Autopäevik. Lõpuks ometi!

Kahjuks ei viita pealkiri millelegi põnevale, nagu autovahetus, vaid lihtsalt mõningate ootamisjärgus tööde lõpuleviimisele.

Autopäevik. Lõpuks ometi!

Ülesanne number üks oli vahetada välja Golfi senine, pehmelt öeldes kesisevõitu helitehnika. Aeg-ajalt streikiva ning tänaseks juba aegunud tehnoloogiaga (kes enam CD-plaate kasutab?) raadio asemele sai midagi moodsamat, kus olemas USB-pesa, AUX-ühendus ja muud vidinad. Kuna Golf on üsna lärmakas, ei hakanud ma tippkvaliteeti taga ajama, vaid tegin valiku hinnaskaala üsna alumisest otsast – 69 euro eest on asja küllalt.

Raadio vahetuse käigus selgus ka kurb tõsiasi, et Golfi tagaustes on küll kõlarite katted, kuid kõlareid nende all pole ning puudub ka juhtmestik. Ei hakanud nende lisamisega vaeva nägema, seega jagub muusikat endiselt vaid ees istujatele.

Teise ülesandena võtsin ette mootori ja salongi õhufiltrite vahetuse. Põhjalik otsing Youtube’is, mõned vaadatud videod ning jõudsin järeldusele, et selle tööga saan ise hakkama. Kiire poeskäigu järel sobivate filtritega varustatud, sukeldusin kapoti alla. Mootori õhufiltri vahetus oli vaid mõne hetke küsimus ning vana filtergi oli suhtkoht puhas. Tõelise vastikusreaktsiooni aga tekitas salongiõhu filter, mis nägi välja nagu kruusateel alla aetud mutt: värvilt mustjashall ning karvadest, sulgedest, tolmust ja muust sodist kohati suisa vildiks vanutatud.

Võib kahelda, kas filtrit sel autol kordagi varem vahetatud oli, pakun, et mitte. Edaspidi plaanin seda teha korra aastas, sest midagi sellist enam sisse hingata küll ei taha. Kümmekond eurot puhtama õhu nimel on tühine väljaminek.

Filtrivahetus oli lihtne, küll aga jätsin omajagu käevarre nahka kitsast vahetusava ümbritsevale plastribale, kui puhastasin esiklaasi allservas oleva tuulutusvõre tagust. Järjekordne näide puu all parkimise miinustest – sodi oli kogunenud omajagu. Mõned valusad hetked, aga töö sai tehtud ning nüüd on sõitjateruumis jälle mõnusam olla.

Mõnus pole aga mõningate kaasliiklejate täielik suutmatus liiklusmärke näha. Näide loo ilmumisele eelnenud nädalalt: vanem meesjuht eiras „Anna teed” märki ning pääsesime napilt kokkupõrkest. Kuna midagi hullemat ei juhtunud, sõitsin edasi, härra aga järgnes mulle ning kui lõpuks sihtkohas peatusin, tuli ta minuga kurjustama. Jäigi oma uskumuse juurde, et temal oli õigus. Seega olge tähelepanelikud, sest teised seda alati pole.

Pille Russi

Volkswagen Golf IV, 2000. a, bensiin, 75 hj, esivedu, hind 1800 eurot

Periood juuli – august

Läbisõit perioodil 3239 km

Kütusekulu 7,2 l / 100 km

Kulu kütusele 270,27 €

Muud kulud 145,12 €

Kilomeetri hind 0,13 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,16 €

07.09.2017 16:00
Toimetuse autod

Kommentaarid


©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.