Mitu tühimassi saab ühel autol olla?

Kuidas on see võimalik, et auto tühimass ja kandevõime osutuvad registritunnistuse põhjal vahel sootuks erinevaks, kui autotootja ise väidab?

Mitu tühimassi saab ühel autol olla?

Pole mingi ime, kui valid autofirma kodulehelt välja näiteks tonnise kandevõimega kaubiku või pikapi ja ostad selle ära, kuid siis loed oma uue auto registritunnistuselt, et tegelikult on sõiduki kandevõime hoopis sadakond kilogrammi väiksem.

Arusaamatuse üks põhjus võib olla selles, et automüüja on auto tüübikinnitusdokumendist (Certificate of Conformity, COC, e. k. vastavussertifikaat, millega autotootja kinnitab sõiduki vastavust Euroopa Liidu tüübikinnitusele) võtnud ja liiklusregistrile teatanud sõiduki tegeliku massi (actual mass) asemel ekslikult hoopis sõiduvalmis auto tühimassi (mass in running order). „Mõlema puhul on tegemist tühimassiga, kuid erinevus on see, et tegelik mass sisaldab ka sõiduki lisavarustuse massi. Näiteks levinumate pikapite puhul võivad need massid erineda umbes 100 kilogrammi võrra ning selle jagu muutub siis ka kandevõime,” selgitab Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra. Eksitus ei pruugi olla isegi tahtlik, sest vanemates tüübikinnituspaberites tegelikku massi polnudki.

Loe lähemalt 13. septembri Autolehest.

13.09.2017 16:00
Auto

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.