Kumb on parem, kas inimene või tehnika?

Kas tõuse-langusi ette teadev püsikiirushoidik juhib veoautot kütusesäästlikumalt kui kõiki ökonoomsusnippe kasutav koolitatud sohver? Käisime küsimusele vastust otsimas mägises Lõuna-Poolas.

Kumb on parem, kas inimene või tehnika?

Topograafilisi püsikiirushoidikuid on veokitel kasutatud aastaid, kuid mida aeg edasi, seda täpsemaks ja targemaks need muutuvad. Kas või juba seetõttu, et kui esimesed maantee profiili jälgivad süsteemid hakkasid juhti abistama alles sama tee teistkordsel läbimisel (esimene kord salvestati topograafia seadme mällu), siis nüüd kogutakse vajalik info serverist, millega pidevalt ühenduses ollakse. Tänu sellele abistab kiirushoidik juhti kütuse säästmisel juba siis, kui kas või üks sama süsteemiga varustatud veok on sama tee varem läbinud.

Ainult Eestis töötavad veondusfirmad suhtuvad sellesse aparaati mõistetava ükskõiksusega. Mägesid meil ju pole ning tasasel maastikul ei saa süsteemist sedavõrd suurt kasu tõusta, et investeering end mõistliku aja jooksul ära tasuks. Küll aga võib see vägagi arvestatavat tulu tuua neile, kelle autod iga päev mujal Euroopas sõidavad. Juba alates Lõuna-Poolast on mägiseid teid palju ning mitte iga juht pole sellisel teel meister säästusõidu alal.

Kuna Eesti teedel polnud mõtet proovida, kas taibukas kiirushoidik suudab lüüa koolitatud juhti, sõitsime Krakowisse, et katsetada seal Renault’ T-seeria veoki topograafilist püsikiirushoidikut Optivision. See sarnaneb (Renault Trucksi emafirma) Volvo süsteemiga I-See, mis oskab mägedes õigel hetkel käiku vahetada, pidurdada ja kiirendada ehk teha lühidalt öeldes ise kõik selleks, et autorongi kütusekulu oleks võimalikult väike.

Loe lähemalt 29. novembri Autolehest.

29.11.2017 12:00
Auto

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.