Autopäevik. Hüvasti, Fabia! 5

Kuus ja pool aastat ning 150 000 kilomeetrit, paiguti päris lustakat seejuures.

Autopäevik. Hüvasti, Fabia!

Jah, oli muresid ja mitte vähe. Aga kõneväärsed neist muredest mahtusid kõik imelisel moel garantiiperioodi ja veel imelisemal moel lahendati need mulle auto müünud Škoda esinduse poolt. Sellel võivad olla tagajärjed, mis viivad kergesti järgmise sama marki sõiduki soetamiseni.

Fabiast on nende aastate jooksul tulnud kirjutada palju ja olnut üle korrata pole ehk mõtet. Pilgu toimunul hoidnutel on teada viimaste aastate muretu omanikupõli ja üsna loomulikult võib tekkida küsimus, et mis kuri vaim mind seesugusele kommertsaktile kihutas. Põhjuseid oli mitu. Ja paradoksaalsel kombel ma tegelikult seda autot müüa ei tahtnudki. Ei tahtnud, sest see auto oli omal tagasihoidlikul moel eriline. Seda Eestis (peaaegu) ei olnudki rohkem, see kätkes omas ajas üsnagi eesrindlikku tehnoloogiat, nägi paljude arvates välja väga lahe ja, mis kõige tähtsam, siiani pole Škoda mudelirivvi uut Fabia RS-i lisandunud. Mine tea, võib olla ei lisandugi. See on kindel põhjus, miks taoline auto väärtust mõnest teisest paremini hoiab.

Niisiis, ideaalses maailmas paigutunuks see auto minu mitmehektarilisse garaaži hästivalgustatud poodiumile ja teinuks paar korda aastas mõne sutsaka kiiremat sõitu. Kuni sirguval pojal load taskus, et oma esimesel tänavaautol kilomeetreid mõõtma hakata.

Kuid leidus põhjuseid, mis müügiotsuseni viisid: vajadus suurema sõitjate- ja pakiruumi järele, soodne konjunktuur ja kõrged müügihinnad. Samuti teatud erivajadused, millele Fabia ei vastanud: haagise vedamise võimalus, nelikvedu, nahkpolster, tagumised istmesoojendused.

Nii ma oma tšehhitari võlud auto24 kaudu ilmarahvale imetlemiseks välja panin. Ja selgus, et ta võlub veel vägagi. Esimesed paar tahtjat käisid, silitasid teda ja kiitsid taevani. Aga lahkusid, erutusest värisedes ja teadmisega, et lihtsalt kiidulaulu ja mõne punase krossi eest tantsule ei saa. Kolm olevat kohtu seadus ja kolmas huviline oli see õige. Nagu sellisel puhul ikka, maksis ta liiga palju ja mina sain liiga vähe. Pärast auto loovutamist lonkisime pojaga nukralt Narva maanteel, kui RS meile möödudes mõõduka turbovilinaga hüvasti ütles. „Miks?” lausus poeg mulle otsa vaadates. Vaikisin.

Mees, kes sa nüüd RS-i sõidutad, kohtle teda nagu mina kohtlesin! Või muidu ...

Janis Kaal

Periood: mai 2011 kuni aprill 2017

Läbisõit perioodil: 124 155 km

Kütusekulu: 7,3 l / 100 km

Kulud kütusele: 12 147 €

Liising + kasko: 10 502 €

Muud kulud: 4382 €

Kilomeetri hind: 0,22 €

18.06.2017 11:00
Toimetuse autod

Kommentaarid

. 2 kuud tagasi
Kui nüüd loota, et garantiiajal korda tehtud asjad järgmise omaniku käes enam peavalu ei põhjusta, oli ost ehk midagi väärt. Aga asjaolu, et üks auto nõuab garantiiajal pidevalt mingit tegemist, näitab vaid seda, et toodetakse lihtalt rämpsu. Muidugi ega see variant ka parem pole, kui garantiiaja peab vastu ning siis hakkab lagunema. Kuid eeldan siiski, et uue auto ostnud inimene saaks vähemalt 100 000km (muidugi mida rohkem, seda parem) ilma mingite probleemideta sõita, välja aravatud loomulik kulumine- pidurid, veermikuosad jms.
. 2 kuud tagasi
Ahjah, seda ka veel, et vähemalt ajakirjandus võiks korrektset keelekasutust viljeleda ning loobuda väljendist "load".

Kuni sirguval pojal load taskus...
Kent 2 kuud tagasi
Pensionifondiks ei jäänudki siis see pisimürsk..
assa 2 kuud tagasi
oo, nelikvedu ja nahkpolster...
Madis 2 kuud tagasi
Kui müügihind oli 7400 kandis, siis kas 10502 eur sisaldab kogu auto eest tasutud makseid?
Nt kui kasko oli kuus 30 eur, siis see juba 2000 eur sellest viimatimainitud summast.

©Presshouse OÜ. Ajakirja Autoleht kodulehel www.autoleht.ee avaldatud tekstide ja fotode kopeerimine ja kasutamine ükskõik millisel viisil on keelatud ilma väljaandja kirjaliku loata. Kõik õigused kaitstud.