„Kust sa selle said? Ma tahan ka!”

Ural Next rabab välimuse, hinna ja maastikuvõimetega, kuid teatud põhjustel jääb maastikuveok vähemalt esialgu vaid väga väikese niši täitjaks.

„Kust sa selle said? Ma tahan ka!”

Valge Jeep Grand Cherokee roolis istuv isand peatab Jõgevamaa ühe liivakarjääri sissesõiduteel kohatud Ural Nexti resoluutse käeliigutusega ja ronib suurest erutusest lausa küljeaknast välja. „Ossaaa, nii äge! Kas see on uus Ural? Kust sa selle said? Ma tahan ka! Mis see maksab? Mis mootor? Aga kandevõime? Noh, 20 tonni tuleb ikka ära?”

Viimasele küsimusele peab vastama pettumust tekitavalt, sest 10kuupmeetrisse kallurikasti tohib laadida vaid 10 tonni. Jah, ainult 10. Sest Ural Next 55571-5121-72F18 (milline mudelitähis!) tugevaim külg pole mitte suur kande-, vaid hoopis läbivusvõime. Meetrine lumi ja 1,75meetrine vesi, poolemeetrine astang, 0,55–1,2 meetri laiune kraav – veok saab hakkama kõigega.

Peale 36kraadise lähenemis- ja 35kraadise külgkaldenurga aitavad Uralil raskel maastikul sumada aeglusti, diferentsiaalilukud ja rehvirõhu keskreguleerimine, mis lubab 425/85R21 rehvide surve kahandada teeliikluse 3,7 (ees) ja 5,6 (taga) baarilt liivas-lumes 1,1 ja soos koguni 0,8 baarini. Tõsi, kiiruse peab siis vähendama vastavalt 25 ja 15 km/h peale.

Loe pikemalt 15. novembri Autolehest.

Foto: Pille Russi.

14.11.2017 16:00
Auto

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.