Kia Stonic oskab nii särada kui ka olla tavaline

Kia Stonic teeb kergelt linnadžiibilikus kastmes kõike, mida ühelt moodsa aja väikeautolt oodatakse, vähemalt hindele hea.

Kia Stonic oskab nii särada kui ka olla tavaline

Võtame või disaini. Kui valida Stonicule erksad toonid, mänguvõimalusi on palju ja saab ka mitmevärvilisena, võib kindel olla, et auto ei jää tähelepanuta. Kui valida näiteks pruun, nagu oli prooviauto, sulandute tänavapildis nähtamatuks. Kummagi valiku puhul ei muutu auto mänguline kujustus kohatuks. Arvamus, et kõik inimesed tahavad oma autoga silma paista, on sama väär, kui et keegi ei taha silma paista. Ilmselgelt tuleb autotootjal kiiresti kasvava B-segmendi SUVide seas leida võimalus sobida oma mudeliga võimalikult paljudele. Jääb üle nentida, et Kia on leidnud igati hea mooduse olla samal ajal nii igav kui ka huvitav.

Olemuselt on Stonic maastikuautolik, kuid esiveoline, kliirensiks märgitakse 165–183 mm. Seega sobib auto kehvematesse teeoludesse, sisse istuda ja välja astuda on mugav, kuid maastikuautona kasutamiseks see mõeldud ei ole. Nagu suurem osa selle klassi sõidukeid.

Sõitjateruum kuulub autoklassi paremate hulka, viimistlus on soliidne, kasutamismugavusega kõik korras. Kohustuslik ekraan ei puudu muidugi ka Kiast, kuid selle alla ei ole koondatud liiga palju toiminguid. Sõidu ajal vajaliku saab korda aetud menüüdesse pilku heitmata, silmi teel hoides. See on asjaolu, mille eest saab kiita üha vähemaid ja vähemaid autosid.

4,14meetrise üldpikkuse ja 2,58meetrise telgede vahega autos leidub neljale piisavalt ruumi, pakke mahub 325 liitri jagu. Autolehe testisõit sisaldas juhuse tahtel neljakesi sõitu Tallinnast Pärnusse auto24ringile, pardal ka suur hulk video- ja fototehnikat. Kõik mahtus ära.

Stonicu juhitavust saab kiita nii „koormaga” kui ka tühjalt sõites. Piisavalt elav ja piisavalt stabiilne, nagu disaini puhul mainitud, oskab Stonic olla paljudele meeltmööda. Detailsemalt: maanteel ei pea sugugi valvel olema, 1,3tonnise tühimassiga Stonic liigub nagu veidi suurem auto, kindlalt ja pingevabalt, kurvilisel teel pakub omasuguste seas piisavalt tagasisidet. Auto vedrustus on suhteliselt jäigaks häälestatud, mis tähendab, et auklikul teel ei ole see kõige mugavam.

Küll aga ei saa lõpuni rahule jääda kolmesilindrilise, liitrise töömahuga turbmootoriga. Selle 120 hobujõust ja 171 njuutonmeetrist tegelikult väikesele autole piisab, kuid puudu jääb elastsusest. Koormatuna sunnitakse mootor tööle võimete piiril ja see tähendab paraku ka suuremat kütusekulu. Tuleb lisada, et tegemist ei ole Kia probleemiga, sama kehtib enamiku downsize’ingu ohvriks läinud jõuallikate kohta – niisugused on väga väikesest töömahust ülelaadimise abil suhteliselt suure võimsuse väljavõtmise kõrvalnähud.

Eelnev ei tähenda, et Stonic reipalt edasi ei astuks, astub küll. Lihtsalt üleminek asenditest kõik või mitte midagi on üsna järsk. Tippvõimsus on saadaval 6300 pöördel minutis, maksimaalne pöördemoment 1500–4000 pöördel minutis. Tootja järgi on keskmine kulu 5 l / 100 km, Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu keskmiseks 6,8 liitrit. Eks muidugi mängisid rolli ka ebasoodsad olud – talverehvid, jahe ja sajune ilm –, kuid mitte ainult.

Soodsaima Stonicu saab 14 990 euro eest (hetkel on soodushind 13 990 eurot), selline auto on varustatud 1,2liitrise vabalthingava bensiinimootoriga võimsusega 84 hobujõudu. Varustus on korralik ka baastasemel, sisaldades muuhulgas näiteks rooli- ja istmesoojendusi. Kalleim pakett on nii rikkalik, et varustuse loetlemine läheks pikale, ületades väikeautodele üldiselt esitatavaid ootusi.

Baasmootorit kalleima paketiga ei müüda. Kui valida eespool kirjeldatud 120hobujõulise bensiinimootoriga auto kõige parema varustusega, maksab see tavahinnakirja järgi 21 490 eurot, hetkel kehtiva soodushinnaga aga 19 490 eurot. Valikus on veel 1,4-liitrine vabalthingav bensiinimootor (100 hj) ja 1,6liitrine turbodiisel (110 hj). Paraku ei pakuta ühegi mootoriga automaatkäigukasti.

Kristjan Sooper

Avaldatud: 04.01.2018

Hinded

8 Kokku
8 Hind ja kulu
9 Disain
9 Varustus
8 Sõiduomadused
8 Kasutusomadused

Kokkuvõte

sõiduomadused, rikkalik varustus, pikk garantii

liitrine turbomootor, automaatkäigukasti puudumine valikust

Hästi varustatud ja tasakaalustatud omadustega väike linnadžiip.

Tehnilised andmed

Hind19 990 eurot (soodushind 17 990 €)
MootorR-3 otto, turbo, 998 cm3
Võimsus88 kW (120 hj)
Pöördemoment171 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Maks. kiirus184 km/h
Kiirendus10,3 s
Kütusekulu6,0/4,5/5,0l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4140/1760/1520 mm
Garantii7 aastat või 150 000 km
Telgede vahe2580 mm
Tühimass1278 kg

Kommentaarid