Autopäevik. Pool plaanist täidetud 3

Kevadel pidasin plaani soetada pere teiseks autoks midagi väiksemat ning endale mõni 1980. aastate lõpu või 1990. aastate alguse vahva suuremat sorti auto.

Autopäevik. Pool plaanist täidetud

Plaani esimene pool teostus, teine on seni jäänud plaaniks.

Sellise mõtte taga on tegelikult pikaaegne soov sõita rohkem vanade ja lahedate autodega – sellistega, mida kunagi imetletud sai. MR2 on mul ju ka, kuid see on mind ausalt öeldes oma ebapraktilisuse ja lärmakusega ära tüüdanud ning terve selle aasta on Toyota veetnud garaažis.

Niisiis oli kevadel eesmärk selge: vähemalt kaks uut autot osta. Pere teiseks autoks pidi saama mõni muretum ja väiksem auto, mulle endale põhiautoks noorklassik. Ford pidi lahkuma, Toyota – asjaolude kokkulangemisel samuti.

Uuema auto leidmine käis imelihtsalt. Paar päeva ringi vaadanud, ilmus Tartu Info-Autosse müügile 2012. aasta Volvo V40, avariivaba, sealt ostetud ja järjepidevalt hooldatud, lisaks tundus mulle, et väga mõistliku hinnaga. Kiire kõne müügimehele kinnitas head esmamuljet. Volvol ei olevat mingisuguseid tehnilisi vigu ning kaasa lubati leida puuduolevad suverehvid. Järgmisel päeval sõitsin rongiga Tartusse ning ostsin Volvo ära. Küll selgus siis, et esialgne lubadus suverehvidest ei päde – neid ei leitud kuskilt ja neid pole ka tagantjärele leitud. Samuti ilmnes pärast ostu, et varasemas hoolduses on vigadena siiski märgitud mõned kulunud puksid ja peagi vahetust vajavad piduriklotsid. Nojah. Ostmata poleks ma seda autot jätnud niikuinii, aga natuke mõru meki see tehingule jättis.

Muidu olen Volvoga igati rahul. Selle 150hobujõuline mootor on ergas ja väga ökonoomne (maanteel alla 5, keskmine 7 l/km), varustust on palju ja juhitavus-rool hindele viis pluss. Mondeoga võrreldes on ta muidugi kipakam ja aeglasem, aga siiski tore sõita ja kena vaadata ka. Mitu kuud leidsid Mondeo ja Volvo kõrvuti kasutust, seepärast kogunes Volvole kilomeetrid vähe. Siis panin Mondeo prooviks müüki ja kohe oli sellele ka kaks tahtjat. Igal juhul müüsin kahjutundega ära vist küll kõige parema auto, mis mul kunagi olnud on – seda nii omadustelt kui ka tehnilise seisu poolest.

Noorklassikut pole aga senini leidnud. Eks üks põhjus on muidugi ka see, et tahaks ju kasinalt Eesti turul leida uueväärset lahedat vana autot, suure mootoriga ja hea varustusega. Lisaks veel soodsalt. Ja muidugi peaks ta mind miskit moodi kõnetama. Iga vana auto seda ju ka ei tee. Enne koos kolleegi Kristjan Ojanguga Venemaale suundumist olin peaaegu ära ostmas üht 1990. aasta universaalkerega Toyota Camryt, kuid siis läks väga kiireks ja tagasi tulles oli see müügilt kadunud.

Senini edutult olen oodanud korralikku 1980. aastate „sigarikerega” Audi 100-t. See oli kunagi mu esimene auto, millega nüüd nostalgia mõttes hea meelega taas sõidaks. Ent olen avatud ka muudele pakkumistele, nii et küllap varem või hiljem ka õige youngtimer müügile ilmub.

Margus Pipar

Volvo V40 T3, 2012. a, bensiin, 150 hj, esivedu, hind u 10 000 eurot

Periood märts–juuli

Läbisõit perioodil 2480 km

Kütusekulu 7,0 l / 100 km

Kulu kütusele 191 €

Muud kulud 264 €

Kilomeetri hind 0,18 €

Kilomeetri hind testi algusest 0,18 €

12.08.2017 12:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

. 3 kuud tagasi
Kiire kõne müügimehele kinnitas head esmamuljet. Volvol ei olevat mingisuguseid tehnilisi vigu ning kaasa lubati leida puuduolevad suverehvid.

Oijah... uskuda mingi automüüja juttu on ikka ülim naiivsus. Ja veel nn autoajakirjaniku poolt.
martin 3 kuud tagasi
Margiesinduste töötajad võiks ikka 100% oma majas käinud autodega kursis olla.
Carlos 3 kuud tagasi
Kursis nad ongi,aga ostjale info avaldamine on hoopis teine asi!
Need suverehvid nõuaks ma sisse iga kell,kui nii oli lubatud! Ostavad või Rehvid24'st minu asi pole!

©auto24 AS. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.