Sisene

TEEMA: LIIKLUSOHUTUSE JA KESKKONNA TÕTTU PIIRKIIRUS 70 KM

13:20 18.08.2019
Opel900
Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Mina arvan, et kütuse kokkuhoiuks, keskonnahoiuks ja liiklusohutuse jaoks võiks meil maanteedel kehtestada aastaringi, piirkiiruse 70 km/h.
Sellega muutuks sõidukite kiirused võrdsemaks ja kaoks enamus möödasõidu vajadusi ära.
Ühtlasi võtab ka auto kiirusel 70 km/h, märkimisväärselt vähem kütust, kui 90 km/h ja pole vahet kui võimas on mootor, endiselt on mingi pool liitrit vahe, julgelt sees.

Lisaks eritaks siis autod vähem heitmeid, üleüldse juhtuks vähem avariisid, kuna tehtaks vähem möödasõite, erinevatele ohtudele jõutaks rohkem reageerida, ka kõrvalteelt tulijad suudaksid paremini arvestada maanteel sõitvate autodega ning võimalike avariide tagajärjed oleksid tublisti leebemad.

Samuti viiksime riigist raha vähem välja, kuna peaksime vähem kütust ostma.
Muidugi saaks väiksema kütusekuluga, riik vähem aktsiisi, siis peaks kütuseaktsiisi tõstma veidike, kuid endiselt säästaksid ka autojuhid, kuna kütust peaks ikkagi vähem ostma.

Muudetud 18.8.19 13:45

14:16 18.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Leidub meil ikka keeniuseid...
Aga kui ma nüüd 200km läbimiseks kulutan tunnijagu rohkem aega, st tund aega kauem puhutakse sumpsist heitmeid välja, siis kas ikka reostame vähem? Lisaks kulutan tund aega kauem kütust. 90ga sõites kulutaksin 6l sajale ehk siis kahe tunniga umbes12-13l, 70ga sõites oleks kulu ehk 5l, aga tund aega kauem sõites tuleks kokku ca 15l- kus on siin kokkuhoid?
Rääkimata sellest, et tund aega minu (ja kõigi teiste) päevast läheb kaotsi sinusuguste mõttehiiglaste väärt mõtete tõttu.
14:22 18.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kogu sinu jutt näitab, et haridust vist eriti ei ole?

Esiteks 200 km peale ei ole vahe tund aega.
Teiseks, kui sa sõidad 70 km/h, siis ka tunnis kulub vähem kütust, tuleb vähem heitmeid.

Kui me räägime kütusekulust sajale, siis see ongi ju saja km kohta, palju kütust kulus.
Kui kütusekulu on 5 sajale, siis on 200km 10L, kui kütusekulu on 6 sajale, siis on 200km 12L.

Ega sul 70ga sõites 5L tunnis ei kulu, vaid ikka oluliselt vähem, 5L kulub sul ikka 100km läbimiseks.
Tunnis kuluks 3,5L.
90ga 6 sajale puhul oleks tunnis 5,4 liitrit.
Kuid toonitan, oluline on kulu sajale, mitte tunnis, aeg ei mängi siin rolli.
Ma ei mõista, kuidas võivad inimesed olla nii võhiklikud lihtsas matemaatikas ja füüsikas?


70 km/h kulub 200km läbimiseks 2 tundi ja 51 minutit.
90 km/h kulub 200km läbimiseks 2 tundi 13 minutit ja 12 sekundit.
Ehk siis vahe on 37 minutit ja 48 sekundit, ajakulu vaheks, 200km peale.

Muudetud 18.8.19 14:49

17:38 18.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
kle solk, lõpeta oma jaburduste kirjutamine. nüüd omale mingi opel900 nimeks võtnud.
11:34 19.08.2019
SB (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Aga ühe tähtsa asja jätad arvutusest välja, ja see on mõju majandusele. Kõik riigid töötavad selle nimel, et ühest kohast teise liikumine oleks võimalikult kiire ja sujuv. Ehk arenenud riikides loetakse liikluses veedetud aega "kaotatud" ajaks, kui inimene ei saa tegeleda millegi produktiivsega. Nt Norras ( või kirjuta siia mõni muu mägine riik) ehitab tunneleid ja sildu, et saaks teed sirgemaks, ehk inimesed saaks kiiremini ühest kohast teise ja selle taga on puhas rahaline arvestus. Kui palju aega kokku hoitakse ja selle läbi saab tegeleda tootva tegevusega.
Aga meie pole süüdi, et sul masin kiiremini ei sõida või teel ei püsi. Lisaks veel sellega kaasnevad kaudsed kulud, nt auto töötamine alakoormusega, ma ei tea kuidas see mõjuks veoautidele. Vaevalt, et ka sõiduauto õlitusele ja ülekannetele jne mõjuks hästi tunde 1200rpm tiksumine maanteel.
15:36 19.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kust kohast sa selle 1200 rpm võtad?
Neid autosid on ülivähe, mis 70ga 1200 rpm sõidavad ja kui sõidavad, siis järelikult on nii ettenähtud.
Need rohkem rekkad ja üksikud suure mootoriga masinad, mille automaatkast pöörded nii madalal hoiab.
Kui sa sõidad autoga 1200rpm, millele see teeb kahju, ehk siis enamik autosid, siis järelikult vaheta käik alla, 90% sõiduautosid võimaldab viimase käiguga väga edukalt 70 sõita ja seda üle 1200rpm, lisaks ei ole sellist asja ,et alati viimane käik sees olema peaks.

Iga kiiruse jaoks on ikka õige käik.
See alakoormuse jutt on lihtsalt öeldes pullikaka, kergem koormus on just hea.
70ga sõitmine säästab nii mootorit, kui kütust, rekkadel kukub kütusekulu vähemalt 2 liitrit, ka liinibussidel midagi taolist.
Eesti mastaabis rääkides, me ei tooda just väga palju, enamik sõite on sellised, et pole erilist vahet, pool tundi ees või taga.
Võibolla tuleks mõelda just sellise effektiivsuse peale, et peaks üleüldse vähem sõitma, tuleks tööd, ärid ja logistika kõik sedasi korraldada, et tuleb vähem sõita.
Vot see annaks hoopis õige positiivse lükke majandusele, kokkuhoitud kütus ja vähem autos veedetud aeg, kui üleüldse vähem sõidetakse.
Lisaks ära unusta seda majanduslikku kasu, mis tuleneb sellest, et liiklusõnnetusi ja vigastatud inimesi on vähem.

Jõuamegi sinna välja, et tegelikult tuleks hoopis vähem sõita, mitte kiirteid ehitada.
Tänapäevases E-Riigis, nagu me elame.

Muudetud 19.8.19 15:44

17:34 19.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Äkki sa kõlupea selgitad siis, kuidas saada Valio Laeva tehasest jogurt tallinasse ja võrru või saaremaale väiksema sõitmisega? Kuidas Kalevi kommid pärnusse viia? Kuidas saab inimene tartust tallinasse laeva peale ilma sõitmata? Kuidas saab sinusugune iga päev tööle? Meistertargutaja solk, kes alati sõimab teisi, et neil kitsas silmaring, aga endal täiesti olematu.
17:54 19.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Enamik on meil eraliiklus ja inimesed ei peakski nii kaugel tööl käima, tuleks kolida õigesse kohta ja mõelda oma sõidud rohkem läbi.
Kauba tarnetega on ka see teema, et seda veetakse liiga tihti, ei peaks üldse iga päev kaupa vedama riigi siseselt, saaks ka ülepäeviti.
18:39 19.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ja poed on ka avatud ülepäeviti, sest tark solk arvab nii. Ja kolime kõik sinna, kus on töö ja oma majad ja korterid jätame maha ja keegi neid ei osta, sest kõik on ju kolinud sinna, kus on töö. Isand kui loll ikka võib üks solk olla...
19:01 19.08.2019
ahto42
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ei tasu alluda provokatsioonidele.

Aga noh, minu autol automaatkastiga on kuuenda käiguga 120kmh pöörded kuskil 2000 juures. Kuluseirer näitab sama numbrit, mis 70-80 kmh sõites. 70 juures on pöörded 2100-2200. 80ngega sõites umbes 1500-1600 ja on tunda, et mootori jaoks liiga madal.
22:51 19.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kohe kindlasti ei ole sul 120ga sama kulu, mis 70ga ja samuti pole sul 90ga sama kulu.
70 vs 90 vs 120, kütusekulu on kogu aeg tõusvas joones ja 70 nendest kolmest on kõige ökonoomsem ka sinu autoga.
Need sinu väljatoodud käigud ja pöörded ei oma mitte mingit tähtsust, küsimus on õige kiiruse kohta õiges ülekandes ja väiksemas tuuletakistuses.
Küll automaatkast juba teab, mis käiku kasutada.
Pole mõtet asju välja mõelda, mõõda korralikult kütusekulu ära, saad teada, et 70ga läheb vähem, mingit hetkekulu seierit ära kasuta, see on lihtsalt ilus vaadata.
70 vs 120 on meeletu tuuletakistuse vahe, üle kahe korra.

Kahekordse kiirusega on tuuletakistus 4 kordne.
Näiteks 60 km/h vs 120 km/h on 4 kordne tuuletakistuse vahe.
Sellepärast ongi üle 400 km/h sõites, vaja tohutut võimsust, aga 90 km/h sõitmine ei nõua eriti midagi ja 70ga veel vähem.

Muudetud 19.8.19 23:03

06:43 20.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
sa kõlupea püüa aru saada sellest, et automaatkast ongi nii programmeeritud, et hoiaks mootoripöörded optimaalses vahemikus. käsikastiga saad ise hoida sellised pöördeid nagu tahad, automaat teeb seda, mis ette nähtud. liiguta oma ajusid enne kui soga kirjutama hakkad. vastavalt kiirusele valitakse selline käik, et mootor töötaks selliste pööretega, mis on optimaalsed ning kütusekulu hoitakse niimoodi võimalikult väiksena. seega pole mõtet unistadagi, et kui sama auto sõidab 90ga näiteks 2000 pöördega, siis kiirust 70ne peale langetades kast üldse ei reageeri ja mootori pöörded langevad hoobilt näiteks 1800 peale. ammu juba selge, et sinu haiged heietused on omadega ämbris, aga ega solk sellest aru ei saa- jahub oma jaburdusi jätkuvalt edasi.
11:55 20.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ainuke haige inimene oled siin sina.
Ma just ütlesin, et automaatkast toimetab ise ja iga kiiruse jaoks on olemas õige kõik.

Millegipärast sina kordasid sama asja ? Jääb ainult selgusetuks miks, kui mina seda juba ütlesin ?
Rumalus ei anna häbeneda onju ja üritad oma rumalust sõimuga varjata, sinu esimesest kirjutisest oli näha, et oled väga rumal inimene.

Muudetud 20.8.19 11:55

12:24 20.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ja ongi õige käik, aga sellepärast ei lange mootori pöörded nagu sina unistad- pöörded hoitakse ikka selles vahemikus, mis mootorile parimad nii kütusekulu kui pöördemomendi osas. Langetad kiirust, lükatakse sisse madalam käik ja pöörded jäävad ikka näiteks 2000 peale nagu nad olid 90ga ja 2000 rpm sõites.
14:33 20.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kuule soki vähem eks.
Mina ei unista siin mingitest pöörete langusest, vaid räägin sellest, et iga kiiruse ja koormuse ning mootori jaoks on õige käik, antud kiirusel.
Mida sina siin sokid, ma ei tea.

Kogu see sinu soga ei muuda asjaolu, et 70 km/h on ökonoomsem kiirus, kui 90, kuna tuuletakistus on väiksem.
Ja olenevalt autost, olgu 70ga sõitmiseks õige kõik 4 5 6 7 või 8, on 70 endiselt ökonoomsem kiirus, kui 90.

Muudetud 20.8.19 14:37

00:31 22.08.2019
ahto42
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kusjuures kuues käik läheb ise sisse alles 107-108 km-h juures. Kui ökonoomitada tahan, siis pm korra kiirus 110, siis vahetab kuuendale. Siis püsika järgi 100, -gps järgi 93, siis on pöörded 1600 1700 kanti. Saab ka manuaalreziimile lülitada ja nii kuues sisse lükata, aga kui kiirust tõsta korra, siis lülitab ise. Nii sain öösel Tartu-Riia kulu näidu järgi 5,9L/100km, reaalne +0,5L. Kui sõita ilma ökonoomitamata, ehk siis kella järgi 6,1-6,2L/100km, pöörded siis u 2100 juures.
12:17 22.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Eks ta nii ongi, et mõlemat korraga ei saa, maksimaalset mootori säästmist ja maksimaalset kütuse säästmist, tuleb valida kuldne kesktee.

Mitmed väikesed ökoautod sõidavad tegelikult 2500-3500 pöördega 90ga ja võtavad sealjuures väga vähe kütust.
Neile sobivad sellised pöörded ja nende ülekande kiiremaks tegemine, hakkaks ilmselt mootorit ohustama.
Kindlasti tühja autoga kannataks ka need väikeautod viia 2000 pöördeni ja nad võtaks veel vähem kütust, kuid eks tootjad peavad arvestama, et autod sõidavad erinevates oludes ja siis tuleb ülekanded vastavalt sellele valida.
Kui tehakse mingi odavam väikeauto, millel veel 5 käiku ka on, siis ei olegi seal palju valikut, ülekande arvude koha pealt.

On ju autosid, millel manuaaliga on 90ga näiteks 2400 või 3000 pööret, aga automaadiga nii 2000/2200.
Põhjus ilmselt selles, et tootjad kardavad, et manuaali puhul inimesed ei viitsi või ei taipa õigel hetkel käiku alla vajutada, aga automaat vahetab ise, mistõttu kannatab automaadile kiirem ülekanne anda viimasele käigule.

Muudetud 22.8.19 12:24

15:13 22.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Põhjus ilmselt selles, et tootjad kardavad, et manuaali puhul inimesed ei viitsi või ei taipa õigel hetkel käiku alla vajutada, aga automaat vahetab ise, mistõttu kannatab automaadile kiirem ülekanne anda viimasele käigule.

sa oled ikka killumeister täiega...
19:31 22.08.2019
ahto42
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Vaidlen ökomootoritest, 1,0-1,4 mootorite osas vastu, eriti vabalt hingavad. Kõrged pöörded võtavad maanteel rohkem kui tehas lubab
13:06 23.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kuule, kust kohast sa üldse tehase maanteeandmed saad ?
alates 90ndate teisest poolest ei mõõdeta enam autodel maanteekulu, vaid selle asemel on extra urban, mis ei ole maanteekulu.
See, et Eesti keelses manuaalis on extra urban tõlgitud maanteekuluks, ei ole seda tegelikult.

Maanteekulu mõõdeti veel kuni 1997 aastani või kuskile sinnakanti, kuni kasutati süsteemi ECE , peale seda asendus see süsteemiga EU NEDC/Australia ADR82, kus enam maanteekulu ei mõõdetud ja see asendus extra urbaniga, mis on üks suur segasõit, mitte maantee.
Mitmetel 90ndate keskpaiga autodel, võis kohata, mõõtmist mõlema süsteemiga.
2017 kõigile uutele mudelitele ja 2018 kõigile müüdavatele uutele sõiduautodele asendas kütusekulu mõõtmise metoodika, süsteem WLTP Euroopaliidus, kus ka puhas maanteesõit puudub.

Pealegi räägin mina faktist, et väikesed ökoautod võtavad vähe kütust üleüldiselt, mitte tehaseandmetest.
Selle üle ma ei hakka isegi vaidlema, sest ma tean, et need võtavad vähe kütust, ma ei räägi siin kõigi väikeautode eest, aga väga paljud väikesed ökoautod võtavad tõesti vähe kütust ja sõidavad sealjuures maanteel 2500-3500 pöördega.
Väiksele mootorile ei ole suuremad pöörded ka mingi probleem, kuna tema ringi ajamine on tunduvalt kergem, kui suure mootori puhul.
Lisaks ei tasu unustada asjaolu, et aeglasem ülekanne, tähendab ka kergemat vedu.

Kui auto on piisavalt kerge, annab ka need väiksed mootorid viia 2000ni pöördeni 90ga, aga reaalsuses kaalub see väikeauto ja koorem piisavalt, et pöörded on otsustatud kõrgemale viia, eriti, kui üle 5 käigu pole autole pandud.

Muudetud 23.8.19 18:31

20:47 23.08.2019
and1240 (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kunagi oli motikal ja veokatel lubatud suurim kiirus 70 km/h. Kõik sõidud sai tehtud, miks nüüd siis ei peaks saama. Motikal pidi veel päeval ka lähituli särama.
10:45 24.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
sa solk võiks natukene oma grammatikale tähelepanu pöörata- vigu on liiga palju ja see nullib kogu sinu "targa" jutu. tahtes teisi milleski veenda, pead ise olema nendest paremal tasemel.
16:20 26.08.2019
...... (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
huvitav see Opel900 on peaaegu iga oma postitust hiljem muutnud, selline tunne nagu peale teiste vastust oleks oma postitust muutnud.
18:29 26.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
vaata ikka muutmise kellaaega ka ja järgmise postituse kellaaega ja kuupäeva.
Kõik muutmised on tehtud ikka enne, kui keegi on vastanud.
Enne, kui hakkad siin asju välja mõtlema.

Muudetud 26.8.19 18:38

18:56 26.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ta neid eluaeg muutnud. Auto24 foorumis samuti. Isegi selle eelmise ja lihtsa teksti on muutnud. Ja taaskord- tee oma grammatika korda. Nõmedad 4 klassi tasemel vead.
22:12 27.08.2019
nael2 (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Oletame et veerengi tänapäevase sõiduautoga, püsikas peal, maanteel 70-ga. Auta hoiab ennast ka joonte vahel ja vajadusel pidurdab ise
Ikka väga igav hakkab ja siis hakkan tegelema kõrvaliste tegevustega; loen lehte või suhtlen näoraamatus või mingis muus apis jne.
Kuidas see siis liiklusohutuse poolest parem on
16:14 28.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Solk hoiab juba 70ne peal kramplikult roolist kinni ja kihutab meeletult...
17:16 28.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Jah, see oht on tõesti, et inimesed võivad roolis tähelepanematuks muutuda.
Samas on see inimestes endas kinni ja tuleks endaga tööd teha selle nimel, et nii ei juhtuks.
22:52 28.08.2019
and1240 (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Eks hea ja sõidukorras maanteel muutub iga kiirus tüütuks. Siis on hea ennast lõbustada, kui sõidad spidoka järgi 90 -nega. Siis saad seltskonda juurde ja enam nii igav ei ole...
00:50 29.08.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Hehee, saad küll jah, mõtle palju sa 70ga veel seltskonda juurde saaksid.

Ma soovitaksingi inimestel osta endale väikesed ökoautod, nagu liitrine VW Polo, Ford Fiesta ja muud säärased väikesed ökoautod.
Sõiduomadused ka juba piisavalt head ja siis sõidate nendega 70ga ja saate suurepärase väikese kütusekulu.
Ühtlasi on 70ga ka müratase väiksem, samas ei hakka nendega autodega nii kergelt 70ga igav, kui mõne premium autoga.

Ehk siis, igati ökoloogiline valik, sedasi ökotades tuleb nende summutist peaaegu rebasepoegi ja ka metsades saavad oravad ja jänesed paremat elu elada, kelle elukohad maanteede äärde jäävad.

Ühtlasi hoiaks ka veofirmad ja bussifirmad tublisti raha kokku, samuti kestaks mootorid ja sidurid paremini, kuna koormus oleks väiksem.
Ka vastu lendav tolm ja liiv kriibiks autot vähem, kuna väiksemal kiirusel oleks nende mõjuv jõud väiksem.

Leiab kuhja häid omadusi, miks sõita 70ga :)
09:10 29.08.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
kle mis sa siin foorumis heietad, mine löö maailmas kord majja ning las tootjad hakkavadki tegema pisikesi mikroautosid. eurovolinikud kindlasti rõõmustaksid ja saksa baanid on täis 70ga kulgevaid ostukärusid. oh kui hea on mõnesajakilomeetriseid otsi niimoodi sõita- imetled loodust ja naudid olematut kütusekulu. ja rebasepojad rõõmustavad ka ökoloogiliselt puhtaid jäneseid süües. ja asi sel rekal eestist hispaaniasse panna- juht ainult puhkab rooli taga ning seaduslikke puhkepause polegi enam vaja.
13:23 04.09.2019
Teemu123456 (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Issand halasta, selle opel900 näol on tegemist ikka erilise fruktiga. Sain hea kõhutäie naerda neid debiilsusi lugedes. Tänan!
22:01 11.09.2019
nojah (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Siia teemasse sobib hästi tänane uudis keskpiirde ehitamise kohta Tln-Rapla teel, keset sirgeid ja ilma tõusudeta (mis vähendaks nähtavust) lõigule, lausa 3,4km lõigule!
https://kasulik.delfi.ee/news/uudised/maanteeamet-hakkab-val
lajuhtide-kiuste-moodasoite-takistavat-keskpiiret-rajama?id=
87402295

Tule mõistus appi. Ei meenugi millal seal viimati laubakaid vms oli, igatahes lähiminevikus mitte. Aga mingi ametniku arvates on see rahvusliku liiklusohutuse seisukohalt siis üks saatuslikumaid kohti? Seal peamiselt pikk sirge teejupp, nagu enne ja pärast seda. Ilmselt on ametile liiga palju raha ja töötajaid eraldatud riigieelarvest, et selliseid "tarkusi" leiutatakse. Ootan kärpekirve tabamust sinna asutusse!
13:47 12.09.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
koer on ketist pääsenud ja üha rohkem kahju hakkab sündima. ametnikud on maitse suhu saanud liikluse peedistamise teemadel ja edasi näemegi ainult piiramisi, piiramisi ja veelkord piiramisi. varsti kulgeme kõikjal 80ga ja opel900 unistus on peaaegu täitunud.
eks nad loodavad, et saavad raporteerida liiklusõnnetuste vähenemisest, tegelikkuses ei muutu mitte s.ttagi paremaks.
22:08 13.09.2019
nojah (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Sorry, ei viitsi sisse logida uue teema tegemiseks. Viimases lehes suverehvide test uued vs vanad erinevas kulumisastmes. Tootja on märgitud (conti, michelin jne), aga mis rehviga täpsemalt tegu ja kas erineva kulumisastmega rehvid olid sama marki ja ca sama vanad, infot pole. Natuke liiga üldine jutt. Tekst väidab, et 1,6mm rehviga kiiruselt 120 pidurdamine 4 korda pikem maa, graafikult paistab aga pigem 3 või veits vähem. Tõsiseltvõetavuse huvides võiksid ikka peamised andmed olla toodud ja selged. Muidu hea teema.
10:11 14.09.2019
valdur üks (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Nojah, uue teema algatamiseks pead olema registreeritud kasutaja. Eks siis tekitame ühte teemasse erinevaid teemasid. 70km/h, rehvitest, tuhanded kilovatid autodel. Saab veel ja veel. Aga kiirusest kommentaar: küll maanteeamet hoolitseb autojuhtide kiiruse eest. Ega kõrvalseisja kommentaarid kuhugi ei jõua. Kui manteeamet paneb igale ideele selle autori nime juurde, ehk väheneb jaburate ideede hulk.
09:25 18.09.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
20:37 18.09.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
2+1 teedega ma pole nõus, juba praegu on tunda, kuidas need asjad ei toimi. Väga raske on neil teedel autodest mööda saada, selleks on väga vähe maad ja aega ja tihti on ainus võimalus tugevalt kiirust ületada.
Selle asemel oleks vaja 5-10km 4 realisi juppe, siis oleks asjal jumet.
Mäos on kenasti tunda, kuida sellest mingi 7km või mis ta pikk on, jupist on tublisti kasu möödumisteks.

Kõrvalteedel kiirusepiirangu 80 peale langetamine on igati ok. Selle alla käivad nii kruusateed, kui kitsad ja käänulised maateed.
90 on neil teedel ilmselgelt liiga palju, sõidan sellistel teedel tihti ja olen neil sõitnud nii 70 80, kui ka 90.
90ga sõites kitsal käänulisel maateel on ikka ilmselgelt tunda, kuidas see ei ole ohutu, iga kurvi tagant võib vastu tulla keset teed laiava auto või seista metsaveok või väga aeglaselt sõita niitev traktor.
Muideks traktori osa elasin alles hiljuti läbi, läbisingi järsku kurvi reaalselt mingi 80ga ja järsku oli üliaeglaselt sõitev niitev traktor ees, järsk pidurdus ja õnneks kõik läks hästi, varu oli ei pidanud piduripedaali põhja vajutama.
Kuid see tuletas kenasti meelde, et sellistel maateedel ei ole 90 ok ja sellised kurvid oleks mõistlikum 70ga läbida.
Päris hirmus on neil maateedel vaadata, kuidas järskudes kurvides vuhisevad vastu piirajas sõitvad rekkad, ehk siis mingi 90ga, eriti, kui nad ei mõista veel korralikult teeserva võtta.
Ega samamoodi käituvad sõiduautod ka meeldivad pole.

Muudetud 18.9.19 20:40

23:31 18.09.2019
Nojah (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
2+1 teed on väga mõistlik, st kiire rajamine ja oluliselt väiksema ressursikuluga lahendus võrreldes 2+2, lahendus tänase 1+1 suhtes. Saab seal ka ilusti mööda.
Kõrvalteedele 80 ettepanek on pigem nõrk. Ei pea ka täna 90 sõitma, kui tee on kurviline, kehv jne. Kui sõidad ja tekivad ohud, siis ikka ise loll. Sama saaks olema ka 80ga, kuna kõik jupid ei ole ka 80ga läbitavad, aga see ei ole kohustuslik kiirus, ikka ise pead vajadusel aeglasemalt sõitma ja siis pikal sirgel ainult 80ga laskma. Lollust ei saa ravida kiiruse piirangutega, teele takistuste ehitamise jms kalli asendustegevusega.
09:48 19.09.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
"90ga sõites kitsal käänulisel maateel on ikka ilmselgelt tunda, kuidas see ei ole ohutu, iga kurvi tagant võib vastu tulla keset teed laiava auto või seista metsaveok või väga aeglaselt sõita niitev traktor"

sa vist ei saa aru, et keegi ei sunni sind 90ga sõitma? vastavalt olukorrale on juhil võimalikja vahel isegi kohustuslik sobiv kiirus valida. kui nüüd kehtestada 80 ja sinusugune tyhmä ikka kuskil traktoriga kohtub, siis mis edasi- paneme 40 kehtima? kuidas sinusugused internetis ja maanteeametis sellistest lihtsatest asjadest aru ei saa? ohutuse eest vastutab ennekõike juht ise, mitte mingid kiirust piiravad märgid või maanteeameti tossid. ehk koolitaks normaalseid juhte ja ei laseks autokoolidest igasugu pohuiste liiklusesse.
mis puutub 2+1 teedesse, siis mine tee tiir soomes ja näed, kuidas nad toimivad. neid on seal suuremate trasside peal üsnagi tihedalt ja kõik saavad oma möödasõidud tehtud. aga kui meil tehakse tln-trtu maanteele mingi kaks-kolm lühikest lõiku, siis loomulikult pole neist essugi kasu. vähemalt kümme tükki oleks neid vaja, et kasvõi iga 20km pärast oleks võimalik kolonni harvendada.
17:11 19.09.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ülbust ja rumalust jagub nagu ma aru saan jah kahest viimasest postitajast?

Kiiruspiirangust on kasu küll, sest üldiselt toob see ikkagi kiirused alla, mis teeb asja ohutumaks.
Mina mõtlengi maateel ette, ma ei kima neil eriti 90ga, seetõttu pole seal ka kellegagi kokku pannud, nii et sõima ennast, mitte mind.

Kui see 2+1 tee oleks pikem, võiks temast mingit kasu olla, aga praegustest juppidest pole eriti kasu.
2+1 viga on see, et samal ajal on teine rida kinni, samas tehakse sellele teele ohtlikke vasakpöördeid, üks suutis lausa vastassuunda keerata ja sõitiski seal.
Siis olen näinud juht, kes jäi 2+1 tee lõpus seisma, et vasakpööre teha, kuigi kohustus oli keerata paremale ja seal oodata oma võimalust, teed risti ületades, mis on ohutum.
Ehk siis paljud juhid ei saa aru, kuidas neil 2+1 teedel sõita.

2+2 tee eelis oleks see, et 10km 2+1 tee asemel, saaks ehitada 5km 2+2 teed ja tulemus oleks möödasõidu pikkuselt sama, kuid muidu parem, kuna kummalgi juhul ei takistataks kellegi möödasõitu, mida teeb, aga 2+1, üks rida ei saa seal ju mööda sõita.
Nagunii tuleb kunagi Tallinn-tartu 4 realine, võiks siis ette mõelda ja hakata rajama 2+2 5km juppe.

Näiteks Põltsamaa möödasõit, mis tuleb, selle võiks ehitada 5km 2+2 tee ja oleks väga hea asi, sellisel juhul ei oleks seda peale Põltsamaad tehtud 2+1 teed üldse vaja.
Lisaks on 2+1 teede miinus see, et kui ees on mingi jama, siis terve rida autosid seisab, kuna mööda kuskilt ei saa, selline juhus on Pärnu maanteel juba korra olnud, kus puksiir pani autot peale ja veok mööda ei mahtunud enam.

Sellega ma olen nõus, et liiklust ei saa muuta ohutumaks ainult takistamisega, mida maanteeamet kogu aeg teeb viimastel aastatel, ehitab igale poole saarekesi ette, et ikka auto talvel teelt välja käiks, selle järsu pöördega või keegi pimedas ja lumise teega otsa sõidaks neile saartele.
Samas, peavad piirangud olema, kuid need ei tohi liiale minna.

Jõuame ikka sinna tagasi, et tegelikult tuleks teed teha saarekestest lagedaks ja kaks korda rohkem liikluspolitseid teedele, siis tõmbab liikluse ohutuks ära.
Need rohked liikluspolitseipatrullid, hakkaks lihtsalt rikkujaid massiliselt vahele võtma ja nad ei saaks enam rikkuda.
Kuidas sa ikka rikud, kui arestis istud ?

Muudetud 19.9.19 17:13

19:57 19.09.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Mis krdi ülbust? Sulle öeldakse, et ei pea piirkiirusega sõitma ja sina pead ütlejat ülbeks? Sa pühha mürristus kui /piiks/ võib ikka mõni olla...
20:20 19.09.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ülbus avaldus kogu jutus ja suhtumises, mitte üksikus lauses.
Ma tean väga hästi, et piirkiirusega ei pea sõitma ja just seda ma rääkisingi ja seletasin selle ohte.

Muudetud 19.9.19 20:21

23:54 21.09.2019
SB (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Rootslased ütlesid 2+1 teede kohta lihtsalt: silm tuleb kinni pigistada, kuna möödumistel kasvab kiirus vabalt 120kmh, aga sellega peab leppima.
Lihtsalt lubatu piires tiksudes ei jõua kuigi paljudest mööda.
07:11 22.09.2019
. (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ma lasen mäos umbes samuti, pole mõtetki hakata piirkiirusega neid möödasõite venitama.
14:27 23.09.2019
Andy63
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ohutu on sõita, kui inimesed tegeleksid sõitmise ajal liiklus olukorra jälgimisega. Kui päike sirab ja kabiinis on 50*C, siis aju kärbub ja on vaja tarvitada keskkonnakahju tekitavat pudeli joogivett. Mina ei suuda nt. 70 km/ h kiirusega, üle 30 km sõita uni tuleb peale. Kui sõita Saksamaa jm. Euroopa riikide kiir teedel, ei ole une teema probleemiks. Ohutud teed ja mõistvad kaasliiklejad on Ohutuse aluseks NR 1..
14:40 23.09.2019
Andy63
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Millega sa ise tegeled. Ma olen rooli keeranud 36-s riigis ja kogemus esimesest roolipööramisest ja gaasivajutusest 52 aastat tagasi. Siis kui oli lubatud 70-ga motikatel sõita, liikus minu Jawa Valdavalt 140-ga teedel. Kohalt ära minnes oli ainult alla saja. Veokas jooksis ka irgel üle 130 km/h. Taksod liikusid maanteel valdavalt 120-ga. Surnuid oli joodikute tõttu aga mitte kihutamise tõttu. Aastas mõni sõitis kraavi ämmaga vaidlemise ja kärbse-herilase tapmise pärast ja kõik.
14:51 23.09.2019
Andy63
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Jah teede õige ja praktiline planeerimine on õige. Tuleks kaasata rohkem praktikuid, kes liikluses osalevad. Vabalt võiks enne konkreetse projekti käivitamist tööplaanid vabalt saadavad illa aruteludeks, Autojuhte on palju, kes ka kõrgharidusega ja oskavad ratsionaalseid ettepanekuid anda. Aga ega lollused ja sõim ei ole dialoog. Minul on liikuda liiklussituatsioonile vastaval kiirusel. 40 aastat tagasi oli üks avarii tööandja auto tehnilise vea tõttu ja viimase 15 aasta jooksul väike kiiruse ületus. Ära ise siis Opel900 ka sildista teisi. Kui selliseid revulutsioonilisi avaldusi tuled tegema, pead arvestama, et üldsus su risti Märtrina lööb. kannata ära ja kõik.
20:57 27.09.2019
Opel900
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Ma lootsin, et siin teemas tekib hunnik rullnokki, kes sõimama hakkavad ja mina lihtsalt vaatan, kuidas nad sõimavad ja naeran.
Kahjuks, see 100% nii ei läinud.

Vene ajal ei räägitud eriti õnnetutustest ja liiklus oli oluliselt hõredam.
Ometi oli 80ndatel hukkunuid 300ga midagi ja 1991 aastal lausa 491.
Kiirus on igal juhul suurema liiklusohu põhjustaja ja suurendab ka õnnetuste tagajärgi, selles pole kahtlustki.
Seda kiiruse asja on piisavalt uuritud ja riikidel on üle maailma selle jaoks olemas statistika ja uuringute tulemused.
See jääb muidugi kehtima, et 70 on ohutum ja ökonoomsem kiirus.
Kui kellelgi on oht, et ta jääb 70ga sõites roolis magama, siis ehk peaks oma tervist kontrollima ja laskma oma tervisetõendi uneapnoe tõttu tühistada ?
Roolis magama jäämine ei ole normaalne ega õige asi, selline juht ei tohiks liikluses osaleda.


Mäos on pikk 4 realine lõik, seal küll ei pea hullult tallama, õnneks passib seal ka politsei, kes neid rajalt maha võtab.
Politsei on ka öelnud, et neil tarvitseb sinna Mäo 4 realisele vaid minna ja juba on esimesed kiiruseületajad käes.

2+1 rajal ma olen nõus, need on nii lühikesed, et seal tõesti ilma kiirust tugevalt ületamata, ei saa midagi teha.

Probleem ongi selles, et inimesed ei anna endale aru, mida suurem kiirus põhjustab.
Vaadatakse, et suudetakse tühjal heade oludega teel 120ga sõita ja arvatakse, et see on ok ja midagi ei juhtu.
Sealjuures ei suudeta vaadata laiemat pilti, ei suudeta aru saada, et tee ei ole kogu aeg tühi ja heade oludega, tekib väga palju olukordi, kus 120 kas põhjustab õnnetuse või on raskendavaks teguriks, nii õnnetuse juhtumisel, kui selle võimalikel tagajärgedel.
Näiteks, kui maanteedel oleks 120 lubatud, siis suureneks koheselt peateele ettesõidud, kuna nii kiiresti sõitva autoga on tunduvalt raskem arvestada ja teda ka raskem märgata, kui 90ga sõitev auto.
See on ka üks põhjus, miks meil on 50 ja 70 alad, asulates või asulate moodi asjades, neid põhjuseid on muidugi veel, aga see on üks peamisi põhjuseid.
Liikluses võib mida iganes juhtuda, halvemad teeolud, nagu näiteks vihm, pime aeg, must jää, teel vedelev osa, auto tehniline rike või rehvi lõhkemine jne.
Juhid teevad ka muidu vigu.
Ühesõnaga, kui näiteks meie maanteedel lubataks sõita 120 km/h, siis tekiks väga suur hulk probleeme ja ohte, mille tulemusel suureneks liiklusõnnetuste arv ja üldse nende juhtumise tõenäosus ja samuti avariide tagajärjed oleksid oluliselt hullemad.

Eriti kehvad on kohad, kus peab halva nähtavusega kurvi tagant peateele keerama, näiteks Tallinn-Tartul enne Annat, kui tulla Tartu poolt on üks järsem kurv, mille tagant on peateele keeramise koht.
Olen pidanud sealt paar korda keerama ja Tartu poolt tulevaid autosid pole üldse näha ja kui keegi peaks sealt 120ga tulema, siis oleks ta peateele keerajal kohe kas sabas või sees.
Samamoodi on Koigi ristmik kehv, mida nüüd remonditakse, aga kui heaks see peale remonti saab, ma ei tea.

Ohtlikkuse tõttu on ka Põltsamaa risti läbiv tee piiratud 50 peale, mis on igati põhjendatud.
Ainuke viga, mis seal on tehtud, liiga palju märke, mis piiravad nähtavust, mis ei ole ohutu.

Meie 2+1 teede viga on veel see, et osad juhid ei oska seal vasakule keerata, nad jäävad kesed teed seisma ja keeravad sealt vasakule.
Kuigi märkide järgi peaks tõmbama paremale vasakpöörde taskusse/kaarde ja seal otsas siis seisma jääma, oma võimalust ootama, kuni tee on mõlemas suunas puha ja tee risti ületama, et vasakule saada.
On ka üks pilt, kus üks suutis vastassuunda ära eksida, mis näitab ka, et need 2+1 teed on kehvad asjad ja 2+2 peaks nende asemel olema, kasvõi 5km, juba sellest oleks suur abi.

Muudetud 27.9.19 20:59

13:53 13.10.2019
Talutütrekese unenägu (registreerimata)
Re: Liiklusohutuse ja keskkonna tõttu piirkiirus 70 km/h
Kardan seda,et meie autojuhid ei elaks seda 70 km/h kiirusepiirangut lihtsalt üle. Esialgu oleks suur võit kui saaks selle kasvõi 80-ne peale. Kruusateedel võiks seda seitsmekümnest kiirust küll kasutada. Kasu oleks märgatav. Mida aeglasem kiirus seda vähem tolmu lendab õhku ja see peaks teid säästma. Talvel oleks sellest aeglasemast kiirusest kasu vast kõige rohkem. Jääks mõnigi õnnetus ära. Arutada ju võib siin kõike aga kes otsustab.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.