhübriid

Kui praegu sõidab elektrimootoriga linnaliinibuss Mercedes-Benz eCitaro maksimaalse 12 liitiumioonakuga ühe laadimisega kuni 170 km, siis 2021. aastal saab see uue põlvkonna liitiumioonakud, millega ...

Rallikrossi MM-sarjas tõusis liidriks Timmy Hansen

Rallikrossi MM-sarjas tõusis liidriks Timmy Hansen

Timmy Hansen võitis rallikrossi MM-võistluste eelviimase etapi Lätis, Bikernieki rajal, ja tõusis sarja uueks liidriks. Enne Lätis toimunud etappi juhtis MM-sarja Andreas Bakkerud (Audi), kes alustas ...

Rene Rast kindlustas DTM sarja meistritiitli

Rene Rast kindlustas DTM sarja meistritiitli

Nürburgringil toimunud Saksamaa turismiautode meistrisarja DTM eelviimasel etapil kindlustas tänavuse meistritiitli Rene Rast. Ainsana ohustas Rene Rasti tiitlivõitu enne Nürburgringi etappi Nico Müller, ...

Vanameister Yvan Muller noppis kaks esikohta WTCR sarja etapil

Vanameister Yvan Muller noppis kaks esikohta WTCR sarja etapil

Hiinas sõidetud turismiautode MK-sarja WTCR etapil võitis kolmest sõidust kaks Yvan Muller, aga sarja uueks liidriks kerkis Norbert Michelisz. Ningbo ringrajal Hiinas toimunud esimese ja kolmanda ...

F1: Williams jätkab Mercedese mootoritega

F1: Williams jätkab Mercedese mootoritega

Williamsi F1 võistkond pikendas lepingut Mercedesega ja jätkab ka järgmised kuus aastat Saksa autotootja jõuallikate kasutamist. Williams on Mercedese mootorite jõul kihutanud F1 sarjas alates 2014. ...

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes Simplex: sinimustvalge, aga mitte Eesti auks

Mercedes-Benz ehitas sinimustvalge ideeauto Vision Mercedes Simplex, kuid seda mitte Eesti tervitamiseks, vaid hoopis meenutamaks autoajaloos olulist 1901. aastat. 118 aastat tagasi veeres Nizzas peetud ...

 
Robot säästab keremastiksit

Robot säästab keremastiksit

Audi katsetab Ungaris Györi autotehases keremastiksit pritsivat robotit, mis olevat nii kiire ja täpne, et säästvat võrreldes inimesega iga auto kohta hulga aega ja mitu kilo materjali, kuid seda tulemuse ...

Politsei võtab telefoninäppijad pihtide vahele

Politsei võtab telefoninäppijad pihtide vahele(2)

Kui sul on halb komme roolis olles telefoni näppida, siis tea: alanud nädalal on lõpuks lootust selle eest ka karistada saada! Viimase 12 kuu jooksul on sõiduki juhtimise ajal mobiiltelefoni kasutanud 69% ...

145 000 € vana Mini eest?!

145 000 € vana Mini eest?!

Peab see vast olema sõge armastus vana Mini vastu, kui oled valmis selle eest välja käima 145 500 eurot! Just sellise hinnaga Briti firma David Brown Automotive aga kõigest 60autolise partiina valmistatavat ...

Saksamaa elektriautokahvel: soodustused või hoopis uued maksud?

Saksamaa elektriautokahvel: soodustused või hoopis uued maksud?

Saksamaa massilise elektriautostamise vahenditena näeb maailma suurim autotootja Volkswagen muuhulgas ostusoodustuse laiendamist ka pruugitud autodele, väiksemat maksukoormust elektrimootoriga tööautole ...

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Janno Ligur tõusis rallikrossi EM-etapil poodiumile

Rallikrossi EM-võistluste viimasel etapil Lätis, Bikernieki rajal saavutas Janno Ligur kolmanda koha. Juba eelsõitudes head minekut näidanud Ligur saavutas oma poolfinaalis teise koha ja startis finaalsõitu ...

Tuunime Urust: 782 hj ja 1032 Nm

Tuunime Urust: 782 hj ja 1032 Nm(1)

Siiani peamiselt Ferraride tuunimisega tuntust kogunud Novitec võttis vahelduseks ette Lamborghini poolmaastikuauto Urus. 4liitrine biturbo-V-8 krutiti hõlpsasti ühendatava tarkvarakarbiku abiga märgatavalt ...

Paul Aron teenis ebaõnnest hoolimata lisapunkte

Paul Aron teenis ebaõnnest hoolimata lisapunkte

Saksa F4 sarja eelviimasel etapil Hockenheimi ringrajal saavutas Paul Aron neljanda ja üheksanda koha ning püsib kokkuvõttes 7. kohal. Kuigi eestlasel vabatreeningud kõige paremini ei kulgenud, sõitis ta ...

 
FOTOD. Ralli: Sebastien Ogier saavutas esikoha Türgi rallil

FOTOD. Ralli: Sebastien Ogier saavutas esikoha Türgi rallil

Türgi ralli võitis Sebastien Ogier, kes vähendas tublisti vahet punktitabelis MM-sarja liidrina jätkava Ott Tänakuga. Võistluse viimase päeva kolmel esimesel kiiruskatsel keegi suuremaid riske ei võtnud ja ...

FOTOD. Aravetel sõideti kardispordi Eesti meistrivõistluste viimane etapp

FOTOD. Aravetel sõideti kardispordi Eesti meistrivõistluste viimane etapp

Kardispordi Eesti meistrivõistlused lõppesid võidusõiduga Aravete rajal. Ülevaade viimasest etapist ja meistrivõistlustest ilmuvad 18. septembri Autolehes. Tulemused leiate: speedhive.mylaps.com Fotod: ...

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas(4)

Türgi ralli laupäevaste kiiruskatsete järel juhib võistlust Sebastien Ogier, kes möödus tiimikaaslasest Esapekka Lappist 12. kiiruskatsel. Päev algas dramaatiliselt kahele tiitlipretendendile, sest esimesel ...

FOTOD. Ralli: Lappi lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on kaheksas

FOTOD. Ralli: Lappi lõpetas avapäeva liidrina, Tänak on kaheksas

Türgi rallit juhib avapäeva järel Citroeni sõitja Esapekka Lappi tiimikaaslase Sebastien Ogieri ja Hyundai sõitja Thierry Neuville’i ees. Kiviste ja karmide teeoludega Türgi rallil kujunes avapäev oodatult ...

Nüüd on ka Škodal oma elektriauto

Nüüd on ka Škodal oma elektriauto(12)

Škoda esitles Frankfurdi autonäitusel oma 124aastase ajaloo esimest elektriautot. Citigoe iV paneb sõitma elektrimootor, mille põhinäitajad on 83 hobujõudu ja 212 njuutonmeetrit. Sõiduulatuseks teatab Škoda ...

FOTOD. Hyundai minevikust mõjutatud tulevikuauto

FOTOD. Hyundai minevikust mõjutatud tulevikuauto (3)

Hyundai uusim ideeauto nimega 45 viitab margi elektriautodele tulevikus, kuid on samal ajal inspireeritud ajaloolisest Pony Coupe Conceptist. Pony Coupe sündis 45 aastat tagasi, sellest ka ideeauto ...

Mini tõi müügile "hõljuvad" veljekapslid

Mini tõi müügile "hõljuvad" veljekapslid(2)

Mini omanikud saavad nüüdsest tellida oma sõidukitele erilised veljekapslid. Originaalvarustuse valikusse kuuluvad kapslid ei pöörle koos rattaga, vaid neil olev logo püsib ka sõidu ajal horisontaalsena. ...

 
FOTOD. Hiina elektriauto sai 48tollise ekraani

FOTOD. Hiina elektriauto sai 48tollise ekraani(5)

Hiina autotootja Byton esitles Frankfurdi näitusel elektriautot M-Byte, millest leiab 48tollise kaarduva ekraani. Byton lisab, et tegemist on kõige suurema ekraaniga seeriaautol maailmas. Ekraane on autos ...

FOTOD. Cupra elektriline sportdžiip: 306 hj ja 450 km sõiduulatus

FOTOD. Cupra elektriline sportdžiip: 306 hj ja 450 km sõiduulatus(3)

Cupra ideeauto Tavascan kujutab endast elektrilist sportdžiipi, mille kaks elektrimootorit arendavad 306 hobujõudu ja 77 kWh aku annab 450kilomeetrise sõiduulatuse. Nimi Tavascan tuleneb küla nimest ...

Kullo autoring ootab uusi õpilasi

Kullo autoring ootab uusi õpilasi(1)

Tallinna Huvikeskus Kullo võtab oma autoringi vastu 4.-11. klassi õpilasi. Õpitakse sõiduauto juhtimist, gabariitide tunnetamist, samuti auto valitsemist libedal teel. Sõidutunnid toimuvad kord nädalas, ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks Ott Tänaku heitlustele karmidel Türgi teedel võib nädalavahetusel kaasa elada ka teiste eestlaste sõitudele rahvusvahelistes sarjades. Paul Aronil seisab ees Saksa F4 meistrisarja eelviimane etapp ...

Ralli: Hyundai sõitjad noppisid avakatselt kaksikvõidu

Ralli: Hyundai sõitjad noppisid avakatselt kaksikvõidu

Türgi rallile anti start publikukatsega, millel võrdselt parima aja sõitsid välja Hyundai sõitjad Andreas Mikkelsen ja Thierry Neuville.  Kolmas oli 1,6 sekundit kaotanud Pontus Tidemand ja neljas ...

Orkaani ootuses ladustati DeLoreaneid

Orkaani ootuses ladustati DeLoreaneid

DeLorean Motor Company Florida avaldas oma facebooki lehel foto sellest, kuidas USA idarannikut räsiva orkaani Doriani ootuses koguti ümbruskonnast kokku kümned hinnalised DMC-12 sõidukid ning ladustati need ...

KASULIK: tulekustuti kontrolli võib ka ise teha

KASULIK: tulekustuti kontrolli võib ka ise teha(10)

Politsei manitseb liiklusjärelvalve keskuse facebooki lehel autojuhte mitte unustama kontrollimast oma sõiduki tulekustuteid. Kusjuures alati ei pea kustuti kontrolli tegema mõne ettevõtte juures, vaid seda ...

 
VIDEO: maailma pikim Ford Mustangite paraad

VIDEO: maailma pikim Ford Mustangite paraad

Euroopa Ford Mustangi omanikud püstitasid maailmarekordi, moodustades pikima sõiduautode paraadi, mis koosnes ainult Ford Mustangitest. Belgias liikvele asunud kolonni mahtus 1326 autot. Eelmine säärane ...

FOTOD. Ralli: Tänak oli testikatsel neljas, parima aja sõitis Meeke

FOTOD. Ralli: Tänak oli testikatsel neljas, parima aja sõitis Meeke

Türgi ralli testikatsel näitas parimat aega Kris Meeke, kes edestas sekundiga Hyundai sõitjat Andreas Mikkelseni. Kolmanda aja välja sõitnud Thierry Neuville kaotas 1,2 sekundiga ja Ott Tänaku aeg oli ...

Audi Al:Trail Quattro: tulevikunägemus maastikuautost

Audi Al:Trail Quattro: tulevikunägemus maastikuautost(2)

Audi fantaseerib sellest, milliste autodega me sõidame tulevikus ning tõi välja oma uue ideeauto Al:Trail Quattro, mis on isejuhtiv ning kasutab nelikveosüsteemis nelja elektrimootorit. Tegemist on Audi ...

Uus Renault Captur

Uus Renault Captur

Renault esitles Frankfurti autonäitusel menuka linnadžiibi teist põlvkonda. Uus Captur on Prantsusmaa autotootja esimene mudel, mis varustatakse nii bensiini-, diisel- kui ka pistikuhübriid jõuallikatega. ...

Volvost sai esimene autotootja, kes pakub pistikuhübriidi kõikidele mudelitele

Volvost sai esimene autotootja, kes pakub pistikuhübriidi kõikidele mudelitele(6)

Uue Volvo XC40 T5 Twin Engine pistikuhübriidi tutvustamise järel sai Volvost esimene autotootja, mille kõikidel mudelitel on pistikuhübriid valikus. Kompaktne linnadžiip sai 180hobujõulise 1,5liitrise ...

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-etapile Türgis

FOTOD. Ralli: Täna antakse start MM-etapile Türgis

Neljapäeva õhtul toimuva publikukatsega antakse start MM-võistluste 11. etapile, Türgi rallile. Täna ja reedel toimuvatele kiiruskatsetele stardib vastavalt punktitabelile esimesena MM-sarja liider Ott ...

Mercedes esitles oma elektrivormelit ja sõitjaid

Mercedes esitles oma elektrivormelit ja sõitjaid

Elektrivormelite sarjaga liituv Mercedes esitles Frankfurti autonäitusel oma autot ja sõitjaid. Auto kannab nime Silver Arrow 01 ja novembris algava FIA Formula E sarja kuuendal hooajal on tiimi sõitjateks ...

 
Mercedes CL: soodne osta, tõenäoliselt kallis pidada

Mercedes CL: soodne osta, tõenäoliselt kallis pidada(4)

CL oli 20 aastat tagasi Mercedese kõige kallim auto ning hinnasildile kohaselt keerukas. Praeguseks on luksuskupee saadaval väga ahvatleva 5000 euroga. S-klassi kupee kandis kõnealuse mudelkonna (C215; ...

Porsche Taycan: kuni 761 hj, alates 152 000 eurost

Porsche Taycan: kuni 761 hj, alates 152 000 eurost

Äsja esitletud Porsche Taycan kipub elektri­autode eliiti: selle hinnad lendavad kauge kaarega üle 150 000 euro ning tulevärki pakub 680–761 hobujõu jagu „elektrit”. Porsche käsitluses on arusaadavalt tegu ...

Žiguliga idablokis: Turismimagnet Tšernobõl

Žiguliga idablokis: Turismimagnet Tšernobõl

Tänu hiljutisele HBO teleseriaalile on Tšernobõli katastroofipiirkonda külastavate turistide arv märkimisväärselt kasvanud. Mida turistina Tšernobõlis näha saab ja kuidas seda kõike serveeritakse? Kui veel ...

Kõigi aegade võimsaim Vespa

Kõigi aegade võimsaim Vespa(2)

Vespa motorollerite tippmudel GTS Super 300 ei ehmata superbike’i-laadse dünaamikaga, kuid päris nobe on see „lendav taburett” siiski ning ilus ja kvaliteetne pealekauba. 

Keskkonnasääst Hyundai moodi

Keskkonnasääst Hyundai moodi

Kolm aastat tootmises olnud Hyundai Ioniqu pere läbis värskenduskuuri ning Kona mudelirivisse lisandus hübriid.  Mudelivärskendused kipuvad tihtipeale olema sellised, et esimese hooga on uuel ja vanal ...

Kulunud rehvid = elu ohus

Kulunud rehvid = elu ohus(5)

Testime vesiliugu maanteel: kulunud rehvidega muutub vihma käes sõitmine alates kiirusest 100 km/h eluohtlikuks. Sellisesse olukorda ei tahaks reaalses maanteeliikluses küll sattuda: vajutad piduripedaali, ...

Kui suureks kavatsevad autod kasvada?

Kui suureks kavatsevad autod kasvada?(6)

Igal nädalal kuulutab mõni autotootja taas uhkelt, et uus mudel on pikem-laiem ning tänu sellele ruumikam-praktilisem kui eelkäija. Kas autode paisumisel on ka mingi piir või sõidavad meie lapsed ...

 
Jeep tõelisele metsamehele

Jeep tõelisele metsamehele

Nii nagu Wrangler ise ei sobi ka kastiga sõsarmudel kuigi hästi linnatingimustesse. Rasketes oludes on sellele aga raske võrdväärset leida. Gladiator on üle mitmekümne aasta Jeepi esimene pikap. Mõneti on ...

Kuulsad youngtimer ’id: Auto, mida ei armastatud

Kuulsad youngtimer ’id: Auto, mida ei armastatud

Maserati Quattroportet ei armastanud autoajakirjanikud ega autoostjad. Mitme puudusega käsitööauto jäigi harulduseks, aga on nüüd oma ekstravagantsuses vägagi hinnatud. Maserati ei olnud veerand sajandi ...

Autovanurid uhkeldasid Jurmalas

Autovanurid uhkeldasid Jurmalas

Sadu eakaid, peamiselt USAs ja NSVLis valmistatud autosid sõitis peale Läti ka Eestist, Leedust ja Valgevenest kokku Läti suvepealinna, kus peeti 20. korda vanaautonäitust Retro Jurmala. 

Leclerc võitis teise etapi järjest

Leclerc võitis teise etapi järjest

Ferrari fännide suureks rõõmuks võitis legendaarsel Monza ringrajal sõidetud Itaalia GP Charles Leclerc, kes tõrjus edukalt Mercedese pilootide rünnakuid. Leclerc pani edule aluse kvalifikatsioonis, kus ...

Küsimus lugejalt: Kas vaha kaotab kriimud?

Küsimus lugejalt: Kas vaha kaotab kriimud?

Mis aitab peale poleerimise veel kriimustuste eemaldamisel? Olen näinud poes värvilisi vahasid. Kas need peidavad kriime? 

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus(5)

204-seeria C-klassi Mercedes-Benz on mulle algusest peale väga meeldinud, kevadel avanes hea võimalus selline osta. Hoidsin turul ammu silma peal, juhuks kui müügile peaks tulema mõni 3,5liitrise mootoriga ...

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!(10)

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires ...

 
Autolehe 11. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 11. septembri uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Ajaloo võimsaim Lamborghini Lamborghini esitleb neil päevil Frankfurdi autonäitusel superautot Sián, mis on 819hobujõulisena Itaalia margi võimsaim auto läbi aegade. Siáni tehakse vaid 63 eksemplari, ...