Autopäevik. Värvitööde tähe all

Suurema osa suvest veetis Impreza keretöökojas, aga kuna ootas veel viimast „lihvi” ehk kleebiste taastamist, jäi tööde eest tasumine sügisesse.

Autopäevik. Värvitööde tähe all

Aasta jooksul oli auto siit-sealt pihta saanud, lisaks tuli taas tegeleda tagumiste rattakoobastega, kus rooste oli uuesti välja löönud. Sellele Subaru Impreza mudelile kahjuks teadaolevalt tiivakaari eraldi ei pakuta ja seega tuli leida alternatiiv lootuses, et rooste nüüd pikemaks ajaks pidama saada. Kõige loogilisem valik tundus kasutada eelmise Impreza mudeli tiivakaari maksumusega u 40 €/tk. Kui tiivakaared töökotta jõudsid, selgus aga, et kogemata kombel oli ühes pakis hoopis Ford Focuse tagumine tiivakaar. Kui plekimees neid vaatas ja autoga sobitada proovis, siis passis Fordi oma kuju poolest isegi paremini ja seega tellisin ka teisele poole Focusele mõeldud tiivatükk. Tagatiibadega tegelemise käigus selgus, et üsna suurte roostekahjustustega on tiiva siseplekid ja tuli tegeleda ka nende osalise renoveerimisega.

Auto ostmisest saadik valmistasid probleeme karbilaiendite kinnitused. Varasemalt oli karbi paremini kinnitamiseks ka uksi omal kohal „sätitud”, aga osaliselt hõõrusid esiuksed ikka vastu laiendeid, kahjustades mõlemaid. Kuna auto uksed läksid nagunii värvimisse, siis ostsin 120 euroga kasutatud Subaru originaalkarbilaiendid, mis võimaldasid ka uksed paremini käima panna. Veel „avastasime” vasakult esitiivalt arvestatava pahtlikihi, mis oleks nagunii kunagi mõranema hakanud, mistõttu seostasin esindusest ka uue poritiiva (145 eurot).

Olen varemgi maininud, et kunagi auto varasemas ajaloos läks kaduma osa kliimasüsteemist. 100 euroga soetasin kasutatud kandurid-rullikud, kliimapumba, -radiaatori ja -torud. Süsteemi komplekteerimine tõi aga nagu ikka selle auto puhul üllatusi ja täiendavaid kulutusi. Nimelt selgus osandades, et radiaatorite alumine tala on üsnagi kapitaalselt läbi roostetanud ja tuli seega asendada. Jahutusradiaatori ülemine lõdvik kinnitus radiaatori külge „õrnalt”, sest kunagi oli osa lõdviku kinnituskohast radiaatori küljest murdunud, aga uut radiaatorit pole raatsitud osta. Oleksin uue radiaatori saanud 100 euroga, aga valisin parema, mis maksis 130 eurot.

Kuna Subarul on kaskokindlustus, läks kolme kaskojuhtumi (üks enda poolt tekitatud, kahel juhul avastasin sõidukilt tundmatu autori tehtud vigastused) raames suurem osa keretöid kindlustuste kulusse. Pidin täiendavalt maksma tagatiibade pleki- ja värvitöö; vasaku esitiiva ja ukseavade, küljekarpide, karbilaiendite värvitöö ning radiaatorite vahetuse eest veidi alla 1000 euro. Omavastutuse osa kattis (st maksis mulle tagasi) Iizi Kindlustusmaakleri pakutav omavastutuse kindlustus.

Sügisel oli nii hooldusraamatut ja hodomeetri näitu (187 500 km) kui ka eelmisest õlivahetusest möödunud kilomeetreid (u 6000 km) arvestades paras aeg teha esinduses korraline hooldus –õlivahetus. Kuna tahtsin kasutada kindlat õli (Motul 5W / 50 Sport), viisin õli ise. Ilma õli maksumuseta läks õli-filtrite vahetus ja pidurite hooldus Mariine Autos maksma 87,90 eurot.

Indrek Allik

Subaru Impreza WRX, 2001. a, bensiin, 218 hj, nelikvedu, hind u 7000 €

Periood: september – november

Läbisõit perioodil: 1716 km

Kütusekulu: 14,3 l / 100 km

Kulud kütusele: 291,17 €

Liising + kasko: 548,22 €

Muud kulud: 1663,55 €

Kilomeetri hind: 1,46 €

Kilomeetri hind testi algusest: 1,13 €

03.12.2017 16:00
Toimetuse autod

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.