Autopäevik. Toimetuse Fordide hea elu

Autopäevik. Toimetuse Fordide hea elu

Kristjan Sooper kirjutas oma Sierra elust patjadel ja mina pean tunnistama, et Mondeo eluke kulgeb enam-vähem sama kenasti.

Pärast mõnda kuud Mondeoga saan tõmmata paralleele ja tuua võrdlusi. Esimesena siis peatoimetaja head elu nautiva Sierraga. Ka Mondeot olen hoidnud üsnagi hellalt: auto seisab kuivas ja soojas garaažis, kõige külmemate ilmadega ma seda üldse välja ei ajanud, paaki on viimasel ajal läinud vahelduseks bensiin 98 ning iga paari nädala tagant on pesulas talvesodi maha pestud.

98-ga sõites pole ma mitte mingisugust vahet täheldanud, küll aga läks kiirendus tunde järgi õige pisut sujuvamaks ja süüteküünalde vahetus paremaks. Sellisel Mondeol peab neid vahetama 120 000 kilomeetri järel, kuid nagu hoolduspaberite põhjal ja ka eelmise omaniku käest teada sain, jäi see tegemata. Parem hilja kui üldse mitte ning nüüd on uued küünlad mootoris. Esimene hinnapakkumine tuli esindusest, u 200 eurot, sest võimas auto tahab kalleid osi, kuid tuleb tunnistada, et kasutasin umbes poole soodsamat alternatiivi.

Kui suverehvid all ja pidamine parem, kavatsen ära mõõta ka 0–100 km/h kiirenduse. Uue auto sõiduproovis saime selleks tehase lubatava 7,5 sekundi asemel 8,1 sekundit. Eks paistab, mida näitab „kell” 130 000 kilomeetrit hiljem.

Muuseas, toonast enamjaolt kiitvat sõiduproovi on praegu huvitav lugeda. Lühendatult tsiteerides: „Mondeo pole tulekera nagu sama mootoriga Focus. Pigem aitab viiesilindriline turbomootor paremini esile tõusta Mondeo kui suure ja soliidse auto iseloomul. Õigupoolest ei saagi aru, et tegu on turbomootoriga, sest see veab mõnusa jõuga juba väga madalate pöörete juures. Vedrustuse praeguses seades on leitud hea kompromiss mugavuse ja teelpüsivuse vahel. Kütusekulu kippus proovisõidul 13 l / 100 km kanti ja on suurevõitu ka tehase andmete järgi.” Ainsana leian selge vastuolu kütusekulus. Maanteel on mu Mondeo neelanud u 7 l / 100 km ja keskmine pole üle 10,9 tõusnud (sellest valdav osa linnas).

Vahepeal õnnestus mul proovida ka mu teist lemmikautot sellest ajastust, kui müüa pakuti kolmeliitrise mootoriga 2008. aasta C-klassi Mercedest. Kuigi tehase andmeil on see Mondeost kiirem, on Fordi turbomootori jõud tõesti kasutatav palju madalamatel pööretel ning vaatamata suurusele tundub Mondeo elavam. Ka Fordi rool on tundlikum, auto roostetab vähem (kui konkreetne Mercedes), ruumi on rohkem ja hind peaaegu poole madalam. Kahju ainult, et veavad esirattad. Eks Mercedesel on muidugi paar eelist veel, näiteks on see vaiksem ja minu silmis ilusam. Peaks tekkima hea võimalus osta C350, siis räägime uuesti. Mis toob mind järgmise paralleeli, Elmar Otsa ja tema BMW juurde. Elmar kirjutas viimati, et „aina rohkem hakkab meeldima”. Olen oma Mondeost üsnagi vaimustuses ning erinevalt enamikust varasematest autodest ei tekita mõttemäng millegi uue proovimistest elevust, pigem oleks kahju mõnusast autost loobuda. Rääkigu need töökindlusedetabelid, mida tahavad.

Margus Pipar

AL08Toimetuse Mondeo

Ford Mondeo, 2008. a, bensiin, 220 hj, esivedu, hind u 6500 eurot

Periood detsember – veebruar

Läbisõit perioodil 1740 km

Kütusekulu 9,5 l / 100 km

Kulu kütusele 181 €

Muud kulud 85 €

Kilomeetri hind 0,15 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,15 €

20. Märts 2017Toimetuse autod

Lisa kommentaar