„Protoautod” rallis, kas paratamatus või võimalus?

Kas Eesti rallidele jõudnud prototüüp- või vabaklassiautod, kuidas soovite, on suur võimalus ala arenguks või „autodefitsiidist” põhjustatud hädalahendus? Milline on õige tee „protoautode” ehitamisel?

„Protoautod” rallis, kas paratamatus või võimalus?

„Protoautod” on sisuliselt iseehitatud ralliautod, mille sünni ajendas N-rühma Subarute ja Mitsubishide hääbumine (homologatsioonid on paljudel versioonidel lõppenud või lõppemas) ning R5- ja WRC-autode liiga kõrge hind. Kui R5-auto maksab umbes 230 000 eurot, siis „prototüübi” hind jääb 100 000 euro ringi, mida on umbes sama palju kui uuel tipptasemel N-rühma ralliautol. Kiire nelikveolise autoga võistelda soovija saab muidugi jätkata ka rahvuslikus rühmas aegunud homologatsiooniga Mitsubishi või Subaruga, kuid nii mõnegi sõitja jaoks on need end ammendanud. Vaheldust ootavad ka nii pealtvaatajad kui ralli toetajad.

„Evod on tõesti igavaks muutnud,” ütleb ka tänavu „protoauto” Ford Fiesta rajale toonud Egon Kaur. „„Protoauto” näeb atraktiivsem välja ja on kiirem. Autopark muutub tänu neile kirjumaks ja publikule huvitavamaks. Näiteks meie auto tehnilisi lahendusi saab kasutada ka teiste sama suurusklassi keredel. Võime teha Fiesta eeskujul näiteks Volkswagen Polo, Toyota Yarise, Hyundai i20 ralliauto.”

Margus Murakas startis Saaremaal rallil hoopiski Audi S1 prototüüpautol ehk sõidukil, millel puudub üldse FIA rallihomologatsioon. „Eks kõiki on need Evod ja STI-d ära tüüdanud, prototüüpide puhul saame võimaluse kasutada teisi keresid,” mainib ka Murakas ja rõhutab „protoautode” potentsiaali noorte rallisõitjate võimaluste avardamisel. „Noor näitab R2-autoga häid tulemusi ja tahab edasi liikuda. Tal ei ole võtta ligi veerand miljonit eurot, et osta uus R5-auto. „Protoauto” on realistlik võimalus: see maksab üle kahe korra vähem, aga on R5-ga kiiruselt võrreldav. Seega võimaldab hankida kogemusi kiire nelikveolise autoga. Kui oled „protoga” kiire, siis on põhjust sponsoritelt küsida ja ka saada raha R5 ostuks.”

Loe lähemalt „protoautode” esimesest aastast Eesti ralliteedel ning nende ehitamise probleemidest 8. novembri Autolehest.

Foto: Pille Russi

08.11.2017 15:00
Sport

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.