Autopäevik. Parem osta üks kord kallilt kui odavalt ja mitu korda

Autopäevik. Parem osta üks kord kallilt kui odavalt ja mitu korda

Talve tulekuga sai ka Subaru puhul taas kinnitust vana tõde, et pigem osta üks kord ja kallis asi, kui jäädagi odavalt ostma ja korduvalt vahetama.

Kes minu auto eelneva ajalooga kursis, see ehk mäletab, et soetasin sellele varuks kasutatud käigukasti. See oleks eelmises loos mainitud käigukastirikke puhul autole marjaks ära kulunud. Kast pidi olema just remonditud, aga hilisema proovimise käigus selgus, et ei olnud seda teps mitte. Nüüd sai see toimetatud Mariine Autosse defekteerimiseks, et ehk õnnestub see mõistliku summa eest korda saada. Kahjuks selgus, et kast oli kuidagi osaliselt kahjustatud (ja ka valedest) detailidest „kokku laotud”. Lisaks oli üks tihvt liikvele läinud ja käigukasti korpust kahjustanud. Mariine Auto remondieelarve oleks olnud 1000 euro ringis ehk sama summa, mille eest mulle eelmisel aastal pakuti kindla ajalooga ja juba tugevdatud uuema tüübi käigukasti. Toona tundus see kahjuks teise käigukasti 400eurose hinna kõrval liialt kallis.

Igaks juhuks sai viimati auto all olnud teise käigu „kõrinaga” käigukast viidud samuti Mariine Autosse defekteerimisse lootuses, et selle saab ehk odavamalt korda. Selgus, et teise käigu võll ja selle küljest eraldunud „hambad” olid kahjustanud ka käigukasti teisi detaile ja remont oleks maksnud taas umbes 1000 eurot. Seejärel võtsin vastu otsuse osta eelpool mainitud kindlasti töötav käigukast. Küll tähendas natuke teistsugune käigukast (Jaapani Impreza oma) ja järjekordne ülekandearvude muutumine seda, et ette oli vaja uusi pooltelgi ja taha juba enam-ei-tea-mitmendat diferentsiaali. Üsna raske on tänaseks kokku lugeda, mitu korda käigukast auto alt ära on käinud, kuid loodetavasti on selles suhtes nüüd mõneks ajaks rahu majas.

Taas sai tegeletud jõuallikaga. Võtsin tõsiselt soovitust vahetada mootori parema töö huvides ülerõhu klapp (BOV – blow off valve) originaali ehk „by-pass’i” vastu, kuna esimesel puhul osa õhuloendurist läbi käinud või „loetud” õhku mootorisse ei jõua, vaid lastakse välja ning küttesegu võib paigast ära minna, teisel juhul aga läheb see sisselaskesse.

Standardse õlipumbaga asendasin kevadel autole paigaldatud „kangema” Subaru originaalõlipumba, mis võib ilma suurema mootorituuninguta põhjustada olukorra, et tekivad õlitusprobleemid ja mootor saab haiget (nii vahetult ühe sama protseduuri läbi elanud mootoriga ka läks). Koos õlipumbaga vahetasin loomulikult ka filtri ja õli, milleks sel korral oli Motul 5W-50 Sport. Vahetatud sai ka üks häält tegema hakanud tagumine rattalaager (45 €).

Arvestades auto vanust oli eelmise aasta lõpus veel viimane võimalus kaskokindlustust sõlmida. IIZI kindlustusmaakleri saadetud pakkumisest selgus üllatuslikult, et kui esimese aasta BTA kindlustuse kaskomakse oli 800 ja teisel aastal ilma kahjudeta 890 eurot, siis nüüd oleks see olnud koguni 1250 eurot (enam kui 100 eurot kuus). Seda ühe, orienteerivalt 400eurose kaitseraua kahjustuse ehk siis omavastutust arvestades BTA kindlustuse vaid 200eurose väljamakse juures.

Mitme kindlustusseltsi puhul võrreldakse aastast kindlustusmakset ja väljamakseid (kui neid on) ja nende „suhe” kujundab uue perioodi makse (kui kahjusid pole või need on võrreldes maksega väiksed, siis hind ei tohiks palju muutuda). Saatsin siis Iizi vahendusel päringu BTAsse, nende vastuse kohaselt olla ma sõitnud esikaitserauaga vastu teepiiret ja seega oleks justkui olnud nii kasko- kui ka liikluskahju. Selgitasin BTA-le, et tegelikult „puudutas” madal kaitseraud asfaldiranti, aga see neid väga ei liigutanud. Sain peagi maaklerilt uue vastuse: „Nii, tekkis mul ka hasart ja sain pakkumised ka Compensast ja Ergost”. Mõlemad olid 1000 euro kandis, aga Ergo puhul tulnuks juurde maksta mitteorignaalstereo ja valuvelgede eest ning seega langes valik Compensa kasuks: 83eurone kuumakse ja lisana juurde omavastutuskindlustus ühekordse maksega 67,57 eurot.

Indrek Allik

Subaru Impreza WRX 2001. a bensiin 218 hj nelikvedu hind u 7500 €

Periood: november 2016 – veebruar 2017

Läbisõit perioodil 1187 km

Kütusekulu 13,95 l / 100 km

Kulud kütusele 221,28 €

Liising + kasko 1060,32 €

Muud kulud 1631,30 €

Kilomeetri hind 2,31 €

Kilomeetri hind testi algusest 1,13 €

3. Märts 2017Toimetuse autod

Kommentaarid

.7 kuud 3 nädalat tagasi

Lihtsam ja mugavam on vist kamina ees istuda ja kümnekaid tulle loopida.
Aga kõigil meil omad kiiksud :)

sss7 kuud 3 nädalat tagasi

Kui loen Teiste autopäevikut, saan täiesti aru, mis toimub. Isegi selle ringraja pilli info. Isegi mõistan seda uue auto + liisingu + kasko orjust (mingi 3-4 kuu lõikes ikka päris räige patakas pannakse auto alla, selleks et mingi uus või kuni 5 aastat vana "pill" oleks.
Lisaks saan ka aru neist projektikatest, et mingi pool seisev auto ja inimesele meeldib noktiseda.

Aga vaat, sellest Subarust, mina kohe üldse ei saa aru. Milleks sellist jama vaja on? Tõesti, nagu eelpool öeldi, istu ja loobi parem raha tulle - see on ka odavam.
Näha on, et inimene on sattununud mingi odava raipe otsa, mida omakorda on ennem teda mingid tainad remontinud kesteab mis varuosadega jne (minu meelest annab see auto ettekujutuse, mis on see nn Leedust toodud kahest kokku keevitatud auto)....
Ma ei saa aru, kuidas inimene aru ei saa, et see pole auto, see on rohkem mingi ratastel "sadomaso" enesepiinamise masin ja tegelikult kuulub selline auto vanaraua kokkuostu, kui meie teedele. Või okei, mõne uue projekti aluseks jne. Vabandust, kui omanikule liiga teen sellega. Saaks veel aru et omanik püüab iga hinna eest masiant korda teha, kui oleks selle uuema kere (tuledega) masin.

Milleks omada autot, mis terve palga ära võtab....ainult remondi ja remondi, aga sõita ei saa. Siis mõnedsajad kilomeetrid sõidad ja jälle remondi.....no mida asja....
Lisaks sellise auto korral ei saa aru sellest turbo mootorist ja nelikveost > näiteks kui inimesed selle masina vaid seetõttu ostavad.
No milleks on vaja ka mingi 5000km järel jälle täishooldus teha. Näiteks, võttes arvesse enda läbisõite, ma peaksin sellist Subarut omades IGA KUU täis servist tegema.
Tõesti, müü kiirelt see ikaldus maha (muidu võid varsti parem kaalule sõita), ja kui tahad turbomootorit, "ägedat" minekut kui nutusemat mootori heli ja nelivedu, võta mingi suure mootoriga saksa sedaan parem.

Küsimus, kas see number on sellel autol olnud algusest saadik küljes? Mingi SRT või miski muu tähe kombinatsioon, oli ühel Sinisel Subarul, uuem, viimane ennem seda luukpära, WRX STI küljes, mis mingi eripaketiga versioon autost, vertikaalribidega tagatiiva, katuse õhukoguja ja tagaakna spoileriga....mingi Eesti spordiürituste mingi demoauto vms....kuskil peaks mul ka pilt sellest olema ja mis number oli....see sõideti aasta paar hiljem sodiks. Lihtsalt see, et kui on tegu sama numbriga, siis kõik masinad mis selle numbri küljes, on väga õnnetu taustaga.

3x sügavalt> Oehhh

1

Lisa kommentaar