Autopäevik. Kirjud lood

Ei tea, kas olen muutunud edevamaks, aga sattusin tänavu oma autodega sagedamini avalikele üritustele kui varem.

Autopäevik. Kirjud lood

Igatahes võin rohke tagasiside põhjal rõõmuga tõdeda, et Eestis leidub väga palju inimesi, kellele meeldivad üldjoontes samasugused autod nagu mullegi.

Esmakordselt tekkis mul auväärne võimalus oma autodega ka päris autonäitusele välja minna – Tartu omale septembris. Oli meeldejääv üritus ja kümnete külastajatega suhtlemisest saadud positiivne emotsioon on veel kuid hiljemgi soojalt meeles.

Suve lõpp ja sügise algus viis mitu toimetuse liiget Maanteemuuseumisse Varbusel, kus kogunesid 1990ndate autod, ning LaitseRallyParki, kus koguneisd youngtimer’id. Meeldejäävad üritused mõlemad, youngtimer’ite näituse kohta märgin varem ilmunule täienduseks vaid niipalju, et loodetavasti muutub üritus igaaastaseks, sest „turunišš” on kahtlemata olemas.

Avalike ürituste vahel nautisin oma vanasõidukihakatisi mõistagi ka privaatsemalt. Näiteks Mercedes 500 SEL-i tänavuseks pidulikemaks väljasõiduks jäi pulm septembris. Minu käes oli see Mercedese teine pulmasõit, ent mulle teadaolevalt kasutas autot samaks otstarbeks korra ka selle eelmine omanik Saksamaal.

Ühtlasi juhtus, et ostsin ühel suvepäeval 1991. aasta Ford Scorpio – ja 300 kilomeetrit ning 3 kuud hiljem müüsin selle maha. Nimelt ilmus Narvas müüki suurepäraselt säilinud luukpära-Scorpio, mis võlus soodsa hinna ja ajalooga: viimased 21 aastat sama omanik. Suur Ford oli mugav ja vaikne sõita, tänu 2,4liitrisele V-6-le ka mõnusalt motoriseeritud. Auto olin sunnitud uuesti maha müüma põhjusel, et talveks polnuks mul sellele peavarju pakkuda. Õnneks läks auto sõbra kätte, kelle elu esimene auto oli samasugune Scorpio. Natuke kahju oli sellest nii kiiresti loobuda, aga igatahes saan tahtmise tekkides Fordiga iga kell uuesti sõita.

Meie pere argiliikur BMW 745Li sai täpselt enne esimest lund alla talverattad ning läbis samal ajal ka piduriremondi, mille vajalikkusest andis auto ise märku. Vahetusse läksid esipidurikettad ja -klotsid, kulu oli BM Autos 276 eurot. Esinduses maksnuks pidurivahetus soodushinnakirja järgi 516 eurot. BMW tagapidurid said vahetatud umbes 50 000 kilomeetrit tagasi 2014. aasta sügisel ja näikse siiani kestvat.

Tõnu Korrol

BMW 745Li, 2005. a, bensiin, 333 hj, tagavedu, hind u 8000 eurot

Periood september – november

Läbisõit perioodil 1900 km

Kütusekulu 16,4 l / 100 km

Kulu kütusele 358,54 €

Muud kulud 276 €

Kilomeetri hind 0,33 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,30 €

26.11.2017 12:00
Toimetuse autod

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.