Nürburgring 90: „Rohelise põrgu” fenomen

1927. aasta 18. juunil nägid 150 000 sakslast esmakordselt, millesse tuhanded kaasmaalased olid kahe aasta kestel palehigis panustanud.

Nürburgring 90: „Rohelise põrgu” fenomen

Adenau lähedal avati nimelt võrratu võistluspaik, mis kohaliku vana Nürburgi kindluse auks sai nimeks Nürburgring.

1925. aasta jaanuaris asutati üleriigilise autoklubi ADACi raames Adenau autoklubi ning juba aprillis-mais läks lahti uhke võistluspaiga ehitamine. Kust leiti ehituseks vajalikud 15 miljonit riigimarka hüperinflatsiooni kägistatud riigis, on raske mõista. Teisalt jälle andis suur projekt kaheks aastaks tööd tuhandetele inimestele, sellest siis ka ametnike ja poliitikute toetus, kelle hulka kuulus muide Kölni linnapea Konrad Adenauer, tulevane riigikantsler.

Metsastunud küngasmaad läbiv teedevõrk moodustas maastikul nn Põhjasilmuse pikkusega 22 810 meetrit ja Lõunasilmuse, mis oli 7747 meetrit pikk. Väljaehitamisel mahutati enim raha neid kaht ühendavasse 2,24 kilomeetri pikkusesse stardi- ja finišisisilmusesse, kuhu kerkisid ka tribüünid ja boksid. Ringraja kogupikkuseks kujunes 28 265 meetrit. Esimestel aastatel sõidetigi tollel 28kilomeetrisel rajal, 1931. aastast alates aga Põhjasilmusel (Nordschleife). Lõunasilmus vajus võistluspaigana unustusse, aga võeti viiekümnendatel uuesti kasutusele, kuna lühikesel rajal võistlemine tuli palju odavam (näiteks oli vaja mitu korda vähem rajajulgestajaid).

Loe lähemalt 16. augusti Autolehes.

16.08.2017 13:00
Auto

Kommentaarid


©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.