AUTONDUS

Samost: Autokasutaja küsimused valimisteks

Samost: Autokasutaja küsimused valimisteks (1)

RIIGIKOGU VALIMISED LÄHENEVAD. Järgmise kahe kuu jooksul on tavalisest suurem võimalus kohtuda rahvasaadikuga. Erakonnad on sellega arvestanud ning ette valmistanud mahukad valimisplatvormid, millele omakorda ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli: Austraalia testikatsel oli kiireim Ogier

FOTOD. Ralli: Austraalia testikatsel oli kiireim Ogier

Austraalia ralli testikatsel sõitis parima aja välja Sebastien Ogier, kes edestas Andreas Mikkelseni ja Ott Tänakut. MM-sarja liidrile Ogierile kaotasid Mikkelsen ja Tänak vaid 0,2 sekundiga. Neljas oli ...

AUTOTÖÖSTUS

Haruldane ja kiire: Yaris GRMN

Haruldane ja kiire: Yaris GRMN (1)

Vaid 400 eksemplari Euroopas, 212 hobujõudu, 1,1 tonni ja 6,4 sekundiga „sajani” – selline on Yaris GRMN arvudes. Tunnetes? Raju. Iseenesest on valem lihtne: kergesse ja väikesesse autosse tuleb panna ...

PROOVISÕIDUD

Milline kütus võidab maratonsõidu?

Milline kütus võidab maratonsõidu? (1)

Nüüd läheb võistluseks! Kuus erinevat kütust kasutavat autot sõidavad samaaegselt läbi Saksamaa Hamburgist Münchenisse. Milline auto on kiireim – ja milline soodsaim? Kuhu jääb Jan? On neljapäev, 4. ...

PÄEVAUUDISED

Euroopa autoturg langes teist kuud järjest

Euroopa autoturg langes teist kuud järjest

Euroopa Liidu riikides jätkus uuele kütusekulu mõõtmise metoodikale ülemineku järel oodatud langus uute sõiduautode turul ka oktoobris. Oktoobris müüdi Euroopa Liidus veidi üle miljoni uue sõiduauto, mida ...

LIIKLUS

Haabersti asemel tõusis avariimagnetiks Riia ringristmik Tartus

Haabersti asemel tõusis avariimagnetiks Riia ringristmik Tartus

Viimase aasta vältel on Eestis kõige enam liiklusõnnetusi juhtunud Tartus Riia ringristmikul, üle 150 liikluskindlustusjuhtumi, umbes 60 protsenti neist on tagant otsasõidud. Väga palju on liiklusõnnetuste ...

Saab
20 aastat vana Saab: kas endiselt ostmist väärt?

20 aastat vana Saab: kas endiselt ostmist väärt?

Lennukitest inspireeritud, aga kas ka sama usaldusväärne? Vanu Saab 900/9-3 müüakse endiselt üllatavalt palju ning neid autosid võib pidada üsna pikaealiseks. Saab 9-3 asendas 1998. aastal teise põlvkonna ...

Saabi kaunis luigelaul – teise põlvkonna 9-5

Saabi kaunis luigelaul – teise põlvkonna 9-5

2010. aastal õige lühikeseks ajaks müügile tulnud teise põlvkonna 9-5 on väga ilus ja vaatamata tehnoloogiaküllusele ka töökindel auto. Esimese põlvkonna Saab 9-5 oli erakordselt pikaealine: seda esitleti ...

Viimane Saab 9-3: sümpaatne auto

Viimane Saab 9-3: sümpaatne auto (1)

Väga pikalt tootmises olnud viimase põlvkonna Saab 9-3 on ilus ja küllaltki töökindel auto. Nagu eelkäijagi põhines 2002. aastal esitletud ning kuni 2012. aastani toodetud 9-3 General Motorsi ...

Saabi kiusatus

Saabi kiusatus (3)

Kui plaaniksin autoostu, siis teeksin esmajärjekorras kolleeg Alole ettepaneku müüa mulle oma 1999. aasta Saab 9-5. Miks ma kirjutan Saabist, küsite? Lihtne põhjus, autoomanik nentis, et tal ei ole seekord ...

Saabist sai Scania

Saabist sai Scania

Viimastel kuudel võib mu 9-5 kohata sageli ehitusmaterjalipoodide juures, koormaks segukotid või ehitusplaadid, aga juunis sai käidud ka ülevaatusel. Alati, kui olen toppinud pakiruumi ja pool sõitjateruumi ...

Sihipärane kasutus

Sihipärane kasutus

Seekord on Saab leidnud vaid sihipärast kasutust ehk sõitmist. Vaatlusalusel perioodil on probleemideks olnud ainult bensiini ja klaasipesuvedeliku lisamine. Tankimist tuleb kütusehindu vaadates teha küll ...

Auto sõitis ilma minuta

Auto sõitis ilma minuta

Nagu eelmisel suvel, tegin ka tänavu kõik oma igapäevasõidud mootorrattaga, kuid ka Saab ei konutanud seekord nukralt aia ääres, seda kasutasid mu pereliikmed. Kui autoremontijad ütlevad, et auto on tehtud ...

Saab on omas elemendis

Saab on omas elemendis (1)

Uue aasta alguses sai 9-5 omale uued rehvid, seekord üle pika aja naastudega ning suure pakase ajal külmus kinni kesklukustus. Et talv viivitas oma tulekuga detsembri lõpuni, siis ei lasknud ma oma ...

Ring on peaaegu täis

Ring on peaaegu täis (1)

Eelmise kevade lõpus, kui see artiklisari algas, loetlesin 9-5 tüüpvead. Ainsad, mis toona remontimata, olid kliimaseadme torustik ja kütusepump. Nüüdseks on ka viimatinimetatu vahetatud. Tegelikult lõpetas ...

Saab 9-5 – kaua tehtud kaunikene?

Saab 9-5 – kaua tehtud kaunikene?

Tänapäeva autoehituse mõistes oli Saab 9-5 omamoodi relikt, mis püsis läbi mitme noorenduskuuri tootmises koguni 13 aastat. 2005. aastal toimus viimane suurem mudeliuuendus, mille käigus 9-5 põhjalikult ...

Imeloom Ameerikast: Saabi näoga TrailBlazer

Imeloom Ameerikast: Saabi näoga TrailBlazer

Saabi vastuolulist derivaati Chevrolet Trailbalzerist ei müüdud sugugi igal pool Euroopas, küll aga meil. Mida 9-7X „trollblazerist” pruugituna arvata? Palju kriitikat Mis Saabist me enam üldse räägime, ...

Kas tõesti uus ajastu?

Kas tõesti uus ajastu?

Saab ütleb, et uus 9-5 märgib ettevõtte jaoks uut ajastut. Kas ka ostja jaoks? Teadupärast sündis eelmine 9-5 nii ammu kui 1997. aastal. Jah, vahepeal läbis see küll ka väiksemaid uuenduskuure, kuid neist ...

9-3X: kõigesööja Saabilt

9-3X: kõigesööja Saabilt

Neile, kellele linnadžiip liiga maastikuautolik, kuid sõita tuleb ka rasketes teeoludes, pakub Saab 9-3X omanäolist alternatiivi. Tavamudelist 3,5 sentimeetrit kõrgema kliirensi (18 cm) ja nelikveoga mudel ...

Saab 900: odav osta, kuid kas on vigu?

Saab 900: odav osta, kuid kas on vigu?

Mida kujutab endast esimene General Motorsi tiiva all välja töötatud Saab? On 900-s rohkem tüüpilist Rootsi autot või Saksa Opelit? 1990ndate algul sai Saab osaks suurest General Motorsi kontsernist ning ...

Saabi nelikvedu valitseb võimsust

Saabi nelikvedu valitseb võimsust

280hobujõulise Saab 9-3 Turbo X nelikvedu töötab kui hea jalgpallikohtunik: teda pole märgata, kuid kõik on kontrolli all. Nelikveolist Saab 9-3 proovis Autoleht mõni kuu tagasi Prantsusmaa asfaldi. Mais ...

Lõpp rehvivilinale

Lõpp rehvivilinale

Võimsaid autosid on Saab teinud kaua ja sama kaua on ka kirutud, et miks see suur võimsus asfaldini ikka esirataste abil kantakse. Aastast 2008 see muutub: valmis on esimesed nelikveolised Saabid. Esivedu ...

Saab, mis Saab, ainult et natuke Opeli moodi

Saab, mis Saab, ainult et natuke Opeli moodi (1)

2002. aastal esitletud Saab 9-3 omas taas palju ühist Opel Vectraga, seekord siis selle kolmanda põlvkonnaga. Erinevaid auhindu on 9-3 võitnud palju, kuid kas see on garantiiks, et pruugituna on tegu hea ...

Puhas põhjamaine jõud

Puhas põhjamaine jõud

Neil päevil jõuavad Eestis esimestena müügile bioetanoolil töötavate mootoritega Saabid, nende seas ka äsja põhjalikult uuenenud mudel 9-3. Kui proovisõiduautol olnud kirjad välja arvata, näeb Saab 9-3 ...

Saab 9-5: stiilne rootslane

Saab 9-5: stiilne rootslane (1)

Kunagise Saab 9000 järeltulija 9-5 on suuremate ja väiksemate muudatustega püsinud tootmises ligemale kümme aastat. See on tänapäeva kiirete mudelivahetuste valguses üsnagi pikk, et mitte öelda liiga pikk ...

Saksa juurtega rootslane – Saab 9-3

Saksa juurtega rootslane – Saab 9-3

1998. aastal esitletud Saab 9-3 – õigem on küll kirjutada 9³ – puhul oli tegu oluliselt moderniseeritud teise põlvkonna Saab 900-ga. Teise põlvkonna Saab 900 (tuntud ka kui 900 II või NG900) lugu algas ...

Kulukas, kuid köitev Saabi lipulaev

Kulukas, kuid köitev Saabi lipulaev (2)

Praeguseks väga kättesaadavaks muutunud omaaegse Saabi tippmudeli 9000 juurest leiab lennukitööstuse pärandit otsimatagi. Kuidas selline auto vastu peab ning mida ostul silmas pidada? Saab 9000 ...