Autopäevik. Vestlused, mida parema meelega ei peaks 3

Viimasel ajal on tulnud pidada mõningate kaasliiklejatega „vestlusi”, milliseid ma parema meelega ei peaks.

Autopäevik. Vestlused, mida parema meelega ei peaks

Esmalt siiski kiire ülevaade autode käekäigust. Renault Mégane’i arvele läks 200eurone väljaminek. Kaskokindlustuse omavastutus, sest riivasin parkimismajas posti. Süüdi pole siin keegi ega miski muu peale mu enda hajameelsuse. Post jäi terveks, auto parem tagumine poritiib sai kriibitud. Äsja käis Mégane ka kolmanda aasta hoolduses, kuid see ei tähendanud lisakulu, kuna viieaastase garantii ajal selle eest tasuma ei pea. Auto on lihtsalt ostetud sel ajal, kui oli niisugune kampaania.

Hobiauto, 34aastane Ford Sierra, ei ole peale kütuse ja tehnoülevaatusel käigu mingeid kulusid nõudnud. Sõitu on olnud aastas umbes 6000 kilomeetrit.

Nüüd siis vestluste juurde. Ma olen seda tüüpi juht, kes pigem üritab liikluses konflikti vältida, aga kahjuks see alati ei õnnestu. Esimesel juhtumil sõitsin Sierraga, sündmuspaigaks äärelinna kaubanduskeskuse parkla, kus kehtib parema käe reegel. Liikusin aeglaselt, kui äkki tegi keegi mu vasakul küljel äkkpidurduse, vajutas signaalinupu põhja, avas akna ja pistis kisama. Seejuures ei olnud tegemist olukorraga, et üks sõitis justkui teel ja teine parkimiskohal, ilmselgelt ristusid võrdsed „teed”. Muidugi võib igaüks eksida, selles pole küsimustki, aga hakata teist enda vea eest sõimama, see mulle pähe ei mahu.

Pidasin kinni, astusin autost välja ja uurisin, kust härral valutab, et selline lärm, ja mida ta arvab parema käe reeglist. Valmistusin pikemaks mõttevahetuseks. Aga ei, palus vabandust ja sõitis minema. Nojah ...

Teine juhtum. Mina peateel, sõiduriistaks umbes 500eurone Fiat Punto, kaubik kõrvalteel. Mina nägin teda, tema nägi mind. Ja sõitis mulle külma rahuga ette. Vilgutasin tulesid ja võtsin hoo maha. Kaubikumees pidurdas aga nii, et käis vist ninaga vastu esiklaasi, avas akna ja pani lõugama. Taas läksin autost välja, et uurida, milles mure ja kas ta ikka teab „Anna teed” märgi keerulist tähendust. Sain teada, et ma sõitsin liiga kiiresti. Umbes 30 km/h on liiga kiiresti?! Järgnes kaubikujuhi ebamäärane mõmin ja kiire ärasõit.

Taas kord, eksimusi juhtub kõigil. Päris kindlasti ei mäletaks ma neid kahte juhtumit, kui poleks kaasnenud „vestlusi”. Püüdsin leida ühiseid tunnuseid ja filtreerisin välja ühe. „Alamkihi” auto, vana Fiat ja veel vanem Sierra, roolis kindlasti mingi tüüp, kellele võib öelda kõike, mida sülg suhu toob, ilma et midagi järgneks, ja kes on süüdi kõiges, kaasa arvatud selles, et hommikul üldse ärkas. Sierraga sõites olen sellist suhtumist kogenud varemgi.

Ma ei ärgita kedagi liikluses konflikti astuma. Ehk olnuks mulgi õigem need juhtumid alla neelata, mine tea, milleni võinuks diskussioon lõpuks välja viia ... Nii või teisiti, põhjuseta ma neist juhtumitest ei kirjutanud. Ses mõttes, et kas ma olin proovisõidu umbes 400 000eurose Rolls-Royce´i roolis kuidagi teistsugune inimene?

Kristjan Sooper

Renault Mégane Grandtour, 2014. a, bensiin, 132 hj, esivedu, hind uuena 16 505 €

Periood september – oktoober

Läbisõit 4500 km

Kütusekulu 6,6 l / 100 km

Kulu kütusele 341 €

Liising + kasko 510 €

Muud kulud 200 €

Kilomeetri hind 0,23 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,21 €

07.11.2017 14:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

Pekka Kunn Põder 1 nädal 4 päeva tagasi
Jah Ida-Euroopa värk, inimesi hinnatakse autode järgi. Täiesti tavaline nähtus arenguriikides...
Teadja mees 1 nädal 4 päeva tagasi
Kahjuks seda autode järgi hindamist kohtab jah.
Mõned arvavad lausa, et kui sa BMW, Audi või Mersuga ei sõida, siis oled mingi ebard ja sõidad rämpsuga.
Leidub ajuinvaliide, kes tõsimeeli nii arvavad, et kõik peaksid sõita Saksa autotööstuse nende kolme margiga ja mõne arvates kõlbab ainult BMW sõita.
Eks see on ka põhjus, miks arvestatav protsent BMW juhte meil liikluses silma paistavad, mitte just heaga, kuna nende mõistus lihtsalt on selline, nagu ta on.
Parm... 1 nädal tagasi
Lisaks on Eesti liiklejal huvitav phenomen - kui ta eksib, siis peale seda ise ründab ja karjub. Ei mingeid vabandusi, vaid õigust jääb tublisti ülegi. Nagu marutõbne koer, kes ei anna aru ega hakka eriti juurdlema!

©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.