Autopäevik. Üha enam muid kulusid ...

… aga ka läbisõitu. Eneselegi üllatuseks olin kaheksa kuuga läbinud üle 12 000 kilomeetri. Kuna aga küpses plaan minna autoreisile, sai paar korda käidud remondikojaski.

Autopäevik. Üha enam muid kulusid ...

Esimese käigu töökotta tegin juba juuli alguses. Kevadest saadik oli lõpuni väljakeeratud rooliga sõites aeg-ajalt kosta krõmpsuvat häält, algul harva, aegamööda aga aina sagedamini ning lõpuks juba iga päev. Hinges oli lootus, et häält teeb esiamortisaatori tugilaager, mitte mitu korda kallimat remonti nõudev veovõll. Õnneks nii oligi. Lisaks leiti, et vahetust vajab stabilisaatorvarva üks puks ning tagatipuks sai ka veermik reguleeritud. Väga paigast jooksud polnudki, kuid veermikuküsimustes olen kui printsess herneteral.

Teise käigu töökotta võtsin ette vahetult enne reisi. Esmane põhjus selleks oli kohati vilistavad pidurid. Süüdistasin selles servadest koledasti roostes esipidurikettaid, aga kuna reisi ajal oleks täitunud ka soovituslik 15 000-kilomeetrine hooldevälp, otsustasin sellegi töö ära teha mõni tuhat kilomeetrit varem. Trafic sai ette uued pidurikettad ja -klotsid, mootorile aga uued filtrid ning karterisse kaheksa liitrit värsket õli. Autoga tõstukil olles selgus, et tagaamortisaatorid on roostest nakatunud. Iseenesest nood küll veel täitsa töötasid, kuid igaks juhuks lasin needki uutega asendada.

Pärast remonti tundus auto nagu uus. Nii saigi õhtul reisiträni autosse pakitud ning järgmisel hommikul suund Valgevene poole seatud. Kõik oli tore, kuni tegin Daugavpilsi metsade vahel seljasirutuspausi. Miskipärast hakkasin velgede temperatuuri katsuma ja selgus, et parempoolne esivelg on nii kuum, et kätt sellel kaua ei hoia. Kuna kell oli mõni minut üle 17, kihutasin kohe Daugavpilsi, lootes enne tööpäeva lõppu kiiret abi leida. 17.45 seisin Renault’ esinduse ees ja kurtsin muret töökoja meistrile. Ta katsus velge ja ajas auto tõstukile. Peagi leiti ka üks tunkedes mees, kes polnud jõudnud veel linnariideid selga ajada. Ratas võeti alt, uuriti pikalt pidureid, kruviti ratas tagasi ja aeti auto piduristendi. Seejärel läks auto taas tõstukile ja mehaanik hakkas tööle.

Täpselt kell 18 teatas meister, et auto sai korda. Mis tegelikult viga oli, ei saanudki ma teada. Nad olevat klotsid sadulast välja võtnud ja tagasi pannud ning süsteemist natuke õhku väljutanud. Kui küsisin, kas rattalaager on siis kindlasti korras, vandusid meister ja alluv, et nii see on. Maksin 19eurose arve ja jätkasin reisi. Järgmine kord peatusin Läti-Valgevene piiril. Velg oli külmem kui mu käsi.

Üle 4000 kilomeetri pikkuse sõidu pidas Renault vastu üsna hästi, kuigi veermik sai vatti kõvasti, sest teed olid kohati olematud. Näiteks Valgevene ühe väikelinna veeres koosnes betoontee 1,5 x 3meetristest betoonplaatidest ning kiirusepiirangule 70 km/h vaatamata olid auto ja sõitjad 20 minutiga niimoodi läbi loksutatud, et alateadlikult kontrollisin keelega, kas kõik hambad on ikka suus alles.

Kustumatu mulje jättis ka Karpaatide üks külavahetee, kus pidi aukude tõttu 10 kilomeetrit loksuma 1.–2. käiguga. Selliste katsumuste peale tekkis esisilda vist mingi väike lõtk, aga see mulje võib olla ka mu ülitundlikkusest veermiku asjus. Küll lagunes poolel teel taas juhiistme nimmetugi. Arvatavasti läks uuesti katki selle ebaõnnestunud trossisüsteem.

Samas sobib väikebuss pika reisi autoks hästi. Kõrgelt saab hea ülevaate liiklusest, suurus tekitab natuke respekti kaasliiklejais, isteasend ei väsita ning kui hotelli ei leia, magab kaks inimest end mõnusalt välja ka bussis. Miinuseks on see, et diiselkaubik pole just kõige nobedam liikumisvahend, aga automatk polegi ju võidusõit.

Alo Soolo

Renault Trafic

2011. a diisel 145 hj esivedu hind u 11 000 eurot

Periood juuli-september

Läbisõit perioodil 9507 km

Kütusekulu 7,9 l / 100 km

Kulu kütusele 581,76 €

Muud kulud 945,65 €

Kilomeetri hind 0,16 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,19 €

06.10.2017 14:00
Toimetuse autod

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.