Mille jõul sõidame 5–10 aasta pärast?

Mille jõul sõidame 5–10 aasta pärast?

Kas turbodiisli lämmastikuheitmed viivad selle jõuallika ajaloo prügikasti? Ning millise jõuallikaga diisel sel juhul asendada, kas ottomootori, hübriidajami, elektrimootori või millegi sootuks uuega?

Kas diiselmootori või koguni kõigi sisepõlemismootorite päevad ongi varsti loetud? Väidetavalt kaaluvat ju näiteks Holland, Norra ja Saksamaa sisepõlemismootoriga autode müügi lauskeeldu, mis jõustuks sõltuvalt riigist 2025.–2030. aastal ning mõnigi suurlinn on juba varem kehtestamas liikluskeeldu teatud diiselautodele.

Keeldude eesmärk on üllas – säästa inimesi heitgaasidest, mis põhjustavad mitmesuguseid haigusi. Sisepõlemismootori keelustamise eest võitlejad said uue hoo sisse pärast seda, kui Volkswagen tabati kontserni paljude markide teatud diiselmootorite heitmekoguse väiksemaks valetamiselt. Tegu polnud mingi näpuveaga, vaid ametlikul sertifitseerimisel ja pärisliikluses erines õhku paisatavate lämmastikoksiidide kogus kuni 15 korda. Sarnaseid heitmepetukahtlusi on tõusnud nüüdseks nii Euroopas, USAs kui ka näiteks Lõuna-Koreas. Näpuga näidatakse ka Fiati, Nissani, Porsche ja Renault’ peale.

„Sisepõlemismootoriga autode keelustamine viie või 10 aasta pärast on sama absurdne lapspoliitikute populistlik sonimine kui SDE püüd lõpetada alkoholimüük,” arvab Bassadone Automotive Nordicu (firma impordib Baltikumi Hyundai, Isuzu, SsangYongi ja Suzuki ning Soome lisaks Dacia ja Renault’ autosid) Baltimaade direktor Erkki Ots.

Loe lähemalt 8. märtsi Autolehest.

8. Märts 2017Auto

Lisa kommentaar