AUTONDUS

Porsche Taycan: kuni 761 hj, alates 152 000 eurost

Porsche Taycan: kuni 761 hj, alates 152 000 eurost

Äsja esitletud Porsche Taycan kipub elektri­autode eliiti: selle hinnad lendavad kauge kaarega üle 150 000 euro ning tulevärki pakub 680–761 hobujõu jagu „elektrit”. Porsche käsitluses on arusaadavalt tegu ...

MOOTORISPORT

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas

FOTOD. Ralli: Ogier tõusis liidriks, Tänak katkestas(4)

Türgi ralli laupäevaste kiiruskatsete järel juhib võistlust Sebastien Ogier, kes möödus tiimikaaslasest Esapekka Lappist 12. kiiruskatsel. Päev algas dramaatiliselt kahele tiitlipretendendile, sest esimesel ...

AUTOTÖÖSTUS

Näidud kargavad näkku

Näidud kargavad näkku

Klassikalisi näidikuplokke konfigureeritava kuvaga vedelkristallpaneelidega asendama hakanud Bosch lubab peagi järgmist revolutsiooni näidikumaailmas – pilt muutub ruumiliseks. Näidikuplokist nii öelda näkku ...

PROOVISÕIDUD

Kõigi aegade võimsaim Vespa

Kõigi aegade võimsaim Vespa(2)

Vespa motorollerite tippmudel GTS Super 300 ei ehmata superbike’i-laadse dünaamikaga, kuid päris nobe on see „lendav taburett” siiski ning ilus ja kvaliteetne pealekauba.    Itaallaste 74. aastat tegutsev ...

PÄEVAUUDISED

Uus Renault Captur

Uus Renault Captur

Renault esitles Frankfurti autonäitusel menuka linnadžiibi teist põlvkonda. Uus Captur on Prantsusmaa autotootja esimene mudel, mis varustatakse nii bensiini-, diisel- kui ka pistikuhübriid jõuallikatega. ...

LIIKLUS

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!

KOLUMN. Vabamäe: Tasulised kiirteed – ehitage, ärge lobisege!(10)

Hiljuti teatas üks minister, et nelja­rajalisi teid võiks Eestis ehitada ka riigi- ja erasektori koostöös. Kuigi see minister armastab kanda kaabut ja väidetavalt on tal suuri raskusi isegi saja piires ...

AUTOPÄEVIK

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus

AUTOPÄEVIK: Kõrged ootused, argine tegelikkus(5)

204-seeria C-klassi Mercedes-Benz on mulle algusest peale väga meeldinud, kevadel avanes hea võimalus selline osta. Hoidsin turul ammu silma peal, juhuks kui müügile peaks tulema mõni 3,5liitrise mootoriga ...

Saab
Kõige viimane uus Saab 9-3 pannakse oksjonile

Kõige viimane uus Saab 9-3 pannakse oksjonile

Saabi endisest tehasest Trollhattänis leiti üks kasutamata Saab 9-3 sedaan, mis pannakse sügisel oksjonile. Tegu on juba 2013. aastal toodetud 9-3 Aero Turboga, mida käitab 220hobujõuline bensiinimootor. ...

Rootsis müüakse kõige viimast Saabi

Rootsis müüakse kõige viimast Saabi(2)

Rootsi veebiportaalis Blocket on müügis väidetavalt viimase autona Trollhättani tehase konveierilt lahkunud Saab 9-5. Seega on tegu üldse viimase autoga, mida Saabi nime all toodeti. Auto müüja kinnitusel ...

Jay Leno's Garage: 1958 Saab 93

Jay Leno's Garage: 1958 Saab 93

Tänane Jay Leno garaaži külaline on tema isiklikust autokollektsioonist pärit kahetaktilise mootoriga väikeauto Saab 93. Seda kolmesilindrilise mootoriga sõidukit toodeti aastatel 1956 kuni 1960, tegu oli ...

20 aastat vana Saab: kas endiselt ostmist väärt?

20 aastat vana Saab: kas endiselt ostmist väärt?(1)

Lennukitest inspireeritud, aga kas ka sama usaldusväärne? Vanu Saab 900/9-3 müüakse endiselt üllatavalt palju ning neid autosid võib pidada üsna pikaealiseks. Saab 9-3 asendas 1998. aastal teise põlvkonna ...

Saabi kaunis luigelaul – teise põlvkonna 9-5

Saabi kaunis luigelaul – teise põlvkonna 9-5

2010. aastal õige lühikeseks ajaks müügile tulnud teise põlvkonna 9-5 on väga ilus ja vaatamata tehnoloogiaküllusele ka töökindel auto. Esimese põlvkonna Saab 9-5 oli erakordselt pikaealine: seda esitleti ...

Viimane Saab 9-3: sümpaatne auto

Viimane Saab 9-3: sümpaatne auto(1)

Väga pikalt tootmises olnud viimase põlvkonna Saab 9-3 on ilus ja küllaltki töökindel auto. Nagu eelkäijagi põhines 2002. aastal esitletud ning kuni 2012. aastani toodetud 9-3 General Motorsi ...

Saabi kiusatus

Saabi kiusatus(3)

Kui plaaniksin autoostu, siis teeksin esmajärjekorras kolleeg Alole ettepaneku müüa mulle oma 1999. aasta Saab 9-5. Miks ma kirjutan Saabist, küsite? Lihtne põhjus, autoomanik nentis, et tal ei ole seekord ...

Saabist sai Scania

Saabist sai Scania

Viimastel kuudel võib mu 9-5 kohata sageli ehitusmaterjalipoodide juures, koormaks segukotid või ehitusplaadid, aga juunis sai käidud ka ülevaatusel. Alati, kui olen toppinud pakiruumi ja pool sõitjateruumi ...

Sihipärane kasutus

Sihipärane kasutus

Seekord on Saab leidnud vaid sihipärast kasutust ehk sõitmist. Vaatlusalusel perioodil on probleemideks olnud ainult bensiini ja klaasipesuvedeliku lisamine. Tankimist tuleb kütusehindu vaadates teha küll ...

Auto sõitis ilma minuta

Auto sõitis ilma minuta

Nagu eelmisel suvel, tegin ka tänavu kõik oma igapäevasõidud mootorrattaga, kuid ka Saab ei konutanud seekord nukralt aia ääres, seda kasutasid mu pereliikmed. Kui autoremontijad ütlevad, et auto on tehtud ...

Saab on omas elemendis

Saab on omas elemendis(1)

Uue aasta alguses sai 9-5 omale uued rehvid, seekord üle pika aja naastudega ning suure pakase ajal külmus kinni kesklukustus. Et talv viivitas oma tulekuga detsembri lõpuni, siis ei lasknud ma oma ...

Ring on peaaegu täis

Ring on peaaegu täis(1)

Eelmise kevade lõpus, kui see artiklisari algas, loetlesin 9-5 tüüpvead. Ainsad, mis toona remontimata, olid kliimaseadme torustik ja kütusepump. Nüüdseks on ka viimatinimetatu vahetatud. Tegelikult lõpetas ...

Saab 9-5 – kaua tehtud kaunikene?

Saab 9-5 – kaua tehtud kaunikene?

Tänapäeva autoehituse mõistes oli Saab 9-5 omamoodi relikt, mis püsis läbi mitme noorenduskuuri tootmises koguni 13 aastat. 2005. aastal toimus viimane suurem mudeliuuendus, mille käigus 9-5 põhjalikult ...

Imeloom Ameerikast: Saabi näoga TrailBlazer

Imeloom Ameerikast: Saabi näoga TrailBlazer

Saabi vastuolulist derivaati Chevrolet Trailbalzerist ei müüdud sugugi igal pool Euroopas, küll aga meil. Mida 9-7X „trollblazerist” pruugituna arvata? Palju kriitikat Mis Saabist me enam üldse räägime, ...

Kas tõesti uus ajastu?

Kas tõesti uus ajastu?

Saab ütleb, et uus 9-5 märgib ettevõtte jaoks uut ajastut. Kas ka ostja jaoks? Teadupärast sündis eelmine 9-5 nii ammu kui 1997. aastal. Jah, vahepeal läbis see küll ka väiksemaid uuenduskuure, kuid neist ...

9-3X: kõigesööja Saabilt

9-3X: kõigesööja Saabilt

Neile, kellele linnadžiip liiga maastikuautolik, kuid sõita tuleb ka rasketes teeoludes, pakub Saab 9-3X omanäolist alternatiivi. Tavamudelist 3,5 sentimeetrit kõrgema kliirensi (18 cm) ja nelikveoga mudel ...

Saab 900: odav osta, kuid kas on vigu?

Saab 900: odav osta, kuid kas on vigu?

Mida kujutab endast esimene General Motorsi tiiva all välja töötatud Saab? On 900-s rohkem tüüpilist Rootsi autot või Saksa Opelit? 1990ndate algul sai Saab osaks suurest General Motorsi kontsernist ning ...

Saabi nelikvedu valitseb võimsust

Saabi nelikvedu valitseb võimsust

280hobujõulise Saab 9-3 Turbo X nelikvedu töötab kui hea jalgpallikohtunik: teda pole märgata, kuid kõik on kontrolli all. Nelikveolist Saab 9-3 proovis Autoleht mõni kuu tagasi Prantsusmaa asfaldi. Mais ...

Lõpp rehvivilinale

Lõpp rehvivilinale

Võimsaid autosid on Saab teinud kaua ja sama kaua on ka kirutud, et miks see suur võimsus asfaldini ikka esirataste abil kantakse. Aastast 2008 see muutub: valmis on esimesed nelikveolised Saabid. Esivedu ...

Saab, mis Saab, ainult et natuke Opeli moodi

Saab, mis Saab, ainult et natuke Opeli moodi(1)

2002. aastal esitletud Saab 9-3 omas taas palju ühist Opel Vectraga, seekord siis selle kolmanda põlvkonnaga. Erinevaid auhindu on 9-3 võitnud palju, kuid kas see on garantiiks, et pruugituna on tegu hea ...

Puhas põhjamaine jõud

Puhas põhjamaine jõud

Neil päevil jõuavad Eestis esimestena müügile bioetanoolil töötavate mootoritega Saabid, nende seas ka äsja põhjalikult uuenenud mudel 9-3. Kui proovisõiduautol olnud kirjad välja arvata, näeb Saab 9-3 ...

Saab 9-5: stiilne rootslane

Saab 9-5: stiilne rootslane(1)

Kunagise Saab 9000 järeltulija 9-5 on suuremate ja väiksemate muudatustega püsinud tootmises ligemale kümme aastat. See on tänapäeva kiirete mudelivahetuste valguses üsnagi pikk, et mitte öelda liiga pikk ...

Saksa juurtega rootslane – Saab 9-3

Saksa juurtega rootslane – Saab 9-3

1998. aastal esitletud Saab 9-3 – õigem on küll kirjutada 9³ – puhul oli tegu oluliselt moderniseeritud teise põlvkonna Saab 900-ga. Teise põlvkonna Saab 900 (tuntud ka kui 900 II või NG900) lugu algas ...

Kulukas, kuid köitev Saabi lipulaev

Kulukas, kuid köitev Saabi lipulaev(2)

Praeguseks väga kättesaadavaks muutunud omaaegse Saabi tippmudeli 9000 juurest leiab lennukitööstuse pärandit otsimatagi. Kuidas selline auto vastu peab ning mida ostul silmas pidada? Saab 9000 ...