Jeep Compass: peaaegu nagu päris maastikuauto

Kui jagame linnadžiibid kaheks, ühed, mis mõeldud asfaldile, ja teised, millel jääb puudu küll mõni täisverelise maastikuauto tunnus, kuid mis saavad teedeta hakkama, siis Compass esindab teist liiki.

Jeep Compass: peaaegu nagu päris maastikuauto

Täisvereliste maastikuautode tunnustest jääb Compassil puudu poolteist: aeglusti, mida siiski Compassi kõige kangemale versioonile pakutakse, ja raamil kere. Viimane on aga niigi juba haruldus.

Compass paikneb Jeepi mudelireas teisel astmel Renegade’i järel ja Cherokee ees, on 4,4 meetrit pikk ja nagu moodsal ajal kombeks, saab kõige soodsamat (24 400 eurot) versiooni osta vaid esiveolisena. Prooviauto esindas maatikusuutlikkuselt teist astet: nelikveoline, kuid ilma aeglustita.

Ehkki Compassiga lubas Jeep endale varasemalt disainieksperimente, esimene põlvkond kukkus üsna imelik välja, siis moodsaim versioon asetub selgelt margi kaasaegsesse mudeliritta. Konkureerida tuleb sellel Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguani ja teiste selle klassi autodega, kus hea disain on oluline ja viguritest suuremat lugu ei peeta. Compass osutub igati salongikõlbulikuks.

Sõitjateruumis tunnevad neli inimest end mugavalt, leidub piisavalt panipaiku, pakke mahub 438 liitri jagu. Interjööri kujustuses jätkub välimusega sarnane asjalik joon. Küll aga koperdab Jeep ergonoomikareha otsa. On igati meeldiv, et pärast käivitamist lülituvad sisse istmesoojendused ja roolisoojendus, aga mõne aja pärast tahaks need ju välja lülitada. Esmalt tuleb tabada ekraanil pisikest „nuppu” Climate, seejärel leiate ekraanilt uue vaate ja teiste seas „nupu” Controls ning vajutades sellele, ilmuvadki ekraanile „nupud” istme- ja roolisoojenduse sisse- ja väljalülitamiseks.

Seejuures tuleb märkida, et kliimaseadme juhtimine käib eraldi nuppudest ning väga lihtsalt ja loogiliselt. Eraldi soojendinupud puuduvad ilmselt põhjusel, et klaasipuhastite ja istmete soojendused nagu ka roolisoojendus kuuluvad lisatasu eest pakutavasse talvepaketti ja enamikul turgudel neid tellita.

Prooviauto ekraan toimetas märkmisväärselt aeglaselt ega lülitanud pimedas sõites end automaatselt öörežiimile. Jeepi esinduse kinnitusel aetakse need asjad tarkvarauuendusega korda.

140hobujõuline diiselmootor on pandud kokku mängima üheksakäigulise automaatkäigukastiga. 350njuutonmeetrise pöördemomendiga mootoril jätkub 1,7tonnise tühimassiga auto liigutamiseks rammu piisavalt, pealegi leiab käigukast osavalt õige ülekande. Ühe, aga päris olulise erandiga – koostöö ei klapi aeglustustel. Kui lasta gaas maha, siis hakkab ka käigukast käike alla vahetama, ühel hetkel kerkivad aga mootoripöörded sedavõrd, et auto kiirendab kergelt. Jala gaasipedaalilt võtnud ja mootoriga pidurdav juht midagi sellist oodata ei oska. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 5,7 l / 100 km, Autoleht sai liitri võrra suurema tulemuse.

Pikka maad on Compassiga sõita lausa lust: vaikne, mugavate istmetega, mõnusa minekuga. Käänuline asfalttee osutub kõige vähem meeltmööda olevaks. Sõita saab, kuid Compass käitub kohmakamalt, või peaks ütlema, et maastikuautolikumalt kui mitu teist sama klassi sõidukit. Ei, midagi hullu ei ole, juhitavus on hea, käitumine ettearvatav, ei mingeid ülearuseid kaldeid ega noogutusi, kuid leidub vilkamaid kui 21,5sentimeetrise kliirensiga Compass.

Maastikusõidu juhtimiskeskus keskkonsoolil võimaldab valida automaatselt veojuõudu ümber jagava ning lukustatud nelikveo vahel. Lisaks on valmis programmid lume, pori ja liiva jaoks. Sõltuvalt aastaajast sai praktilist kasutust mudaprogramm, see tähendas lukustatud nelikvedu, väljalülitatud veojõukontrolli ja hiliseid käiguvahetusi. Parim, mida niisugustes oludes soovida saab: kõik neli ratast vedamas, mootori võimed täiel määral mängus ja juhiabisüsteemid kõike seda takistamatult lubamas. Vedrustus mängib kaasa tee ebatasasustega ja suudab piisavalt summutada ka suuremad augulöögid.

Kui soodsaim esiveoline versioon maksab 24 400 eurot (140 hj bensiinimootor), siis soodsaim nelikveoline 29 400 eurot (140 hj diisel). Nelikvedu kombineeritakse veel ka 170 hj bensiinimootoriga ja sama võimsusega diisliga. Ühtlasi saab nelikveolist Compassi vaid automaatkäigukastiga.

Kristjan Sooper

Avaldatud: 02.01.2018

Hinded

7 Kokku
8 Hind ja kulu
7 Disain
8 Varustus
6 Sõiduomadused
6 Kasutusomadused

Kokkuvõte

suutlikkus kehvades sõiduoludes, mugavus maanteel

ergonoomikavead, käigukasti ja mootori koostöö aeglustustel, vaid kaheaastane garantii

Linnadžiip, mis saab hakkama ka rasketes oludes. Kahjuks mitme tülika veaga.

Tehnilised andmed

Hind29 400 eurot
MootorR-4, diisel, turbo 1956 cm3
Võimsus103 kW (140 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukast9 käiku, automaatne
Maks. kiirus196 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu5,1/6,6/5,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4394/1819/1644 mm
Garantii2 aastat
Telgede vahe2636 mm
Tühimass1740 kg

Kommentaarid