AUTONDUS

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

„Üle 200 hobujõu spordikotis”

Volkswagen avaldas foto, millega iseloomustab oma uue elektriauto ID.3 mootori kompaktsust. Kuna elektrimootor on sisepõlemismootorist oluliselt lihtsama ehitusega, saab selle teha ka tunduvalt kompaktsema. ...

MOOTORISPORT

Jüri Vips võitis kvalifikatsioonisõidu

Jüri Vips võitis kvalifikatsioonisõidu

F3 maailmakarikavõistlusel Macau tänavarajal saavutas kvalifikatsioonivõistlusel esikoha Jüri Vips, kes tagas sellega endale parima stardipositsiooni homseks põhivõistluseks. Jüri Vips alustas sõitu ...

AUTOTÖÖSTUS

VW avas veel ühe elektriautotehase

VW avas veel ühe elektriautotehase(3)

Volkswagen avas Saksamaal Zwickaus tegutseva elektriautotehase kannul kohe veel ühe - Hiina turule sihitud Šanghai vabrik sai püsti 12 kuuga ja suudab valmistada aastas Saksa omast kolm korda rohkem ehk 300 ...

PROOVISÕIDUD

Kui palju elektrit on võiduks vaja?

Kui palju elektrit on võiduks vaja?

Kui räägitakse keskklassi noobelsõidukitest, on sageli jutuks Audi A4 või 3. seeria BMW. Tulevikus aga ehk kogunisti isegi Tesla Model 3? Kas „elektriameeriklane” saab kuulsate „sakslaste” vastu – kui üks ...

PÄEVAUUDISED

FOTOD. Fordi elektridžiip sai nimeks Mustang Mach-E

FOTOD. Fordi elektridžiip sai nimeks Mustang Mach-E(3)

Ford nimetab uut elektridžiipi Mustangi uueks versiooniks, ehkki senise sportautoga on sel vähe ühist.  Mach-E saab olema üks elektrifitseeritud auto tervelt 14-st, mille Ford plaanib Euroopas müügile tuua ...

LIIKLUS

Citybee edaspidi ka automaatse käigukastiga

Citybee edaspidi ka automaatse käigukastiga

Senistele käsikastiga Fiat 500-dele lisanduvad automaatse käigukastiga Toyota Corollad. Amserv andis Citybee'le täna üle 15 hübriidmootori ja variaatorkäigukastiga Toyota Corollat. Seega on nende osakaal ...

Subaru
Täpne ja terav

Täpne ja terav

Subaru häälestas uue WRX STI nii täpseks ja teravaks, et selle nimetamine tänavakõlblikuks võidusõiduautoks ei kõla sugugi liialdusena. Proovisõidul Rootsis Torsta autodroomil rammisin ühe šikaani kurikat ...

Äriliselt põrunud, kuid vastupidav luksusdžiip

Äriliselt põrunud, kuid vastupidav luksusdžiip

Kui disain ja kõrge kütusekulu ei heiduta, on Subaru Tribeca väga hea luksusdžiip. Subaru esitles B9 Tribecat aastal 2005, sisenedes nii enese jaoks uude autoklassi, kus ees olid sellised nimekad tegijad ...

Impreza kõnnib omapead

Impreza kõnnib omapead

Kui tavaliselt püüavad autotootjad oma väikekeskklassi mudeliga meeldida võimalikult paljudele, siis Subaru kõnnib Imprezaga omapead. Kas kujutaksite ette, et Volkswagen Golfi pakutaks vaid ühe mootoriga ja ...

Kolmas Forester – töökindlus hindele neli pluss

Kolmas Forester – töökindlus hindele neli pluss(1)

Mõni aeg tagasi uue põlvkonna vastu välja vahetatud, mudelitähist SH kandev Subaru Forester on oma eelkäijatega võrreldes hoopis teisest puust auto, aga vastu peab see nendega sarnaselt hästi. Kui lugeda ...

Lõpuks ka diisel koos automaadiga

Lõpuks ka diisel koos automaadiga

Subaru Legacy ja Outbacki uuenduskuuri olulisim uudis on Outbacki valikusse jõudnud diiselmootorist ja automaatkäigukastist koosnev komplekt. Diiselmootor sobib Outbacki maastikuautolaadse olekuga ...

Kolmanda põlvkonna Legacy tehnika peab vastu

Kolmanda põlvkonna Legacy tehnika peab vastu

Subaru Legacy võiks tänu nelikveole ja vastupidavale tehnikale olla Eesti kliimasse suurepärane pereauto, paraku jätab soovide korrosioonikindlus. Kui Subaru 1998. aasta lõpus uue Legacyga välja tuli, sai ...

Uus Forester: tasemel nii metsas kui ka teel

Uus Forester: tasemel nii metsas kui ka teel

Uus Subaru Forester pakub üht paremat kombinatsiooni tee- ja maastikusõiduomadustest, praktilisusest ja mugavusest ning hinnast ja varustusest, mida turult leida võib.Veebruaris müügile jõudev Forester ronib ...

Subaru Forester: ootuspäraselt vastupidav

Subaru Forester: ootuspäraselt vastupidav(1)

Subarute vastupidavust oleme korduvalt varemgi kiitnud ning Foresteri teine põlvkond pole erand: see vajab remonti haruharva. 2002. aastal turule jõudnud Foresteri kohta kiitis tootja ise, et see on igas ...

Müüa Subaru Legacy 2007 3,0 – müüdud!

Müüa Subaru Legacy 2007 3,0 – müüdud!(6)

Subaru Legacy eelmine artikkel ilmus päris ammu – veebruaris. Praegune jääb toimetuse autode rubriigis ka viimaseks – artikli ilmumise ajal on Legacy juba uue omaniku valduses. Müümise põhjusele olen ...

Igavam kui eelkäijad, kuid ikka töökindel

Igavam kui eelkäijad, kuid ikka töökindel

Praegugi veel uuena müügil olev Subaru Impreza on esimese nelja ja poole aastaga näidanud head vastupidavust, kuid tüüpvigadest päris pääsenud ei ole. Eelmise aasta Jaapani looduskatastroof lõi Subaru ...

Viies talv Legacyga

Viies talv Legacyga(5)

Nagu ajalugu näidanud on, järgneb sügisele üldjuhul talv. Nii juhtus selgi korral. Legacyle tähendab see viiendat talve. Eks ole pisut veider alustada nüüd, veebruari keskpaigas, lugu sügisese rehvivahetuse ...

Subaru esimene „naistekas”

Subaru esimene „naistekas”

Subaru unistab, et väike poolmaastikuauto XV kerkib margi menukaimaks mudeliks, kusjuures seda ostaksid eelkõige naised. Eeldusi selleks isegi on, kuid üht-teist oleks saanud teha ka paremini. Subaru XV ees ...

Subaru Legacy peab hästi vastu

Subaru Legacy peab hästi vastu(10)

Kui nelja aasta eest Autolehes Subaru sooduskampaania reklaami silmasin, langes otsus minu järgmise sõiduvahendi osas kiirelt. Kiirelt – praeguseid kuudepikkuseid tarneaegu silmas pidades – sain ka uue auto ...

Uue südamega Forester

Uue südamega Forester

Subaru Foresteri peamine uuendus jääb pilgu eest varjatuks, väliselt on uus ja vana vägagi sarnased. Kapoti all toimetab uus boksermootor, mille keskmist kütusekulu on suudetud eelkäijaga võrreldes ligemale ...

Kiirust juurde!

Kiirust juurde!

Subaru mudelivaliku kõige kiirem esindaja WRX STI muutus põgusana tunduva uuenduskuuri käigus luukpärast sedaaniks, kiiremast kiiremaks ning tagatipuks ka odavamaks. Õigupoolest jäi 300hobujõuline mürsk ...

Subaru Outback: osav igal alal

Subaru Outback: osav igal alal

Subaru Legacy kõrgemaks tõstetud maastikuveli Outback on eriti universaalne auto: see mahutab palju, sõidab maanteel kindlalt kui luksussedaan ning maastikul paremini kui mõnigi linnadžiip. 1990ndate keskel ...

Samm tavalisuse poole

Samm tavalisuse poole

Uus Subaru Legacy on kaotanud mõndagi oma isikupärast, kuid on nelikveolise pereautona endisest kõrgemal tasemel. Subaru Legacyt on toodetud kahekümne aasta vältel ning iga viie aasta tagant toimunud ...

Diiselbokser sobib metsamehele

Diiselbokser sobib metsamehele

Kevadel esitletud Subaru Forester on saanud mootorikatte alla kauaoodatud uuenduse: diiselmootori. Tõhusa pöördemomendi ja madala kütusekulu tõttu võib seda pidada Foresterile optimaalseks valikuks. ...

Avaram ja võimekam Forester

Avaram ja võimekam Forester

Uus Subaru Forester on eelkäijast märkimisväärselt avaram ning, nagu nimi Metsamees lubab oletada, maastikul väga toimekas. Suuremad välismõõdud ja pikem telgede vahe muutsid Foresteri sõitjateruumi ...

Uutmoodi Subaru

Uutmoodi Subaru

Diiselmootoriga autode müük kasvab Euroopas aasta-aastalt, nii on sunnitud seda tüüpi jõuallikaid valmistama ka need, kes traditsiooniliselt vaid ottomootoritega autosid müüvad. Paari aasta eest tegi võimsa ...

Mugavaks lihvitud ralliauto

Mugavaks lihvitud ralliauto

Kui Subaru rallitiim alustas uut hooaega veel eelmise põlve Imprezaga, siis rallientusiastid saavad juba praegu soetada uue Subaru Impreza WRX STI, millesarnane ralliauto on Markko Märtini käe all alles ...

Ebatavaline Subaru

Ebatavaline Subaru

Ütlete Subaru, mõtlete boksermootor ja nelikvedu. Aeg on seisukohad üle vaadata, teatab äsja Eesti turule jõudnud Justy. Näiteks Toyota Aygo, Peugeot 107 ja Citroën C1-ga konkureeriva Justy kapoti alt leiab ...

Tribecaga uuele ringile

Tribecaga uuele ringile

Subaru talitses palava kriitika osaliseks saanud luksusdžiibi B9 Tribeca disaini ning varustas selle mudeliuuenduse käigus ka suurema mootoriga. Kui Subaru B9 Tribeca 2005. aastal välja tuli, sai selle ...

Taltsutatud kiirus

Taltsutatud kiirus

Uus Subaru Impreza WRX pole kompromissitu tänavarakett, vaid pigem sportlik igapäevasõiduk. Sportlikkusest ei tee uue WRX-i välimus saladust, kuid ei hõiska seda ka valjul häälel: peamine erinevus ...

Uus Subaru Impreza, mitte ainult rallifriikidele

Uus Subaru Impreza, mitte ainult rallifriikidele

Uus Subaru Impreza on ehitatud ennekõike võluma tavalist autoostjat, kuid ega kiirusekummardajadki oma adrenaliinipumbast ilma jää. Tõsi, STI-versioon laseb end oodata järgmise aasta veebruarini, aga ...

Vastupidav Jaapani tööloom – Subaru Forester

Vastupidav Jaapani tööloom – Subaru Forester

Forester on hübriid maastikuautost ja pereuniversaalist. Nagu nimigi ütleb, sobib see hästi metsateele, aga ka Eesti auklikele tänavatele. Subaru lähenes linnamaasturite turule teistest erinevat teed pidi: ...

Subaru Legacy – probleemivaba kulgemine

Subaru Legacy – probleemivaba kulgemine

Legacy oli mudel, mis 1980ndate lõpus tegi Subarust nii Euroopas kui Ameerikas tõsiselt arvestatava autotootja. Mudeli kolmas põlvkond debüteeris 1998. aasta lõpus, osutudes taas populaarseks ja ...

“Kolme mootoriga” auto – Subaru Outback

“Kolme mootoriga” auto – Subaru Outback

Värskendatud Subaru Outbacki juht saab keskkonsoolil asuva lüliti abil valida, kas ta tahab endale parasjagu sportlikku või säästlikku autot. Peale sportlikuma-saledama välimuse, soliidsema sisemuse ja ...

Ulmeline SVX – hobiauto ideaalkandidaat

Ulmeline SVX – hobiauto ideaalkandidaat

1991. aastal tõi Subaru turule auto, mida keegi oodata ei osanud – üliluksusliku ja ulmelise näoga kupee SVX. Viie aastaga toodeti seda kokku vaid umbes 25 000 eksemplari, Eestis sõidab ringi alla kümne auto. ...

B9 Tribeca viib Subaru uutele jahimaadele

B9 Tribeca viib Subaru uutele jahimaadele

Subaru uus lipulaev B9 Tribeca trügib ambitsioonikasse seltskonda, kus teda ootavad ees näiteks Volvo XC90, Audi Q7 ja BMW X5. Muidugi istub Tribeca kapoti all boksermootor ja loomulikult veavad kõik neli ...

Varjatud väärtustega Subaru Legacy

Varjatud väärtustega Subaru Legacy

Subaru Legacy teise põlvkonna autod ei torka tänavatel kuigivõrd silma, kuid peidavad endas väärtusi, mida sedavõrd odavalt autolt ei oskaks oodatagi. Kuigi paljus tüüpiline Jaapani auto, on Subaru Legacy’l ...