Kütusekulu: lubadused ja tegelikkusBlogi
Tõnu Korrol

Kütusekulu: lubadused ja tegelikkus

Kütusekulu: lubadused ja tegelikkus

Mõistagi soovitaks täna ilmunud uue välimuse ja sisuga Autolehe osta kõigil autohuvilistel, aga eriti neil, kes on sunnitud oma autot oma raha eest tankima.

See, et uuematel autodel ei lähe tehase lubatud kütusekulu tegelikkusega kuidagi kokku, on mõnede autojuhtide jaoks tuttav teema. Tootjatehas lubab ulmelist ökonoomsust, kuid tegelikkuses rüüpab auto ikkagi rohkem, olgu tegu diisel- või bensiinimootoriga, suure või väikese autoga.

Selle nädala Autolehes läheneme teemale mitte külajuttude või linnalegendide tasemel, vaid avaldame täppismõõtmiste tulemused 100 auto kohta, mille tegelik kütusekulu tehase omast kõige rohkem erineb. Tegu on Autolehe partnerajakirja Auto Bild testiga, milles osalesid 2009. aasta algusest turule tulnud autod.

Erinevus lubatu ja tegelikkuse vahel on kohati üllatav. Kolmandiku võrra suurem kütusekulu pole mingi erand, kõige ekstreemsemal juhul tarbib auto tegelikkuses lausa 46 % rohkem kütust kui tehas lubab.

Nii mõnegi autoomaniku nägu vajub selle testi lugemisel ilmselt norgu või tekib temas tahtmine tõmmata sellesama ajakirjaga paar teravat mööda müügimehe nägu, kes talle auto müüs. Siiski ei ole tootjad süüdi valetamises. Tegu on puuduliku mõõtemetoodikaga, mille alusel Euroopa Liidus sõiduautode keskmist kütusekulu mõõdetakse. Adekvaatse mõõtemetoodika väljatöötamise ja juurutamiseni olgu kõnealune test orientiiriks autode tegeliku kütusekulu äraarvamisel.

13. Oktoober 2010Blogi: Tõnu Korrol

Kommentaarid

Arwo3 aastat 11 kuud tagasi

Eks see ole nagu lendamisegagi- pilet iseenesest on soodne, aga kui kõik lennujaamatasud ja muu staff juurde keevitatakse, siis maksad mõnuga. Tegelikult polegi oluline, kui suur on kütusekulu, olulisem siiski see, kui palju jaksab üks keskmine eestlane seda kraami osta. Võime ju kedagi sellises röövellikus hinnas süüdistada, aga kas sellest ka midagi muutub, on iseasi...

McVectra3 aastat 11 kuud tagasi

Arusaamatu on see direktiiv, mis sätestab kulu mõõtmise katsetsükli. Kui tootjad, autoasjatundjad ja kasutajad on kõik ühte meelt mõõtmismooduse sobimatuse suhtes, võiks ju asja ära muuta. Muidu saavutaks pikaajalisel allamäge sõidul 0l/100km, poleks enam saastavaid hübriide ega kalleid elektriautosid vajagi, co oleks niigi 0gr/km.

McOmega3 aastat 1 kuu tagasi

Lp.McVectra
palun selgita rahvale mida sa mõtled saastavate hübriidide all? Tahan targemaks saada.

1

Lisa kommentaar