Euro NCAP: turvatestidega säästetud 78 000 elu 1

Tänavu 20. sünnipäeva pidav turvatestiühendus Euro NCAP on tänu ohutuskatsete tulemusel turvalisemaks muutunud autodele säästnud üle 78 000 inimelu.

Euro NCAP: turvatestidega säästetud 78 000 elu

Nende kõrval on testide käigus purustatud 1800 autot tühiasi. Tehnika arenedes tuleb katseid aina juurde ning need muutuvad järjest keerulisemaks.

Kas keegi veel mäletab, et enne, kui autotootjaist sõltumatu rahvusvaheline turvatestiühendus Euro NCAP (edaspidi EN) 1997. aastal tööd alustas, kekutati uudismudelite reklaamides tõsimeeli selliste standardvarustuses olevate „enneolematute” leiutistega nagu turvakere ja juhi turvapadi? Mõni ime siis, et esimeste kokkupõrketestide tulemusel hinnati niisuguseid autosid viiepalliskaalal kõigest 1-2 tärniga ehk sõitjaid ähvardasid avarii tagajärjel rasked vigastused või surm.

Näiteks 1999. aastal 1,5 tärni pälvinud, Eestiski toona usinalt ostetud väikekeskauto Nissan Almera puhul väärisid turvavarustusest märkimist vaid juhi turvapadi ja esiturvavööde eelpingutid. Laupkokkupõrkel oli juhi elu ohus, sest turvapadjale vaatamata põrkas ta rinnaga vastu rooli, põlved ja sääred tabasid armatuurlaua tugitala ning pedaalid liikusid avariis nii palju tahapoole, et ähvardasid tõsiste jalavigastustega. Samas külgkokkupõrkel oli vigastusoht suhteliselt väike, vaatamata külgturvapatjade puudumisele. Jalakäija ohutuse eest sai Almera vaid ühe tärni, sest kapoti deformeerumatu esiserv ja pehmenduseta kaitseraud oleksid inimesele teinud palju viga.

Loe turvatestide arengust, eri riikide testidest ja nende tulemustest 6. detsembri Autolehest.

06.12.2017 15:00
Auto

Kommentaarid

Teadja mees 4 päeva 2 tundi tagasi
Nii see on, uued autod on võrreldes 20-30a vanade autodega ikka kõvasti turvalisemad.
Autode turvalisus on viimase 15 aastaga meeletult arenenud, see on mitmekordne tohutu vahe uute kasuks.
See, et inimesed, kes ei tea autoehitusest midagi räägivad mingitest uutest plastmassautodest, see jutt ei vasta tõele ja ei vääri midagi.
Tegelikult tehakse tänapäeva autod ikkagi metallist, lihtsalt armatuurlaud on plastik nagu ikka, nagu ka stanged ja mõnedel juhtudel ka esitiivad, aga see ei mõjuta turvalisust, sest kõige selle all on targalt kontsrueeritud metallkere.

©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.