AUTONDUS

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus

KOLUMN. Tramm: Loosungid vs. talupojatarkus(1)

Eestis elab ligi 1,3 miljonit inimest, kelle liigutamisega punktist A punkti B tegeleb üle 10 ametkonna, kus töötab sadu inimesi. Maailma mõistes on rahvast ühe linnaosa jagu, kus selliste asjadega tegeleb 4–5 ...

MOOTORISPORT

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

F1: Teise testipäeva kiireim oli George Russell

Williamsi tiimi põhisõitja George Russell sõitis Abu Dhabi ringrajal toimuvate testisõitude teisel päeval välja parima ringiaja, aga seda hoopis Mercedese roolis. George Russell on jätkuvalt Mercedese ...

AUTOTÖÖSTUS

BMW: elagu õhkjahutus ja OHV!

BMW: elagu õhkjahutus ja OHV!

Nagu siin ja seal välgutatud prototüüptsiklite (R18, viimasel fotol; R18/2) põhjal võis arvata, võtabki BMW tootmisse vägeva 1,8liitrise tsiklibokseri. Õhk- ja õlijahutusega hiidmootor arendab 91 hj / 4750 ...

PROOVISÕIDUD

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30(12)

Kui on vaja Mazda CX-3 ja CX-5 vahele üks uus mudel juurde tekitada, siis mis sellele nimeks panna? Võib kõlada uskumatuna, aga õige vastus on siinkohal CX-30 ja tegelikult on selliseks nimevalikuks ka ...

PÄEVAUUDISED

6 kilo vesinikuga ligi 800 km

6 kilo vesinikuga ligi 800 km(9)

Kütuseelemendiga Hyundai Nexo sõitis Prantsusmaal vesinikuautode ühe tankimisega läbitud maailmarekordiks 778 kilomeetrit. Sõitu lõpetades näitas reisiarvesti, et Nexo suudaks tegelikult liikuda veel 49 ...

LIIKLUS

Tallinna piiril on karta ummikuid

Tallinna piiril on karta ummikuid (1)

Homme (reedel) algab viimase suurema ehitustööna Pääsküla jõe truubi vahetus Tallinna - Pärnu maanteel  Laagris. Truupi paigaldatakse kahes etapis ajavahemikul 6.–18. detsember. "Kui tekib ootamatuid ...

AUTOPÄEVIK

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Head aega, Subaru! Tere tulemast, Subaru!

Oktoobris võtsin ette mõneti ootamatu sammu ja müüsin Subaru maha. Siiski ei suutnud ma pikalt ilma kiire Subaruta olla.   Kevade võttis vana sinine Subaru taas vastu bensiinilõhnalisena ja ABSi põleva ...

SISUTURUNDUS

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

SISUTURUNDUS. Autosisene meelelahutus uues Mercedes CLA-s

Mehed on poisid, kes pole kunagi suureks kasvanud. Seda väljendit on kasutatud palju ning see on teatud juhtudel ka äärmiselt tõene. Lapsed, kes kunagi mängisid mudelautodega või telekamänge, on suureks ...

Mazda
Kumb keskauto valida: kas Mazda 6 või Opel Insignia?

Kumb keskauto valida: kas Mazda 6 või Opel Insignia?(5)

Mazda 6 Ehkki disainilt sisuliselt sama, on Mazda 6 saanud palju väikesi uuendusi vedrustuses, jõuallikate juures, varustuses jm. Tulemusena varjab „6” väga edukalt fakti, et põhiosas on tegu juba 2012. ...

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Mazda 6: mugavamalt ja vaiksemalt

Uuendatud Mazda panustab sportlikkuse asemel mugavusse. Mazda 6 kolmanda põlvkonna teine värskenduskuur tõi terve rea väikesi kohendusi, mis muudavad auto mugavamaks, ilusamaks ja ökonoomsemaks. Ühtlasi on ...

Uued Eestis: Audi A6 Avant, Hyundai i30, Mazda 6

Uued Eestis: Audi A6 Avant, Hyundai i30, Mazda 6

Avant-kere lisab uue Audi A6 hinnale 2800 eurot Audil valmis uue A6 põhjal universaal Avant ning kohe on hinnakirjas ka paar uut mootorivarianti. 48 950-eurose baashinnaga on odavaim 204-hobujõulise ...

Kasutatud Mazda 6: ilus ja peab hästi vastu

Kasutatud Mazda 6: ilus ja peab hästi vastu(21)

Mazda 6 on alati töökindlusega hiilanud ja kolmanda põlvkonna auto ei ole erand. Tundmatu on ka rooste. Tänu edukalt kaubaks läinud eelkäijatele on Mazda 6 eestlastele hästi tuttav. Välimuse poolest on see ...

Mazda pidurdusenergia kogumissüsteem võib põhjustada tulekahju

Mazda pidurdusenergia kogumissüsteem võib põhjustada tulekahju(1)

Jaapani autotootja Mazda kutsub kogu maailmas hooldusesse 104 600 autot, põhjuseks oht, et pidurdusenergia kogumissüsteem võib põhjustada auto süttimise. Probleemsed mudelid on Mazda2, CX-3 ja MX-5. Viga ...

Vana Mazda uus elu

Vana Mazda uus elu(1)

1974. aasta Mazda Marella 1300 seisis aastaid garaažis või suvekodu hoovis, ent lõpuks jõudis kätte ka tema aeg. Tagasi teele sai väike Mazda tänavu kevadel. Paljudel Eesti inimestel on 1990ndate algus ...

Kui ruttu saab hooldusse?

Kui ruttu saab hooldusse?

Autode hooldusjärjekorrad erinevad margiti suurel määral. Kui heal juhul võib hoolduseks aja saada juba järgmisel päeval, siis kehvemas olukorras tuleb oodata paar nädalat. Küsisime eksperimendi korras ...

 
Jay Leno's Garage: Mazda AZ-1

Jay Leno's Garage: Mazda AZ-1

Mazda toodangu üks kõige vähem tuntud sõidukeid on keskmootoriga kupee Mazda/Autozam AZ-1, mis valmis Suzuki ja Mazda koostöös. Tegu on Jaapani turule omase sõidukiga, millel on kolmesilindriline 675 cm3 ...

Mazda uuendab MX-5

Mazda uuendab MX-5

Mazda esitleb koduses Jaapanis 26. juulil värskendatud rotsterit MX-5, suurimaks uudiseks on senisest 15 protsenti võimsam jõuallikas. Uuenenud mootori võimsuseks on 184 hobujõudu ja maksimaalseks ...

Kuidas peab vastu esimene Mazda 5?

Kuidas peab vastu esimene Mazda 5?(3)

Esimese põlvkonna Mazda 5 suurim probleem on – üllatus-üllatus – keret aplalt ründav rooste. 2005. aastal tootmisse läinud „viis” asendas Mazda mudelivalikus mudeli Premacy. Kui Premacy ruumikus oli ...

Mazda uuendab kastiautot BT-50

Mazda uuendab kastiautot BT-50(1)

Mazda esitles kastiauto BT-50 värskendatud versiooni, esmalt jõuab uuenenud tööloom müügile Austraalias. Reaalselt on Mazda BT-50 Ford Rangeri muudetud välimusega poolvend, mida Ford ja Mazda tootsid ...

Viimane Mazda 5 on praktiline ega roostetagi!

Viimane Mazda 5 on praktiline ega roostetagi!

Mazda viimane mahtuniversaal on praktiline ja töökindel, ka varasemaid põlvkondi kimbutanud roosteprobleeme see auto ei tunne. Mazda mahtuniversaalid on nüüdseks jäänud autoajaloo veergudele, kuna alates ...

Kultuursem Mazda MX-5

Kultuursem Mazda MX-5

Mazda MX-5 on kerguse, tunnetuse ja tasakaalu neljarattaline kehastus. Kõvakatuse lisamine legendaarsele rodsterile tõi natuke kaalulisa ja väidetavalt lisas ka rafineeritust, aga kuidas jääb peamise ehk ...

Kuidas peab vastu Mazda 6?

Kuidas peab vastu Mazda 6?(2)

Kui roosteprobleemid kõrvale jätta, teenib esimese põlvkonna Mazda 6 omanikku kaua ja üsna muretult. 2002. aastal debüteerinud Mazda 6 võeti omal ajal väga soojalt vastu. Võrreldes eelkäija 626 ja ka ...

Teise põlvkonna Mazda 3 – töökindluse tippklass

Teise põlvkonna Mazda 3 – töökindluse tippklass

Teise põlvkonna Mazda 3 on üks murevabamaid autosid, mida järelturult leida võib: roostekindlus on paranenud ja tehnika töökindlus säilinud. Olgu selleks siis Soome, Rootsi või Saksamaa tehnoülevaatuste ...

Mazda sportdžiip on üldiselt töökindel

Mazda sportdžiip on üldiselt töökindel

Kui üldjoontes pakub CX-7 Mazdale omast usaldusväärsust, siis paaril teiselgi mudelil kasutatav võimas turbomootor on osutunud probleemseks. Kümnekonna aasta eest oli džiibivaimustus juba täies hoos ning ...

Mazda 3: töökindla tehnikaga

Mazda 3: töökindla tehnikaga(1)

Esimese põlvkonna Mazda 3-l on mitmeid häid omadusi, kuid roostekindlus pole üks neist. Nüüdseks 10 aastat vana mudel oli omal ajal Mazda jaoks niinimetatud Golfi-klassis suur hüpe edasi. Eelkäija 323-ga ...

Kas tasub osta Mazda Tribute?

Kas tasub osta Mazda Tribute?

Meilgi eelmise kümnendi alguses populaarne olnud Mazda linnadžiip Tribute on praktiliselt linnapildist kadunud. Põhjuseks võib pidada nii ülalpidamise kulukust kui ka konkurentidest kehvemat töökindlust. ...

 
Ruumikas ja kaunis, aga tuimavõitu mootoriga

Ruumikas ja kaunis, aga tuimavõitu mootoriga

Mazda 3 korjab plusse disaini, ruumikuse ja juhitavuse eest, kuid vabalthingavad bensiinimootorid jäävad dünaamikalt alla rivaalide ülelaadimisega jõuallikatele.Võrreldes eelkäijaga muudeti uus „kolm” ...

Uus Mazda6 tõuseb kõrgemale

Uus Mazda6 tõuseb kõrgemale

Esimene proovisõit uue Mazda6-ga Eesti oludes andis kinnituse, et kauni kesta all peitub välimuse vääriline riistvara. Vahest on tegu lausa klassi parima autoga? Madalale pole ju mõtet sihte seada ning ...

Mazda tõstis lati kõrgele

Mazda tõstis lati kõrgele

Mazda tõstis oma CX-5-ga lati kõrgele ja seda õige mitmes mõttes, ruumikusest alates ja kütusekuluga lõpetades. Lisaks Mazda tulekule konkurentsitihedasse linnadžiipide klassi, kus ootavad ees näiteks Honda ...

Mõne veaga, kuid üldiselt töökindel Mazda6

Mõne veaga, kuid üldiselt töökindel Mazda6(1)

Kuigi teise põlvkonna Mazda6 vaevasid algul mõned nn lastehaigused, võib seda pärast esimesi kasutusaastaid töökindlaks autoks pidada. Zoom-Zoom-Mazda6 esimene põlvkond polnud ainult Eestis ülipopulaarne, ...

Hispaanias toodetud ja Fordi tehnikaga Mazda2

Hispaanias toodetud ja Fordi tehnikaga Mazda2

Fordi tehases Valencias toodetud eelmise põlvkonna Mazda2 on osutunud ajahambale vastupidavaks väikeautoks. 2002. aasta lõpus tutvustatud „kaks” oli esimene Mazda mudel, mida Euroopas valmistama hakati. ...

Vastupidava tehnikaga 323

Vastupidava tehnikaga 323

Mazda on viimase paarikümne aasta jooksul välja teeninud töökindla auto maine, mida tõsi küll, viimasel ajal kahjustavad tõsised mured roostega. Kas enne mudelitega 6 ja 3 toimunud zoom-zoom-revolutsiooni ...

Mazda2 muudeti mugavamaks

Mazda2 muudeti mugavamaks

Mazda2 põgus uuenduskuur muutis sõiduomadused mugavamaks ja lisas valikusse automaatkäigukasti. Välimuse uuendamisel sai Mazda2 teiste mudelitega sarnase esiosa ilme, tervikpilt muutus hoogsamaks, seda ...

Mazda5: mänguliselt praktiline

Mazda5: mänguliselt praktiline

Uus Mazda5 lisab eelkäijalt üle võetud eriti suurele ümberkohandumisvõimele märkimisväärselt mängulisema pakendi. Viimasesse annavad kõige jõulisema panuse küljelained, mis algavad eesmistest ...

Tagasihoidlik ja usaldusväärne teekaaslane – Mazda 626

Tagasihoidlik ja usaldusväärne teekaaslane – Mazda 626(3)

Viienda põlvkonna Mazda 626 oli auto, mille hinna-kvaliteedi ja varustuse suhe oli uuena väga hästi paigas ning see aitas kaasas ka müügiedule, mis Eestis varem puudus. Ka kuraditosin aastat hiljem peavad ...

Mazda5 - mõne väikese agaga mahtuniversaal

Mazda5 - mõne väikese agaga mahtuniversaal(1)

Mazdasid peetakse töökindluselt üldiselt lollikindlaks valikuks. Laias laastus käib see ka 5 kohta, ent mõne asjaoluga tuleks ostuhuvilisel siiski arvestada. 2005. aastal müügile jõudnud 5 asetus suuruselt ...

Mazda tegi pehmema „kuue”

Mazda tegi pehmema „kuue”

Uuendatud Mazda6 peamine erinevus eelkäijast tuleb välja auklikul teel, äsja Eestis müügile jõudnud mudel sõidab seal mugavamalt. Mazda6 välised uuendused ei pruugigi kohe silma hakata, sest midagi ...

Mazda CX-7ga külg ees

Mazda CX-7ga külg ees

Õigupoolest on Mazda CX-7-ga niiviisi lumevallide vahel liuelda keerulisem kui tavaliselt, juhiabid ei taha seda sugugi lubada. Uuendatud ja diiselmootoriga varustatud CX-7-t proovis Autoleht esimest korda ...

Auto varakale sportautofännile: Mazda RX-8

Auto varakale sportautofännile: Mazda RX-8

Vankelmootoriga RX-8 pakub unikaalset kooslust kiirusest ja praktilisusest, kuid keskmisele Mazdale tüüpilist usaldusväärsust sellest oodata ei maksa. 2003. aastal müügisaalidesse jõudnud Mazda RX-8 tausta ...

I-stop säästab, kuid vastuoluliselt

I-stop säästab, kuid vastuoluliselt

Autolehe katse näitas, et Mazda3 automaatne mootori seiskamise ja käivitamise süsteem i-stop säästab linnasõidus 13 protsenti kütust. Kütusekulu langes 13 liitrilt 11,3le saja kilomeetri kohta. I-stop ...

Mazda CX-7: sport ja sääst käsikäes

Mazda CX-7: sport ja sääst käsikäes

Linnadžiipide seas üks sportlikumaid Mazda CX-7 sai koos mudelivärskendusega mootorikatte alla säästliku diiselmootori. Trimmis olek sellest suurt ei kaotanud, sõidurõõmu pakub CX-7 endiselt rohkelt. Kui ...

Elu algab kahesajast kilomeetrist tunnis

Elu algab kahesajast kilomeetrist tunnis

Kui uue Mazda3 MPS-i gaasipedaal 200 kilomeetril tunnis põhja suruda, jätkub selle 260 hobujõul piisavalt rammu, et veel üsna jõulise tõmbega tempot lisada. Pidu jätkub 250 kilomeetrini tunnis, seejärel ...

Oma klassi turvalisim valik – Mazda MPV

Oma klassi turvalisim valik – Mazda MPV

Suured mahtuniversaalid üldjuhul töökindlusega ei hiilga, üks erand on sel korral vaatluse all olev teise põlvkonna Mazda MPV. 1988. aastal ei raatsinud Mazda oma uuele Ameerika turule mõeldud ...

Mazda MX-5 – paipoisi mainega tõsine sportauto

Mazda MX-5 – paipoisi mainega tõsine sportauto

Mazda 1989. aastal tutvustatud väikene rodster suutis vallutada paljude südamed. Hea juhitavusega, jaapanipäraselt vastupidav ja hea välimusega lahtine auto on iga autofänni suveunistus. Arvatavasti ei ...

Odav ja terav: Mazda MX-5

Odav ja terav: Mazda MX-5

Uus Mazda MX-5 on küll eelkäijast suurem – ka kogukam juht ja reisija tunnevad end hästi –, kuid endiselt täis sõidurõõmu. Ja odavam kui eelkäija. Vaikigu need, kes püüavad aeg-ajalt mõnes kommentaariumis ...

Mazda Premacy: pruugituna hinnatum kui uuena

Mazda Premacy: pruugituna hinnatum kui uuena

Uuena Mazda pisi-mahtuniversaal liigset elevust ei tekitanud, jäädes Opel Zafira ja Renault Scenicu varju. Pruugituna pääsevad Premacy väärtused aina enam maksma – töökindluselt ei saa mainitud konkurendid ...

Mazda3 kehakeel räägib tõtt

Mazda3 kehakeel räägib tõtt

Sportlikkusest jutustav uue Mazda3 kehakeel räägib sõiduomadustest tõtt, kuid, nagu näitas põgus proovisõit, ei keera vinti üle. Maikuus Eestis müügile jõudva ja veel teadmata hindadega uus Mazda3 ...

Mazda5: rohkem võimalusi

Mazda5: rohkem võimalusi

Mazda5 uuenduskuuri üheks tähtsamaks märksõnaks on valikusse lisandunud automaatkäigukast. Tõsi, viiekäigulist automaatkäigukasti saab kombineerida vaid ühe mootoriga, kaheliitrise bensiini tarvitavaga, ...

Kolm on parem kui viis?

Kolm on parem kui viis?

Äsja esitletud Mazda2 kolme uksega versioon on oma nägusast suuremast vennast kaunimgi ning kuna selle saab kätte ka natuke odavamalt, kaldub paljude valik edaspidi tõenäoliselt just kolmeukselise kasuks. ...

Mazda MX-5: soodne ja vastupidav lustiauto

Mazda MX-5: soodne ja vastupidav lustiauto

1989. aastal elustas MX-5 juba unustuse hõlma vajuma hakanud odava sportauto kontseptsiooni. Erakordselt edukaks kujunenud mudel on praeguseks juba kaks järge saanud. Seekordses ülevaates keskendume Eestis ...

Rahvalemmiku uus tulemine

Rahvalemmiku uus tulemine

Raske on nimetada ühtegi ratsionaalset ega emotsionaalset põhjust, miks 2002. aastal ilmavalgust näinud ja kiiresti eestlaste südamed võitnud Mazda6 teine põlvkond eelkäija edu kordamisel jänni võiks jääda. ...