Sisene

TEEMA: UUED MOOTORID: PLUSSID-MIINUSED

11:18 16.07.2019
autoleht.ee
Uued mootorid: plussid-miinused
Siin on varasema mõttevahetuse postitused vanast foorumist.

Kasutaja nael
Teoreetiline mõttevahetus, jättes konkreetsed margid/mudelid välja, siis uue auto ostmisel/liisimisel millise mootorilahendusega auto valiksite. Ütleme et tegemist oleks Tallinna inimesega, kes elab korteris ja sõit tööle-tagasi oleks 15 km päevas. Lisaks muud siblimised ja pikemad sõidud, aga kilomeetrite osakaal tuleks 60 linn ja 40 maantee ja aastane läbisõit jääb kuni 20'000.
Diisel:
+ lühikesed ootejärjekorrad, kütusekulu talutav
- järelmüük 5 aasta pärast võib olla keeruline, kuna kohalik turg, siis Lääne-Euroopa diislitest üleujutatud; igapäevased tööle-tagasi sõidud liiga lühikesed diisli jaoks
Bensiin:
+ võrreldes diislige võib olla lihtsam müüa 5 aasta pärast; sobib paremini lühikesteks sõitudeks
- suurem kütusekulu kui diislil ja kütus natuke kallim.
Elekter:
+ tunnetus et oled keskkonnasõbralik; võimalus liigelda ka ühistraspordi rajal, madalad igaaastased hoolduskulud
- kallim soetada; probleem kus laadida (kortermaja juures pole laadimine lihtne); järelturu hind (kuigi akudel 10 a garantii)
Hübriid:
+ lühikesed sõidud elektri pealt; linnasõidul kütusekulu väike
- maanteel kulu sama mis tavalisel bensukal, aga tehnoloogia keerulisem (rohkem võimalusi, et miskit läheb katki)
Gaas:
+ odavam kui bensiini või diisliga kulgemine
- hüve kaob, kui poliitikud otsustavad aksiisiga maksustada; väike valik; selgusetu tehnoülevaatuse korraldus

Kui ise hetkel valima peaks, siis kaaluks sellises olukorras vist hübriidi või puhast bensukat - sõltub kui suur hinnavahe tuleks

Kasutaja Jaz
No hübriide on väga erineva skeemiga tootmises ju. Elmo (elektrisõidukite rent) ostis nüüd mingi kimbu selliseid millel pistikut polegi, laeb kui pidurdab, kohapeal tuksub jne.
Siis on need mõttetult väikese akuga hübriidid ja minu lemmik on nn pistikhübriid mis sõidab akuga mõistliku otsa +siis edasi bens/disla.
Kõigil oma head ja vead. Aga ilmselt ainult ühe jõuallikaga sõidukite osakaal hakkab siiski vähenema, va 100% elektriajamiga sõidukid.

Kasutaja Nojah
Oleneb siiski, kui suure mahutavusega auto peaks olema. Kui ruumi vaja, pikkuses ja kõrguses, nagu suuremad pereuniversaalid või linnamaasturid, kipuvad täna elektrilise lisaga masinad liiga kalliks. Ise valiks bensu, lihtne ja ka piisavalt ökonoomne. Sõidad päris palju ka maanteel, seega suurem auto alati parem ja seal elektrilisaga masinad täna veel liiga kallid.

kasutaja .
Kuna keskmine eestimaalane ei tea midagi tehnikast, siis ta ostab sellise auto, mis välimuselt meeldib ja mis on naabri omast parem.

Kasutaja nael
Hübriidide osas on pistikuga variant siis hea, kui oma maja ja laadimiskoht; aga kui korteriinimene, siis vähe keeruline. Lisaks igasuguste hübriidide ja puhaste särtsupillide tehnoloogia areneb sellise kiirusega, et 5 aasta pärast müümine võib raskeks osutuda (kas täna ostaks 2014 aasta hübriidi või elektrikat - pigem mitte).
Kõige keerulisem on vist diisliga, Järjest linnasid/riike, mille poliitikud lubanud diislid keelustada. Aga võib minna ka nii nagu poliitikute lubadustega tavaliselt: näiteks keelatakse diislid, mis valmimisaastaga 1970 või vanemad

Kasutaja Peeedu
Hübriide jah mitut sorti. Osad koguvad aeglustusenergiat ainult. Teisi saab pistikuga laadida ja saad teoreetiliselt mõnikümmend kilomeetrit või mõne mudeli puhul nati rohkem sõita. Aga kõigil lihtsalt ei ole pistikut võtta.
Hübriidide nõrkus on, et olukorras kus tuleb sõita ühtlaselt pikalt näiteks maanteel süsteem ei tööta eriti. Pole pidurdusenergiat mida akusse panna ja kütusekulu jääb samasuguseks kui tavaautol. . Aga mida rohkem nelja-realisi ehitatakse seda ühtlasemaks kulgemiseks maanteekilomeetrid muutuvad. Tõmblevas Tallinnas muidugi hübriid asja eest kuna kiiruse vähendamist on palju.
CNG gaasiga muidugi jah hirm, et virutavad aksiisi otsa. Samas EL-i mõistes on rohekütus mida tuleb soodustada. Samuti on uued bussihanked kõik gaasi poole kaldu nii, et on ehitatud surugaasi tanklad sinna kuhu gaasitrassi üldse ei lähe. Näiteks Võrusse. Nii, et kui tõsta aksiisi tahavad siis samas lähevad vastu EL-i roheesmärkidega. See ei ole paljalt maksutulu ja alko vaastase võiluse kohalik konnatiigi võitlus vaid ikka tõsine. rahvusvaheline küsimus.
22:51 16.07.2019
nael2 (registreerimata)
Re: Uued mootorid: plussid-miinused
cng osas meenub nagu märksõnana võimetus Eestis testida/kontrollida mahutit; ükskõik siis kas avariijärgselt või korraliselt. Tegemist ikkagi survemahutiga, mis ka rooste närimise tulemusel võib plahvatada. Kas mitte selle ohutuse kontrolli puudumisena VW ei peatanud cng autode müügi meil

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.