Talv tuleb keerulisem kui varem

Riigimaanteedele püstitatud ohutussaared, telgjoonepostid ja möödasõidurajapiirded teevad teehoolduse sel talvel keerulisemaks kui kunagi varem.

Talv tuleb keerulisem kui varem

Samas on libedustõrjel abiks varasemast parem ilmaennustussüsteem ning Eestisse on jõudnud esimesed kiirpuisturid.

Riigimaanteede lume- ja libedustõrjes pole eeloleval talvel oodata kvalitatiivset hüpet, sest hooldusnõuded on endised: kõige kiiremini (haardeteguri tagamiseks on aega kaks tundi) tehakse sõidetavaks ikka suurima liiklusega põhimaanteed ja Tallinna ringtee, kuid kella 23–5 on seal nõuded sarnaselt varasemate aastatega pisut leebemad. „Libedustõrjel kasutatav sool lihtsalt ei mõju nii hästi ja kiiresti, kui liiklust pole,” selgitab teehooldusfirma Eesti Teed juhatuse esimees Andres Agukas, et öösel ei saa seepärast maanteed parimagi tahtmise juures piinlikult „läikima lüüa”. Soolamise kohta täpsustab Agukas: „Mõne juhi arvates on libedus tõhusalt tõrjutud siis, kui maantee lausa ujub soolvees. Tegelikult on see märk valest hooldustööst.”

Teesoolamise uut taset saab näha Tallinna-Tartu maanteel Jõgeva kandis, kus teehooldaja TREV-2 uus lattpuistur suudab libedustõrjet teha, sõites kuni 80 km/h ehk muud liiklust senisest vähem segades.

Loe lähemalt 8. novembri Autolehest.

08.11.2017 16:00
Liiklus

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.