Kui külmale ilmale auto vastu peab?

Külm 2 nädalat 1 päev tagasi
Ütlen kohe ette ära, et mu küsimused ei ole ajendatud miskisest praktilisest eesmärgist ega Eesti olusid silmas pidades, vaid lihtsalt tunnen asja vastu huvi ja kuuleks heameelega teiste mõtteid.

* Kui madala õhutemperatuuri puhul käivitub tavaline korras sõiduk veel omal jõul ilma abivahendeid kasutamata? Meelde on jäänud mõned väited, et see piir saabub –30 kraadi juures.

* Kui madala õhutemperatuuri puhul tavaline sõiduk, mida pole ekstreemsete olude jaoks ette valmistatud, üldse töötada-sõita suudab? Internetist võib leida videoid Venemaalt, kus liiklus toimib ka 50–60 külmakraadi puhul. Küll pole teada, kas ja kuivõrd on autot pakasekindlaks muudetud. Eesti omad automatkajad kogesid samuti enam kui 50-kraadist külma, aga nende masinad olid juba erioludeks ette valmistatud.
ints 2 nädalat tagasi
Eks selle külmakindluse osas on mitmeid eri probleeme mis võivad tekkida ja viise kuidas neid lahendada. Üks asi on näiteks õlide paksenemine - ka tavalise manuaalkastiga sõiduauto puhul võib kuskil -25 juures juba hommikul tunda kuidas käigukang liigub pigem raskesti - määrded ja õlid on paksenenud. Vana kooli amortisaatorid kippusid suure külmaga algul väga jäigad olema, kuni nende oma sisemine hõõrdumine niipalju sooja tekitas et õli vedelamaks läks. Mootorite käivitusraskused on ka osalt seotud määrete paksenemisega ja (diisel)kütuse hangumisega aga osalt ka akude võimekuse vähenemisega. Akude osas aitab siis nende ööseks tuppa toomine - kui just tankiaku pole. Väga suure külmaga jäetakse autosid vahel ka ööseks käima. Mootoriruumi saab soojustada, nii radiaatori osalise kinnikatmisega (et sõidu ajal jahutaks vähem) kui ka ööseks kapotile teki viskamisega jne. Lisaks veel igihaljas jahutusvedeliku külmumise teema. Vene ajal kui tosool ei olnud väga levinud, siis oli tavaline praktika öösiti autodel jahutussüsteemi tühjaks laskmine ja hommikuti taas täis kallamine. Kui temperatuurid on väga sügaval miinuses, siis isegi lahjemad jahutusvedelikud võivad külmuda. Tagajärjeks siis plokikahjustused (särk külmub lõhki, tosool karteris) või mootori ülekuumenemine (radika, termostaadi ja lõdvikute sulamine võtab aega ja vedeliku ringlust ei ole).
Üldiselt on ikka nii et kui aku on korralik siis meie mail esinevate külmadega kaasaegsete autode puhul eriti muretsema ei pea - kuni 30 kraadi miinust pole vast probleem. Hommikuti algul liigud vähe aeglasemalt et kõik asjad saaks üle soojeneda ja edasi tallad ainult peale.
ints 2 nädalat tagasi
PS Venemaa kaugpõhjas pidi see kõige tavalisem meetod olema et auto või traktor pannakse sügisel käima ja jäetakse kevadel seisma :)
. 2 nädalat tagasi
Kuni õli pole hangunud ja kütus peale voolab, käivitub iga auto. Teine asi see, et -50ga muutub metall rabedamaks, näiteks vedru võib puruneda ja minul ükskord murdus siduri käpp. Oli ka miskit 30 ligi. Eks ka vanadus teeb oma töö ning kuskil ilmselt mikropragu kasvanud. Siberis nad tõesti autot seisma ei jäta, sest käima on seda pärast suht lootusetu saada. Aga näiteks lennukid lendavad probleemideta -50ga.
Uuu 2 nädalat tagasi
Ma küsiks kui suurele külmale saa ise vastu peaksid, sest olen sõitnud -37 c ja salong ei läinud soojaks, vot oli see vast sõit, hambad plagisesid ja käed värisesid külmast. Põhjuseks oli, et jahutusvedelik külmus süldiks.
elektritsaabtasuta.blogsp 2 nädalat tagasi
Elektrikatel on soojuspumbad peal ja peavad vastu igale pakasele. Salongis viskavad leili.
Vahepeal oli moes vahetada mootoreid elektriliste vastu,vaata otsingust electric car conversion kuid veelgi odavam on osta
kasutatud elektrikaid sest neid saab soodsa hinnaga.
Sven. 1 nädal 6 päeva tagasi
Väheke huumorit kah. Zil-i käivitus käis järgmiselt: kõigepealt ajad vändaga vee 60 kraadini ja siis starterit ;).
looder23 1 nädal 6 päeva tagasi
vähe sellest et vana ladaga nii juhtub, võib ka pakasega nii juhtuda. mitte küll nii entusjastlikult.

www.youtube.com/watch?v=smndCQGZCLk
Toomas363 1 nädal 6 päeva tagasi
Sorry, poisid, aga naabri Vellu oli just see, kes üle-eelmine aasta -23ga oma Ladaga kolmele liisingmasinale hommikul täkku andis ja neljanda õnnetu esiveolise parketimaasturi parkimiskohalt välja tõmbas. Au ja kiitus talle!

Ma ei alahindaks seda Siberi tehnikat.
. 1 nädal 6 päeva tagasi
Karbussiga mootor on tegelikult kõige lollikindlam käivituja. Kunagi sai ka vene sõiduautosid ja veokaid vändast käima aetud ning arvestades, kui vaevaliselt inimene seda mootorit tegelikult ringi jõuab ajada, on mootor ikkagi käivitunud- peaasi, et bents silindris ootamas ja säde tekib.
Teadja mees 1 nädal 5 päeva tagasi
Sellega väitega mina ei nõustu, et kuni õli pole hangunud ja kütus peale voolab käivitub iga auto.
Seal loevad ikka paljud teised asjad ka.
Kasutatud auto puhul hakkabki käivitumise koha pealt väga lugema selle tehniline seisukord ja siis õlid ja aku.
Ma tean, et ka -33ga on s500 Mersu igatahes käima pandud, tõsi -33 tekkis millalgi öösel ja oli hommikuni välja, ehk siis mitte pikalt.
Küllap see käivitumise piir seal -30 ja -40 vahel on, sõltuvalt autost ja õlidest, mootorid juba oma ehituselt on täiesti erinevad käivitujad.
Bensiin ise peaks peaks kenasti -40 väljakanntama, teine asi on mootor jne.

Olen isegi mõelnud, mida autod teeksid, kui meil näiteks -40 tuleks, kui hõre meil siis liiklus oleks.
Plokisoojendustega autod saadakse ilmselt käima ja millel on õige lisand sees diiselkütusel, aku kohta ei oska muidugi öelda.
Ise kunagi diisli omanikuna sai kasutatud kleen flo kütuselisandit ja minu andmeil oli kasu küll, tõsi -40ga ei ole testinud, lootma peab, et sellist külma ei tule ka.
Ühelt poolt oleks see põnev, aga too päev ma tööl küll olla ei tahaks ja see võiks siis vaid päeva kesta, mitte rohkem.
ints 1 nädal 4 päeva tagasi
minu kogemus on see et kuskil -20 kandis hakkavad tänapäeva autodel igasugu mehhaanilised ja elektromehhaanilised asjad üles ütlema: kesklukud ei avane, uksed ja pagasiruumi luugid ei sulgu, pidurid jupsivad, siduritrossid jäävad kinni jne jne. Lukkude-luukide puhul tihti on süü selles et kasutatakse mingeid libisevaid plastpukse tundmatu määrdega ja nõrkasid vedrusid ja külmaga asjad lihtsalt ei liigu enam. :D
jaz 1 nädal 4 päeva tagasi
Intsuga täitsa nõus:-) Suusareisil põhja poole täpselt nii juhtuski, 1-2 vanad autod (kolme autoga seltskond), -20-25 oli öösiti ja igal hommikul oli suurematel fännidel loterii millise autoga mäkke minna. Enam-vähem lõunaks kui enamus seltskonda liikuma hakkas oli muidugi soojem juba ja startimine lihtsam.
Mis siis viga oli? No igasugu pisiasjad, tegelikult. Uksed ei avanenud - no mingist uksest ikka sisse sai, lihtsalt mitte alati juhiuksest. Käivitusid kõik, mitte "matsust" aga käivitusid küll. Tagaluuki ei saanud lahti-no pole hullu, üks peatugu tagaistmelt ära ja sai asjad kätte. Ekraan uimane ja ei allu puutele - pole ka koledat midagi, õnneks vajalikud (või hädavajalikud) funktsioonid sel autol veel nuppudega. Aknapesu ei tööta - nojah, õnneks pole eriti vaja ka aga kui korra kojameestega sodi laiali hõõrud siis ikka ei näe. Tanklas peatus ja sealse harjaga puhtaks. Ja mis ika reegel - kui juba minutit paarkümmend sõidetud siis hakkasid asjad ise tööle jälle, lukud sulasid lahti, ekraan muutus normaalseks, aknavee düüsid sulasid üles jne, kõik toimis jälle. Järgmisel hommikul sama kamm:-)
Eks me ole siin olematute talvedega mugavaks ka muutunud, ei viitsi uksetihendeid määrida, kasutame -20 vedelikku (-40 pole isegi tavapoes müüa enam) aknapesus ja no muidugi on võimalik ka diislite puhul soojematesse tingimustesse mõeldud kütust saada. Rääkimata siis eelsoenditest millede paigaldamine nii popp enam ei ole kui näiteks 10a tagasi kus minu tutvusringkonnas olid need igatahes "standartsed liisingulisad" sest järelpaigaldusena olid teised kallid ja kapriised ka tihti. Ehk siis kokkuvõtteks - toimib küll aga väikeste veidrustega see tänapäevane autopark külmas.
to ints 1 nädal 1 päev tagasi
Selle pärast ma sõidan 2005a honda accord 2.2 cdti.
Mul pole kunagi külma pärast küll auto käima saamisega mingit probleemi olnud.
Ainult üks kord suvel kui aku üks purk otsad andis.
Teadja mees 3 päeva 15 tundi tagasi
Siin üks huvitav video, suure külmaga erinevate autode käivitumistest.
www.youtube.com/watch?v=E3dRgheHIWk
Teadja mees 3 päeva 15 tundi tagasi
Siin veel üks põnev video, kus üks mees -44ga paneb oma Subaru käima, plokisoojendus abiks 4 tundi järel.
Käigukasti õli on igatahes paks ja tahab mootorit seisma tõmmata ja hääled ka.
www.youtube.com/watch?v=dIsG_8TVokw

Ma ise mõtlen, et kui peaks sellist külma olema ja auto õues, ma hangiks talle mingi ohutu käigukasti soojendi ja kes teab, mida veel.
Igatahes saab ta oma Subaru käima, aga turboga peab kindlasti väga ettevaatlik olema, sellise külmaga, külma õli tõttu.

Lisa postitus


© auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.