Gaasiveokid: keerulisem tee

Veeldatud maagaasiga (LNG) töötavat pikamaaveokit luues läks Volvo keerulisemat teed kui konkurendid. Aeg näitab, kas see ka ära tasub.

Gaasiveokid: keerulisem tee

Miks üldse peaks punnitama maagaasiga töötava veoki loomise kallal, kui diislikütust jagub veel rohkem kui pooleks sajandiks? Lihtsustatult öeldes punnitatakse selleks, et Euroopa Liit tahab 2030. aastaks sõidukite CO2-heidet vähendada 30 protsenti. Diislikütusest puhtamalt põleva maagaasiga, olgu see gaasiline CNG või veeldatud LNG, on 20protsendiline võit käes kohe ning kui osa fossiilsest gaasist, või koguni kõik, asendada jäätmeist valmistatud biometaaniga, on võit juba kuni 100 protsenti. Näiteks 20/80 suhtes segu bio- ja fossiilgaasist kahandab CO2-heidet 33%. Ja polegi vaja mingeid ulmekalleid, mitmetonnise aku ja seetõttu kesisema kandevõimega elektriveokeid!

Pikamaaveoki puhul ei tule CNG kütusena kõne alla, sest rasketesse balloonidesse mahub kütust parimal juhul umbes 500 kilomeetri läbimiseks. 160 miinuskraadi juures veeldatuna saab vaakumtermosballoonides gaasi kaasa võtta aga koguni 1600 kilomeetri jagu.

Loe lähemalt 29. novembri Autolehest.

29.11.2017 15:00
Auto

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.