AUTONDUS

Ridiculous Rides: Tankenstein

Ridiculous Rides: Tankenstein

Kanadalane Shawn Cormier ehitas II maailmasõjast pärit kergetanki baasil ebatavalise liikuri, mis kannab nime Tankenstein. Tankilt on laenatud osa veermikust, jõuallikas on aga võetud Chevrolet toodangust ...

MOOTORISPORT

Jenson Button hoiab Super GT sarjas kolmandat kohta

Jenson Button hoiab Super GT sarjas kolmandat kohta

Tänavu Jaapani populaarses Super GT sarjas osalev F1 maailmameister Jenson Button on kahe etapi kokkuvõttes 3. kohal. Honda tiimi NSX-GT autol sõitev Jenson Button saavutas Okayama ringrajal toimunud ...

AUTOTÖÖSTUS

BMW näitas järgmise elektriauto siluetti

BMW näitas järgmise elektriauto siluetti

BMW avalikustas joonise praegu arenduses olevast elektriautost iNEXT, mille debüüt on plaanitud juba käesolevasse aastasse. Seeriatootmisse võiks see auto jõuda aastal 2021. Tootja kinnitusel sisaldab see ...

PROOVISÕIDUD

Toyota GT86: entusiasti rõõm ka kasutatuna

Toyota GT86: entusiasti rõõm ka kasutatuna (3)

Toyota GT86 pakub ka pruugituna võimalust sõita päris sportautoga väga väikeste kuludega. Tagavedu, sportlik vedrustus, ülimadal isteasend, raske rool ja siduripedaal ning täiel määral kiirendamiseks ...

PÄEVAUUDISED

Värskes Autolehes

Värskes Autolehes

23. mai Autolehes: Numbri auto. Rolls-Royce Cullinan, maailma luksuslikem maastikuauto Sõiduproov. Harley-Davidson Fat Bob 114 800eurosed autod. Mitmekuuse eksperimendi finaal: milline auto neljast ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Toimetus Lexuse-palavikus

Autopäevik. Toimetus Lexuse-palavikus (3)

Toimetuses leviv Lexuse-haigus näikse tuure koguvat. Kolleeg Margus Pipral oli vahepeal lausa kaks Lexust, selle peale soetasin endalegi ühe.Marguse hõbedane Lexus IS 300 Sportcross meeldis mulle kohe ...

Mazda
Mazda uuendab kastiautot BT-50

Mazda uuendab kastiautot BT-50 (1)

Mazda esitles kastiauto BT-50 värskendatud versiooni, esmalt jõuab uuenenud tööloom müügile Austraalias. Reaalselt on Mazda BT-50 Ford Rangeri muudetud välimusega poolvend, mida Ford ja Mazda tootsid ...

Viimane Mazda 5 on praktiline ega roostetagi!

Viimane Mazda 5 on praktiline ega roostetagi!

Mazda viimane mahtuniversaal on praktiline ja töökindel, ka varasemaid põlvkondi kimbutanud roosteprobleeme see auto ei tunne. Mazda mahtuniversaalid on nüüdseks jäänud autoajaloo veergudele, kuna alates ...

Kultuursem Mazda MX-5

Kultuursem Mazda MX-5

Mazda MX-5 on kerguse, tunnetuse ja tasakaalu neljarattaline kehastus. Kõvakatuse lisamine legendaarsele rodsterile tõi natuke kaalulisa ja väidetavalt lisas ka rafineeritust, aga kuidas jääb peamise ehk ...

Mazda 6 – legendaarne roostetamise alal

Mazda 6 – legendaarne roostetamise alal (2)

Kui roosteprobleemid kõrvale jätta, teenib esimese põlvkonna Mazda 6 omanikku kaua ja üsna muretult. 2002. aastal debüteerinud Mazda 6 võeti omal ajal väga soojalt vastu. Võrreldes eelkäija 626 ja ka ...

Teise põlvkonna Mazda 3 – töökindluse tippklass

Teise põlvkonna Mazda 3 – töökindluse tippklass

Teise põlvkonna Mazda 3 on üks murevabamaid autosid, mida järelturult leida võib: roostekindlus on paranenud ja tehnika töökindlus säilinud. Olgu selleks siis Soome, Rootsi või Saksamaa tehnoülevaatuste ...

Mazda sportdžiip: tõsised hädad mootoriga

Mazda sportdžiip: tõsised hädad mootoriga

Kui üldjoontes pakub CX-7 Mazdale omast usaldusväärsust, siis paaril teiselgi mudelil kasutatav võimas turbomootor on osutunud probleemseks. Kümnekonna aasta eest oli džiibivaimustus juba täies hoos ning ...

Mazda 3: töökindla tehnikaga, aga roostetab rajult

Mazda 3: töökindla tehnikaga, aga roostetab rajult (1)

Esimese põlvkonna Mazda 3-l on mitmeid häid omadusi, kuid roostekindlus pole üks neist. Nüüdseks 10 aastat vana mudel oli omal ajal Mazda jaoks niinimetatud Golfi-klassis suur hüpe edasi. Eelkäija 323-ga ...

Mazda Tribute – kulukas ja puuduliku töökindlusega

Mazda Tribute – kulukas ja puuduliku töökindlusega

Meilgi eelmise kümnendi alguses populaarne olnud Mazda linnadžiip Tribute on praktiliselt linnapildist kadunud. Põhjuseks võib pidada nii ülalpidamise kulukust kui ka konkurentidest kehvemat töökindlust. ...

Ruumikas ja kaunis, aga tuimavõitu mootoriga

Ruumikas ja kaunis, aga tuimavõitu mootoriga

Mazda 3 korjab plusse disaini, ruumikuse ja juhitavuse eest, kuid vabalthingavad bensiinimootorid jäävad dünaamikalt alla rivaalide ülelaadimisega jõuallikatele.Võrreldes eelkäijaga muudeti uus „kolm” ...

 
Uus Mazda6 tõuseb kõrgemale

Uus Mazda6 tõuseb kõrgemale

Esimene proovisõit uue Mazda6-ga Eesti oludes andis kinnituse, et kauni kesta all peitub välimuse vääriline riistvara. Vahest on tegu lausa klassi parima autoga? Madalale pole ju mõtet sihte seada ning ...

Mazda tõstis lati kõrgele

Mazda tõstis lati kõrgele

Mazda tõstis oma CX-5-ga lati kõrgele ja seda õige mitmes mõttes, ruumikusest alates ja kütusekuluga lõpetades. Lisaks Mazda tulekule konkurentsitihedasse linnadžiipide klassi, kus ootavad ees näiteks Honda ...

Mõne veaga, kuid üldiselt töökindel Mazda6

Mõne veaga, kuid üldiselt töökindel Mazda6 (1)

Kuigi teise põlvkonna Mazda6 vaevasid algul mõned nn lastehaigused, võib seda pärast esimesi kasutusaastaid töökindlaks autoks pidada. Zoom-Zoom-Mazda6 esimene põlvkond polnud ainult Eestis ülipopulaarne, ...

Hispaanias toodetud ja Fordi tehnikaga Mazda2

Hispaanias toodetud ja Fordi tehnikaga Mazda2

Fordi tehases Valencias toodetud eelmise põlvkonna Mazda2 on osutunud ajahambale vastupidavaks väikeautoks. 2002. aasta lõpus tutvustatud „kaks” oli esimene Mazda mudel, mida Euroopas valmistama hakati. ...

Vastupidava tehnika ja roostetava kerega 323

Vastupidava tehnika ja roostetava kerega 323

Mazda on viimase paarikümne aasta jooksul välja teeninud töökindla auto maine, mida tõsi küll, viimasel ajal kahjustavad tõsised mured roostega. Kas enne mudelitega 6 ja 3 toimunud zoom-zoom-revolutsiooni ...

Mazda2 muudeti mugavamaks

Mazda2 muudeti mugavamaks

Mazda2 põgus uuenduskuur muutis sõiduomadused mugavamaks ja lisas valikusse automaatkäigukasti. Välimuse uuendamisel sai Mazda2 teiste mudelitega sarnase esiosa ilme, tervikpilt muutus hoogsamaks, seda ...

Mazda5: mänguliselt praktiline

Mazda5: mänguliselt praktiline

Uus Mazda5 lisab eelkäijalt üle võetud eriti suurele ümberkohandumisvõimele märkimisväärselt mängulisema pakendi. Viimasesse annavad kõige jõulisema panuse küljelained, mis algavad eesmistest ...

Tagasihoidlik ja usaldusväärne teekaaslane – Mazda 626

Tagasihoidlik ja usaldusväärne teekaaslane – Mazda 626 (3)

Viienda põlvkonna Mazda 626 oli auto, mille hinna-kvaliteedi ja varustuse suhe oli uuena väga hästi paigas ning see aitas kaasas ka müügiedule, mis Eestis varem puudus. Ka kuraditosin aastat hiljem peavad ...

Mazda5 - mõne väikese agaga mahtuniversaal

Mazda5 - mõne väikese agaga mahtuniversaal (1)

Mazdasid peetakse töökindluselt üldiselt lollikindlaks valikuks. Laias laastus käib see ka 5 kohta, ent mõne asjaoluga tuleks ostuhuvilisel siiski arvestada. 2005. aastal müügile jõudnud 5 asetus suuruselt ...

Mazda tegi pehmema „kuue”

Mazda tegi pehmema „kuue”

Uuendatud Mazda6 peamine erinevus eelkäijast tuleb välja auklikul teel, äsja Eestis müügile jõudnud mudel sõidab seal mugavamalt. Mazda6 välised uuendused ei pruugigi kohe silma hakata, sest midagi ...

Mazda CX-7ga külg ees

Mazda CX-7ga külg ees

Õigupoolest on Mazda CX-7-ga niiviisi lumevallide vahel liuelda keerulisem kui tavaliselt, juhiabid ei taha seda sugugi lubada. Uuendatud ja diiselmootoriga varustatud CX-7-t proovis Autoleht esimest korda ...

Auto varakale sportautofännile: Mazda RX-8

Auto varakale sportautofännile: Mazda RX-8

Vankelmootoriga RX-8 pakub unikaalset kooslust kiirusest ja praktilisusest, kuid keskmisele Mazdale tüüpilist usaldusväärsust sellest oodata ei maksa. 2003. aastal müügisaalidesse jõudnud Mazda RX-8 tausta ...

I-stop säästab, kuid vastuoluliselt

I-stop säästab, kuid vastuoluliselt

Autolehe katse näitas, et Mazda3 automaatne mootori seiskamise ja käivitamise süsteem i-stop säästab linnasõidus 13 protsenti kütust. Kütusekulu langes 13 liitrilt 11,3le saja kilomeetri kohta. I-stop ...

Mazda CX-7: sport ja sääst käsikäes

Mazda CX-7: sport ja sääst käsikäes

Linnadžiipide seas üks sportlikumaid Mazda CX-7 sai koos mudelivärskendusega mootorikatte alla säästliku diiselmootori. Trimmis olek sellest suurt ei kaotanud, sõidurõõmu pakub CX-7 endiselt rohkelt. Kui ...

Elu algab kahesajast kilomeetrist tunnis

Elu algab kahesajast kilomeetrist tunnis

Kui uue Mazda3 MPS-i gaasipedaal 200 kilomeetril tunnis põhja suruda, jätkub selle 260 hobujõul piisavalt rammu, et veel üsna jõulise tõmbega tempot lisada. Pidu jätkub 250 kilomeetrini tunnis, seejärel ...

Oma klassi turvalisim valik – Mazda MPV

Oma klassi turvalisim valik – Mazda MPV

Suured mahtuniversaalid üldjuhul töökindlusega ei hiilga, üks erand on sel korral vaatluse all olev teise põlvkonna Mazda MPV. 1988. aastal ei raatsinud Mazda oma uuele Ameerika turule mõeldud ...

Mazda MX-5 – paipoisi mainega tõsine sportauto

Mazda MX-5 – paipoisi mainega tõsine sportauto

Mazda 1989. aastal tutvustatud väikene rodster suutis vallutada paljude südamed. Hea juhitavusega, jaapanipäraselt vastupidav ja hea välimusega lahtine auto on iga autofänni suveunistus. Arvatavasti ei ...

Odav ja terav: Mazda MX-5

Odav ja terav: Mazda MX-5

Uus Mazda MX-5 on küll eelkäijast suurem – ka kogukam juht ja reisija tunnevad end hästi –, kuid endiselt täis sõidurõõmu. Ja odavam kui eelkäija. Vaikigu need, kes püüavad aeg-ajalt mõnes kommentaariumis ...

Mazda Premacy: pruugituna hinnatum kui uuena

Mazda Premacy: pruugituna hinnatum kui uuena

Uuena Mazda pisi-mahtuniversaal liigset elevust ei tekitanud, jäädes Opel Zafira ja Renault Scenicu varju. Pruugituna pääsevad Premacy väärtused aina enam maksma – töökindluselt ei saa mainitud konkurendid ...

Mazda3 kehakeel räägib tõtt

Mazda3 kehakeel räägib tõtt

Sportlikkusest jutustav uue Mazda3 kehakeel räägib sõiduomadustest tõtt, kuid, nagu näitas põgus proovisõit, ei keera vinti üle. Maikuus Eestis müügile jõudva ja veel teadmata hindadega uus Mazda3 ...

Mazda5: rohkem võimalusi

Mazda5: rohkem võimalusi

Mazda5 uuenduskuuri üheks tähtsamaks märksõnaks on valikusse lisandunud automaatkäigukast. Tõsi, viiekäigulist automaatkäigukasti saab kombineerida vaid ühe mootoriga, kaheliitrise bensiini tarvitavaga, ...

Kolm on parem kui viis?

Kolm on parem kui viis?

Äsja esitletud Mazda2 kolme uksega versioon on oma nägusast suuremast vennast kaunimgi ning kuna selle saab kätte ka natuke odavamalt, kaldub paljude valik edaspidi tõenäoliselt just kolmeukselise kasuks. ...

Mazda MX-5: soodne ja vastupidav lustiauto

Mazda MX-5: soodne ja vastupidav lustiauto

1989. aastal elustas MX-5 juba unustuse hõlma vajuma hakanud odava sportauto kontseptsiooni. Erakordselt edukaks kujunenud mudel on praeguseks juba kaks järge saanud. Seekordses ülevaates keskendume Eestis ...

Rahvalemmiku uus tulemine

Rahvalemmiku uus tulemine

Raske on nimetada ühtegi ratsionaalset ega emotsionaalset põhjust, miks 2002. aastal ilmavalgust näinud ja kiiresti eestlaste südamed võitnud Mazda6 teine põlvkond eelkäija edu kordamisel jänni võiks jääda. ...

Mazda2: enam kui ostukäru

Mazda2: enam kui ostukäru

Mazda2 välimus ei peta: uue mudeli sõiduomadused klapivad hästi hoogsa välimusega. Muidugi sobib see kursseerimiseks kodu, töö ja kaupluse vahel, kuid suudab ka enamat. Jõuliselt kerkiv aknajoon, eenduvad ...

Linnadžiip kiirusekummardajatele: Mazda CX-7

Linnadžiip kiirusekummardajatele: Mazda CX-7

Mazda linnadžiibi CX-7 260 hobujõudu panevad kas õlgu kehitades kütusehinnale mõtlema või löövad silmad särama ja pulsi kiiremaks.Kui läheneda ratsionaalsest vaatevinklist, piisab linnadžiibile ...

Mazda viimane luksusauto – Xedos 9

Mazda viimane luksusauto – Xedos 9

Mazda omaaegne lipulaev ei saavutanud võrreldavat populaarsust Toyota Lexuse või Nissani Infiniti mudelitega, kuid kehvaks autoks ei saa seda seetõttu veel pidada. Xedos 9-t projekteerides planeeris Mazda ...

Vastupidav tööhobune Mazda B2500

Vastupidav tööhobune Mazda B2500 (1)

Kas on tarvis autot, mis mahutaks pere, kannaks ehitusmaterjali ja veaks haagist, sõidaks läbi põhjatutest kruusateedest ning püsiks seejuures ühes tükis? Mazda B2500 sobib selleks hästi! Ameerikas on ...

Mazda3 MPS: parima hinnaga hobujõud

Mazda3 MPS: parima hinnaga hobujõud

Kui oleks olemas mõõtühik hobujõude krooni kohta, siis sportlike autode edetabeli tipus trooniks Mazda3 MPS – 365 000 krooni eest saab 260 hobujõudu. Ja see pole ainus, millega Mazda3 tippversioon suudab silma ...

Karmim välimus, pehme sisu

Karmim välimus, pehme sisu

Mazda uue pikapi BT-50 eelkäijast efektsema koore all peitub sõiduautolikum mugavus. Eelkäijast B-seeriast on uus pikap vaiksem, samuti n-ö tsiviilkasutuseks mugavama sõitjateruumiga. Kuni 1,2tonnist ...

Mazda3 sai peenlihvi

Mazda3 sai peenlihvi

Kui uuenduskuuri läbinud Mazda3 välised muudatused on peaaegu märkamatud, siis auto rooli taha istudes saab neist kohe aru. Uuendatud Mazda3 on oluliselt vaiksem, aga samas eelkäijast veel täpsema ...

Peaaegu sportauto – Mazda MX-3

Peaaegu sportauto – Mazda MX-3

Mazda MX-3 pakub praegugi, aastaid pärast tootmise lõppu head juhitavust, vastupidavust ja meeldivat disaini, kuid miinuseks (või hoopis plussiks?) on auto haruldus. Aastal 1991 turule tulnud MX-3 võlus ...

Haruldane, aga võimekas kupee Mazdalt

Haruldane, aga võimekas kupee Mazdalt (3)

Soodsa hinnaga sportlikud Opel Calibra, Toyota Celica, Honda Prelude jmt on Eestis populaarsed. Mida kujutab endast nende haruldasem konkurent Mazda MX-6? Kuigi välimuselt seda ehk ei arvaks, põhineb Mazda ...