Auto 1000 euro eest. Kellele ja milleks?

Milleks kirjutada ajal, mil uudised teavitavad meid üha uutest võitudest, keskmine palk kasvab, majandus tõuseb ja Elon Musk teeb suuga aina suuremaid linnu, sellistest „prügikastiautodest”?

Auto 1000 euro eest. Kellele ja milleks?

Põhjuseid on mitu. Selles klassis auto ostmine sarnaneb loteriiga, kuid kes teeb hoolika eeltöö, võib leida päris korraliku sõiduvahendi. Eriti tasub soodsaid autosid uurida muidugi neil, kes sõidavad vähe.

Teine põhjus: teatud sorti autosõpradele pakub kindlasti huvi „autode säästumarketis” šoppamine ja eksperimenteerimine. Kui hoolikalt valida, siis võib lühiajaliseks kasutamiseks auto ostmine sarnaneda raha broneerimisega kontol. Auto müügil saate raha tagasi ja mõni osavam jääb ka plussi.

Kolmandaks: Autolehe kasutatud autode rubriigis me nii odavatest autodest enamasti ei kirjuta ja seda eespool nimetatud loterii põhjusel. Odavad autod on kõige enam eelmiste omanike nägu ning töökindlusstatistika ja muud üldistused head pilti ei anna.

Neljandaks: väga lihtne – kui kallima auto jaoks raha ei ole, tuleb osta odav.

Mõned näited:

Daewoo Matiz (1998–2005)

Daewoo pisike linnaauto Matiz (alates 2005 Chevrolet Matiz, hiljem Chevrolet Spark) oli juba ostes odav, näiteks Autoleht proovis 2002. aastal uuenduskuuri läbinud mudelit, mis maksis 99 900 krooni (u 6400 eurot). 3,5meetrist, 778kilogrammise tühimassiga autot viis edasi 0,8liitrine mootor võimsusega 51 hobujõudu (pakuti ka liitrist, 66 hj). Tänu aeglasele peaülekandele ja auto kergusele sõitis Matiz igati reipalt linnaoludes ja sai hakkama ka maanteel.

Mida ostes kontrollida? Matiz ei olnud Eestis kuigi populaarne ka uuena ja seetõttu puudub kasutatud auto ülevaade Autolehe arhiivis. Tuginedes välismaistele kogemustele, tuleb öelda, et probleem number üks on rooste. Mainitakse ka probleeme generaatoriga, samuti asjaolu, et säästuauto puhul võivad eelnevad omanikud olla koonerdanud hoolduse arvelt ja siis võib karta mootoriprobleeme.

Peugeot 406 (1995–2004)

Väga mugav ja klassikaliselt kena auto, mis kõlbab kasutamiseks 20 aastat hiljemgi. 1000eurose hinnalimiidiga võib turult leida üpris kõbusa eksemplari. Eks pakkumisi leidub ka 500 euro piirimail, ent artiklit ette valmistades pakuti Tartus ja Pärnus paari väga kena sedaani 700–800 euro eest. Mõlemad lihtsa bensiinimootoriga, üks kogunisti uuena Eestisse müüdud. Kuni 1000euroseid autosid leidus müügis 14.

Mida ostes kontrollida? Alustada tuleb ikka rooste ja avariikahjustuste otsimisest. Täis-Eesti-ajalugu annab viimasel puhul tänu Liikluskindlustusfondile juba ennetavalt infot. Kulumiskohti leidus 406-l mitu, pigem võiks müüjalt pärida, mida ta viimasel ajal remontinud-hooldanud on või kui täpselt ta auto tehnilist seisukorda üldse teab?

Loe lähemalt ja vaata teisi pakkumisi 6. detsembri Autolehest.

06.12.2017 08:00
Auto

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.