Kas tulevikus sõidame kõik Hiina autodega?

Elektriautokvoot, Euroopa taustaga tippjuhid, konkurentsivõimelised autod – Hiina on teel autotööstuse superjõuks. Kaug-Idas jõudu koguvad autotootjad võivad kujuneda suureks ohuks ka Euroopa kontsernidele.

Kas tulevikus sõidame kõik Hiina autodega?

Kui puhuvad muutuste tuuled, ehitavad ühed müüre ja teised tuuleveskeid. Hiina vanasõna.

Kui Angela Merkel helistas tänavu kevadel Hiina riigijuhile Xi Jinpingile, mõlkus kantsleri mõtteis müür. Muutuste tuuled puhusid Saksa autotootjatele jõuliselt vastu nina: Hiina valitsuse seaduseelnõu nägi ette, et alates aastast 2018 kehtib kõigile turuosalistele kohustuslik elektriautode kvoot. Liiga lühikese etteteatamisega, protesteeris kantsler – ja tal õnnestuski kaitsemüür püstitada. Alles aastast 2019, seega aasta hiljem, peab teatud osa Hiinas toodetud Saksa autodest olema elektriveoga.

Hinge tõmmata Volkswagen, BMW ja Daimler siiski ei saa. Sest e-kvoodi sisseviimine on vaid üks pusletükk hiigelriigi uues strateegias, mis ohustab Saksa tööstuse ülevõimu globaalsel autoturul. Aeg, mil Hiina autotootjate üle naerdi koopiaautode, naeruväärse ohutustaseme või õnnetu disaini pärast, on möödas. Aasia miljardiriigile avaneb ajalooline aken: elektromobiilsuse võidukäik, isejuhtivad autod ning üha leviv võrgustumine sõiduki pardal moodustavad kolmikarengu, mis võimaldab paljulubavat sisenemist autoärisse uutel või muu valdkonna ettevõtetel. Teisalt võib hetkega õhku haihtuda Lääne kontsernide arengueelis, mis on aastakümnete jooksul üles ehitatud mootorite, käigukastide ja sõidudünaamika valdkonnas.

„Just praegu on sündimas uut liiki auto,” ütleb professor Stefan Bratzel CAM-ist (Center of Automotive Management). Ning rahvavabariigi parteijuhtide nägemuses hakatakse kirjeldatud tulevikuautot tootma Hiinas mitte ainult hiigelsuure koduturu, vaid ka ülejäänud maailma tarbeks.

Loe lähemalt 8. novembri Autolehest.

08.11.2017 08:00
Auto

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.