Peugeot 308 GTi: ära muuda seda, mis on niigi hea!

Värskendatud Peugeot 308 GTi pakub kõva pähkli pureda neile / paneb pead kratsima need, kes otsivad erinevusi uue ja vana vahel. Auto sõidab aga sama hästi nagu ennegi.

Peugeot 308 GTi: ära muuda seda, mis on niigi hea!

Värskenduskuuri läbinud Peugeot 308 mudelirivis lihviti ka selle sportversiooni GTi, mis võrreldes eelkäijaga muutus visuaalselt nii vähe, et isegi Peugeot’ truud austajad jäävad jänni uuema ja vanema GTi vahel erinevuste leidmisega. Värskel autol on pisut suurem iluvõre, esituled said peene lihvi, mis muutis need sarnasemaks näiteks linnadžiibi Peugeot 3008 omadega, midagi olevat tehtud ka tagatuledega, kuid kokkuvõttes on 308 GTi ikkagi selline, nagu ta oli aastal 2014. Sõitjateruumis peab värskenduste leidmiseks veel enam vaeva nägema. Räägitakse, et näiteks 9,7tolline puutetundlik ekraan reageerib nüüd sõrmevajutustele erksamalt kui eelmine ekraan. Mine tea, äkki ongi nii.

Pigem tähendab seekordne mudelivärskendus peenlihvi juhiabi- ja meelelahutussüsteemide kallal. Auto ühildub nüüd paremini nutitelefoniga, olemas on nii Apple CarPlay kui ka Android Auto; juhiabisüsteemide hulgas on sõidurajahoidik. Ühe kuuma luukpära juures aga ei saa need ju ometi olla kõige olulisemad kriteeriumid, mis määravad, kui hea auto on. Põhiline küsimus peaks olema, kuidas „ühildub” Peugeot 308 GTi maanteega?

Sellele küsimusele on lihtne vastata: ülihästi. Või siis täpselt nii hästi nagu ennegi, sest veermikus ja vedrustuses jäi kõik samaks nagu ka 272hobujõulise mootori ja kuuekäigulise käsikasti juures. Automaatkasti GTile ei pakuta ja miks peakski, see auto pole neile, kes käsikastiga hakkama ei saa.

Sportlikku iseloomu tuletab 308 GTi meelde peaaegu igas olukorras. 1,6liitrine turbomootor on pööretemaias, tõeline „elu” läheb lahti kolmest tuhandest mootoripöördest kõrgemal. Paigalt kiirendades kipub rool küll veidi vasakule kiskuma, kuid see on tühiasi, võrreldes kõige sellega, mis järgneb siis, kui hoog on juba üleval. Vedrustus, rehvid Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19 ja piiratud libisemisega Torsen-tüüpi diferentsiaal mängivad oivaliselt kokku ja nii hoiab Peugeot 308 GTi nina kurvides täpselt sellel joonel, kuhu juht selle suunab. Juhi agarusest tulenevaid väikesi vigu lihvivad juhiabisüsteemid peene delikaatsusega, justkui kergelt manitsedes, kuid mitte kunagi jalga ette pannes. Kui auto tagaosa juhtub libisema, oled väikese korrektsiooni järel jälle õigel trajektooril tagasi ning tee on ees valla.

Peugeot’ vedrustus on küll jäigapoolne, kuid ei raputa juhi selga ja siseelundeid läbi. Selle autoga võiks täiesti rõõmsalt ka igapäevaselt liigelda. Jah, müratase on ses küll grammi võrra kõrgem kui tavapärases väikekeskklassi luukpäras, kuid jääb täiesti talutavale tasemele. Kogukad sportistmed pakuvad ees sõitjaile head külgtuge ka hoogsamalt liigeldes, kuid võtavad tagareas istujailt veidi rohkem põlveruumi. 470liitrine pagasiruum peaks aga olema piisavalt suur igapäevaste vajaduste tarvis.

Peugeot 308 GTi on emotsionaalne sõiduvahend ka tavarežiimis, ent emotsiooni saab juurde lülitada sportrežiimiga, mis värvib armatuurlaua näidikud punaseks ning muudab gaasipedaali veidi erksamaks. Muidugi muutub audiosüsteemi toel märksa mehisemaks ka auto hääl. Ausalt öeldes võiks viimane lisa isegi tulevikus ära kaduda. Peugeot 308 GTi on omas mahlaski nii hea, et ei vaja sõiduemotsiooni pakkumisel mingeid kunstlikke täiustusi. 30 900-eurone hind on konkurentsivõimeline. Volkswagen Golf GTI maksab küll gramm vähem, kuid pakub ka paar-kolmkümmend hobujõudu vähem. Honda Civic Type R on aga pea 4000 eurot kõrgema hinnaga ka märksa võimsam.

Kristjan Ojang

Avaldatud: 01.12.2017

Hinded

8 Kokku
6 Hind ja kulu
8 Disain
8 Varustus
9 Sõiduomadused
8 Kasutusomadused

Kokkuvõte

juhitavus, ergas mootor, delikaatsed juhiabisüsteemid

peaaegu olematud muudatused võrreldes enne mudelivärskendust tehtud 308 GTi-ga

Võimekas ja ülihea juhitavusega auto, mis sobib hästi ka igapäevasteks sõitudeks. Vahe enne värskendust valminud versiooniga on siiski peaaegu olematu.

Tehnilised andmed

Hind30 900 eurot
Mootor1598 cm3, turbo
Võimsus200 kW (272 hj)
Pöördemoment330 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Maks. kiirus250 km/h
Kiirendus6 s
Kütusekuluk 6 l / 100 km
Hooldevälp-
Mõõtmed4253/1804/1472 mm
Garantii5 aastat
Telgede vahe2620 mm
Tühimass1404 kg

Kommentaarid