AUTONDUS

Kaks teismelist hukkusid Teslaga juhtunud avariis

Kaks teismelist hukkusid Teslaga juhtunud avariis (7)

Floridas Fort Lauderdale's juhtunud õnnetuses hukkus kaks Tesla elektriautoga Model S sõitnud teismelist, kolmas autos viibija, kes sõidukist välja lendas, viidi haiglasse. Seabreeze Boulevard'il liikunud ...

MOOTORISPORT

Ralli: Tallinna rallit juhib avapäeva järel Valerii Gorban

Ralli: Tallinna rallit juhib avapäeva järel Valerii Gorban

Reedel alanud Eesti autoralli meistrivõistluste kolmanda etapi, Tallinna ralli avapäeva järel on liidrid Mini Cooper WRC autol sõitvad Valerii Gorban – Sergei Larens. Ralli avapäeval sõideti kolm ...

AUTOTÖÖSTUS

Lexus patenteeris kaubamärgi LQ

Lexus patenteeris kaubamärgi LQ

Jaapani autotootja Lexus registreeris USA patendiametis uue kaubamärgi LQ, mida hakkab tõenäoliselt kandma uus luksuslik maastur, edastab AutoGuide. Uudismudeli eeskujuks on ideeauto Lexus LF-1 Limitless, ...

PROOVISÕIDUD

Škoda Fabia: hea auto, aga elukaare lõpp juba paistab

Škoda Fabia: hea auto, aga elukaare lõpp juba paistab (5)

Škoda Fabia esimese põlvkonna sünnist on möödas paarkümmend aastat, kuid tänu kaheksale tootmisaastale ja odavusest johtunud menukusele leidub neid väikeautosid liikvel veel üksjagu. Sajandivahetuse ...

PÄEVAUUDISED

Aprillis kasvas Euroopa Liidus uute sõiduautode müük ligi 10%

Aprillis kasvas Euroopa Liidus uute sõiduautode müük ligi 10% (1)

Euroopa Liidu riikides müüdi aprillis uusi sõiduautosid üle 1,3 miljoni, mis on 9,6% enam kui möödunud aasta aprillis, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. Tänavu on nelja kuu kokkuvõttes ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Veel kord gaasist

Autopäevik. Veel kord gaasist

Biometaan ja CNG on minu arust väga head autokütused. Ärge sellega sõites ainult ennast ja teisi õhku laske! Kui Autoleht kirjutas Eestis levivast gaasipaanikast (AL 14/2018) ehk kuidas ükski vägi ei ...

Skoda
Škoda Fabia: hea auto, aga elukaare lõpp juba paistab

Škoda Fabia: hea auto, aga elukaare lõpp juba paistab (5)

Škoda Fabia esimese põlvkonna sünnist on möödas paarkümmend aastat, kuid tänu kaheksale tootmisaastale ja odavusest johtunud menukusele leidub neid väikeautosid liikvel veel üksjagu. Sajandivahetuse ...

VW kontserni väikeautode turvavööd võivad ise lahti tulla

VW kontserni väikeautode turvavööd võivad ise lahti tulla

Soome autoajakirja Tekniikan Maailma ajakirjanikud tuvastasid, et VW kontserni väikeautodel VW Polo, Seat Ibiza ja Seat Arona võib iseseisvalt lukustist lahti tulla tagumise vasakpoolse sõitja turvavöö. ...

Škoda Karoq kabriolett debüteerib juunis

Škoda Karoq kabriolett debüteerib juunis (3)

Tšehhi autotootja Škoda plaanib juunis esitleda linnamaasturi Škoda Karoq baasil loodud kabrioletti, auto loojateks ja ehitajateks on 23 autotootja tehnikakooli tudengit. Nende töö ei piirdunud vaid ...

Škoda Karoqit hakatakse tootma ka Saksamaal

Škoda Karoqit hakatakse tootma ka Saksamaal

Esimest korda ettevõtte ajaloos hakatakse üht Škoda mudelit tootma Saksamaal: selleks on linnamaastur Karoq, mida hakatakse tootma Osnabrückis. Ametlikult põhjendatakse seda sammu Karoqile osaks saanud ...

Kodiaqi ja Karoqi järel tuleb Kamiq

Kodiaqi ja Karoqi järel tuleb Kamiq (15)

Škoda crossoverite valik täieneb järjekordse uudismudeliga: selleks on väike crossover Kamiq, mida hakatakse aga müüma vaid Hiinas. Toodab uut sõidukit ühisettevõte SAIC Volkswagen. Oma mõõtudelt on Kamiq ...

Motors24 proovisõit - Škoda Octavia G-TEC gaasiauto

Motors24 proovisõit - Škoda Octavia G-TEC gaasiauto (24)

Škoda Octavia sai mudelivärskenduse ja selle käigus neli esituld - aga mitte sellest ei tahtnud me täna rääkida. Põhiteemaks on seekord hoopis kütus, mida see konkreetne Octavia kasutab. Seega proovimegi ...

Autopäevik. Škoda sõidab reipalt, vaatamata igapäevasele liikluskaosele

Autopäevik. Škoda sõidab reipalt, vaatamata igapäevasele liikluskaosele (1)

Tallinna ringtee ja Peterburi tee ristumine on nii arusaamatult jabur ja ohtlik, et imestan, kuidas ma sealt iga päev autoga läbi sõites pole veel avariid teinud. Enne, kui liiklusjuttude juurde lähen, teen ...

 
Autopäevik. DSG ja petudiisliga

Autopäevik. DSG ja petudiisliga (3)

Kui eelmine kord sai kurdetud, et head uued talverehvid lähevad meie porivöötmes otstarbekohase kasutuseta niisama raisku, siis ei läinud see etteheide ilmataadi kurtidele kõrvadele. Lund on lustimiseks ...

Autopäevik. Škoda Octavia kulukas aastalõpp

Autopäevik. Škoda Octavia kulukas aastalõpp (1)

Töökindlusele pole jätkuvalt midagi ette heita, kuid muud kulutused on nõudnud sadu eurosid. Ei saa öelda, et ma oleks lamellrehviusku, sest mu eelmistel autodel on olnud nii neid kui ka naastrehve, kuid ...

Autopäevik. Diiselteraapia

Autopäevik. Diiselteraapia (3)

Suurel diiseluniversaalil on teraapiline toime. Ma pole eales varem nõnda rahumeelne liikleja olnud. Isegi kiirustades toimub kõik sujuvalt. Erutumata. Väärikalt. No ikka väga väärikalt. Olgem ausad, vett ...

Autopäevik. Hüvasti, Škoda! Tere tulemast, Škoda!

Autopäevik. Hüvasti, Škoda! Tere tulemast, Škoda! (2)

Jätkame sealt, kus eelmine kord pooleli jäime, ehk üks Škoda müüdud ja teine asemele soetatud. Miks, jumal, miks ometi? Nimetasin Fabiast lahkumise loos erivajadusi, millele auto ei vastanud: haagise ...

Autopäevik. Hüvasti, Fabia!

Autopäevik. Hüvasti, Fabia! (5)

Kuus ja pool aastat ning 150 000 kilomeetrit, paiguti päris lustakat seejuures. Jah, oli muresid ja mitte vähe. Aga kõneväärsed neist muredest mahtusid kõik imelisel moel garantiiperioodi ja veel imelisemal ...

Octavia uus nägu ja soodne kilomeeter

Octavia uus nägu ja soodne kilomeeter

Škoda Octavia uuenduskuur drastilisi muudatusi ei toonud, kuid värskem välimus ja rikkalikum varustus lubavad sel väikekeskklassi tihedas konkurentsis endiselt lippu kõrgel hoida. Võimalus sõita gaasiga ...

Autopäevik. Kaitske mu autot (liiklejate eest)

Autopäevik. Kaitske mu autot (liiklejate eest)

150 000 kilomeetrit. Kaks aastat tagasi nentisin 100 000 kilomeetri täitumist ja lubasin järgmist sadat tuhandet. Seikluslikku sadat tuhandet. Pool distantsist on tehtud, kuid seiklusi pole ollagi. ...

Autopäevik. Vasakule ei pööra

Autopäevik. Vasakule ei pööra (1)

Eelmine kord heietasin mõtteid hobiauto soetamisest. Pipart mulle keelele, kutsusin kogemata kurja välja. Auto soetamisest on saamas patt, mille igakordset sooritamist tuleb riiklikult karistada. Plaanitava ...

Kodiaq endale nõrkust ei luba

Kodiaq endale nõrkust ei luba

Škoda uus maastikuauto Kodiaq teeb kõike vähemalt hindele hea ja muudab niigi tihedat konkurentsi linnadžiipide seas veelgi ägedamaks. Autoostja loomulikult sellest ainult võidab. Škoda 4,7meetri pikkune ja ...

Autopäevik. Škoda Octaviaga peaaegu aasta täis

Autopäevik. Škoda Octaviaga peaaegu aasta täis

Novembris täitub esimene aasta koos Škoda Octaviaga. Ehk oleks aeg auto välja vahetada? Väljavahetamise mõte on muidugi öeldud naljaga pooleks, sest kui mõelda põhjustele, miks selline auto üldse soetatud ...

Konarlik kohanemine Škodaga

Konarlik kohanemine Škodaga (13)

Esimene kvartal Škoda Octaviaga möödus laias laastus lauldes ja mängides. Ühe keretöö tõi kaasa mu oma viga. Enne kui hakkan tekkinud kulusid lahkama, olgu öeldud, et olen kokkuvõttes Škoda sõidu- ja ...

Business as usual

Business as usual (27)

Oktoobris sai Fabia korraliselt hooldatud. Mootor nii, nagu 30 000 km läbimise järel ette nähtud, ja auto muud sõlmed 120 000 km kohaselt. Mäletatavasti sai Fabia veidi enne 90 000 sõidukilomeetri täitumist ...

Škoda teab hea auto retsepti

Škoda teab hea auto retsepti

Škoda Superb Combit on peaaegu võimatu kritiseerida, nii täpselt on Tšehhi automargi lipulaev loodud vastama keskauto ostjate vajadustele. Tuleb ette, et suur ja ruumikas auto osutub sõidul kohmakaks, ...

Omanäoline ja töökindel Škoda Yeti

Omanäoline ja töökindel Škoda Yeti

Erilise välimuse ja heade sõiduomadustega Škoda linnadžiip tagab enamasti ka üsna muretu omanikupõlve. Kui Škoda 2009. aasta Genfi autonäitusel Yetit esitles, ei jätnud selle omanäoline disain just paljusid ...

Esimene Škoda Octavia – igavavõitu, kuid kindel ost

Esimene Škoda Octavia – igavavõitu, kuid kindel ost

Octavia nägi ilmavalgust juba 1996. aastal, kuid vaatamata tolleaegsele kriitikale igavavõitu välimuse suunal, ei mõjugi kuigi aegununa, ka tehnika on näidanud eeskujulikku vastupidavust. Naljaga pooleks ...

 
Uus Superb – oma nime vääriline

Uus Superb – oma nime vääriline

Liitke kokku eelmise põlvkonna Škoda Superbi tugevad küljed, suur osa uut Passatit, lisage Octaviat ja saate tulemuseks auto, mis tõenäoliselt võidab edaspidi kõik võrdlustestid. Škoda teatel on kolmanda ...

Škoda Fabia Combi – suur väikeauto

Škoda Fabia Combi – suur väikeauto

Uus universaalkerega Škoda Fabia Combi jätab mahutavuse poolest konkurendid selja taha ning astub varba peale ka oma margikaaslasele. Kolmanda põlvkonna Fabia sai välisilmelt sarnane suuremate Škodadega ...

Praktiline ja eranditega usaldusväärne Škoda Octavia

Praktiline ja eranditega usaldusväärne Škoda Octavia (4)

Škoda Octavia teist põlvkonda saatis müügiedu kogu pika „karjääri” jooksul. Kasutajad on Octaviaga reeglina väga rahul. Octavia teine põlvkond tuli turule 2004. aastal, järjest uuendatud mootori- ja ...

Škoda multitalent

Škoda multitalent

Škoda Octavia maastikuversiooni Scout tähelepanuväärseim omadus on tasakaalustatus – see sõidab hästi nii kehval teel, kui ka siledal asfaldil. Eelöeldu ei ole selliste, tavamudelist kõrgema kliirensiga ...

Väike Fabia sõidab suurelt

Väike Fabia sõidab suurelt

Mudelivahetusega sai Fabia kandilisema välimuse ja uued pisikesed mootorid. Sõidutundelt jätab väike „tšehh” aga hoopis suurema auto mulje. Kolmandasse põlvkonda jõudmine tähendab Fabia jaoks inimmõistes ...

Viie euro eest Tartusse

Viie euro eest Tartusse

Autolehe katse näitas, et sõit Tallinnast Tartusse surumaagaasil (CNG) töötava Škoda Octaviaga läheb maksma umbes viis eurot. Tegelikult saaks hakkama isegi väiksema summaga, sest 3,3kilogrammise kulu sajal ...

Škoda Superb – töökindel ja väga ruumikas

Škoda Superb – töökindel ja väga ruumikas

Eelkäijaga võrreldes sai teise põlvkonna Škoda Superb isikupärane ning auto võeti soojalt vastu. Aastate jooksul on Superb näidanud end vastupidavana, ent nõrgad kohad on sel siiski olemas. Teise põlvkonna ...

 
Octavia RS: asjalikult kiire

Octavia RS: asjalikult kiire

Maailmas ei leidu just palju autosid, millega võiksite hommikul vedada poest koju uue külmkapi ja õhtul kihutada ringrajal viisil, mis ei ole igav ega piinlik. Üks neist vähestest on Škoda Octavia RS. Uue ...

Škoda säästab stiilselt

Škoda säästab stiilselt

Kui auto on odav, siis tavaliselt ei ole ta ilus, ja kui odav auto juhtubki olema ilus, siis on tal mõni muu häiriv kiiks. Škoda tõestab Rapid Spacebackiga, et saab ka teisiti kui esimeses lauses kirjas. ...

Kas jälle rohelised jõulud?

Kas jälle rohelised jõulud?

Viimased kolmed jõulud on olnud rohelised. Siinsamas, Eestimaal. Minu kui mõõdukalt autoinimese jaoks. Roheline Fabia on mind saatnud alates 2010. aastast ja teeninud truult. Teele pole jätnud ja kuigi ...

Esimene Superb: silmatorkamatu luksus Škodalt

Esimene Superb: silmatorkamatu luksus Škodalt

Škoda lipulaev põhineb Volkswagen Passatil, näeb sedamoodi ka välja ning laguneb sarnases tempos ja samadest kohtadest. Õige oleks küll öelda, et Superb on tehtud Volkswageni grupi B5 platvormile, mille ...

Škoda Fabia RS: midagi me siin ei müü!

Škoda Fabia RS: midagi me siin ei müü! (9)

Jätkates sealt, kus eelmine kord lõpetasin: pole neid mehi, kellele oma rohelist taskuraketti pakkuda! Ega enam pakugi, sest käru asus vedama pere teine auto ja Fabia sai sedavõrd põhjalikult hooldatud, et ...

Ideaalne pereauto praktilisele inimesele

Ideaalne pereauto praktilisele inimesele

„Praktilise inimese unistus” pealkirjastasime Autolehes esimese proovisõidu uue Škoda Octaviaga. Kui luukpära-Octavia oli praktiline, siis kuidas nimetada äsja müügile tulnud universaalkerega Octavia Combit? ...

Škoda Fabia: töökindluselt läbinisti keskmine

Škoda Fabia: töökindluselt läbinisti keskmine

Teise põlvkonna Škoda Fabia platseerub erinevate riikide töökindlustabelites haruldase järjekindlusega täpselt keskele. Täiesti keskmine on see nii Saksa TÜV, Soome kui ka Eesti tehnoülevaatuste ...

Mees, osta auto ära!

Mees, osta auto ära! (4)

Eelmisel korral Fabiast kirjutades nentisin, et minu järgmise autovahetuse aeg on teadmata. Raske südamega, kuid siiski pean nentima, et see aeg on kätte jõudmas. Põhjus pole aga selles, et RS mulle ei ...

Praktilise inimese unistus: uus Octavia

Praktilise inimese unistus: uus Octavia

Volkswageni grupi väikekeskautode uuendamise jadale pani punkti Škoda Octavia. Õigem oleks siiski öelda, et mitte punkti, vaid hüüumärgi. Kõigepealt tuli müügile uus Volkswagen Golf, seejärel Seat León ning ...

Kaks Škodat: Favorit kohtub Fabiaga

Kaks Škodat: Favorit kohtub Fabiaga

Kuna eelmise aasta lõpus sai minust taas Škoda omanik, soetasin saja euro eest Favoriti, siis ühtlasi otsustasin oma mälu värskendada Škoda väikeauto tänapäeva osas. Kolleeg Janis Kaal oli lahkesti nõus oma ...

Kaks aastat täis

Kaks aastat täis (7)

On möödunud kaks aastat ja 43 000 km ajast, mil istusin igapäevaselt väikese auto rooli. Aeg teha kokkuvõtteid ja otsustada, kas minna Fabia RS-iga ühiselt edasi või lugeda koostöö lõppenuks. Koostöö ...

Roomster – mõistlik valik ka pruugituna

Roomster – mõistlik valik ka pruugituna (2)

Uuena autoajakirjanduses hulgaliselt kiidusõnu pälvinud Škoda Roomster peab üldiselt hästi vastu, kuid mudeliuuenduse järel kasutusele võetud mootorid ja robotiseeritud käigukast on kaheldava töökindlusega. ...

Riskitu retsepti järgi tehtud

Riskitu retsepti järgi tehtud

Škoda läheb Rapidiga kindla peale – kui auto välimus ei karju näkku, sõiduomadused on enamikule mokkamööda ja ruumi lausa rabavalt palju, pole sellisele sõidukile ostja leidmine kuigi keeruline. Škoda ...

Škoda Superb Combi: praktilisuse mõõdupuu

Škoda Superb Combi: praktilisuse mõõdupuu

Universaalkerega Škoda Superbile on praktilisuse, mugavuse ja mõistliku hinna ühendamises raske vastaseid leida. Praktilisuse ainsaks definitsiooniks pole pakiruumimaht, ehkki sellegi 633 liitrit suudab üle ...