Appi, autosid ahistatakse! Või on see alles algus? 10

Liikluskorraldus muutub aina enam autosid ja nendega sõitjaid ahistavaks. Seda tehakse meelega, sest õigustusi on rohkem kui üks.

Appi, autosid ahistatakse! Või on see alles algus?

Vähem sõiduradu ja nende asemele rajatud üüratu laiad (tühjad) kõnniteed; aina enam pisikesi ringristmikke; tihedalt kiiruspiirangukünniseid ja foore; mitu kõrvuti ühissõidukirada, mille kõrval vaid üks autode jaoks; aina väiksemaks piiratud kiirus; tänavate läbilaskevõime piiramisega tekitatud ummikud; idee teha linna sissesõit tasuliseks; unistus, et isejuhtivad ja ühiskasutuses autod vabastavad vajadusest teid-tänavaid-parklaid juurde või ümber ehitada – autosid ja nendega sõitjaid juba praegu ahistavate ning allasurutust tulevikus veelgi suurendavate meetodite loetelu on lõputu. Miks nii tehakse ja millega see lõpeb?

Autode ahistamisel on kaks peamist põhjust: liiklusohutus ja keskkonnahoid. Kuna mõlemas vallas ei lõpe töö kunagi – või vähemalt mitte enne, kui hukkunute arv ja õhusaaste kogus on langenud nullini –, pole oodata ka ahistamise leevenemist. On ju Euroopa Liit võtnud kursi sellele, et liikluses ei hukkuks enam ühtki inimest, ning sama ambitsioonikas on ka keskkonnakaitseline eesmärk, mis kirjas transpordipoliitika niinimetatud valges raamatus: vähendada tavakütusel töötavate autode arvu linnatranspordis 2030. aastaks poole võrra ja lõpetada 2050. aastaks selliste autode liiklus linnades sootuks.

Loe lähemalt 11. oktoobri Autolehest.

11.10.2017 09:00
Auto

Kommentaarid

. 1 nädal 5 päeva tagasi
Kõige lihtsam on suremine ära keelata- kes sureb, see saab kogu vara konfisekeerimise ja perekond rändab kuuse alla elama või saadetakse üksikule saarele.
nael 1 nädal 5 päeva tagasi
Vot selles keskkonnahoiu vaates oleks päris huvitav lugeda, kuidas siis need kunstlikult tekitatud ummikud, kus hulk heitgaase kesklinna laotatakse, keskkonda parandavad.
Nagu näiteks remonditud Soo ja Tehnika tänav, kus alles jäi ainult 1 sõidurida või Narva mnt või Solarise poolt Vabaduse väljakule sõit, või Pärnu mnt. kus tühjad bussiread ja sõiduautod 1 pikas reas tossamas
umberto 1 nädal 5 päeva tagasi
Lisame siia juurde veel Tallinnas Tehnika tänava ristumise Endla tänavaga. Kui varem sai seal Pärnu mnt poolt tulles vasakpööret sooritada 3 reas, siis paari aasta taguse ümberehituse tulemusena ainult 2 reas. Põhjus ilmselt Endla tn kõige parempoolsem sõidurada, mis ühistranspordi omaks tunnistati. Ja tagajärg - (meeletud) ummikud Tehnika tänaval ja need, kel õnnestus lõpuks ristmikule jõuda ja kes edasi suunduvad Tulikasse või Paldiski mnt poole, reastuvad nagunii kohe ühistranspordi rajale.
Ja tulemas on veel - Gonsiori rekonstrueerimine ja sinna tavaliiklusele ainult ühe sõidurea jätmine. Mis siis Kunderis või Tartu maanteel toimuma hakkab ...
Ja kõik ikka keskkonnahoiu tõttu.
sss 1 nädal 5 päeva tagasi
Tallinn tuleb saada autovabaks, ükspuha mis moodi. Jääb vaid küsida, miks üldse ehitada teid autodele? Ehitame vaid 5m laiuseid kergliiklusteid.
Rein 1 nädal 4 päeva tagasi
Mina tahaksin küsida, kuidas vähendab keskkonna saastet meie uus liiklusskeem?
Selle tulemus on ju see, et teed looklevad, mini ringteed, igal pool äärekivid ja lamavad "politseinikud".
Tulemus on see, et kiirenda ja pidurda kogu aeg, kuid see ju kulutab meeletult kütust.
Võtke nüüd sajad tuhanded autod, mis iga päev peavad selliseid kohti läbima, korrutakse see läbi nende suurenenud kütusekulu ja kokku saame ikka meeletud liitrid kütust, mida raisatakse selliste asjade peale.
veel enam, juhid muutuvad sellise liikluskorralduse peale närviliseks ja liiklus muutub seetõttu ohtlikumaks ja kütusekulu suureneb veelgi.
nael 1 nädal 4 päeva tagasi
Olen lugenud nende microringide põhjenduseks, et need piiravad võimalikku kiiruseületamist muidi sirgel teel.
Et siis näiteks Tondi tänav oleks Linnu teest kuni Tammsaare teeni pikk sirje ja äkki keegi sõidaks siis seal (öösel) kiiremini kui liiklusseadus linnas lubab. Ehk siis üksikute teoreetiliste kihutajate pärast kannatavad kõik. Palju on ikka kinni nende liiklussõlmede projekteerijate ja ohutuse eest vastutajate mõttemaailmas
WRX 1 nädal 3 päeva tagasi
Viimasel ajal on tõusev trend hiigel kõrgete asfalt lamavate kuhjamine piirkonna sisestele teedele (Kalamaja, Raua tänav jne). Et mitte autot vigastada tuleb neid risti kõrval või vastas suuna rida kasutades ületada. Kui muidu sõidakski nendel aladel rahulikult ja lubatud kiirusega, siis selliste lamavate ületamise järel vajutan lausa meelega gaasi põhja, lihtsalt protesti mõttes. Palju õnne kõigile.
palju õnne tõesti 1 nädal 3 päeva tagasi
Miks sa valetad? Enne ületasid sa sellistes kohtades täpselt sama moodi kiirust. Ilmsesti samuti protesti pärast, et keegi julgeb sind piirata.

Sellise suhtumise puhul saab ainult soovitada, et teekünniseid tuleb rajada piisavalt tihedalt, et selline protest mõtte kaotaks. Teine võimalus oleks, et inimestelt, kes põhimõtteliselt keelduvad liiklusseadust täitmast, tuleb lihtsalt autojuhtimise õigus ära võtta.
palju õnne veel 1 nädal 3 päeva tagasi
Kõrvaltänavatest rääkides ei ole Eestis veel püütud tõkestada nendel transiitliiklust teede füüsilise läbilõikamisega. Kui teekünnised ei aita ennekõike transiitsõitjatest kihutajaid ohjeldada, siis järgmine samm on minu meelest ilmne.
nae 1 nädal 2 päeva tagasi
Kui üleval on 40 märgid ja asfaltist teekünnised, siis peaks olema selle 40-ga olema veel ohutu neist üle sõita. Aga üldjuhul ei ole ohutu, lõhud auto ära

©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.