AUTONDUS

Häkkerid panid tankuri andma tasuta kütust

Häkkerid panid tankuri andma tasuta kütust (1)

Politsei otsib Detroidis taga kahte nupumeest, kes suutsid häkkida bensiinijaama ühte tankurisse ja varastasid seejärel 600 gallonit (2271 liitrit) bensiini. Nende saagi väärtuseks oli 1800 dollarit. ...

MOOTORISPORT

Lucas di Grassi võitis etapi ja Jean-Eric Vergne tiitli

Lucas di Grassi võitis etapi ja Jean-Eric Vergne tiitli

Elektrivormelite sarja eelviimasel etapil viiendana finišeerinud Jean-Eric Vergne kindlustas FIA Formula E neljanda hooaja meistritiitli. New Yorgi tänavarajal sõidetud etapi võitis 11. stardikohalt ...

AUTOTÖÖSTUS

BMW elektrimaastur iX3 hakkab valmima Hiinas

BMW elektrimaastur iX3 hakkab valmima Hiinas (9)

Saksa autotootja BMW kinnitas, et uut elektrimaasturit BMW iX3 hakatakse tootma vaid Hiinas. Seal valmistatud autosid hakatakse eksportima kõikidele turgudele üle maailma. Elektrilisi BMW-sid paneb alates ...

PÄEVAUUDISED

Euroopas kasvas uute sõiduautode müük juunis 5,2%

Euroopas kasvas uute sõiduautode müük juunis 5,2%

Euroopa Liidu riikides müüdi juunis ligi 1,6 miljonit uut sõiduautot ehk 5,2% rohkem kui möödunud aasta juunis. Esimesel poolaastal on Euroopa Liidus müüdud kokku ligi 8,5 miljonit uut sõiduautot, mis ...

LIIKLUS

Teekasutusmaksu laekus 11,15 miljonit eurot

Teekasutusmaksu laekus 11,15 miljonit eurot (6)

I poolaastal kogus Maanteeamet teekasutustasu 11,15 miljonit eurot ning maksupileteid müüdi pisut üle 350 000.   „Kogutud summa moodustab ligi 60% selleks aastaks planeeritud 19 miljonist eurost ning ...

AUTOPÄEVIK

Autopäevik. Miks Lexus on äge?

Autopäevik. Miks Lexus on äge? (3)

Lexus LS-i ostsin vaatamata sellele, et mul seda autot üldse vaja ei olnud. Lisaks ilmsele luksusele, mida suur Lexus pakub, on sel veel terve rida kiikse, mille pärast ma „ei” ei suutnud öelda. Mõnd neist ...

Renault
Renault pakub kolme erinevat elektriveokit

Renault pakub kolme erinevat elektriveokit

Renault Trucks hakkab klientidele pakkuma kolme erinevat elektriveokit: nendeks on kaubik Master Z.E., ning veoautod D Z.E. ja D Wide Z.E.. Neist esimesena jõuab ostjateni Master Z.E. ja seda juba ...

Renault tootevalikusse lisandub veel üks linnamaastur

Renault tootevalikusse lisandub veel üks linnamaastur (5)

Renault avalikustas esimese ametliku peibutuspildi uuest linnamaasturist, mille ametlik debüüt on plaanitud augustikuisele Moskva autonäitusele. Autotootja kasutab uue sõiduki kohta mudelitähist C-SUV, see ...

ZF muutis Renault Dusteri hübriidiks

ZF muutis Renault Dusteri hübriidiks (1)

Saksa firma ZF esitles hübriidset ülekannet eAMT, mille abil muudeti hübriidautoks linnamaastur Renault Duster. Komplekt koosneb robotiseeritud käigukastist ja tagasillale mõeldud elektrimootorist. ...

Nissan saadab diiselmootorid ajalukku

Nissan saadab diiselmootorid ajalukku

Jaapani autotootja Nissan lõpetas koduturul diiselmootoritega autode müügi, sama plaanitakse kümnendi vahetuse paiku teha ka Euroopas, kirjutab Nikkei. Ühtlasi plaanib Nissan diiselmootorite arendamise ja ...

Autopäevik. Stockholmi sündroom

Autopäevik. Stockholmi sündroom (22)

Stockholmi sündroomiks nimetatakse meeleseisundit, kus sa peaksid ohvrina olema ülekohtu tegija peale kuri, kuid tegelikult käitud hoopis vastupidi. Täpselt selline suhe on mul praegu ka Traficuga. Aasta ...

Autopäevik. Kolm aastat ja 75 000 kilomeetrit

Autopäevik. Kolm aastat ja 75 000 kilomeetrit (10)

Nii palju kui pealkirjas öeldud, olen sõitnud Renault Mégane’iga. Seega on aeg teha väike vahekokkuvõte. Tean küll, et artikli alguses ei tasu öelda, et mingitest dramaatilistest sündmustest mul ...

 
Autopäevik. Hüvasti, sidur!

Autopäevik. Hüvasti, sidur! (2)

Pool kuud tagasi viisin oma Renault Traficu remonti, et vahetataks välja libisema hakanud sidur. Kuna see polnud sugugi odav töö, siis hakkasin mõtlema, kas Trafic on ikka üldse hea auto. Hea auto all ...

Renault Fluence – täiesti keskmine tarbeauto

Renault Fluence – täiesti keskmine tarbeauto

Renault’ vähelevinud sedaani võib odavalt kätte saada. Emotsioone sellest otsida ei maksa, tegemist on lihtsa ja pretensioonitu tarbeautoga. Renault Fluence’i taust on üsna omapärane. Kui kahest esimese ...

Hoia alt Hilux, siit tuleb Alaskan!

Hoia alt Hilux, siit tuleb Alaskan!

Nissan Navara tehnikal baseeruv Renault Alaskan on Prantsusmaa autotootja esimene katse lüüa läbi pikapite seas. Pikapite populaarsus on viimastel aastatel pidevalt tõusnud, näiteks 2016. aastal kasvas ...

Autopäevik. Üha enam muid kulusid ...

Autopäevik. Üha enam muid kulusid ...

… aga ka läbisõitu. Eneselegi üllatuseks olin kaheksa kuuga läbinud üle 12 000 kilomeetri. Kuna aga küpses plaan minna autoreisile, sai paar korda käidud remondikojaski. Esimese käigu töökotta tegin juba ...

Renault Capturi põhitrumbiks on disain

Renault Capturi põhitrumbiks on disain

Renault’ väike linnadžiip Captur on veelgi nägusam kui varem. Ehkki üht-teist oleks võinud veel teha, muutus auto mudelivärskenduse käigus vähe. Uued esi- ja tagatuled, uued kaitserauad, uued värvivalikud, ...

Autopäevik. Mina, sadulsepp

Autopäevik. Mina, sadulsepp

Trafic hoiab omaniku käsitööoskused värskena. Pärast mürasummutuse paigaldust oli viimane aeg hakata parandama esiistmeid. Poroloonipuru pudenes juhiistme alla juba mõnda aega. Piisas pealepuhumisest ja ...

Neile, kes armastavad mugavust

Neile, kes armastavad mugavust

Hea välimus, mugavad sõiduomadused ja avar sõitjateruum peaksid panema uue Renault Koleose ostu kaaluma kõik linnadžiibihuvilised.Kui Talisman on Renault’ sõiduautode tipp ja Espace kannab sama tiitlit ...

 
Autopäevik. Prantsuse „mugavus”

Autopäevik. Prantsuse „mugavus”

Levinud klišee on, et Prantsuse autod pole kuigi töökindlad, kuid on see-eest mugavad. Oma Renault Traficu töökindluse kohta ei tihka ma veel sõna võtta, aga mõnele „mugavusele” juhin tähelepanu küll. Üks ...

Autopäevik. Kaks aastat Renault Mégane’iga

Autopäevik. Kaks aastat Renault Mégane’iga (5)

Kui täpne olla, siis kaks aastat ja kaks kuud olen sõitnud Renault Mégane’iga, kokku hetkeseisuga 52 000 kilomeetrit. Mu enda „läbisõit” on kahe aastaga muidugi suurem, sest palju kilomeetreid koguneb ka ...

Renault Trafic: suur läbisõit ja mured töökindlusega

Renault Trafic: suur läbisõit ja mured töökindlusega

Teistegi kaubikute kombel saavad teise põlvkonna Renault Trafic ja selle "kloonid" kasutajatelt kõvasti vatti, kuid probleeme ei saa ainult selle süüks ajada. General Motorsi / Opeli ja Renault’ koostöö ...

Uus Scénic: ilus välimus, hiigelrattad, kitsas tagaiste

Uus Scénic: ilus välimus, hiigelrattad, kitsas tagaiste

Uute Renault’de kombel on ka uus Scénic silmapaistva disainiga, kuid mahtuniversaali kohta on ses vähe ruumi. Neljanda põlvkonna Scénic jätkab mitmes mõttes senisel moel. Endiselt kuuluvad valikusse ...

Uus Mégane Grandtour – nägus ja luukpärast ruumikam

Uus Mégane Grandtour – nägus ja luukpärast ruumikam

Uue Renault Mégane’i universaalmudeli Grandtour disain tuleb tuttav ette luukpäralt. Universaalis on ruumi enam, kuid klassi suurima autoga tegu siiski pole. Arusaadavalt on universaalkerega auto pikem kui ...

Kahtlase nimega hea sedaan

Kahtlase nimega hea sedaan

Renault läheb uue Mégane’i sedaani nimevalikul sammu liiga kaugele, kuid ega müts meest riku: auto on hea eksitavale nimele vaatamata. Turunduslikel eesmärkidel on kupeedeks nimetatud paljusid autosid, mis ...

Autopäevik. Minust sai bussijuht

Autopäevik. Minust sai bussijuht

Juulis sõitsin sõbra 12meetrise bussiga (umbes sellisega nagu linnaliinibuss) paarsada kilomeetrit ja elamus oli nii tugev, et otsustasin – ka mul peab olema buss! Tegelikult olin mõelnud väikebussi ostmise ...

 
Ilus, aga keerulisevõitu

Ilus, aga keerulisevõitu

Renault Talisman Grandtouri väljapeetud välimusele sekundeerib avar sõitjateruum, kuid kasutajaliides nõuab harjumist. Universaali ostetakse ennekõike praktilisuse pärast ja selles suhtes peaks enamik ...

Nutikas ja nägus, aga mõne kiiksuga Renault Mégane

Nutikas ja nägus, aga mõne kiiksuga Renault Mégane

Uus Renault Mégane meelitab rikkaliku varustuse ja värske disainiga, kuid jääb toppama detailides. Renault’ disainerid on uue Mégane’i juures vinti peale keeranud üsna õnnestunult. Suures osas on disainikeel ...

Üllatavalt väheste probleemidega Renault Mégane III

Üllatavalt väheste probleemidega Renault Mégane III

Tehnoülevaatuste statistika ei näita kohe-kohe väljavahetatavat Renault Mégane’i heast küljest, kuid lähemalt uurides selgub, et tegu on üllatavalt töökindla autoga. Hiljuti avaldasime järjekordse Saksamaa ...

Renault Mégane’i kõige ekstreemsem sõit

Renault Mégane’i kõige ekstreemsem sõit

Mu enda ekstreemsemad sõidud jäävad võistlusradadele, kuid Mégane tegi oma senise elu raskeima sõidu jaanuaris. Selle sõidu tulemusena sündis Gulbene ralli reportaaž, mis ilmus 26. jaanuari Autolehes. ...

Talisman otsib oma kohta

Talisman otsib oma kohta

Moodsa aja keskautod on kõik ruumikad ja mugavad, enamik neist ka hea välimusega. Millised võiksid olla Renault Talismani šansid läbi lüüa? Renault ütleb, et Talisman ei ole Laguna ega Latitude’i järglane, ...

Hästi maskeeritud vana tuttav

Hästi maskeeritud vana tuttav

Renault Kadjar on ruumikas ja moodsa varustusega, kuid ei paku erilisi üllatusi. Pole ka ime, sest renault’liku disaini all peitub tegelikult eestlaste lemmikauto Nissan Qashqai. Renault sihib nn ...

Espace käib taas oma rada

Espace käib taas oma rada

Uus Renault Espace tõestab, et ka mahtuniversaal võib olla põnev ja nauditav. 1980. aastatel maailmale tutvustatud Espace oli üks esimesi mahtuniversaale üleüldse: väga avar, mugav ja innovaatiline. Nüüd, ...

Renault Laguna – kas kvaliteediprobleemidest saadi üle?

Renault Laguna – kas kvaliteediprobleemidest saadi üle? (1)

Erinevalt eelkäijast võib Laguna III pidada töökindluselt päris tavaliseks autoks. Teise põlvkonna Laguna on kvaliteedi tõttu Renault’ häbiplekk. Aastast aastasse kuulub see mis tahes uuringute ja ...

Uus Twingo – eriti isepäine väike auto

Uus Twingo – eriti isepäine väike auto

Renault Twingo kolmas põlvkond sai tagamootori, tagaveo ja muid põnevaid lahendusi, mis annavad konkurentide ees mitmeid eeliseid. Renault ütleb mitu põhjust, miks sedavõrd erilise ehituse kasuks otsustati. ...

 
Zoe: elektriautode uus liider?

Zoe: elektriautode uus liider?

Kui praegu valitseb nii maailma kui ka Eestis elektriautode turgu ülivõimsalt Nissan Leaf, siis edaspidi pakub soodsa hinna ja tasemel kasutusomadustega Renault Zoe talle kõva konkurentsi! Renault’-Nissani ...

Peenlihv Mégane’ile

Peenlihv Mégane’ile

Renault Mégane’i põgus uuenduskuur tõi peale silmaga nähtava pardale ka uue bensiinimootori, mis sobib auto iseloomuga erakordselt hästi. Uus bensiinimootor TCe 130 võtab turbo abil 1,2liitrisest töömahust ...

Renault Mégane – turvaline, aga laguneb kiiresti

Renault Mégane – turvaline, aga laguneb kiiresti

Kui Renault esitles kõigepealt luukpärana Mégane’i teist põlvkonda, pälvis selle disain palju kiidusõnu. Vaimustushüüded vaibusid aga juba üsna väikeste läbisõitude juures tekkinud probleemide tõttu. 2003. ...

Asjalik hiiglane

Asjalik hiiglane

Alates 2008. aastast turul olnud Renault Kangoo sai mudeliuuendusega seest ja väljast modernsem, praktilisus on endiselt tipptasemel. Proovisõiduautoks olnud Kangoo suurem versioon Maxi on tõesti ...

Elurõõmus ja asjalik

Elurõõmus ja asjalik

Renault’ uus pisike linnadžiip Captur on väikeste puuduste kiuste väga sümpaatne auto.Uue Clio põhjale tehtuna, kuid kõrgemaks tõstetud vedrustuse ja suuremate ratastega Captur ühendab Renault’ sõnul parimad ...

Legendaarne murelaps Renault Laguna II

Legendaarne murelaps Renault Laguna II (1)

Harva saab mõni auto töökindluse pärast sedavõrd palju sarjata kui teise põlvkonna Renault Laguna. Mõistagi ei tule kõik see tühja koha pealt, kuid tõe huvides peab ütlema, et tehas suutis kvaliteeti ...

Ilu nõuab ohvreid

Ilu nõuab ohvreid

Uus Renault Clio paistab omas klassis silma erakordselt efektse disainiga, kuid sugugi mitte kõige suurema praktilisusega.Kui Renault paigutas oma stendile Pariisi autonäitusel umbes paarkümmend Cliot, ei ...

Veel praktilisem, veel koledam

Veel praktilisem, veel koledam

Renault Kangoo pikaks ja kõrgeks venitatud versioon Maxi näeb oma hiiglasliku telgede vahe ja pisikeste ratastega veider välja, kuid see-eest mahutab tõeliselt palju! Paari aasta eest Kangoost kirjutades ...

Lähituleviku linnasõiduk

Lähituleviku linnasõiduk

Renault Twizyga sõitmine on lustakas kogemus. Varasuvisel proovisõidul Ibiza saarel süvenes aegamisi veendumus, et lähituleviku linnaliikur võikski just selline olla – ka neile, kes seni autodega harjunud. ...

Nipet-näpet uuendused

Nipet-näpet uuendused

Renault Twingo mudeliuuendus tehti õige tagasihoidlik – värskendati disaini ja lisati võimalusi auto isikupärasemaks muutmisel. Muuta oleks võinud siiski rohkemat, sest kõrge iga annab mõnes kohas tunda. ...

Väljast õudne, seest asjalik Renault Thalia

Väljast õudne, seest asjalik Renault Thalia (1)

Renault Clio põhjale tehtud ning Euroopas vähestes maades müüdud Thalia on üks viimase aastakümne õudsema disainiga autosid. Ometi peab sel olema suuri plusse, miks muidu näeb neid liikluses sedavõrd palju. ...

Säästu- ja mugavusemeister Fluence Z.E.

Säästu- ja mugavusemeister Fluence Z.E.

Renault Fluence Z. E. tõestab, et rahvalik elektrisõiduk ei pea olema mõõtmetelt kiitsakas ning seest plastine ebamugav väikeauto. Elektrijõud tungib järjest enamatesse autoklassidesse, ühes väikekaubikuga ...

Kummaline, kuid luksuslik Renault Vel Satis

Kummaline, kuid luksuslik Renault Vel Satis (5)

Vel Satis oli Renault’ visioon luksusautost – mugav on see tõesti, kuid samuti veidra disaini ning mitmete töökindlusprobleemidega. Omapärase disainiga Renault Vel Satist, ajale jalgu jäänud Safrane’i ...

Elektrilisena veelgi parem

Elektrilisena veelgi parem

Renault’ väikekaubik sõidab elektriliselt isegi paremini kui traditsioonilise diisli või bensiinimootoriga. Renault Kangoo Z.E pole päris esimene väike elektrimootoriga kaubik, küll aga siiani ainus, mida ...