Škoda Karoq: osturalli alaku! 1

Škoda näeb oma kompaktdžiibi rivaalidena ka ülipoppe Toyota RAV4 ja Kia Sportage’i. Karoq on neist märksa väiksem, kuid hakkab müügiedetabelites neile kindlasti kõva konkurentsi pakkuma.

Škoda Karoq: osturalli alaku!

Üleüldise linnadžiibihulluse ning Škoda Kodiaqi edu taustal võiks Karoqile helget tulevikku ennustada ka autot lähemalt nägemata. Pärast auto nägemist sai aga ennustusest veendumus!

Škoda pole hiljutiste mudelite juures näidanud enam samapalju mängulisust kui Karoqi eelkäija, üsna omanäolise Yeti või ka väikese „muhviauto” Roomsteri puhul. See on asendunud ülima ratsionaalsuse ja läbimõeldusega, mis iseloomustab täiel määral ka Karoqi: väliselt on uus Škoda konservatiivne, kuid samas soliidselt meeldiv, seest aga praktiline, ergonoomiline ja kvaliteetne. „Premium-klassi piiri peal,” nagu Škoda end iseloomustab, ning ega see tundugi liialdusena.

Karoqi tehniline pool on tuttav paljudelt teistelt sama kontserni autodelt. Kasutatakse ikka sama Golfi-platvormi (MQB), mootoreid, käigukaste, näidikuid, nuppe ... Mitte et see halb oleks, sest seesama komplekt, ükskõik siis millises alamvariatsioonis, võidab endiselt võrdlusteste ning teenib kasutajatelt kiitust.

Karoqi baasmudel saab uue üheliitrise kolmesilindrilise mootori, mis sõiduproovis näitas end igati heast küljest. 116 hobujõust piisab vähenõudlikule kasutajale kindlasti. Bensiinimootoritest võimsam, 1,5liitrine, on käbe ka maanteel ja suurema koormaga, lisaks oskab see madalal koormusel kaht silindrit välja lülitada. Mõlemat mootorit saab kombineerida DSG-ga, suuremat ka nelikveoga. Sama suure töömahuga mootoreid võrreldes kuuluvad mõlemad ökonoomsuse poolest tippu.

Diisleid on kolm: 1,6- ja kaheliitrine võimsusega 115 või 150 hj (DSG-ga pakutakse mõlemat, 4WD-ga võimsamat), hiljem lisandub 190hobujõuline. Diislite pöördemoment on bensiinimootorite omast vägevam, kuid nendega käib paratamatult kaasas iseloomulik müra – kuuldavalt just kiirendades. Nii et meie lemmikuks on 150hobujõulise bensiinimootoriga Karoq! Sõiduomadustelt on uus Škoda kindel ja tasakaalukas, rool on hea nagu selle platvormi puhul ikka, vedrustus mitte just siidsujuv, aga õnnestunud kombinatsioon mugavusest ja juhitavusest küll. Eriti just nelikveolistel autodel, sest nagu kombeks on esiveoliste mudelite tagasild poolsõltuv, nelikveolistel sõltumatu. Hiljem jõuab lisavarustuse hulka ka seadistatav vedrustus, mida senise kogemuse põhjal kindlasti soovitada julgeme.

Peaaegu 4,4meetrisena on Karoq sisuliselt sama pikk nagu Nissan Qashqai ja see tähendab, et pigem on tegemist suuremapoolse kompaktdžiibiga. Captur ja uus Stonic on veel väiksemad, CRV ja RAV-4 tublisti kogukamad. Siseruumi poolest peaks aga Karoq peaaegu kõigile sobima. Jah, kui teil on kolm last ja kasutate turvatoole, läheb kindlasti vaja laiemat autot, aga neljale mitte just väga pikale täiskasvanule on ruumi küllalt. Pakiruumi pärast ei pea uus Škoda samuti silmi maha lööma: üle 500liitrine maht on eeskujulik. Lisana pakutav tagaistmesüsteem VarioFlex kahandab natuke baasmahtu, aga lisab võimaluse istmeid kolmes osas kokku klappida, neid välja tõsta ja soovi korral ainult keskmist eemaldada ning äärmisi kokkupoole nihutada.

Kuidagi ei saa ka Škoda puhul mööda moodsa nutimaailma pealetungist. Uuele autole sobivalt on Karoq selles tegija: moodsate lisade nimekiri on samaväärne palju suuremate ja kallimate autodega. Muu hulgas saab Karoq esimese Škodana täisdigitaalse ekraani. Viipejuhtimisega multimeediasüsteem, eriti suur keskekraan, sadat sorti juhiabisüsteemid, leedesituled ja igat sorti ühenduvusvõimalused kuuluvad samuti komplekti. Enamasti peab nende eest küll lisa maksma, kuid praegu müügil oleva baasvarustuses Ambition on siiski palju head juba küljes. Odavam, lihtsam ja päris suurte puudustega Active-varustuses autod tulevad müügile alles järgmisel suvel. Esimesed juba tellitud autod peaks klientideni jõudma aasta alguses. Ehkki Karoq ei meelita sugugi turu odavaima hinnaga, saab seda siiski mõistlikuks pidada. Paljud versioonid maksavad 21 000 – 23 000 eurot, bensiinimootorite tipp saabub 27 900 ja diislite oma 31 400 euro juures.

Margus Pipar

Avaldatud: 08.01.2018

Hinded

9 Kokku
7 Hind ja kulu
9 Disain
8 Varustus
10 Sõiduomadused
10 Kasutusomadused

Kokkuvõte

soliidne seest ja väljast, sõiduomadused, lisavarustus

eelkäijast isikupäratum, lisad võivad hinna kõrgeks ajada

Leidub ka soodsamaid autosid, kuid kõiges muus on Karoq eeskujulik või peaaegu eeskujulik.

Tehnilised andmed

Hind24 900 eurot
MootorR-4 otto, turbo, 1498 cm3
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment250 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Maks. kiirus203 km/h
Kiirendus8,6 s
Kütusekulu6,5/4,8/5,4l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4382/1841/1603 mm
Garantii4 aastat või 120 000 km
Telgede vahe2638 mm
Tühimass1393 kg

Kommentaarid

. 1 nädal 3 päeva tagasi
...tegemist suuremapoolse kompaktdžiibiga

Aga mul on näiteks suuremapoolsed talvesaapad, kuid muidu üsna kompaktsed.