Autopäevik. Kaks aastat Renault Mégane’iga

Autopäevik. Kaks aastat Renault Mégane’iga

Kui täpne olla, siis kaks aastat ja kaks kuud olen sõitnud Renault Mégane’iga, kokku hetkeseisuga 52 000 kilomeetrit.

Mu enda „läbisõit” on kahe aastaga muidugi suurem, sest palju kilomeetreid koguneb ka Sierra roolis ning arvukate proovisõiduautodega, kuid see selleks. Loo tegelane on Mégane.

Muidugi ei saa kahe aasta ja 52 000 kilomeetri pealt esineda kokkuvõtva sõnavõtuga teemal Mégane’i töökindlus, kuid vahekokkuvõtte võib teha küll. Mina olen rahul. Lisaks korralistele hooldustele (minu autokasutuse juures kord aastas) ja rehvivahetustele on Mégane vajanud täiendavat teeninduses käiku vaid ühel korral, kui garantii korras vahetati mootoriketi pinguti.

Selles ei olnud midagi dramaatilist. Käisin korralises hoolduses ja auto tagastamisel ütles meister, et pinguti tuleks vahetada. Märku andis sellest spetsiifiline hääl. Leppisime kokku uue aja ja töö sai tehtud. Minu jaoks teenisid Renault’ ja Abc Motors siit hoopis plusspunkte. Teenindus avastas vea ning kõrvaldas selle kiirelt ja korrektselt. Küllap leidub neid, kes „oskavad” selle juhtumi pealt teha suuri üldistusi Renault’ mootorite kohta, kuid mina nende hulka ei kuulu. Üldistused on pealegi kasutatud auto ülevaate teema, mitte autopäeviku oma.

Samasuguste isiklike tähelepanekutega ka jätkan. Väga külmadel hommikutel teatavad rehviandurid rõhu langusest, mis on loogiline ning ootuspärane, ja kui kutsuda ekraanile hoiatuse asemel rõhunäidud numbritena, siis saab selgeks, et paanikaks ei ole põhjust. Kõrvalepõikena, näiteks Volgaga ringrajal võisteldes olen tähele pannud, et kvalifikatsioonis saab parima aja kolmandal-neljandal ringil. Enne on rehvid külmad ja hiljem kuumenemise tõttu rõhk nii palju tõusnud, et libisevad ülearu ja parim aeg jääb sel põhjusel saavutamata.

Rõhuanduritest on olnud mulle väga konkreetset kasu: hoiatus august rehvis pani alguses õlgu kehitama, sest rehv tundus silmaga hinnates täis. Hoolikamalt uurides märkasin siiski rehvis kruvi, mis torkel järsu rõhulanguse tekitas ja seejärel augu sulges. Pääsesin rehvivahetusest kusagil porisel teepervel, sest tõenäoliselt oleks „kruvitropp” peagi lekkima hakanud.

Kõiksugu hoiatustega jätkates ei tea ma midagi tüütavamat kui mõne auto ninnu-nännutamine. Üks tiliseb-kõliseb, kui avad ukse. Andke andeks, aga kas peaksin vaikuse nimel akna kaudu väljuma? Teine üürgab, kui tagurdamisel „näeb” eesmise kaitseraua juures rohukõrt. Mégane’i tagurdusandureid saab usaldada ja üleliigset piiksumist ei korralda muudki seadmed. Üks märguanne, mitte heliline, aga märgutulena võiks olla aknapesuvedeliku paagi tühjenemise kohta.

Lõpuks veel üks asi, mida Autolehe pikaajalisem lugeja teab, aga kuna seda on viimasel ajal mitu korda küsitud, siis panen uuesti kirja. Mégane ei ole minu kasutuses mitte mingisuguse diiliga, vaid ostetud täiesti tavalise kliendina laoautode pakkumiselt.

Kristjan Sooper

Renault Mégane Grandtour, 2014. a, bensiin, 132 hj, esivedu, hind uuena 16 505 €

Periood november – veebruar

Läbisõit 5400 km

Kütusekulu 7,6 l / 100 km

Kulu kütusele 443,6 €

Liising + kasko 1020 €

Muud kulud 0 €

Kilomeetri hind 0,27 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,21 €

17. Märts 2017Toimetuse autod

Kommentaarid

.5 kuud tagasi

Mina teeks küll üldistusi- 52 000 km pealt EI TOHI taoline oluline detail nagu pinguti mittemingit häält teha. Seega tegu otsese praagiga ning arvata võib, et see pole ainus auto, millel selline viga. Kas märkas töökoda või oli see tehasest tulnud info (esindused üldjuhul paljudest asjadest vaikivad kui pole tegu avaliku tagasikutsumisega), ei tea, aga peaasi muidugi, et märgatakse.

,5 kuud tagasi

Kütusekulu 7,6 liitrit/sajale ! Seda pooleveolise manuaali puhul millele tehas annab keskmise 5,4 !!!!!

7.6 ju talve kohta ok?5 kuud tagasi

Linnasõit?

,5 kuud tagasi

See näitabki kui "usaldusväärsed" on need laboris saadud näitajad päris elus ! Linnasõitu pigem ei kahtlustaks!

gustav5 kuud tagasi

Oh, see ketipinguti pole veel midagi Volksvaageni puhul, kes lasi kõik detailid auto juures ja mootoris ostjate raha eest katsetada. Nimekiri oli väga pikk, mõni, millega ise kokku puutunud: suunatule kang, suunatule relee, piduritule lüliti, uksejuhtmed, mitmesugused pistikud-klemmid, õlipumbad, pihustid, hoorattad, amordid, ukselukud, A4 juures raskesti vahetatavad esipirnid ja lekkivad salongiradiaatorid, läbivajuvad esiistmed, nõrk kesklukustus, aknatõstukid, airbagi sagedased veatuled, automaatne käsipidur, mootoriketi probleemid jms.

1

Lisa kommentaar